קלאסיקה אנגלית: 4:3 לסיטי על טוטנהאם, שעלתה לחצי הגמר

מאז שזכה בשנת 2011 בעונה ששייכת לספרי ההיסטוריה, לא משנה כמה הקבוצות שלו יהיו דומיננטיות לכל אורך השנים, את ליגת האלופות הוא לא הצליח לכבוש שוב. מנצ'סטר סיטי מודל 2019 מגיעה בעיצומו של מאבק אליפות צמוד ומותח ולאחר הפסד 1:0 באצטדיונה החדש והמרהיב של טוטנהאם, ואולי הגיע זמנו של פפ גווארדיולה לשבור את המחסום. אם לא יעשה זאת השנה נגד טוטנהאם, בבית, בפיגור מינימלי וכשהיריבה ללא הארי קיין, קשה להאמין שהוא יעשה זאת אי פעם.

הרכבים פותחים:

מנצ'סטר סיטי: אדרסון; קייל ווקר, ברנאר מנדי, וינסנט קומפאני, אמריק לאפורט; אילקאי גונדואן, דויד סילבה, קווין דה בריינה; ברנרדו סילבה, ראהים סטרלינג, סרחיו אגוארו.

טוטנהאם: הוגו לוריס; קייראן טריפייר, דני רוז, טובי אנדרויירלד, יאן פרטונגן; ויקטור וניאמה, מוסא סיסוקו; כריסטיאן אריקסן, דלה עלי, לוקאס מורה; יונג מין סון.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אם נגיד שהמשחק התחיל בסערה, זה יהיה מקרה קיצוני במיוחד של לשון המעטה. סיטי לא בזבזה זמן וכבר בדקה הרביעית כבשה שער טיפוסי – דה בריינה החליף מסירות עם אגוארו, מצא את סטרלינג בצד השני – הוא חלף על פני טריפייר וסובב כדור נפלא לפינה הרחוקה. 1:0 למנצ'סטר סיטי.

התשובה של טוטנהאם הגיעה לפני שהסתיימה השאלה. בדקה השביעית ניסתה האורחת מלונדון להשיג שיוויון כשעלי ניסה למצוא את אריקסן בכדור חכם שנבלם. אך הכדור חזר לסון, שבעט לעבר השער ואדרסון הסתבך עם כדור יחסית פשוט שנכנס לו פנימה. 1:1.

השעון הראה דקה עשירית, ושוב טעות של סיטי עלתה לה ביוקר. לאפורט נתן לעצמו מקדמה מעט ארוכה מדי ואיבד את הכדור בקו מחצית המגרש. לוקאס מורה פתח התקפה מהירה, המשיך לכיוון אריקסן שמצא את סון באחד על אחד בקצה הרחבה. הקוריאני הצליח לחתוך לאמצע ולסובב כדור נפלא לפינה הרחוקה, 2:1 לטוטנהאם.

סיטי נכנסה לפאניקה ושמה את עצמה במצב כמעט בלתי אפשרי, כזה שהצריך ממנה שלושה שערים. אך לא עברה דקה מהשער שספגה, ומיד המשימה נעשתה מעט קלה יותר. אגוארו מצא את ברנרדו סילבה חופשי לחלוטין בצד ימין של הרחבה. דני רוז הספיק להגיע ולסגור את הניסיון של הפורטוגלי במציאת הפינה הרחוקה, רק שהכדור הוסט מרגלו של המגן השמאלי והתגלגל באופן די אומלל לרשת של לוריס. 2:2.

ארבעת הבעיטות הראשונות של המשחק הפכו לשערים, ובדקה ה-21, תאמינו או לא – סיטי המשיכה את הרצף. דה בריינה נשאר חופשי לגמרי באגף ימין, וכפי שרק הוא יודע, שיגר כדור רוחב חד ושטוח. הכדור עשה את כל הדרך לצד השני של הרחבה, שם פגש אותו ראהים סטרלינג, שדחק פנימה. 3:2 למנצ'סטר סיטי.

חלק מכך אולי נבע מירידה טבעית ונורמלית בקצב, וחלק מההחלטה של טוטנהאם לרדת למעין בונקר ולהאט משמעותית את המשחק, במטרה להימנע מספיגת שער רביעי שידיח אותה מהמפעל – בוודאי עם הציעה של מוסא סיסוקו, שנאלץ להיות מוחלף על ידי פרננדו יורנטה. רק בדקה ה-42 הגיע המצב המסוכן הבא, כשטוטנהאם יצאה למתפרצת, בסופה החליט סון לעבור את ווקר לכיוון רגל שמאל שלו ולחפש את השער מפינת הרחבה. הקוריאני הרגיש שהוא מסוגל להבקיע מכל מקום הערב, והוא כמעט עשה זאת גם הפעם, רק שהכדור פספס במעט את המסגרת ושתי הקבוצות ירדו להפסקה, כשהתוצאה "רק" 3:2 לסיטי.

תמונה שכיחה מהרגיל במחצית הראשונה. (UEFA CL Twitter)

 

בדקה ה-48 נתפס דה בריינה ממש על סף הרחבה, מה שיצר לו הזדמנות מצויינת לכבוש את הרביעי בכדור חופשי – ואולי חשוב יותר, גרר כרטיס צהוב וסון, שהשעה אותו מהמשחק הבא של טוטנאם במסגרת אירופית. הוא ניסה להרים אותו מעל החומה, אך הוא לא ירד חזרה בזמן ולוריס צפה בו עובר מעל למשקוף השער שלו.

סיטי לא נרגעה. בדקה ה-50 גונדואן השאיר לאגוארו ברחבה, הארגנטיני העביר רוחב לסטרלינג שבעט כדור חד אך היישר לגופו של לוריס. ברנרדו סילבה נאבק על הריבאונד והצליח לייצר מגע, אך זה לא הספיק ליותר מגלגול הכדור החוצה.

הלחץ של סיטי המשיך, ולוריס נשאר יציב בשער של התרנגולים. סטרלינג חיפש את אגוארו בצד השני של הרחבה, הוא המשיך לאחור לכיוון דה בריינה שבעט נהדר, אך רק זינוק גדול של לוריס עמד בינו לבין השער.

העקיצה כמעט הגיעה בדקה ה-59. יורנטה נשאר חופשי ברחבה וקיבל הגבהה אלכסונית מאגף ימין, אבל הנגיחה שלו ממרכז הרחבה הייתה חלשה, כמעט אומללה, ונעצרה על ידי אדרסון.

זה היה באוויר כבר הרבה זמן, וזה הגיע בדקה ה-61. דה בריינה קיבל כדור במחצית המגרש של טוטנהאם, ביטל שלושה שחקנים עם הכדרור שלו והכניס כדור מדוייק לרחבה לעבר קון אגוארו. עם כל הלב, בדרך היחידה בה הוא יודע לעשות זאת, אגוארו הפציץ את הפינה הקרובה של לוריס, והפך את הבלתי אפשרי של הדקה ה-11 למציאות של הדקה ה-61. 4:2 למנצ'סטר סיטי.

טוטנהאם נכנסה ללחץ מהרגע בו ספגה את השער השלישי וכעת, עם החילוף המאולץ, היו חסרים לה הכלים לכבוש שער משלה – בטח ובטח לאחר הכנסתו של פרננדיניו על חשבון דויד סילבה. אך בכדורגל כמו בכדורגל, אין דבר כזה שאין דבר כזה.

בדקה ה-73 כדור קרן של טוטנהאם פגע בראשו של ווקר, המשיך לתוך רחבת החמש, פגע באגן של פרננדו יורנטה וקפץ פנימה. 4:3, טוטנהאם שוב ביתרון, לאחר שבדיקת VAR שללה את החשש לעבירת יד של החלוץ הספרדי.

לוריס נאלץ לעבוד שוב בדקה ה-80, כדי ליירט את התגובה של סיטי. אגוארו נגח ממרכז הרחבה, אך הכדור לא היה מספיק חזק ואיפשר ללוריס לרדת ולקלוט.

בשלב הזה של המשחק, כל אוכלוסיית מנצ'סטר עמדה ברחבה של לוריס. בדקה ה-86 הגבהה מאגף ימין הגיע לראש של סאנה בצד השני של הרחבה, הוא הוריד לגונדואן שמקרוב אך מזווית לא נוחה בעט מעל השער.

טוטנהאם ירדה לבונקר המפואר בהיסטוריה שלה לקראת חמש דקות תוספת, וסיטי הייתה צריכה עזרה כדי לפרוץ אותו. מסירה רעה לאחור של אריקסן נחטפה לבסוף על ידי אגוארו, שנכנס לרחבה, השאיר לסטרלינג שבעט כדור חלש אך מספיק מדוייק כדי להכניע את לוריס. אבל בזמן החגיגות של סיטי, ההילוך החוזר התערב והראה שהכדור הגיע לאגוארו מרגלו של ברנרדו סילבה, בזמן שהחלוץ היה בנבדל – והשער נפסל.

הזדמנות הפז של סיטי ירדה לטמיון, והיא תקפה בדקות שנשארו עם כל טיפת יאוש שנשארה לה. ואחרי שריקת הסיום, עשרה קבין של יאוש ירדו על אצטדיון האיתיחאד. אחד המשחקים הגדולים בהיסטוריית ליגת האלופות הגיע לסיומו, ויצר לנו חצי גמר מהאגדות המופרכות שבהן.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית