להיות או לא להיות – זאת השאלה של הגברת הזקנה

יובנטוס הוגרלה לשחק ברבע גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה. המטרה המוצהרת העונה של הקבוצה שנמצאת בדרך הבטוחה לאליפות שישית ברציפות, שיא איטלקי חדש, היא לעבור את המשוכה מ-2015 אז הגיעה יובה לגמר ליגת האלופות ולזכות בגביע. באופן אירוני מי שמחכה לה בקצה הקשת בענן היא אותה מנצחת באותו גמר, ברצלונה של לואיס אנריקה שנמצא בעונתו האחרונה בקבוצה. אז האם אלגרי ובחוריו מסוגלים לעשות את ההבדל ולהדיח את הקבוצה הקשה מקטלוניה, שרק השלימה את המהפך הגדול ביותר בתולדות המפעל? כתבתו של נתיב כפרי

"האם זהו האורקל הדרומי"? שאל אטריו את הרופא החכם. "לא, זהו השער הראשון לפני שאתה מגיע לאורקל הדרומי", ענה לו מרפאו. כמעט כל ילד משנות השמונים מזהה את הסצנה הזו מתוך הסרט "הסיפור שאינו נגמר", סרט שמיועד לילדים אמנם, אך יש בו הרבה מאוד חכמת חיים. אטריו יוצא למסע בארץ פנטזיה, מסע שמטרתו לעשות את הבלתי אפשרי, לחצות את כל גבולותיה של פנטזיה כדי למצוא את התרופה לקיסרית החולה. בכך תלוי עתידה של פנטזיה כולה.

הרופא החכם ואטריו. מתו הסרט "הסיפור שאינו נגמר", 1984 (Alamo Drafthouse)
הרופא החכם ואטריו. מתו הסרט "הסיפור שאינו נגמר", 1984 (Alamo Drafthouse)

הפנטזיה של אנדריאה אגנלי, נשיאה של יובנטוס, הוא להביא לטורינו את גביע האלופות בפעם השלישית בתולדותיה. הקבוצה מצפון איטליה ממשיכה לדהור לאליפות, ואין כל ספק שהמטרה העיקרית שלה העונה הייתה ונשארה זכייה בליגת האלופות. לשם כך בוצע מסע הרכש המשוגע בקיץ, שכלל כמה מטובי שחקני היריבות: גונזאלו היגוואין שהגיע מנאפולי, מיראלם פיאניץ' שבא מרומא ושחקני רכש אחרים מהלבל הגבוה, כמו בנעטיה מבאיירן או דני אלבס מברצלונה.

יובנטוס הנוכחית היא אחת הגדולות שהיו בתולדות המועדון. אין להתכחש כמובן לתור הזהב של הקבוצה באמצע שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 בהנהגתו של אלסנדרו דל פיירו, וכמובן העידן האלוהי שבו שלט מספר 10 אחר במועדון, הלוא הוא מישל פלאנטיני האגדי, השחקן שהביא ב-1985 את גביע אירופה הראשון לרגליה הרמות והנישאות של הגברת הזקנה. שניהם אמנם זכו בגביע אירופה, אבל יש דבר אחד שאף אחד מהם לא השיג, וזה ההישג הנדיר של יובנטוס של שנות ה-30, 5 סקודטי רצופים.

יובנטוס תתמודד עם משוכה גבוהה מאוד בדמותה של ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות בעוד פחות מחודש (חדשות איטליה)
יובנטוס תתמודד עם משוכה גבוהה מאוד בדמותה של ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות בעוד פחות מחודש (חדשות איטליה)

"מרבית האנשים אינם מגיעים כל כך רחוק", המשיך הרופא החכם. אטריו נמלא ציפייה להקשיב עוד לדברי החכמה של האדם עם המראה המגוחך שזה עתה הציל את חייו. ממש כמו אטריו, עמד גם אלגרי מול המשימה שמעטים הצליחו להשיג. הוא עשה את הבלתי ייאמן והשלים את מלאכתו של קונטה כדי להשיג 5 אליפויות רצופות ולהשוות את שיא המועדון. כעת הוא בדרך לעשות תקדים היסטורי בסריה א' ולהביא למועדון סקודטי 6 ברציפות, הישג שמעט מאוד קבוצות השיגו, בוודאי בליגה בכירה. השיא בליגה הספרדית למשל עומד על 5 אליפויות רצופות, ורק ריאל מדריד השיגה את ההישג הזה.

"אנחנו לא פריס סן ז'רמן". דינו זוף

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"רק אדם המאמין בערכו העצמי יוכל לעבור את השער הראשון", הסביר הרופא החכם לאטריו. העצה הזו הביאה אותו אל מעבר לגבול שמעטים הצליחו לעבור. אם כן, אחרי שעשה את מה שלא עשו קודמיו והשלים גם הגעה עד לגמר ליגת האלופות, דבר שאף אחד לא ציפה מיובנטוס מודל 2015 (תוך שהוא מדיח את אלופת אירופה הקודמת), כעת נותר ל"אטריו האיטלקי" שער אחד נוסף.

בופון, המקביל של דינו זוף ביובנטוס הנוכחית (חדשות איטליה)
בופון, המקביל של דינו זוף ביובנטוס הנוכחית (חדשות איטליה)

"אנחנו לא פריס סן ז'רמן", אמר אגדת המועדון מטורינו ונבחרת איטליה דינו זוף לאחר הגרלת רבע הגמר. שוער העבר מאמין כי קבוצתו מנוסה וחסינה יותר מאשר אלופת צרפת ב-4 העונות הקודמות. "מהפך כזה לעולם לא יקרה נגד יובנטוס. אנחנו מסוגלים להגן בצורה חכמה ונכונה נגד שחקנים כמו לאו מסי, ניימאר ולואיס סוארס". ובע

בעוד משחקי הרבע של יובה ובארסה יחכו עוד חודש בערך, כשהראשון ייערך בטורינו ב-11 באפריל והגומלין ב-19 בקאמפ נואו (4 ימים לפני מועד הקלאסיקו), הרי שניצבת לפני אלגרי השאלה הגדולה ביותר מאז מונה למאמן – האם הוא מסוגל לעבור את המשוכה הקשה ביותר שניצבה בפניו, זו שכשל מולה רק לפני פחות משנתיים בגמר ליגת האלופות?

אטריו מהסרט "הסיפור שאינו נגמר" ניצב בפני המראה שתגלה לו מי הוא באמת (Finding Faerie)
אטריו מהסרט "הסיפור שאינו נגמר" ניצב בפני המראה שתגלה לו מי הוא באמת (Finding Faerie)

הדבר הראשון שאלגרי צריך לחשוב עליו הוא על עצמו. מי הוא בעצם במערכה הזו, ומיהי יובנטוס שהוא בנה? "הוא איננו יודע מה מצפה לו בשער השני", אמר הרופא החכם אחרי שאטריו עבר בהצלחה ובאומץ רב את השער הראשון. "זהו שער גרוע בהרבה, וקשה כפליים לעבור אותו. הוא יצטרך להתמודד עם המראה הפנימית שלו ולראות מי הוא באמת. אמיצים מגלים לפתע שהם פחדנים, אנשים טובים מגלים שהם למעשה אכזריים. רוב האנשים שנאלצים להתמודד עם האני האמיתי שלהם בורחים בבהלה".  וכאן יצטרך אלגרי להתמודד עם שאלות קיומיות קשות. על אותן שאלות בדיוק, ניסתה לענות פריס סן ז'רמן, אלא שמול השער השני במשחק הגומלין גילו שחקניה של הקבוצה מעיר האורות מי הם באמת, ו"ברחו בצעקות".

"להיות או לא להיות, זאת השאלה". וויליאם שייקספיר

אלגרי יצטרך לחשוב על הדרך שהוא ינחיל לשחקניו בהתמודדות מול אלופת אירופה 5 פעמים. האם לשחק פחדני וסגור ולנסות לגנוב ניצחון מברצלונה? יובנטוס מסוגלת לעשות זאת. יש לה את ההגנה הטובה ביותר ביבשת, ועל השיטה של שלושת בלמיה בנו עשרות מאמנים את חידושי הטקטיקה שלהם כנגד התקפות מאיימות (אם כי לרוב לא בהצלחה יתרה). אבל יובנטוס נבנתה להיות קבוצה דומיננטית. ההתקפות שלה פתוחות, כוללות משחק אגפים נהדר ונבנות על שני האסים האדירים שלה בהתקפה, היגוואין ודיבאלה. אלא שבעוד דיבאלה עדיין איננו מנוסה דיו במעמדים האלה, והוא סוג של חידה בכל הנוגע למשחקים גדולים באירופה (חידה שעשויה להיפתר עד הגרלת חצי גמר ליגת האלופות בעוד קצת יותר מחודש), הרי שהיגוואין כבר התמודד פעמים רבות עם האתגר הזה, ומעולם לא יצא כמנצח. זאת על אף ששיחק 6 עונות במדי ריאל מדריד, שיאנית הזכיות בליגת האלופות.

מאסימו אלגרי עומד לגלות את ערכה האמיתי של יובנטוס (חדשות איטליה)
מאסימו אלגרי עומד לגלות את ערכה האמיתי של יובנטוס (חדשות איטליה)

היגוואין הצטייר כמי שנופל ברגעי האמת. בדומה להמלט, הוא דמות טראגית השואלת את עצמה על מהות הקיום. "להיות או לא להיות", זהו הנושא שסובב את הארגנטינאי לאורך כל הקריירה. עד כה הוא תמיד נכשל. תמיד נשאר הרוג למחצה, אבל בניגוד להמלט השייקספירי, ניתנה לו ההזדמנות המושלמת לגאול את עצמו לאחר מה שהייתה העונה הטובה ביותר בקריירה. בגיל 29 הוא בשיאו, והוא הכוכב הבלתי מעורער של יובה והשחקן היקר ביותר בתולדות הסריה א'. כעת הכסף שוב אמור לדבר. שאלת להיות או לא להיות ניצבת בפני החלוץ, הקבוצה כולה וגם אלגרי, שעתה יגלה מי הוא באמת. האם הוא המלט שייקספירי, או האם יהפוך פתאום לגיבור של סיפור שאינו נגמר. הכל תלוי אם יצליח להפוך את הפנטזיה למציאות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית