מארבע תצא אחת – ניתוח משחקי חצי הגמר בליגת האלופות

אחרי שנרגענו מעט מהדרמה אמש במנצ'סטר, הגיע הזמן לנתח את חצאי הגמר העתידים לבוא, ולסכם את כל מה שקרה ברבעי הגמר.

קודם כל, לאלו שגרים מתחת לסלע ולא יודעים עדיין את מה שאירע לאחרונה בליגת האלופות: ברצלונה, שדילגה בקלילות על מנצ'סטר יונייטד, תפגוש בחצי הגמר את ליברפול שדרסה את פורטו. בצד השני של ההגרלה קיבלנו דרבי יהודי, כאשר אייאקס שהדהימה את יובנטוס (ולפני זה את ריאל מדריד) תשחק מול טוטנהאם, שהתגברה על מנצ'סטר סיטי במשחק היסטורי שייזכר לדורות.

נתחיל מהפיקנטריה: טוטנהאם נגד אייאקס

אם היו אומרים לכם בתחילת העונה שטוטנהאם ואייאקס, שעברה 3 סיבובי מוקדמות, יפגשו בחצי הגמר, האם הייתם מאמינים? כנראה שלא, אבל לליגת האלופות יש חוקים משל עצמה.

טוטנהאם, שעלתה מבית ב' במחזור האחרון בזכות תיקו יקר נגד ברצלונה ותיקו של אינטר נגד איידהובן, הגיעה לרבע הגמר מול מנצ'סטר סיטי לאחר שהתגברה בקלות על בורוסיה דורטמונד הדועכת. בצמד המפגשים האנגליים, קבוצתו של פפ גווארדיולה הייתה בעלת הסיכויים הגבוהים יותר לעבור לשלב הבא, הרי מנצ'סטר סיטי היא אלופת אנגליה בשנתיים האחרונות והיא הייתה בין המועמדות העיקריות לזכייה בתואר.אבל יש לה חיסרון מאוד גדול, שהתברר כקריטי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יורנטה מבקיע את השלישי של טוטנהאם ומעלה אותה לחצי הגמר (האתר הרשמי של טוטנהאם)

סיטי נלחמת ב-3 חזיתות שונות: מלבד הגביע האנגלי, היא נלחמת ראש בראש מול ליברפול על האליפות (5 מחזורים לסיום) וכמובן גם יש את ליגת האלופות. במצב כזה, באמצע חודש אפריל, כאשר העייפות משחקת תפקיד חשוב, פפ גווארדיולה בחר לבצע רוטציה במשחק הראשון בטוטנהאם, במקום לעלות עם ההרכב החזק ביותר שלו, מה שהוביל להפסד 1:0. את חשיבותו של ההפסד, הסיטיזנס הבינו בדקה ה-93 אתמול, כאשר הvar פסל באכזריות של שערם החמישי ונתן את הכרטיס לחצי הגמר לטוטנהאם. 4:3 לסיטי לא הספיק. במשחק שייזכר לדורות בתור אחד המשחקים הגדולים ששוחקו אי פעם, גם ברמה הטכנית וגם ברמת הדרמה, טוטנהאם מצליחה בדם, יזע ודמעות להגיע ל-4 האחרונות באירופה, זאת למרות משחק כמעט מושלם של מנצ'סטר סיטי (פלוס מינוס 2 טעויות קריטיות של לאפורט).

טוטנהאם, כאמור, תפגוש בחצי הגמר את אייאקס, שממשיכה להפתיע את אירופה. לאחר שהדיחה את ריאל מדריד בשמינית הגמר עם ניצחון 4:1 אדיר בברנבאו, היא גברה על הגברת הזקנה ועל גדול שחקני ליגת האלופות בכל הזמנים כריסטיאנו רונאלדו, עם ניצחון 2:1 בטורינו. הסגל הצעיר והמוכשר של הקבוצה ההולנדית מצליח להתגבר על כל קבוצה שעומדת בדרכה עם כדורגל התקפי משובח שמזכיר את מונאקו של 2017 או את דורטמונד של קלופ ב-2013. עם למעלה מ-100 שערי ליגה, אייאקס היא סוס שחור שיכול לסיים את העונה עם טרבל היסטורי, שכולל בתוכו את הלא יאומן: גביע ליגת האלופות.

אייאקס הייתה דומיננטית מול יובנטוס, בניגוד לטוטנהאם שעקצה את סיטי. אמנם ב-180 דקות הכל יכול לקרות, אבל לא כל יום לאפורט, ולכן ככל הנראה אייאקס היא הפייבוריטית לעלייה לגמר המפעל היוקרתי. בלי הארי קיין וכנראה גם בלי סיסוקו ואריק דייר והארי ווינקס הפצועים, לפוצ'טינו יהיה מאוד קשה להרכיב הרכב פותח שלא יספוג מהלומה קשה נגד החוד ההתקפי החד של אייאקס. אך לא נשכח גם את ההגנה היציבה של ההולנדים, שמנוהלת על ידי נער הזהב של אירופה, מתיאס דה ליכט. מההגנה ועד לאחרון שחקני ההתקפה, ההולנדים נמצאים בכושר טוב יותר מאשר טוטנהאם, ולכן אם הייתי מהמר, הייתי שם את כספי על אייאקס.

אייאקס, הסוס השחור של אירופה (האתר הרשמי של אייאקס)

וכעת, למפגש הענקיות: ברצלונה נגד ליברפול

אם נסתכל על ההגרלה שברצלונה קיבלה עד עתה, זו לא תהיה הפתעה גדולה שברסה הגיעו לחצי הגמר. לאחר שעלו מהמקום הראשון מהבית היחסית נוח שלהם (טוטנהאם, אינטר ואיינדהובן), ברצלונה דילגה מעל ליון בשמינית ואז גם על יונייטד החלשה ברבע. כעת הגיעה שעת המבחן של קבוצתו של ואלוורדה, ובפרט מסי (גדול שחקני כל הזמנים, לדעת רבים), כאשר הם ייאלצו לעבור בחצי הגמר משוכה קשה בדמותה של ליברפול. שחקניו של יורגן קלופ, שעלו מבית המוות עם ניצחון חשוב במחזור האחרון על נאפולי, גברו בדרך לחצי על באיירן מינכן ועל פורטו.

למרות הלו"ז הצפוף והמצב הלא מזהיר של ליברפול בליגה, כאשר היא חייבת שסיטי תאבד נקודות כדי לזכות באליפות הפרמייר ליג, יורגן קלופ כנראה לא יחזור על הטעות של פפ ויכניס מעתה והלאה את ההרכב החזק ביותר שלו, במיוחד כשמדובר בקבוצה בקליבר של ברצלונה. עם זאת, מסי הוא הגדול מכולם (לדעת רבים) ובסופו של דבר, הוא השחקן שעליו בונה ואלוורדה, ואם הוא יספק את הסחורה, אף קבוצה לא יכולה לעמוד בדרכה של ברצלונה לעבר התואר. אז קלופ יצטרך לנסות, עם דגש על לנסות, לעצור את מסי, מבלי לשכוח על לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה ועל האקס המיתולוגי פיליפה קוטיניו, שחוזר לראשונה לאנפילד מאז מעברו לקטאלוניה בקיץ האחרון. מטרתו של קלופ תהיה להוכיח שהשלם גדול מסך חלקיו, ויצטרך להערים על ואלוורדה ולתפוס אותו לא מוכן כדי להשאיר לקבוצתו סיכוי להעפיל לגמר השני שלו ברציפות.

ליברפול בחצי הגמר. יכולה לנצח את ברצלונה? (האתר הרשמי של אופ"א)

בגלל שברצלונה נוטה לאחרונה להיות חסרת יציבות כאשר מתקרבים לשלבים הסופיים בליגת האלופות, קשה מאוד לחזות מראש מה תהיה תוצאת הסיום בתום 180 הדקות בין הקבוצות. אבל למרות שהלב הולך עם קלופ, הראש חושב שהגיע הזמן שברצלונה תחזור למעמד בו היא לא הייתה מאז הזכייה ב-2015. העליונות בסגל של ברסה צריך להספיק לה כדי להתגבר על ליברפול, אבל אל תספידו אותם. למרות שגורל המפגשים תלוי באיך ברצלונה תיראה ותשחק, ליברפול יכולה לעשות חיים קשים לכל קבוצה על היבשת.

אז לסיכום, צפויים לנו שני משחקי ענק. הראשון, המשחק שיביא הכי הרבה רייטינג, ברצלונה נגד ליברפול. מסי רוצה לחזור לגמר ליגת האלופות, לאחר שקבוצתו נמצאת תקועה כבר 3 שנים ברציפות בשלב רבע הגמר, אבל מנגד סלאח רוצה להשיג גמר שני ברציפות ולא יוותר לארגנטיני בקלות. המשחק השני, קרב היהודים והמפגש המעניין מבין השניים, יפגיש בין טוטנהאם לבין אייאקס לתצוגת כדורגל התקפי פנטסטי. מדהים שאחת משתי אלו יהיו בגמר…

הגמר כנראה יפגיש בין ברצלונה לבין אייאקס. תקראו לי רומנטיקן, תגידו לי שאני חושב עם הלב, אבל אם הייתי צריך להמר על זהות הזוכה, הייתי הולך עם אייאקס, מהסיבה המאוד פשוטה: היא משחקת את הכדורגל הכי יפה, הכי פשוט והכי יעיל. אייאקס כבר הוכיחה פעמיים שהיא לא נלחצת מהמעמד, ושזהות היריבה רק מדרבנת אותה לשחק כדורגל טוב יותר. אייאקס הוכיחה שאף קבוצה לא יכולה עליה במאני טיים, אז אני חושב שהשלם, במקרה הזה, גדול מסך חלקיו, ושגם מסי לא יצליח לסחוב את קבוצתו לעבר הגביע הנחשק. האם אנחנו עדים לסנסציה שתשנה את דפי ההיסטוריה?

יחזירו את התואר הביתה? (האתר הרשמי של ברצלונה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית