פרויקט תגלית: השוערים

בפרויקט זה נגלה את הכישרונות הגדולים שעומדים לפרוץ בסערה לכדורגל העולמי, בכל פעם תהיה עמדה חדשה על המגרש עם דירוג הכישרונות שלה ואפילו יש נציגות ישראלית אחת.

הקריטריונים: צעיר בגיל 23 ומטה ושחקן מחוץ לחמש הליגות הבכירות וכמובן שחקנים טובים.

5) אנדרה אונאנה

קבוצה :אייאקס

נבחרת: קמרון (הופעה אחת)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

גיל:20

גובה: 1.90 ס"מ

ערך  : 800 אלף יורו (נכון ליולי 2016)

השוער הצעיר שסמואל אטו גילה בקמרון, הצטרף  לאייאקס ממילואי בארסה  ב2015  ועוד אייאקס גברו במירוץ על השחקן בתחרות עם ארסנל, מונאקו ומנצ'סטר סיטי. על פי היכולת עד כה מדובר במחטף ועוד בשוער שהיה אמור להיות מחליף בכלל- אבל מזלו עבד שעות נוספות וטים קרול נפצע ואונאנה, שהחל את העונה בתור ברירת מחדל לא אכזב במשחקים ששיחק למרות הפתיחה הצולעת של אייאקס העונה אבל הילד הקמרוני לא מאכזב וביחד עם קספר דולברג, קני טטה, ברטרנד טראורה ואמין יונס נחשב לחלק מהקבוצה הלוהטת של הולנד ושל הליגה האירופית והכל תחת פיקודו של אקס מכבי תל אביב פטר בוס שחווה רנסנס בתקופה האחרונה.

לא תאמינו אבל השוער שאונאנה הכי מעריץ  ורוצה להיות כמוהו הוא לא אחר מאשר מארק אנדרה טר שטגן שוער בארסה (אולי בסתר ליבו הוא אוהב אותו יותר בגלל שסילסן פינה מקום בשער אייאקס).

אונאנה היה שותף בזכייה ההיסטורית של הנוער של בארסה בליגת האלופות וחתום באייאקס עד 2018 ונראה שינצל את החוזה לפחות עד סוף 2017 כדי לצבור עוד ניסיון ומשחקים קריטיים עבור המועדון ההולנדי של בוס.

אחת היכולות הגבוהות של אונאנה היא המשחק המעולה שלו בשתי הרגליים גם בימין וגם בשמאל בנוסף הוא שוער עם "רפלקסים לכדורים" ומגיב בצורה אינסטינקטית לעומת זאת הוא נחשב שחקן עם פתיל קצר (כיאה לשוערים גדולים) ויכול בקלות להיכנס לעימותים.

 

4)פרדראג ראיקוביץ

קבוצה:מכבי תל אביב

נבחרת: סרביה (5 הופעות)

גיל:21

גובה: 1.92  ס"מ

ערך: 2.5 מיליון יורו (נכון לאפריל 2016)

הנציג "הישראלי" היחיד ברשימת הכישרונות וכמובן גם הכי מוכר לנו, ראיקו פרץ אלינו בסערה במהלך העונה שעברה במהלך מפתיע של ג'ורדי  ובא על תקן "השוער הטוב בעולם לגילו", פרדרג נחשב אחד השוערים האהובים בתולדות מכבי ואהוד מאוד על הקהל הצהוב, יכולתו במשחקיו הראשונים במכבי ת"א הייתה פושרת והיה נראה שהוא צריך להסתגל קצת למנטליות הישראלית, אבל הנחישות של הילד שהראה בגרות לא אופיינית לגילו גרמו לו לקחת מנהיגות על ההגנה של מכבי שסובלת מחולשה גדולה בשנתיים האחרונות, אי אפשר שלא לשכוח את המהומה מול סכנין בעונה שעברה שגרמו להתאחדות, לבתי המשפט ולמכבי להתקוטט, בסופו של דבר הוא הורחק לכמה משחקים אבל חזר בסערה לשער מכבי, לפי היכולת של הזרים מתחילת העונה במכבי האוהדים בוודאי יגידו לכם שהיו שמחים להיפטר מכולם ולהשאיר רק את ראיקו, כי אצלו האישיות בולטת והוא היחיד שנראה מתאמץ.

לפני שהגיע למכבי נכנס כבר בגיל 17 החל לעמוד בשער וכבר בגיל 19 נהפך להיות קפטן ושוער ראשון של האימפריה הסרבית הכוכב האדום בלגרד, בגיל 17 כבר ערך את הופעת הבכורה בנבחרת סרביה אבל כיום עדיין משמש כמחליף לאקס מכבי חיפה ושוערה של נוטינגהאם ולדימיר סטויקוביץ ,עוד בנתונים המרשימים של שוער מכבי הוא כמובן אליפות העולם עם נבחרת סרביה עד גיל 20 ב2015 שבעקבותיהם מכבי לקחה אותו.

מבחינת תכונות משחק ראיקוביץ נחשב השוער הטוב בליגה שלנו, מצטיין באחד על אחד ונחשב לשוער בעל בטחון עצמי רב  ושוער ש"מתאבד על כדורים",  עקב האכילס שלו היא כיאה לשוערים סרבים- אגרסיות ועודף אמוציונליות וגם המיקום שלו בשער לא פעם לא מספיק טוב.

3) סטפאנוס קאפינו

קבוצה: אולימפיאקוס

נבחרת :יוון (8 הופעות)

גיל:22

גובה: 1.96 ס"מ

ערך: 2 מיליון יורו (נכון ליולי 2016)

סיפורו של סטפאנוס קאפינו הוא המראה של הכדורגל היווני, בואו קצת נסבר את האוזן מאיפה מגיעה הנפילה האדירה של נבחרת יוון מאז מונדיאל 2014, הכדורגל היווני בנסיגה בשל ההשלכות של תהליך "ההזרה" שעבר בליגה,אצל שלושת הגדולות כמעט ואין שחקנים יוונים, בפאוק יש רק שלושה יוונים בהרכב (צבלאס, פלקאס וקולוריס) ושש בכל הסגל, וגם אצל אולימפיאקוס המצב לא מזהיר עם 3 שחקני הרכב (קאפינו השוער, פורטוניס הכוכב הכי גדול שיש לכדורגל היווני להציע כעת ולא צפוי להישאר שם הרבה ורטסוס הכשרון בן ה19 שמשחק מגן שמאלי רק בגלל שהמגן השמאלי הזר הקבוע פצוע) וחוץ מזה רק עוד 3 יוונים נמצאים ברוטציה. המצב הכי מוגזם נמצא אצל פנאתינאיקוס ששם ברוטאציה יש רק יווני אחד בלבד (קוטרוביס הבלם המחליף), אז השאלה שנשאלת בצדק, מאיפה בדיוק הנבחרת צריכה לקחת שחקנים חוץ מהמעט שיש להם באירופה?

סטאפנוס קאפינו הוא האחד הכשרונות היחידים שנמצאים בליגה היוונית החולה שזקוקה לתרופה למחלה שקרתה לה ועוד הכדורגל היווני קיבל הקיץ שני מסמרים מהכדורגל הישראלי לארון הקבורה, הראשונה היא ההשפלה של הנבחרת הצעירה של יוון מישראל (4:0) והשנייה היא ההדחה הסנסציונית של אולימפיאקוס נגד הפועל באר שבע שגרמה לזעזוע גדול.

קאפינו עצמו שותף בהדחה נגד הפועל באר שבע והציג מולה יכולת פושרת אבל ודאי שהוא לא היה האשם היחיד בהדחה.

הענק היווני החל את הקריירה ביריבה השנואה פנאתינאיקוס ועוד בתקופת המשבר הכלכלי הגדול שהחל ביוון ונמשך עד היום, כבר בגיל 18 קיבל את הכפפות ולא איכזב בפנא אבל עם ההצלחה בא התאיבון להתפתח ואכן הוא עזב את החממה היוונית של פנא  בעונת 2014-15 בשביל מיינץ תמורת 2.2 מיליון יורו אבל שם חיכה לו השוער המעולה לוריס קאריוס שתפס בצדק את עמדת השוער הראשון והרשים מאוד ובכך הותיר את קאפינו המאוכזב שנסיקתו נעצרה, אוליפאקוס שהייתה נואשת בעונה לאחר מכן לשוער מחליף ברמה גבוהה לרוברטו השוער הספרדי המעולה פנתה ועשתה מחטף מתחת לאף של היריבה השנואה פנא ותמורת 2 מיליון יורו קנתה את השוער, בעוד בעונה שעברה הילד היה מחליף, העונה עם הצרות הניהוליות וחילוף המאמנים קיבל קאפינו את האשראי להרכב והועדף על פני ניקולה לאאלי המושאל מיובנטוס (שבנתה עליו בתור אופציה עתידית להחלפת בופון אבל התאכזבה נורא). עד כה נראה ששוב קאפינו על הגל וכנראה שהפעם הוא לא יקפוץ מהר לאירופה אלא יתפתח בהדרגה בתור שוער.

קאפינו כבר זכה להשוואה לאחד השוערים הגדולים בתולדות יוון ניקופולידיס ונחשב לשוער אינסטנקטיבי מאוד וגם זריז מאוד  ובעל סגירה מצויינת ונאפולי ואינטר הוזכרו כמועמדות לקלוט אותו בעתיד.

2)איבון מבוגו

קבוצה:יאנג בויז

נבחרת: שוויץ (שוער שלישי)

גיל:22

גובה:1.88 ס"מ

ערך: 3 מיליון יורו(נכון ליולי 2016)

השוער הצעיר הכי פחות מוכר מהרשימה אבל אחד המוכשרים שיש, השוער השוויצרי ממוצא קמרוני משחק ביאנג בויז כבר מגיל 17 וחצי והדיח מעמדת השוער את מרקו וולפי שהיה נחשב לאהוד הקהל בבירת שוויץ ורק פציעתו בעצם גרמה לאיבון להחליפו.

מבוגו בכלל נולד ביאונדה בקמרון ובגיל 6 היגר עם הוריו לשוויץ ולמרות הרצון הגדול של נבחרת קמרון מבוגו אמר לא תודה והעדיף לייצג את שוויץ וגם שיחק בנבחרות הצעירות שלה, מבוגו, כיאה לשוערים השוויצרים מעורר עניין בליגה הגרמנית  בנוסף יש לו חוזה לעוד שתי עונות במועדון השוויצרי שנהנה משירותו ולא פעם הוא מעיד על אהבתו לקבוצה ולעיר בה מתגורר בשוויץ.

לאיבון יש רגליים מאוד ארוכות ונחשב זריז ויודע להתמקם בצורה מצוינת בשער, בנוסף תכונה בולטת ומפתיעה שלו היא התחלת התקפות של יאנג בויז והיכולת שלו למסור מסירות חכמות מעמדת השוער, החסרונות העיקריים שלו הם כדורי גובה בהם הוא די מתקשה והיכולת שלו לקבל גולים בין הרגליים (קשה לו לסגור פינות קרובות). מבוגו נוהג בדרך כלל להדוף כדורים בעוצמה גבוהה בשביל להרחיקם והוא בעל תגובות מהירות , מצד שני לא פעם יש לו בעיה בתיאום עם הגנת יאנג בויז והוא קיבל לא מעט שערים בשל כך.

אגב מאמן נבחרת שוויץ כבר ביקש ממנו ומדניס זאקריה חברו ליאנג בויז לחפש מועדונים מחוץ לשוויץ כדי לשפר את יכולתם וכדי שיוכל לתת להם יותר הזדמנויות בנבחרת.

הכינוי שלו הוא "החתול המטורף" בעיקר בשל הזינוק עם רגליו הארוכות, כמו כן הוא נחשב לנוצרי אדוק ובעל מערכת יחסים יוצאת דופן עם אמו, חלומו הגדול הוא "לעצור את מסי ורונאלדו בליגה הספרדית".

1) אדרסון

קבוצה: בנפיקה ליסבון

נבחרת: ברזיל (שוער מחליף)

גיל:23

גובה:1.87 ס"מ

שווי: 7 מיליון ליש"ט (נכון ליולי 2016)

אדרסון מוראס הוא דוגמא ומופת לאיך שוער צריך להיות-שקט, צנוע, לומד מאחרים ומשתפר ממשחק למשחק.

אדרסון בעצם ירש את יאן אובלאק בשער בנפיקה ובנפיקה כידוע  מזהה כישרונות מקילומטרים, למרות שהגיע למועדון מריו אווה הקבוצה הפורטוגלית הצנועה שבה שימש שוער ראשון, בנפיקה ידעה שבשביל שיהיה שוער ברמה עולמית הוא יצטרך לעבור חניכה אצל אחד השוערים הגדולים שהיו לברזיל ב15 שנה האחרונות הלוא הוא ז'וליו סזאר שאחראי על חניכתו ולכן מתבצעת רוטציה ביניהם (השנה אדרסון שיחק 11 משחקים  רשמיים וגם יותר בעלי חשיבות וסזאר 8).

השוער כבר זכה לאינספור מחמאות מרונאלדיניו שדרש מטיטה לספור אותו יותר בנבחרת.

החיסרון הכי גדול שלו הוא בעיות משמעת וחוסר ריכוז במשחקים, היתרון שלו הגדול הוא מסירות ארוכות והדיפות כדור בדיוקים גבוהים לכדורים שנבעטים אליו והוא נחשב לשוער שאוהב להחזיק בכדור ולתפוס כדורים אל גופו ולא להעיף אותם, אגב פפ גווארדיולה כבר בונה עליו בתור שחקן עתידי שיאתגר ברוטציה את קלאודיו בראבו, בנוסף היכולת שלו בהחזקת כדור ברגל מאוד הרשימה את פפ וגם התיאום שלו עם ההגנה שמשתנה ממשחק למשחק מאוד מרשימה (שיטה שבה דוגל רוי ויטוריה המאמן החדשן של בנפיקה).

לסיכום לאדרסון בהחלט יש מה לשפר ומה לתת אבל נראה לי שהוא הפוטנציאל הגלום הגדול ביותר שיכול לקרוא תיגר בליגות הבכירות של אירופה.

https://www.youtube.com/watch?v=_GBM8N06mfI

  • בפריימרליג יש לא פחות מ12 שוערים ראשונים שהם בני 30 פלוס שחלקם הלא קטן בדרך לפרישה ולכן עומד להיות מפץ של שוערים חדשים שיצטרכו למלא את השורות ונראה בקרוב נהירה של שוערים לאירופה בעקבות עסקאות עקיפות וגם נראה לא מעט שוערים חדשים וצעירים בליגות הבכירות של אירופה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort