עונת ה-100 של ה-NHL: מי תרוץ חזק ומי תבנה את עצמה מחדש חלק א׳

כתבתו של גיא אוליאל, כתב אורח

העונה הסדירה של ליגת ההוקי נגמרה ובאווירה חגיגית נחגוג את סוף חג הפסח וסיומה של עונת המאה של ליגת ההוקי הטובה בעולם, ה-NHL.

עונת ההוקי שנפתחה ב-12 לאוקטובר התחילה דווקא מוקדם מהצפוי, אליפות העולם של ענף ההוקי התחיל בספטמבר שעל תקן המארחת נמצאת לא אחרת מאשר קנדה או יותר נכון, טורונטו, שם שוחקו כל המשחקים.

8 נבחרות התחרו על התואר הנחשק ושיחקו על הגביע העולמי אך במתכונת שונה ממה שאנחנו מכירים, הנבחרות ששיחקו הן: קנדה, ארה"ב, רוסיה, פינלנד, שוודיה, צ'כיה והמוזרות, או המיוחדות שבהן הן הנבחרת האירופאית שמורכבת מגרמניה, סלובניה, סלובקיה, אוסטריה, שוויץ, נורווגיה, צרפת ודנמרק. ונבחרת צפון אמריקה שמורכבת משחקנים מקנדה וארה"ב מתחת לגיל 23!

לא נתעמק יותר מדי אך נציין שסדרת הגמר נערכת בהטוב מ-3, הקנדים ניצחו פעמיים את הנבחרת האירופאית  שכללה שחקנים בכירים כמו אנז'ה קופייטר (קינגס), זדנו צ'ארה (ברואינס) ומאטס זוכרלו (ריינג'רס). הקנדים כמובן בעל סגל אולסטאר כללו את סידני קרוסבי האגדי וזוכה הסטנלי קאפ הטרי בניצחון של פיטסבורג על סאן חוזה שנה קודם.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אלופת העולם קנדה חוגגת את התואר (האתר הרשמי של ה-NHL)

לאחר שהנבחרות נחו וחזרו לקבוצותיהם התחילה עונת ה-100 של הליגה.

למומחים הגדולים היו כבר ארבעה קבוצות בראש שיכולות לעשות זאת ולזכות בסטנלי קאפ והן:

שיקגו בלאקהוקס- זוכת הסטנלי קאפ 6 פעמים הבטיחה את המקום הראשון במערב הרבה בזכות פטריק קיין האמריקאי שהוביל את הקבוצה עם 89 נק' (34 שערים ו55 אסיסטים), תקרת השכר שלהם מנגד הרגה את הקבוצה כלכלית ולמזלם הרב שיקגו לא הצטרכה חיזוק לסגל.

פיטסבורג פינגווינס- זוכת הסטנלי קאפ הטרייה וזכייתה הרביעית סיימה שנייה במזרח הרבה בזכות סידני קרוסבי שהפגיע 44 שערים, פיל קאסל עם 47 אסיסטים ואבגני מלקין הרוסי עם 27 שערים עם זאת התעוררו שאלות רבות בהגנת הפינגווינים כאשר נפצעו לה המגנים בריאן דלי וטרבור דומולין ולמרות הקשיים הפינגווינים סיימו חזק את העונה הסדירה.

האלופה הנוכחית, פיטסבורג (האתר הרשמי של ה-NHL)

וושינגטון קאפיטלס- זוכת הפרסידנט (הקבוצה בעלת הכי הרבה נקודות בטבלה) פעמיים ברציפות רוצה לקחת את עצמה צעד אחד קדימה ולזכות בפעם הראשונה בתולדותיה בגביע הסטנלי, הקאפטילס נהנים מהשוער הכי טוב בליגה בריאן הולטבי ולמרות פציעתו, מחליפו השלים את המלאכה והקבוצה שמרה על מאזן הספיגה הנמוך ביותר בליגה (182 שערים בלבד שהובקעו נגד וושינגטון). החלוץ הרוסי אלכסנדר אובצ'קין שהפגיז 50 שערים והכוכב הצעיר המבטיח יבגני קזנסטוב (רוסי גם הוא) שעתיד להנהיג את הקבוצה כיכבו והקאפיטלס מרגישים את הגביע באוויר ויתנו פוש רציני בפלייאוף כדי שזה יקרה.

אדמונטון אוילרס- הקבוצה הקנדית היחידה שהימרו עליה עשתה צעד גדול מאוד השנה לאחר כמה שנים לא טובות בהן הקבוצה בילתה בתחתית הטבלה והרבה בזכות קונור מקדייויד כוכב צעיר בן 20 בלבד וכבר רשם את שמו על תואר מלך הנקודות של הליגה בעונת ה-100 ולצד מילאן לוקיץ' ינסו השניים להחזיר עטרה ליושנה לשנים בהן שיחק ווין גרצקי השחקן הטוב בכל הזמנים.

לאחר סקירת הקבוצות המובילות תתבצע הסקירה לפי בתים:

הבית המטרופוליטני בחטיבה המזרחית:

קבוצות הבית המטרופוליטני (האתר הרשמי של ה-NHL)

את וושינגטון ופיטסבורג כבר סקרנו מהבית הזה אז ניגש למקום השלישי מהבית הזה.

קולומבוס בלו ג'אקטס- הקבוצה מאוהיו רוצה להביא גאווה למדינה, אליפות כדורסל של קליבלנד ואליפות המכללות בפוטבול ב-2015 ועלייה של קליבלנד לגמר ליגת הבייסבול כנראה נתנה רצון לקבוצה מהעיר קולומבוס שהובילה על הליגה לזמן רב ואיבדה את מקומה וירדה למקום השלישי גם נהנית מאחד השוערים הטובים בליגה סרגיי בורבובסקי למרות שסבל מפציעות שמנעו ממנו לשחק ולהראות לכולם איזה שחקן טוב הוא, ההגנה השתדרגה השנה ברוקי זאק וורנסקי ויחד עם דייויד סאבארד וריאן מארי קולומבוס שלטה כאחת ההגנות הטובות בליגה ותנסה לנצח בפלייאוף את יריבתה פיטסבורג.

ניו יורק ריינג'רס- הריינג'רס שחוגגים 90 שנה לקבוצה נמצאת בסיטואציה מביכה עם המגן דן ג'יררדי המגן הוותיק שסובל מאחד החוזים הגרועים בליגה והנהלת הקבוצה מזלזלת בשחקן ועלולה לאבד אותו בדראפט המורחב לקבוצה החדשה בלאס וגאס (פרטים בהמשך) אך בריידי סקאג'י צפוי לרשת את מקומו כמגן צעיר. סה"כ לריינג'רס יש סגל מצויין שכולל את השוער השוודי הנרי לונדקוויסט והמגנים ג'יררדי, מארק סטאל וזוקרלו שהוזכר בנבחרת האירופאית וכריס קריידר החלוץ. הריינג'רס יכולים להפתיע בפלייאוף.

ניו יורק איילנדרס- היריבה של הריינג'רס מברוקלין לא עלתה לפלייאוף וסבלה מממוצע קהל נמוך ביותר למרות הארנה החדשה והיפה בברוקלין ועדיין יש דיבורים על העברת הקבוצה לקווינס או לנסאו. הבעלים "משחקים" בקבוצה ובאוהדים יותר מדי והאיילנדרס מסתמנת בתור הקבוצה הטראגית בליגה וגם בגזרת השער הייתה מחלוקת לגבי איזה שוער יפתח וכרגע הקבוצה בירידה, החלפת שחקנים צעירים במבוגרים ובעיית השוער לא עושים טוב לקבוצה ולמזלה רוב הבית די חלש והאיילנדרס יכולה להיות קבוצת פלייאוף אך לא לטווח הארוך.

פילדלפיה פליירס- המאמן הצעיר של פילי בונה לאט לאט את הקבוצה ומוציא את המיטב משחקנים כמו בריידן שן ושיין גוטסיסבהר. ג'ייקוב וורצ'ק חזר משנה קשה של פציעות ושיחק העונה 65 משחקים בהם הבקיע 17 שערים וחילק 36 אסיסטים. גם בפילי יש בעיית שוערים שסטיב מייסון שהיה פותח 3 עונות ונע בין הבינוני לטוב ומנגד מייקל נווירד שבפלייאוף הקודם הראה ניצוצות נגד ווישנגטון והפחיד את כל מי שהעז להתקרב אליו. סה"כ מתגבשת בפילי קבוצה טובה ואולי היא תשחזר את ההצלחה של הקבוצה משנות השבעים.

קרוליינה הוריקיינס- לקרוליינה יש הגנה צעירה שרמתה עולה משנה לשנה והמגנים נואה הניפין, ברט פס וג'ייקוב סלאבין מחזיקים את ההגנה אך אסור לשכוח את ג'סטין פולק שהוא המגן הטוב ביותר בקבוצה. קאם וורד השוער הוותיק הראה רגעים של זקנה במהלך עונה שעברה ואם לא יסכים לקיצוץ במשכורת הוא עלול למצוא את עצמו בלי קבוצה.

ניו ג'רזי דווילס- הדווילס שסיימו במקום האחרון בבית היו שאננים עוד בפגרה ולא עשו צעדים בהגנה ואיבדו את דייויד שצ'לנקו והם הסתמכו על צמד הצעירים דיימון סברסון וסטיבן סנטיני שעמדו בעומס מטורף בהגנה השנה. בן פלמירי החלוץ שרשם 30 שערים בעונה שעברה הצליח לשמור על עונה טובה גם הפעם שהוא כובש 26 שערים ותורם ב-27 אסיסטים אך זה לא הספיק להתקפת הדווילס שסובלים מסגל לא יציב והם לא מצליחים לשחזר את ההצלחה מעונת 2011-12 בה הפסידו בגמר ללוס אנג'לס קינגס.

עד כה החלק הראשון בכתבה ובחלק הבא נסקר את הבית האטלנטי ואת החטיבה המערבית הכוללת את הבית המרכזי והפסיפי.

נתראה בפעם הבאה!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Comments (1)

  1. אשכנזי נאור

    כתבה יפה מפורטת ומנוסחת היטב

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort