כשהתחתית בוערת וקרבות הפלייאוף מתחזקים

רק עוד שישה מחזורים נשארו עד לסיום העונה הסדירה של ליגת ווינר סל וכאשר הטבלה צפופה כמו השנה, כל משחק הוא מלחמת עולם – על המקום בפסגה, על הכניסה לפלייאוף ועל זהות היורדת. למרות הביקורות הרבות על כך שהסיבוב השלישי מיותר, נדמה שדווקא העונה חובבי הכדורסל הישראלי זכו לעוד כמה שבועות של דרמות ומאבקים.

במוקד המחזור ה-28 עמדו שני משחקים – מאבק הצמרת בין הפועל ירושלים להפועל אילת וקרב התחתית בין עירוני נהריה לבני הרצליה.

במשחק המוקדם של המחזור, נפגשו הפועל ירושלים והפועל אילת למשחק מרתק, כחלק מהמאבקים על המקומות הראשונים. לאחר 4 ניצחונות רצופים, הפועל ירושלים ספגה הפסד ביתי  כואב וגם קאמבק דרמטי במיוחד לא הספיק לניצחון. כתוצאה מכך, הפועל אילת עלתה למקום השני והשיגה שובר שוויון נגד ירושלים. חשוב לציין שלאילת משחק עודף. מנגד, לירושלמים יש הרבה מאוד סיבות לדאגה – פציעות רבות של שחקני מפתח (למרות החזרה של כריס ג'ונסון) ויכולתו הרעה מאוד של תמיר בלאט כבר תקופה ארוכה. משמעות הפסד זה היא כנראה שהמקום הראשון כבר לא בר השגה עבור האדומים.  

המשחק המרכזי: עירוני נהריה נגד בני הרצליה (יום שני 20:10)

אין ספק כי אחת משתי הקבוצות  תהיה היורדת בתום העונה. לכן קרב ישיר ביניהן, כאשר לשתי הקבוצות מאזן זהה הוא ללא ספק המשחק המרכזי של המחזור. כדי להבטיח שיהיה במשחק כמה שיותר קהל, הקבוצה מהצפון הודיעה כי כל בעל מנוי יוכל להביא עמו אדם נוסף ללא תשלום. גם בהרצליה לא נחים על השמרים והקבוצה ארגנה הסעה מיוחדת לאוהדי הקבוצה וכרטיס כניסה למשחק בחינם, לנרשמים מראש.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ינסה להשאיר את הרצליה בליגה – אריק שיבק (האתר הרשמי של ליגת האלופות של פיב"א)

מפגשים קודמים העונה

עד כה, לכל אחת מהקבוצות יש ניצחון אחד, דווקא בבית היריבה. במחזור השני הרצליה ניצחה בנהריה 93-77 ובמחזור ה-13 נהריה ניצחה בהרצליה 63-61. לכן, מעבר לניצחון, למנצחת במשחק יהיה שובר שוויון על היריבה שעשוי להיות מאוד משמעותי.

שווה לשים לב

·       נהריה מגיעה למשחק לאחר 4 הפסדים רצופים, כאשר במחזור האחרון היא הפסידה  בתום הארכה דרמטית להפועל גלבוע\גליל. בני הרצליה מגיעה למשחק לאחר 2 הפסדים רצופים.

·       כדי להישאר בליגה הקבוצה של אריק שיבק חייבת לשחזר את נצחון החוץ בנהריה, בעיקר לאור הלו"ז הרצחני שמחכה לה עד לסיום העונה. במשחקים הבאים תשחק בני הרצליה מול מכבי תל אביב, הפועל חולון, הפועל ירושלים, הפועל אילת והפועל ב"ש. לקבוצה של אריק אלפסי יש לו"ז קל יותר והיא תשחק נגד ראשון לציון, הפועל ת"א, מכבי אשדוד, נס ציונה ומכבי תל אביב.

·       שחקן המפתח עבור בני הרצליה הוא ללא ספק ג'רום דייסון, שהגיע לפני חודשיים לקבוצה במטרה להשאיר אותה בליגה. בחמשת המשחקים האחרונים, בהם ניצחה הרצליה פעמיים, קלע דייסון בממוצע 20.4 נקודות וכן סה"כ 14 שלשות ב-37%. עם רקורד מוכח במאני טיים והבטחה שנתן כשהגיע שאם זה תלוי בו הרצליה תישאר בליגה, דייסון יצטרך להראות פעם נוספת שהוא האיש הנכון במקום הנכון.

איש המפתח עבור הרצליה (מוטי יערי, דף הפייסבוק הרשמי של בני הרצליה)

הפועל חולון נגד הפועל באר שבע\בני שמעון (יום ראשון 19:25)

במסגרת קרבות המיקום – הפועל חולון, שנלחמת על המקום הראשון, נפגשת עם הפועל באר שבע, שרוצה להבטיח לעצמה מקום בפלייאוף והגרלה נוחה. הקבוצה של דן שמיר מגיעה למשחק במצב רוח שפוף, בעיקר כתוצאה מהפציעה של גיא פניני, שסיים את העונה. כדי להתמודד עם הפציעה הביאו בחולון את סקוטי הופסון, שחוזר לקדנציה שלישית בארץ, ואת איגור קולשוב במטרה להגיע לרגעי ההכרעה של העונה, מוכנים ככל הניתן. בצד השני, העולה החדשה תרצה להמשיך את העונה הטובה ולנצל את המשחקים הקרובים על מנת לשפר את מקומה בטבלה לקראת סדרות רבע הגמר ולנסות להימנע מהגרלה קשה.

מפגשים קודמים העונה

חולון ניצחה בשני המשחקים שהתקיימו עד כה העונה בין שתי הקבוצות. במחזור הרביעי, חולון ניצחה 72-70, ובמחזור ה-18 היא ניצחה 86-78.

שווה לשים לב

·       גם חולון וגם באר שבע מגיעות למשחק לאחר שחטפו תבוסה. הסגולים נוצחו 105-75 בגומלין חצי גמר היורופקאפ מול דינמו ססארי והודחו מהמפעל; באר שבע לא הצליחה להתמודד עם מכבי תל אביב והפסידה 96-64.

·       עד כה העונה, ניצחה חולון 11 מתוך 12 המשחקים הצמודים בהם שיחקה והיא הקבוצה הטובה בליגה מבחינה זאת. לעומת זאת, באר שבע ניצחה אך ורק 2 מתוך 8 המשחקים הצמודים בהם שיחקה (היחידה שעם נתון פחות טוב היא בני הרצליה). לכן, כדי לנצח, כדאי לבאר שבע להימנע ככל הניתן ממשחק צמוד.

·       הפועל באר שבע היא קבוצת ריבאונד ההתקפה הטובה בליגה, בעיקר בזכות ג'אקים דונאלדסון שלוקח 3.6 כאלו למשחק. לעומת זאת, רק אשדוד לוקחת פחות ריבאונדים מחולון ולכן חשוב מאוד עבורה לאפשר לבאר שבע כמה שפחות נקודות מהזדמנות שניה .

יתר משחקי המחזור

מכבי תל אביב – גלבוע\גליל (יום ראשון 21:05): הצהובים מגיעים למשחק במצב רוח חיובי אחרי שהביסו את באר שבע וינסו לא למעוד מול הקבוצה הצפונית. לאור לוח המשחקים הנוח שמצפה למכבי עד סיום העונה, קשה להאמין שהיא  תאבד את המקום הראשון. מצד שני, לאחר שכנראה הבטיחו את ההישארות עם הניצחון מול עירוני נהריה, החניכים של אריאל בית הלחמי ינסו בעיקר להשיג מקום בפלייאוף. גלבוע\גליל כבר הצליחה להפתיע את מכבי העונה בתחילת העונה ותנסה לעשות זאת שוב, בעיקר באמצעות משחק טוב של גרג וויטינגטון, שמוביל את הליגה עד כה בנקודות מדד.

מכבי אשדוד באר טוביה – מכבי ראשון לציון (יום שני 20:20): עוד מאבק על המיקום בפלייאוף בין אשדוד שבמקום התשיעי לראשון לציון שבמקום השמיני. הקבוצה של גרינברג מגיעה למשחק במומנטום חיובי עם שלושה ניצחונות רצופים, בהם מארק טולפסון הראה שוב שהוא אחד השחקנים הטובים בליגה. מהעבר השני, ראשון לציון מנסה לחזור שוב ליכולת מתחילת העונה וההגעה של דריל מונרו היא בהחלט צעד חיובי בכיוון זה. הפסד  יסבך את ראשון לציון מאוד, במיוחד לאור לוח המשחקים הקשה שנשאר לה עד תום העונה.

עירוני נס ציונה – הפועל תל אביב (יום שני 20:30): עוד קרב מעניין על המיקום בפלייאוף. שתי הקבוצות, שהפסידו במחזור הקודם, ינסו לחזור למסלול הניצחונות. מצד אחד, נס ציונה עדיין לא מצליחה להראות יציבות אך הכישרון ללא ספק נמצא שם ואף קבוצה לא תרצה לפגוש אותה בפלייאוף. מצד שני, אחרי עונה שהתחילה רע מאוד, הפועל תל אביב מצליחה לאט לאט להיכנס לקצב ותנצל את המשחקים האחרונים של העונה הסדירה בעיקר כדי להמשיך לחבר את השחקנים החדשים לקבוצה. 

אחלה של מחזור יש לנו (טוויטר)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort