מגזין פוקוס – שחקנים ישראלים לפני/אחרי פריצה

נדמה שמאז המחזור של רפאלוב, זהבי, מליקסון, בוזגלו, כיאל, אלמוג כהן, ניר ביטון, נאתכו, גרשון, טוואטחה, חמד, סהר, עטר, ורמוט, דמארי, טב"ח ושכמותם, לא פרצו עדיין יותר מידי שחקנים חדשים לתודעה של חובבי הכדורגל הישראלי. הרשימה שלעיל מרכיבה פחות או יותר את שלד הנבחרת העכשווי.

מי ייתן את הטון בשנים הקרובות ולמי עדיין יש מה להוכיח?

כתבה ראשונה בסדרה.

קני סייף

עמדה – קשר התקפי

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

גיל – 23

הווה – שחקן גנט הבלגית מאז אוגוסט 2014, זכה עימה באליפות בלגיה בסיום עונתו הראשונה, 20 הופעות, שני שערים.

בעונה שאחריה, הופיע סייף במדי גנט בליגת האלופות, זכה עם גנט בסופרקאפ הבלגי (2015).

פס ייצור – קני, ישראלי דרוזי יליד ארה"ב, התחיל את הקריירה שלו במחלקת הילדים של מכבי חיפה. בליגת העל הוא עבר בקבוצות סכנין, הפועל חיפה וק"ש.

נבחרת – זומן לנבחרת ישראל במרץ 2016 עבר בנבחרות הצעירות של ניס אוחנה וחזן. מכיוון שעדיין לא שיחק במשחק רשמי, מכוון לנבחרת ארה"ב וחבל לשני הצדדים.

עונת הפריצה – את עונת הפריצה שלו עשה ברמה"ש בעונת 14|13 במדיה כבש 9 שערים בליגת העל אך נשר עימה לליגה הלאומית.

התחנה הראשונה שלו באירופה הייתה בגיל 16.5 שנתיים במחלקת הנוער של מינכן 1860.

שחקן בעל יכולת אישית גבוהה, וירטואוז, בעל דריבל מהירות וכח מתפרץ.

עושה חיל בבלגיה, קני סייף (האתר הרשמי של גנט)

מכאן לאן? סייף כבר משחק בקבוצת צמרת בבלגיה, עימה זכה כאמור באליפות היסטורית שלה. סייף זומן לנבחרת ישראל, זימון ראוי שצריך לשמור עליו. מן הסתם, קבוצות בכירות בארץ לוטשות אליו עיניים, אך מהמקום שבו הוא נמצא, חזרה לארץ לא צריכה להיות אופציה.

יציבות – בקו עליה מאז הוכיח את עצמו בליגת העל במדי רמה"ש. לתקוע יתד במדי גנט ואף להבקיע מס' שערים מעיד על קליטה מוצלחת עד עכשיו.

עומר אצילי

עמדה – קשר התקפי, משחק בקו ימין, אך הוכיח כי הוא יכול לתפקד היטב גם באמצע (מתחת לחלוץ) במדי בית"ר.

גיל – 23

הווה – חווה עונה מאכזבת בגרנדה מהליגה הספרדית, לא קיבל מספיק הזדמנויות, הקבוצה ירדה לליגה השנייה.

פס ייצור – אצילי החל את הקריירה שלו במחלקת הנוער של מכבי ת"א, בגיל 16 עבר למחלקת הנוער של ראשל"צ. ב2011 החל להשתלב במדי הקבוצה הבוגרת של ראשל"צ בסיומה ירד יחד איתה לליגה הלאומית. בעונה שלאחריה, הפך אצילי לשחקן הרכב וכבש שישה שערים בליגה הלאומית. בסיום עונת 2013 חתם אצילי לארבע עונות בבית"ר.

עונת הפריצה – בבית"ר 16|2015  7 שערים, עונה בה הגיע למעמד כוכב בכדורגל הישראלי.

נבחרת – שלושה הופעות בנבחרת הנוער, שלוש שנים בנבחרת הצעירה.

באוגוסט 2016 זומן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת.

 

מכאן לאן? אחרי אצילי רודפות הקבוצות הגדולות בארץ ואם יחליט לחזור לארץ, יוכל להשתלב באחת מהן. נראה כי המעבר שלו לספרד לאחר עונת הפריצה שלו, התברר כטעות, כצעד מוקדם מידי. אצילי היה צריך להתחשל לפחות עוד עונה בבית"ר, למרות שלא אומרים לא להצעה מקבוצה מהלה ליגה.

פרח בבית"ר, דעך בגראנאדה ומה עכשיו? (האתר הרשמי של גראנאדה)

בשל לפרוץ בקבוצה גדולה? הוא כבר עשה את הפריצה שלו בבית"ר והשאיר טעם לעוד. הפריצה שלו נעצרה לשנה בספרד, אך ניתן לצפות שיחזור לעצמו באחת מן הקבוצות הבכירות חוץ מבית"ר שאליה אין דרך חזרה אחרי הסיום המריר שלו שם.

על פניו, זה נראה כמו עוד שחקן שחוזר מאירופה "עם הזנב בין הרגליים" ומחזרות אחריו הקבוצות הגדולות והעשירות בכדורגל הישראלי, אך במצב הדברים בו אין הרבה שחקנים ישראלים טובים, אין הרבה אפשרויות ישראליות טובות ונראה כי מי שתשים עליו יד, תרוויח שחקן מעולה ופחות שחקן מעולה ליריבות שלה. השאלה במי יבחר אצילי. וזו השאלה הכי גדולה של עונת המלפפונים הנוכחית, שאלה שעלולה לחרוץ את זהות האלופה הבאה, לא פחות.

אצילי הוא שחקן מהיר, קשר התקפי שגם כובש וגם מבשל. אחד מן הטובים בארץ בתפקידו.

יציבות – שוב, הוא היה בקו עליה שנעצר בעונה האחרונה בספרד. העונה הקרובה תהיה עונת מבחן שלו. כרגע, אצילי צריך לשחק והרבה.

 

מונאס דאבור

עמדה – חלוץ

גיל – 25

פס יצור – את קריירת הכדורגל שלו התחיל דאבור במחלקת הנוער של מכבי אח"י נצרת. בעונת 10|2009 שותף ב-5 משחקי ליגה במדי הקבוצה הבוגרת בליגת העל. בעונה זו, דאבור אף כבש 37 שערים בליגה הלאומית לנוער. בעקבות הצלחתו, עבר דאבור ב2010 לקבוצת הנוער של מכבי ת"א (שיחוק נהדר של ג'ורדי) היה שותף בזכיית קבוצת הנוער בדאבל ב11|2010. סיים עם 18 שערי ליגה כמלך שערי הליגה בצוותא עם רועי קהת.

בעונת 12|2011 עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. בעונת 13|2012 החל להיות חלק מרכזי בקבוצה עם 10 שערים ב-26 הופעות וסייע לקבוצתו לזכות באליפות.

ב-6 לפברואר 2014 חתם בקבוצה השוויצרית גראסהופרס לאחר שגראסהופרס ניצלה את סעיף השחרור בחוזהו ושילמה למכבי ת"א כ-450 אלף דולר. בעונתו הראשונה שם, כבש דאבור תשעה שערים ב-15 הופעות.

בעונת 15|2014 כבש 13 שערים ב-32 הופעות.

עונת השיא – עונת 16|2015 הייתה עונת השיא של דאבור עם 11 כיבושים ו-11 בישולים בליגה השוויצרית, בסיומה זכה בתואר "החלוץ הטוב בשוויץ לעונת 2015" לאחר שנבחר ע"י שחקני ומאמני הליגה. ובנוסף, שער שהבקיע הוכתר כ"שער השנה" בשוויץ ודאבור זכה במקום השני בבחירת כדורגלן השנה בשוויץ.

בעקבות הצלחתו המסחררת בליגה השוויצרית, רכשה אותו רד בול זלצבורג האוסטרית עבור 7 מיליון אירו. בצומת שבין הצלחה ומעמד בליגה השוויצרית לשדרוג הקריירה שלו, לפחות מן הבחינה הכספית, דאבור עשה את המהלך ועזב את הקן הנעים של גראסהופרס והליגה השוויצרית.

דווקא עם מאמנו לשעבר במכבי ת"א אוסקר גארסייה, נוצרה מתיחות ומעמדו בקבוצה התערער, עד שהושאל בפברואר 2017 בחזרה לגראסהופרס עד לתום העונה.

הווה – מושאל חזרה לגראסהופרס ציריך עד לתום העונה.

נבחרת – 7 הופעות ו-3 שערים בנבחרת הנוער, 18 הופעות ו-11 שערים בנבחרת הצעירה, עימה השתתף בטורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות שנערך בארץ (2013).

ביוני 2014 ערך דאבור את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת ורכש לעצמו מעמד של שחקן סגל לגיטימי עד להווה.

יציבות – למרות השנה האחרונה באוסטריה, דאבור הוכיח כי הוא שחקן יציב. זה יכול לקרות שלא התאקלם בקבוצה מסויימת.

מכאן לאן? חלוץ מעולה שנמצא בקו עליה מתמיד וסולל את דרכו אט אט להרכב הנבחרת בעידן שאחרי החלוצים הותיקים יותר. הליגה הישראלית ומכבי ת"א הפסידו חלוץ מסקרן. אך ההתאקלמות המהירה שלו בליגה השוויצרית מראה שדאבור עדיין לא אמר את מילתו האחרונה בכדורגל האירופאי ובסה"כ בגיל 25 יש לו עדיין לאן להתקדם.

התחיל טוב, דעך וחוזר לעצמו. דאבור במדי גראסהופרס (Bild)

 

גידי קאניוק

עמדה – קשר התקפי

גיל – 24

פס יצור – קאניוק החל את הקריירה שלו בקבוצת הילדים של מכבי ת"א ובגיל 14 עבר למחלקת הנוער של מכבי פ"ת.

הווה – אחת התגליות של ליגת העל של עונת 17|16 עם 10 שערים ו-6 בישולים. שחקן בעל רגל שמאל מצויינת. יכול לתפקד כפליימייקר לכל דבר עם שישה בישולים העונה והוא אף כובש לא מעט (10 שערים העונה).

עונת הפריצה – עד לעונה זו, שהיא עונת הפריצה שלו, לא הרבה חובבי כדורגל הכירו את קאניוק והוא לא סומן כתגלית וכמועמד לגיטימי לעבור לקבוצה גדולה יותר. קאניוק הוא בורג חשוב בהצלחה של מכבי פ"ת העונה והתברגותה במקום הרביעי.

נבחרת – עוד עונה כמו זו החולפת, תסלול את דרכו לסגל נבחרת ישראל באופן קבוע כשכבר זומן בינואר 17 לסגל הנבחרת.

מכאן לאן? אחרי עונה כזו מוצלחת, הגיוני שקבוצות בכירות יביעו עניין בקאניוק, כי אין הרבה ישראלים טובים בשוק. יחד עם זאת, עדיף לקאניוק להראות יציבות ולהפגין יכולת דומה ואף גבוהה יותר במכבי פ"ת עונה נוספת. דבר שיעיד על קו עליה ולא אפיזודה חולפת.

בשל לעבור לקבוצה גדולה?  אם קאניוק ימשיך להשתפר, הוא יהפוך לכוכב בליגה הישראלית. בנוסף, קאניוק חייב לשחק והרבה כדי לא להיעצר. זה לא מובטח לו בקבוצה בכירה יותר.

 

דור אלו

עמדה – מגן ימני

גיל – 24

פס יצור – החל לשחק כדורגל במחלקת הנוער של מכבי פ"ת. כבר מ-2012 עלה לקבוצה הבוגרת של המועדון. בעונת 15|2014 הפך לשחקן הרכב קבוע והיה שותף לעונה מוצלחת של הקבוצה שסיימה בפליאוף העליון.

הווה – לאחר עונת שיא 17|2016 בה חדר לתודעה עם שער וחמישה בישולים בליגת העל, אומנם זה לא נשמע כהספק מרשים, אך למגן אלו נתונים לא רעים ובעיקר כשאין הרבה מגנים ישראלים בולטים.

עונה טובה זו, הביאה לתוצאה של חוזה בהפועל ב"ש אשר רכשה אותו ממכבי פ"ת. לא מעטים הרימו גבה כשנודע שב"ש היא זו ששמה את ידה על הטאלנט מפ"ת. וזאת מכיוון שמגנה הימני של האלופה, בן ביטון, נחשב לאחד המגנים הימנים הטובים בארץ אם לא הכי טוב. (נראה שבן ביטון נמצא בדרכו ליעד חדש כשגנט הבלגית מועמדת לקלוט אותו).

אחד מן הברגים החשובים בעונה הנאה שעברה מכבי פ"ת. אלו מצטיין יותר מבחינה התקפית וצריך להשתפר בפן ההגנתי כדי להמשיך ולהתקדם.

כמיליון אירו שמה ב"ש על מחצית (?!) מכרטיסו. סכום דימיוני עבור מגן.

נבחרת – שיחק בנבחרות הנוער. לא רשם אף הופעה בנבחרת הצעירה.

במרץ 2017 זומן לראשונה לסגל הנבחרת הבוגרת ונראה שיתמודד בשנים הקרובות על עמדת המגן הימני של הנבחרת מול ביטון ודסה.

מכאן לאן? בשל לעבור לקבוצה גדולה? נראה כי המגן שנמצא בקו עליה מתמיד ב-3 העונות האחרונות בשל להתקדם לקבוצה גדולה וב"ש תהווה את האתגר הבא שלו. אם יגלה יציבות וימשיך להתקדם גם במדי האלופה, אלו ישים את החותם שהוא נמנה בין שלושת המגנים הימנים הישראלים הטובים בארץ יחד עם בן ביטון ודסה.

 

בכתבה הבאה בסידרה זו, יועלו בפוקוס שחקנים ישראלים  נוספים שהם לפני/אחרי עונת פריצה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort