סוס טרויאני?

הדבר שבאמת עצוב מכל סיפור הפרישה של ג'רארד פיקה מנבחרת ספרד בסיום מונדיאל 2018 ברוסיה, זאת העובדה שהוא עשה זאת מבחירה ושלא הייתה זאת ההתאחדות הספרדית שזרקה אותו, כמו שאומרים אצלנו, מכל המדרגות עוד לפני הרבה זמן.

ג'רארד פיקה הוא פרובוקטור בכל מובן המילה, פעם אחר פעם הוא אחראי לפרשיות שמוציאות שם רע לקבוצתו, לנבחרת ובעיקר לעצמו. בעוד שהתקשורת הספרדית חלוקה (העיתונאים הקטאלנים מהללים אותו והעיתונאים הספרדים מבקרים אותו), האוהדים הספרדים מאסו בו.
אין ספק שג'רארד פיקה תורם להגנה הספרדית, אין ספק שהוא נתן משחקים גדולים בקריירה הלאומית שלו ואפילו כבש מספר שערים (אחד מהם שער ניצחון מול צ'כיה ביורו האחרון) אבל כל זה לא שווה לצד הפרובוקציות שהוא מייצר טורניר אחרי טורניר.

cuartopoder
העזרה לא שווה לצד הפרובוקציות, שער ביורו (cuartopoder)

 

האם פיקה הוא סוס טרויאני שהורס את הנבחרת הספרדית מבפנים? תחליטו אתם.
הייתם מאפשרים סיטואציה שבה מייצג את מדינתכם שחקן שאינו מכבד את ההמנון? שחקן שאינו מאמין בצבעי הדגל של מדינתו? שחקן שדעותיו הפוליטיות משתקפות בכל פעם כשהוא עולה לכר הדשא? ובכלל, למה ההתאחדות הספרדית מאפשרת לפרובוקציות כאלה להתרחש בלי להגיב בחומרה?

בכל פעם שמתרחשת פרובוקציה כזו או אחרת מטעם השחקן הקטאלני הוא ממהר לייצר פרובוקציית נגד בשביל להכחיש את הדברים ובעיקר להאשים את האוהדים המתוסכלים שמנסים לסלוח פעם אחרי פעם.
הפעם הוא הכריז על פרישה אחרי המונדיאל הקרוב "המונדיאל ברוסיה יהיה הטורניר האחרון שלי עם ספרד. מה שקרה היום זה אחד מהרבה מקרים. חשבתי על ההחלטה הזאת היטב" הוא אמר בסוף המשחק נגד אלבניה.
"זה לא נובע מכעס, חשבתי על זה הרבה וככה אני מרגיש" הוא הוסיף.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=jLGphZumavM]

פיקה מודיע על פרישה מהנבחרת. (youtube)

הסיפור הפעם התחיל בכך שפיקה החליט שהחולצה לא מספיק נוחה עבורו ועל דעת עצמו החליט לגזור את שרוולי החולצה בתחילת המשחק נגד אלבניה, בשרוולי החולצה הקצרה של הנבחרת הספרדית ישנם פסים בצבע צהוב ואדום המייצגים את צבעי הדגל.

diariomadridista
בחולצה הקצרה קיימים הפסים (diariomadridista)

בחולצה הארוכה לעומת זאת, לא נמצאים הפסים הללו. הבלבול התרחש כאשר התקשורת הספרדית חשבה כי פיקה קיצר את שרוולי החולצה הקצרה במטרה להעלים את צבעי הדגל, השחקן הקטאלני ידוע כאחד שלא תומך בממשל הספרדי וידוע כאחד שתומך בעצמאות קטלוניה וההפרדה מספרד לכן החשדנות כלפיו היא מובנת לאור כך שעשה מקרים דומים גם בעבר. אלא שהפעם השחקן באמת לא היה אשם, על פי תמונות שהגיעו לתקשורת הספרדית לאחר המשחק נראה כי השחקן אכן גזר את החולצה הארוכה ולא את הקצרה. אפשר לשאול מדוע השחקן בחר לגזור את השרוולים ולא ללבוש ישירות את החולצה הקצרה עם הסממנים הספרדיים, אבל סביר להניח שכאן כבר נכשיל אותו.
אם היה מדובר רק במקרה הנ"ל הנושא לא היה יוצר רעש תקשורתי שמלווה בביקורות חריפות נגד השחקן אבל המקרה הנוכחי מצטרף לשרשרת מחוות שהציג בעבר השחקן הקטאלוני בהזדמנויות שונות שאותם אמנה בהמשך.

כמו תמיד ג'רארד מיהר להצטדק ואחרי שהכריז על פרישתו העתידית הוא טען "גזרתי את השרוולים כי הם היו קצרים והפריעו לי. זה מעייף אותי אבל אני ממשיך הלאה" בקשר להחלטה לפרוש הוא אומר "ניסיתי הכל אבל אני לא יכול יותר, מה שקרה היום עם השרוולים זה הקש ששבר את גב הגמל. גרמו לכך שאאבד את החשק להיות כאן ולמרות שאחרי רוסיה אהיה רק בן 31, אעזוב".
"תמיד הגעתי לנבחרת עם המון חשק ואמשיך לעשות זאת בטורניר הקרוב. אני מחוייב לפרויקט של לופטגי, התחלנו ונסיים את זה יחד עד מונדיאל 2018. אני לא מתקבל יפה בשנים האחרונות למרות שאני נותן הכל, ברור שיש אנשים שרוצים שלא אהיה כאן" ניתח השחקן שנגד אלבניה רשם את משחקו ה-86 בנבחרת.

Rueda de prensa de la selección española
ממשיך את הפרויקט עם לופטגי (marca)

הפרובוקציות הקודמות של פיקה:

בזמן ההמנון הספרדי במשחק נגד קרואטיה-ספרד ביורו 2016, פיקה סימן אצבע משולשת לאורך כל ההמנון. הרגע הונצח בתמונה והפך לויראלי בכל הרשתות החברתיות, האוהדים הספרדים זעמו בזמן שבנבחרת הספרדית לא הייתה שום תגובה בנושא. פיקה עצמו הגיב למקרה ואמר "החזקתי אצבעות בזמן ההמנון. תפסיקו לחפש סיפורים איפה שאין, אנחנו מנסים לזכות ביורו יחד".

youtube
מחזיק אצבעות או אצבע משולשת? (youtube)

 

פיקה הוא השחקן היחיד שמשפיל מבט בזמן ההמנון.
ידוע לכל כי בזמן ההמנון הספרדי השחקנים מביטים מעלה, אין הסבר למחווה הזאת של השחקנים הספרדים אבל כך מתנהלים כל השחקנים. חוץ משחקן אחד, ג'רארד פיקה שמעדיף להסיט את ראשו מטה ולהביט בריצפה. גם ההתנהלות הזאת זכתה לתגובות וביקורות מהקהל הספרדי.

PARTIDO AMISTOSO DE LA SELECCION ESPAÑOLA CONTRA LA SELECCION DE COSTA RICAHIMNO
משפיל מבט בהמנון (marca)

 

בשנת 2010 במהלך מסיבת עיתונאים של צמד הבלמים ראמוס-פיקה, עיתונאי קטאלני שאל את פיקה שאלה בשפתם ופיקה ענה לו בקטאלנית דבר שהכעיס נורא את ראמוס ואת הקהל הספרדי. "תענה לו גם באנדלוסית!" הגיב ראמוס בכעס לאחר שפיקה ענה בקטאלנית. יש לציין כי ספרד מחולקת לאיזורים ולכל איזור השפה שלו ישנם שחקנים אנדלוסים, ספרדים, קטאלונים, באסקים… בנבחרת כולם מדברים עם התקשורת בספרדית!

ואם זה לא מספיק, בזכייה האחרונה ביורו, ביחד עם חברו ססק פברגאס השניים הצטלמו עם הגביע כשהם מניפים את דגל קטלוניה ולאחר מכן עטפו את הגביע בדגל. המחווה הזאת הכעיסה רבים מאוהדי ספרד, הרי הגביע הוא ספרדי, הם זכו בו עם נבחרת ספרד. ולדעת רבים, לא ייתכן שיעטפו אותו בדגל של היריבה-הפוליטית.

elmundo
בזכייה ביורו, עטף את הגביע בדגל קטלוניה (elmundo)

 

השחקן הקטאלני גם שיתף תמונה עם בנו הבכור, מילאן פיקה, באחד ההפגנות בעד 'עצמאות קטלוניה' והניתוק מספרד. בנו לבש חולצה של ברצלונה עם הצבעים של קטאלוניה. רבים בספרד טענו שהשתתפות בהפגנה אינה מתאימה לשחקן שמשחק עבור הנבחרת הספרדית.

abc
בהפגנה לעצמאות קטלוניה עם בנו, מילאן. (ABC)

 

השריקות הנמשכות עבור פיקה בכל מגרש ספרדי התחילו מאותו משפט אומלל של פיקה "תודה לקווין רולדאן. איתך התחיל הכל" שאמר הבלם הספרדי לאחר הזכייה של ברצלונה באליפות. הקהל הספרדי לא אהב את הפרובוקציה שייצר פיקה בחגיגות האליפות והשמיעו לו את זה בכל משחק לאומי החל מהמגרש בלאון, אחר כך באוביידו ואליאקנטה…

לכל אחד מהפרובוקציות המדוברות פיקה מצא הסבר והצליח להשכיח את הנושא, כל ההאשמות בקשר לנושאים הנ"ל גרמו לו לקחת את ההחלטה ולעזוב את הנבחרת.
לא, אין לי רחמים כלפי פיקה, הוא לא מסומן ע"י הקהל הספרדי כבוגד. הוא מכניס את עצמו פעם אחרי פעם למשבצת הזאת בגלל הפרובוקציות שהוא מייצר, אחר כך הוא מוצא את התירוצים המושלמים ועם המבט העצוב הוא יוצא להודיע על פרישה.

מיד לאחר הסערה האחרונה שנוצרה אחרי שסימן אצבע משולשת בזמן ההמנון ואחרי שניסה להסביר את עצמו, הוא מצא את השיטה הנוחה ביותר להשתיק את הקהל הספרדי ועלה עם בנו לאחר ההדחה מהיורו לכר הדשא. כשהקטנצ'יק לבוש במדי ה'לה רוחה' היה קשה לבוא לפיקה בטענות על אי 'ספרדיותו', וככה נשכחה לה עוד פרשה תוצרת פיקה.

estrelladigital
מילאן פיקה, סתם פיות. (estrelladigital)

 

בצורה מוצדקת, הפעם גם המאמן וגם ההתאחדות הספרדית תמכו בפיקה.
ההתאחדות הספרדית הוציאה הודעה עם סיום המשחק:
"בניגוד לפירסומים הזדוניים שיצאו שבהם נאמר כי השחקן גזר את השרוולים בגלל הצבעים הלאומיים, ההתאחדות מבקשת להבהיר כי הצבעים קיימים רק בחולצה הקצרה של אדידס ולא בחולצה הארוכה כמו שלבש פיקה במשחק. אפשר לראות הוכחה לכך בחולצה שלבש עמיתו ראמוס, שאכן השתמש בחולצה הארוכה".
המאמן הספרדי הגיב לדברים ואמר: "אני מבין את פיקה. בואו ניתן לדברים להירגע".

marca1
השרוולים שנגזרו ללא הסממנים הספרדים (marca)

 

הדברים הללו לא חדשים בנבחרת ספרד, בעבר גם פויול וצ'אבי הואשמו בכך שבכוונה תחילה הסתירו את צבעי הנבחרת שהיו בגרביים שלהם. במקרה שלהם, ההאשמות היו נכונות. ומיד לאחר התפוצצות הסיפור עם פיקה, פויול הגיב בחשבון הטוויטר שלו לאחד העיתונאים "המצב הזה מוכר לי…".

sport
תמיד מייצרים פרובוקציות (sport)

לאורך ההיסטוריה של הכדורגל הספרדי קשה לקטאלונים להתמסר לספרד וקשה לספרדים להאמין בקטאלונים. לא סתם הקלאסיקו הוא המשחק המרתק ביותר בעולם, חוץ מכדורגל הוא גדוש בהמון פוליטיקה. הם לא מגנים רק על הקבוצה הם מגנים על לאום, שפה, מדינה… והסיפורים האלו ימשיכו להתרחש.

marca2
למרות הכל, הוא גם נלחם. (marca)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית