כמעט סנסציה

וואוורינקה עושה קאמבק מול המדורג 68 בטורניר וממשיך לסיבוב השני של הרולאן גארוס

 

לוקאש רוסול. כמה מכם לא מכירים את השם הזה? גם רוב אנשי הטניס לא ממש מכירים. מדובר בשחקן צ'כי בן 30 שמשחק כבר 12 שנים בסבב המקצועני. יש באמתחתו 2 זכיות בטורנירים קטנים, האחד בווינסטון סיילם 2014, ובבוקרשט 2013, שניהם טורנירי חימר במגרש סגור בדרג 250 (לעומת 500 או 1000). אבל מסתבר שהמדורג מספר 59 בעולם הוא קוטל ענקים. סוג של.

 

היום בסיבוב הראשון של טורניר הרולאן גארוס נפגשו רוסול המדורג 68 בטורניר והמדורג 3 בטורניר ורביעי בעולם – סטאניסלאס ואוורינקה. השוויצרי הוא האלוף של השנה שעברה, והוא נכנס לטורניר במטרה להגן על תוארו. רוסול שיחק לפרקים טניס משובח, והצליח לגרום להרבה תסכול אצל האלוף, אבל בסופו של יום הוכרע המשחק המתיש ב-5 מערכות: 6:4, 1:6, 6:3, 3:6, 4:6 כשואוורינקה מצליח לצאת מהבור ולהמשיך לסיבוב הבא במסע ההגנה על תוארו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הזיע לא מעט בדרך לניצחון, וואוורינקה   (AP Photo/Christophe Ena)
הזיע לא מעט בדרך לניצחון, וואוורינקה
(AP Photo/Christophe Ena)

 

צריך לזכור, אף אלוף רולאן גארוס מעולם לא הודח בסיבוב הראשון. אחרי שהפסיד הרבה נקודות בצורה לא מחייבת, והיו לו 46 כאלה (לעומת 43 של היריב הצ'כי), ידע סטאן שמה שלא יקרה – אסור לו לשכתב את דפי ההיסטוריה ולהיות הראשון שעושה את ההישג המביך הזה. אבל זה לא עזר למספר 4 בעולם במערכה הראשונה, והוא הפסיד לצ'כי המפתיע. במערכה השנייה היה זה ניצחון קל של ואוורינקה, והייתה באוויר תחושה של הפסד מהיר אחרי מערכה ראשונה מפתיעה. אבל המערכה השלישית נראתה כמו הראשונה. ואוורינקה החיוור לא הצליח לענות למסירות רבות של ההפתעה הצ'כית, והפסיד את המערכה כשהוא עם הגב אל הקיר וחייב לנצח 2 מערכות ברציפות כדי להמשיך בטורניר ולא להתבזות בהדחה כבר בסיבוב הראשון.

 

דווקא כשהיה שוב נדמה שהצ'כי נשבר, אחרי 1:0 ועוד 3 נקודות רצופות ללא מענה מצידו של ואוורינקה, חזר לוקאש מהקבר, ובמצב של 2:2 הגיע הראלי הארוך המשחק עם שלושים ואחת חבטות בטניס משובח. קצת קשה לראות את המשחק הזה ולהאמין שרוסול הוא הפתעה, ושחקן אלמוני יחסית. אבל דווקא ברגע הזה הצליח האלוף המכהן לשבור ואז לשמור על משחקון ההגשה שלו ולנצח במערכה הרביעית.

וואוורינקה חוגג נקודה (צילום: The Guardian)
וואוורינקה חוגג נקודה (צילום: The Guardian)

 

המערכה החמישית נפתחה בסימן ואוורינקה. על אף טניס איכותי של רוסול במצב של 1:1 במשחקונים הצליח ואוורינקה לשבור במשחקון השלישי כדי לעלות ל-2:1 ולאחר מכן ל-3:1. כנראה שרוסול כבר התעייף בשלהי המערכה החמישית. על אף ששמר על שאר ההגשות שלו, הפסיד הצ'כי בקלות רבה מידי את המשחקונים שלא הגיש. במצב של 5:3 במערכה הקובעת, הגיש הצ'כי הוותיק כדי להישאר במשחק. רוסול גם הצליח לחזור לעצמו, ובמצב של נקודת משחק לסטאן הצליח לעשות שלוש נקודות ולהשאר בחיים במערכה המכרעת. 5:4. בהגשה שלו שוב ניצח ואוורינקה בקלות וסיים בניצחון חשוב שמעלה אותו לסיבוב השני של הטורניר.

 

הצ'כי אמנם לא ניצח את השווצרי הבכיר, ולא זכה לעשות הפתעה גם היום. אבל רוסול לא זר למפגשים מפתיעים מול אושיות הטניס הגדולות, וכן להפתעות שמביכות שחקנים בעשירייה הראשונה בעולם.  אחד כזה היה בסיבוב השני של ווימבלדון. אז הוא פגש לא פחות מאשר את רפאל נדאל. רוסול, אז בן 26, היה מדורג במקום ה-100 בעולם. לא ברור אם נדאל, אז שני בעולם ובשיא הקריירה, טרח ללמוד את המשחק של היריב הצ'כי העקשן. המשחק הסתיים בהדחה של נדאל ב-5 מערכות מטורניר הגראנד סלאם כבר בסיבוב השני, לראשונה מאז 2005.

נתן פייט אבל זה לא הספיק, לוקאש רוסול (צילום: Top Bet)
נתן פייט אבל זה לא הספיק, לוקאש רוסול (צילום: Top Bet)

 

גם הניצחון הגדול הראשון בקריירה שלו היה הפתעה, במשחק ב-2011 מול המדורג 8 בעולם, תומאש ברדיך, אותו ניצח הצ'כי ב-5 מערכות כדי להעיף אותו מטורניר הרולאן גארוס כבר בסיבוב השני! אגב, לפני שנה וחצי פגש המחבט מספר אחת כחול לבן, דודי סלע, את רוסול מיודענו. הוא ניצח אותו בסיבוב השני באליפות אוסטרליה הפתוחה. אבל סלע הגיע להישג רק כדי לעוף בשלוש מערכות מול אותו נדאל. נקמה כפולה של השור הספרדי? ספק אם הוא מכיר את הסיפור הזה, או את העובדה שכדי לפגוש אותו השווה סלע את הישג השיא שלו (סיבוב שלישי באוסטרליה).

 

אולי התשובה לשאלה מדוע רוסול לא נמצא בין 20 הגדולים (הישג השיא שלו היה מקום 26 בספטמבר 2014) היא שהוא לא מצליח לשמור על יציבות. זהו סיפורם של שחקני טניס בינוניים רבים. לדוגמה: אחרי שהדיח את נדאל באחת הסנסציות הגדולות של העשור הנוכחי בטניס, הודח רוסול כבר בסיבוב הבא ב-3 מערכות בלבד. הצ'כי פשוט לא מצליח לשחזר הצלחות, וזאת הסיבה שהוא נע הלוך וחזור בתוך המאייה הראשונה ומחוצה לה. ועדיין, פה ושם הוא מצליח לספק רגעים של טניס מרתק וסנסציות או סמי-סנסציות מרהיבות מול כמה משחקני הטניס הטובים בדורו.

 

ואוורינקה יודע עד כמה המשחק הזה היה צמוד. מדבריו בסיום המשחק אפשר להבין עד כמה הוא מרוצה שהצליח להיות האיש שידו על העליונה. "היה זה ניצחון מנטלי בעיקר", אמר השווייצרי. "קשה לשחק את הטניס הכי טוב שלך בסיבוב הראשון כאן, אבל אני שמח שניצחתי. רוסול שיחק טניס מצוין, אבל ידעתי שככל שהמשחק יתקדם ויתארך אוכל לחזור לעצמי ולנצח את המשחק. ניסיתי להיעזר בקהל, האווירה הייתה מדהימה ואני שמח שחזרתי לעצמי ומצפה להמשך התחרות".

 

ואוורינקה שיחק לפרקים טניס חלש ביותר, ולא הצליח לעתים להגיב אף לפעולות פשוטות. בנוסף סבל מיותר מידי טעויות לא מחויבות ומחוסר מומנטום חיובי בחלקים רבים של המשחק. אם האלוף רוצה להגן על תוארו, הוא יצטרך לשפר מאוד את המשחק שלו, כי מול המדורגים 1,2 או 4 בחצי הגמר ובגמר הטניס הזה פשוט לא יספיק. בסיבוב השני יחכה לו המדורג 93 בעולם, טארו דניאל היפני.

ואוורינקה חוגג אחרי קרב קשה (צילום: ATP)
ואוורינקה חוגג אחרי קרב קשה (צילום: ATP)

 

ידיעה נוספת מהרולאן גארוס: דודי סלע עף מהטורניר בסיבוב הראשון בקרב צמוד. הוא הפסיד 6:7, 6:4, 7:6, 4:6, 6:4 לדאסטין בראון הגרמני במשחק דחוי מאתמול. סלע (62 בעולם) נכנע למקום ה-117 בעולם וירד מאוכזב מהמגרש. חבל. סלע ימשיך הלאה לנסות להצליח יותר בטורנירים הבאים.

לא עבר סיבוב, דודי סלע (צילום: ATP)
לא עבר סיבוב, דודי סלע (צילום: ATP)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort