מהפך מקסים: ניצחון דרמטי להפועל חיפה בכפר סבא

הפועל חיפה סיפקה מהפך ענקי בתוספת הזמן, לאחר שהייתה בפיגור במשך 86 דקות. מקסים פלקושצ'נקו שנכנס כמחליף שינה את פני המשחק וכבש שער נהדר שהחזיר את קבוצתו למשחק, חנן ממן סידר מהפך ענק עשר שניות לסיום, שביטל שער יתרון נפלא של רז כהן. לאחר שבוע לא קל, הפועל כפר סבא לא הצליחה לספק קצת שקט למערכת.

משחק תחתית על שש נקודות (מנהלת הליגה לכדורגל).
משחק תחתית על שש נקודות (מנהלת הליגה לכדורגל).

קרב תחתית על שש נקודות פתח את המחזור ה-16 בליגת העל. הפועל כפ"ס אירחה את הפועל חיפה בקרב ישיר על מיקום ובמטרה להתרחק מהקו האדום. המארחים הגיעו להתמודדות לאחר שבוע לא פשוט, לאחר שהבעלים סתיו שחם קשר את שמו לגבי רכישת הפועל ת"א. המהלך הכעיס מאוד את הקהל הירוק ואת עמותת האוהדים, בעוד שחם טען שהוא רק ניסה לעזור לקבוצה שיקרה לליבו ואין בכוונתו לעזוב את הפועל כפ"ס. העורק הירוק-ארגון האולטראס של הפועל כפ"ס, יזם כמה מהלכי מחאה כנגד שחם, בין היתר חולקו דפים עם כיתוב עוקצני כלפי הבעלים, נתלו שלטים כנגדו ואף מספר אוהדים הגיעו עם צעיפים אדומים של הפועל ת"א.

אך שרון מימר והשחקנים בירוק הגיעו על מנת לתת לאוהדים שלהם קצת שקט למרות ניגוד האינטרסים שיצר בעלי המועדון. מנגד הפועל חיפה הגיעה עם צוות האימון החדש שהשיג 4 נקודות בשתי המשחקים האחרונים, ועם יכולת התקפית משופרת לאחר שהבקיעו שמונה שערים בשלושת המשחקים האחרונים. איציק כהן ודייגו קאצ'ובה לא היו בסגל הירוקים עקב פציעה בעוד האורחים מהכרמל חסרו את ברונו פיניירו המוצהב. דני גולן עלה עם שלומי ארבייטמן ומהראן לאלה בחוד, בעוד מקסים פלקושצ'נקו פתח על הספסל. מנגד מאוויס צ'יבוטה חזר להרכב על חשבון רן יצחק, והמושאל ממכבי ת"א פתח בחוד לצד אקס הפועל חיפה-אלי אלבז.

אוהדי הפועל כפ"ס בצעדי מחאה נגד סתיו שחם (אולטראס ישראל).
אוהדי הפועל כפ"ס בצעדי מחאה נגד סתיו שחם (אולטראס ישראל).

השופט אלי חכמון הוציא את המשחק לדרך באצטדיון לויטה. 11 דקות מפתיחת המשחק נרשם ניסיון ראשון לאורחים באדום. דור מלול העביר כדור טוב מהאגף לעבר שלומי ארבייטמן שערב ברחבה, אך הבעיטה של החלוץ הוותיק הייתה חלשה ורן קדוש קלט את הכדור. שבע דקות לאחר מכן וגם ניסיון ראשון למארחים. בעיטה של מאוויס צ'יבוטה קיבלה צורה קשתית לאחר שפגעה בשחקן הגנה באדום, אך הכדור חלף מעל המשקוף וכפ"ס הסתפקה בבעיטת קרן בלבד. מסירה עומק על חצי מגרש מצד סימוביץ'  הבלם הייתה אמורה  למצוא את צ'יבוטה במצב טוב, אך הקונוגלזי לא השתלט על הכדור החלקלק כתוצאה מהגשם שירד הערב בשרון. המשחק קיבל קצב מהיר באופן יחסי, אך שתי הקבוצות עיבו את החלק האחורי כשהיריבה ניסתה לתקוף, מה שמנע ריבוי מצבי כיבוש. ההצטרפות להתקפה מצד שחקניו של דני גולן הייתה דלה והפועל כפ"ס נתנה את הטון במרכז השדה. בדקה ה-33  חן דילמוני הפעלתן סחט עבירה מחוץ לרחבה אלכסונית לשער. את הכדור החופשי לקח טל איילה שבעט חזק למסגרת, אך שני אגרופיו האיתנים של פלטהאוזן הרחיקו את הכדור מהאזור המסוכן. המחצית הראשונה הגיעה לסיומה בקול ענות חלושה וללא שערים.

מחצית חלשה באצטדיון לויטה (צילום: וויסאם סעדו גוטאני).
מחצית חלשה באצטדיון לויטה (צילום: וויסאם סעדו גוטאני).

המחצית השנייה נפתחה ללא חילופים מצד שני הצדדים. דקה מפתיחת המחצית כפר סבא עלתה ליתרון. הרמה מהאגף של צ'יבוטה הורחקה על ידי ההגנה, אך אל הריבאונד הגיע רז כהן שמ-16 מטרים שחרר בעיטת טיל שנעצרה ברשת. שער בכורה העונה  לשחקן המוכשר. הפועל חיפה יצרה התקפה לא רעה בדקה ה-52. ארבייטמן הוריד כדור טוב לחנן ממן שבעט מעל השער.לאחר 61 דקות חיים מגרלשווילי סידר לעצמו מצב בעיטה לא רע, אך הבעיטה שיצאה מרגלו הייתה חלשה וקדוש לקח את הכדור ללא בעיה. שתי דקות לאחר מכן ועוד מהלך טוב של שחקן הגנה, הפעם לירן סרדל שהרים כדור טוב לרחבה אך שלומי ארבייטמן נגח רע והכדור לא פגע במסגרת. האדומים המשיכו לתקוף והפעם היה תורו של אדילסון בהייה לבחון את קדוש ששוב עמד במשימה ללא מאמץ גדול במיוחד. הגשם המשיך לשטוף את האצטדיון והשחקנים התקשו להשתלט על הכדור החלק, והמשחק הפך מסורבל מעט. בדקה ה-72 עוד כדור טוב של הקישור החיפאי מצא את מהראן לאלה בתוך הרחבה, אך החלוץ לא השתלט היטב על הכדור וההגנה בירוק הרחיקה. דקה לאחר מכן והיתרון כמעט הוכפל. טל איילה קיבל כדור באמצע השדה, התקדם ומ-25 מטרים שחרר בעיטה שטוחה  וחזקה, הכדור קיבל תנופה בזכות המגרש הרטוב אך פגע בחלק החיצוני של הקורה ויצא החוצה. שתי דקות לאחר מכן שוב לאלה ערב ברחבה, הגנת המארחים לא הצליחה להרחיק, והחלוץ הוותיק המשיך בבעיטה מהאוויר שחלפה ליד הקורה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
רז כהן, שער בכורה נפלא לשחקן המוכשר (הפייסבוק הרשמי הפועל כפ"ס).
רז כהן, שער בכורה נפלא לשחקן המוכשר (הפייסבוק הרשמי הפועל כפ"ס).

רבע שעה לסיום דני גולן הכניס את פלקושצ'נקו במקום סזאר, במטרה להכניס עוד כלי התקפי לצד צמד החלוצים ואדילסון בהייה. 10 דקות לסיום המשחק המארחים נשארו בעשרה שחקנים. עומר פדידה חדר לרחבה ובמקום לבעוט צלל ברחבה, אלי חכמון הראה לו את הכרטיס הצהוב השני לאחר שכבר ספג צהוב במהלך המשחק והשחקן סיים את חלקו במשחק. שלוש דקות לאחר ההרחקה כמעט והפועל חיפה כבשה. קרן טובה של האורחים פגשה את ראשו של אושרי רואש שנגח מצוין, אך קדוש בהצלה פנטסטית השאיר את היתרון על כנו. שלוש דקות לאחר מכן גם קדוש לא יכל להושיע את קבוצתו. הרמה חיפאית הורחקה על ידי ההגנה, אך כמו בשער הראשון, הפעם זה היה מקסים פלקושצ'נקו המחליף שהשתלט על הריבאונד והפגין ביצוע שהתעלה על זנ של רז כהן, והכדור נעצר בתוך החיבור השמאלי. בתוך תוספת הזמן עוד קיבלנו בעיטה נפלאה מחוץ לרחבה של פלקושצ'נקו אך קדוש הדף היטב. אך ההתקפה שהגיעה אחרי זה הביאה מהפך ענקי. עשר שניות לסיום הגבהה נהדרת של מחליף נוסף הפעם זה עידן גולן (בנו של מאמן הקבוצה) מצאה את ראשו של חנן ממן, שנגח היטב והכניע את קדוש האומלל. חכמון אפילו לא חידש את המשחק והפועל חיפה מסיימת את השנה האזרחית בסטייל. מנגד שחקני הפועל כפר סבא פספסו הזדמנות לעקוף בטבלה את יריבתם הערב, ושרון מימר כבר שכח מתי קבוצתו ניצחה. לאחר שהפסידו בסיבוב הקודם בתוצאה זהה לאותה כפר סבא בסמי עופר, "נוקמים" האדומים מהכרמל בצורה זהה ומשיגים ניצחון חוץ שני.

פלקושצ'נקו, נכנס כמחליף וסידר לקבוצתו ניצחון ענק (הפייסבוק הרשמי הפועל חיפה).
פלקושצ'נקו, נכנס כמחליף וסידר לקבוצתו ניצחון ענק (הפייסבוק הרשמי הפועל חיפה).

הרכבים:

הפועל כפר סבא: רן קדוש, חן דילמוני, סלובודן סימוביץ', סהר בראון, דושאן מטוביץ',עומר פדידה(הורחק,80), רז כהן, טל איילה (תומר לוי,90), ליאור לוי, מאוויס צ'יבוטה(בן כוואז,83),אלי אלבז

הפועל חיפה: פיט פלטהאוזן, חיים מגרלשווילי,אושרי רואש, ניסו קפילוטו,לירן סרדל (עידן גולן,90), דור מלול, ז'וליו סזאר (מקסים פלקושצ'נקו,75), חנן ממן, אדילסן בהייה, שלומי ארבייטמן, מהראן לאלה (אופק פישלר,90).

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort