לוחמי הצדק

סיכום המשחק בין ברצלונה לריאל מדריד

אמש, ריצה מטורפת של 39 משחקים ללא הפסד הגיעה לסיומה כאשר נדרסה בידי משאית לבנה שלא עוצרת באדום (כחול).

זינאדין זידאן הגיע לקאמפ נואו, אמר יפה שלום, ואז שחרר נוקאאוט חסר מענה לעמיתו, לואיס אנריקה. זידאן הוא ככל הנראה המאמן הראשון מזה מספר שנים שהבין איך צריך לעמוד נכון טקטית מול הקבוצה המהליבה מקטאלוניה. קאסמירו, שלא יוצא מההרכב של זיזו בחודש האחרון, המשיך את היכולת הפנטסטית שלו וסיים את המשחק אמש עם 8 תיקולים מוצלחים שזה מה שהצליחו ג'ורדי אלבה, דני אלבס, חאבייר מאסצ'ראנו, איוון ראקיטיץ', אנדראס אינייסטה וסרז'י בוסקטס לבצע יחדיו. שחקן נוסף שצריך לקבל פרמייה כפולה על משחק מושלם אמש הוא דני קרבחאל שנעל הרמטית את הצד הימני של ההגנה של ריאל כאשר גם את קארים בנזמה אפשר לציין לטובה ולא רק בגלל השער היפה (אם כי במזל כי הכדור ניתז אליו מרגל קטאלונית) שכבש. החלוץ הצרפתי לא ממש איים על השער מעבר למספרת שלו אבל ידע לעשות צרות ולהפגין נוכחות ברגעים הנכונים. על כריסטיאנו רונאלדו אין יותר מדי להרחיב. השחקן, שמופיע רק מול קבוצות קטנות (לא זוהי לא דעתי, בזה האשימו לא פעם את הפורטוגלי אוהדים שהם לא של ריאל ואפילו אנשי תקשורת) נתן אמש את ההברקה שסידרה לריאל מדריד את הניצחון לאחר שמספר דקות קודם לכן הוא הדביק כדור אדיר למשקופו של בראבו. כל זה נעשה, יש לזכור, אחרי שריאל נשדדה עם שער שנפסל לגארת' בייל בטענה שביצע עבירה על ג'ורדי אלבה וכשריאל כבר הייתה בעשרה שחקנים אחרי הרחקה (נוספת) של סרחיו ראמוס בשני צהובים, ללא ספק חוסר אחראיות של הקפטן.

ראמוס שוב מורחק (צילום: יח"צ)
ראמוס שוב מורחק (צילום: יח"צ)

דבר ראשון שיצטרכו לעשות עובדי מחלקת העבידות של הקאמפ נואו בבוקר זה להוציא מהמחלקה שלהם את לואיס אנריקה, ניימאר וחוש הכיבושים של לואיס סוארס. המאמן של בארסה פשוט היה נראה חסר אונים מול המשמעת הטקטית שהנהיג זידאן בשחקניו וגם לא הגיב בחילופים נכונים. אמנם כניסתו של ארדה טוראן הייתה חיונית כדי להעיר את המשחק אבל איוון ראקיטיץ' לא היה אמור להיות זה שמפנה את מקומו. הבעיה של לוצ'ו הייתה שהוא כנראה פחד להוריד את אינייסטה לספסל בידיעה שמדובר בסוג של "פרה קדושה", בעיקר במשחק כמו הקלאסיקו. הקיצוני הברזילאי ככל הנראה נהנה מאוד מהסיור שלו בקאמפ נואו כי הוא באמת הגיע על תקן תייר למשחק. דני קרבחאל נצמד למספר 11 של בארסה ולא הרפה ממנו כדי לתת לניימאר סטטיסטיקה עגומה של 0 דריבלים מוצלחים ב90 דקות. על ההחמצה מסמררת השיער של לואיס סוארס בתחילת המשחק אין מה לדבר בכלל. תנו לאורוגוואי עוד 100 כאלה 99 מהם בפנים. מה בדיוק עבר לו בראש כשהוא החליף בין הרגליים שלו ובמקום לבעוט נתן לכדור לעבור רק הוא יודע, את יכולת הדיוק שלו הוא הפגין עם המרפק לפרצופו של פפה, אם כי גם הפורטוגלי ידע לעשות מזה סיפור דרמטי יותר ממה שבאמת התרחש.

כריסטיאנו רונאלדו מכריע את המשחק JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)
כריסטיאנו רונאלדו מכריע את המשחק
JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)

על המשחק עצמו לא צריך להרחיב יותר מדי. אחרי מחצית די משעממת שכללה רק את אותה החמצה של סוארס, טענה של ברצלונה לפנדל אחרי שראמוס השכיל את מסי (פנדל לא היה כי זה התבצע בדיוק על קו ה-16 אבל פאול כן) ומשחק מפוזר של שתי הקבוצות, יצאו השחקנים למחצית השנייה עם אש בעיניים. ברצלונה סוף סוף כבשה מקרן בעזרת אחד השחקנים הבודדים שיכולים לנצח מאץ'-אפ בגובה אצל הקטאלונים, ג'רארד פיקה.

העבירה של ראמוס על מסי במחצית הראשונה, פנדל לא-פאול כן (צילום: יח"צ)
העבירה של ראמוס על מסי במחצית הראשונה, פנדל לא-פאול כן (צילום: יח"צ)

אחרי השער ריאל החלה לחפש באטרף את השוויון אבל זידאן לא התפתה להוריד את קאסמירו ה"אפור" לספסל לטובת חאמס רודריגס או איסקו ה"סקסיים" ונשאר עם אותו המערך בציפייה סבלנית לשוויון. בעבר זה בדיוק מה שהיה גורם לתבוסות של ריאל מדריד, שמיד אחרי השער הראשון שהיא ספגה מברצלונה, המערך היה עובר לסופר התקפי במטרה למצוא שוויון בכל מחיר ואז בארסה הייתה דורסת. אמש, זידאן הוכיח עד כמה הוא מאמן חכם כשחיפש את ה1-1 הפשוט. זה אמנם הגיע עם קצת מזל, קרוס העביר כדור שפגע בגרב אדומה-כחולה ועלה לאוויר. משם קארים בנזמה בחצי מספרת שלח את זה הביתה בזמן שג'רארד פיקה רק "צילם" עם העין במקום לסגור טוב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מנזמה מכניע את בראבו בחצי מספרת (צילום: יח"צ)
מנזמה מכניע את בראבו בחצי מספרת (צילום: יח"צ)

שער חוקי לגמרי של גארת' בייל נפסל בטענה שהוולשי רמס את ג'ורדי אלבה בזמן שעלה לנגוח ומיד לאחר מכן סרחיו ראמוס קיצץ את סוארס כדי לראות צהוב שני ואדום-המתכון המושלם לשער ניצחון של בארסה.

בייל חוגג את ה2:1 עד שהקוון פוסל לו, בסוף כריסטיאנו דאג לתוצאה (צילום: יח"צ)
בייל חוגג את ה2:1 עד שהקוון פוסל לו, בסוף כריסטיאנו דאג לתוצאה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

עד אותו רגע גם כריסטיאנו רונאלדו לא בדיוק היה בעניינים כאשר חוץ מכדור שהדביק למשקופו של בראבו הוא לא ממש הורגש אבל אז, העברת כדור מצויינת מצד ימין מצאה את הפורטוגלי סמוך לקורה הרחוקה שם הוא עצר את הכדור באלגנטיות על החזה, ביצע הטעייה אחת, ושלח אותו בין הרגליים של בראבו. פיקה שוב התחפש לצלם ובמקום לגלוש ולנסות להציל עמד על הקו חסר מעש.

כריסטיאנו רונאלדו מכריע את המשחק JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)
כריסטיאנו רונאלדו מכריע את המשחק
JOSEP LAGO/AFP/Getty Images)
כריסטיאנו רונאלדו באקסטאזה אחרי ה2:1 (צילום: יח"צ)
כריסטיאנו רונאלדו באקסטאזה אחרי ה2:1 (צילום: יח"צ)

ריאל מדריד אמנם לא נקמה על ה4:0 מתחילת העונה אבל בשבילה הניצחון הזה חשוב בעיקר בגלל שהיא החזירה לעצמה (ולאתלטיקו) את התקווה שאפשר יהיה עוד לסגור את הפער ולקחת אליפות (כרגע בארסה במרחק 6 נק' מאתלטיקו ו7 נק' מריאל). בשורה התחתונה, הגיע לריאל מדריד לנצח את המשחק הזה ולחובבי הכדורגל הספרדי מצפים 7 מחזורים אחרונים מהנים ביותר בקרב על האליפות.

תגובות המאמנים:
מסיבת העיתונאים של זידאן בסיום המשחק: (תורגם על ידיף נתיב כפרי)

"אני מאוד שמח עם כל מה שהיה. היה לנו קשה בהתחלה, אבל אני יוצא מהקאמפ נואו מאושר עבור כל האוהדים והשחקנים, וגם עבור הקבוצה. זה היה ניצחון לא פשוט. אהבתי כל אלמנט בתצוגה של השחקנים, הם עבדו קשה וגרמו לי להיות אותי מרוצה מהם, הן מבחינה הגנתית והן התקפית."

"כשאני רואה קבוצה מאוחדת וכולם משחקים בשביל כולם, כולם נלחמים אחד עבור השני ועבור המאמן, זה הדבר הכי טוב שיש. עוד לפני תחילת המשחק ידענו שנצטרך לעבוד קשה כדי להגיע מוכנים לקלאסיקו. הייתה לנו תצוגה טובה. השגנו 3 נקודות ואנחנו צריכים לנוח לקראת וולפסבורג ולהתרכז עכשיו במשחק שיהיה בליגת האלופות. זהו משחק מאוד חשוב עבורנו, ואנחנו רוצים להמשיך את מה שהתחלנו."

על התצוגה במחצית השנייה: "בכדורגל עוברים הכול, גם את הטוב וגם את הרע. לא פתחנו בצורה טובה, אבל להתחיל חלש ולסיים חזק, כפי שעשינו, זה מצוין".

עדיין בתמונת מאבק האליפות? "יש פער שבע נקודות מהמובילה ועלינו להתרכז במשחק הבא, באלופות. כשנחזור משם נחשוב על לחזור לליגה ולאסוף נקודות במשחקים הבאים. עלינו תמיד להתרכז בניצחון במשחק הבא."

על הכושר הטוב של הקבוצה: "אנו מתמידים באותו מסלול. נתנו משחק טוב מול סביליה ואנחנו ממשיכים להתכונן חזק לקראת כל משחק. החשיבות של ליגת האלופות גדולה מאוד עבורנו, ואנו רוצים להתקדם לשלב הבא. להשיג ניצחון בקאמפ נואו זה אתגר אמיתי. אני גאה בשחקנים, ומאושר עבורם ועבור האוהדים."

"אנו מתקדמים צעד אחר צעד. קודם כל, עלינו לנסות להקדים את אתלטיקו בליגה. אחר כך, נראה מה יהיה. יש עוד משחקים לשחק ונראה. הניצחון הזה הוא פרס אדיר עבור כל הסגל. מגיע להם על התצוגה הנהדרת שהם נתנו".

בוסט למורל: "אכן, זאת האמת. חשוב מאוד שהשגנו ניצחון הערב, גם עבור העלאת המורל שלנו וגם לקראת ההמשך באלופות עם המשחק הקרוב על אדמת גרמניה. על השחקנים לנוח כי יש זמן קצר לעשות את זה. יהיו 90 דקות לא קלות גם ביום רביעי".

כושר פיזי: "כשאתה משווה את התוצאה אתה מקבל פידבק פיזי. סיימנו את המשחק עם הרבה עצמה, אבל עכשיו צריך לנוח. יש עוד משחקים חשובים, ועד סוף העונה זה יישאר אותו דבר."

בייל והשער שנפסל: "אני מרוצה מהניצחון שלנו, זה לא בא בקלות. מעטות הקבוצות שינצחו בקאמפ נואו. לדעתי היה שער חוקי, אבל לא ראיתי אותו עדיין".

על קאסמירו: "הוא משחק תפקיד חיוני בריאל, והוא הראה זאת הערב. אין שחקן אחד שמתבדל מחבריו. תמיד מי שכובש מתבלט, אבל נתנו תצוגה נהדרת כקבוצה, מול קבוצה עם שחקנים שזקוקים למעט מאוד מרחב כדי להזיק לך. התמודדנו עם זה נהדר וענינו על המגרש."

מסיבת העיתונאים של לואיס אנריקה בסיום המשחק:
"השער הראשון שלהם הוציא אותנו מאיזון ועשה מהומה". "הוצאתי את איוון (ראקיטיץ') בגלל הצהוב. היה עוד הרבה זמן לשחק וזה היה סיכון להשאירו אותו בזמן שגם ארדה (טוראן) יכל לתרום לנו יותר בהתקפות מהאגף". "השערים שהם כבשו הגיעו ממצבים שבהם אנחנו היינו חייבים להיות ראשונים לכדור וחבל שלא הצלחנו למנוע את זה".

"המשחק הזה כבר לא קיים מבחינתי ואני כל כולי מרוכז בקרב הקשה ביום רביעי בצ'מפיונס (בבית מול אתלטיקו מדריד) וזה גם מה שאגיד לבחורים בחדר ההלבשה".

"אנחנו עדיין מובילים את הטבלה והאלופה תהיה זו שתצליח לייצר עקביות בתוצאות שלה"
לסיום אמר מאמנה של ברצלונה כי "אמנם הפסד הוא משהו שאנחנו לא חובים הרבה אבל ברגע שזה קורה זה רק מזכיר לך עד כמה הקרבות על כל התארים קשים וששום דבר לא יגיע בחינם בלי עבודה קשה, בעיקר כשליריבה שלה הפסדת יש מטרות דומות לשלך".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort