מלחמת ספרד

לקראת הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה

 

אין כמו משחק בין הנציגה הבכירה של עיר הבירה ונציגת העם שדורש עצמאות. זה מה שמתוכנן לנו במוצאי שבת, 21:30 שעון ישראל כאשר ברצלונה שמביטה על "לה ליגה" מפסגתה תארח את ריאל מדריד השלישית. במשחק הראשון במדריד החבורה של רפא בניטס (כן אז הוא עוד אימן אותם) ספגה בביתה רביעייה ללא מענה בכיכובם של לואיס סוארס (צמד), ניימאר ואינייסטה שהשכיחו את היעדרותו של מסי בגלל פציעה (ישב על הספסל). המדרידאים מגיעים עם מינוס 10 נק' מיריבתם כשבקופה נותרו רק 24 ונצחון הוא בגדר חובה אם בצד הלבן של מדריד עוד חושבים לעשות איזהשהו מהפך פלא במאבק על האליפות כשיש עוד לזכור שגם אתלטיקו בתמונה. אם ברצלונה תנצח ותפתח פער של 13 מריאל ושל 9-12 מאתלטיקו אפשר יהיה להכריז על אלופת ספרד עוד לפני פסח.

 

ראש בראש:

קל מאוד יהיה לשים את מסי ורונאלדו במצ'-אפ הקבוע לכן הפעם נשים אקסטרא פוקוס על השוערים שיהיו צריכים לעצור את כל הכוכבים ההתקפיים של 2 הקבוצות. קיילור נבאס נותן עונה נהדרת וקשה מאוד לזכור לקוסטריקני שער אחד שהוא ספג באשמתו הישירה. מנגד קלאודיו בראבו מתמודד עם "התבכיינות, של טר-שטגן, מחליפו, לדקות משחק ומוכיח לכולם (כולל הגרמני הצעיר) שמקומו בהרכבה של בארסה הוא בזכות. עם שחקני ההתקפה והקו השני הנהדרים שיעלו למגרש במוצ"ש יהיו חייבים שני ה"לאטינוס" בין הקורות להיות ב110% יכולת כדי להשאיר את קבוצתם בעניינים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
נבאס ובראבו. מי מהם יצטיין יותר? (צילום: יח"צ)
נבאס ובראבו. מי מהם יצטיין יותר? (צילום: יח"צ)

הופעת בכורה:

ארדה טוראן (ברצלונה), לוקאס ואסקס, קיקו קאסייה, מתאו קובאצ'יץ'(ריאל מדריד). מצוינים כאן שחקנים שיש סיכוי תאורטי שיעלו לשחק לכן שוערה השלישי של ברצלונה, ג'ורדי מאסיפ לא מופיע ברשימה. שני שחקני הרכש שקיבלו אישור לשחק רק בינואר אבל רק ארדה טוראן (אולי) ייערוך הופעת בכורה במעמד הזה כאשר אלייש וידאל לא זומן לסגל. מנגד לוקאס ואסקס ומתאו קובאצ'יץ' שישבו על הספסל ב4:0 בסיבוב הקודם יקוו הפעם לקבל דקות. קיקו קאסייה יעלה רק אם משהו חס וחלילה יקרה לנבאס.

ארדה טוראן מתכונן להופעת הבכורה שלו בקלאסיקו. (צילום: יח"צ)
ארדה טוראן מתכונן להופעת הבכורה שלו בקלאסיקו. (צילום: יח"צ)

 

נמצאים במרפאה:
אדריאנו , ז'רמי מתייה וסנדרו ראמירס בטוח יפספסו את הקלאסיקו מצד המארחת. ג'ורדי אלבה צפוי לעלות עם זריקה אבל לא מן הנמנע שגם הוא ייעד ואז נוצרת בעיה רצינית לקטאלונים בצד השמאלי של ההגנה כשגם דאגלאס מתנדנד בין כשירות להיעדרות. גם בקישור לא שקט כשאינייסטה ובוסקטס בספק. אצל בלאנקוס בורחה מאיוראל ייעדר אבל הוא לא היה אמור להיות חלק משמעותי בפאזל. סרחיו ראמוס חזר להתאמן ושחקן כמוהו לא צפוי לתת לכאבים להכניע אותו מהשתתפות במשחק כזה כשגם גארת' בייל עושה את כל המאמצים לא להחמיץ את הקרב החשוב.

מתאמץ להיות כישר, ראמוס. (צילום: יח"צ)
מתאמץ להיות כישר, ראמוס. (צילום: יח"צ)

 

התחזית:

יהיה משחק קשה מאוד לשתי הקבוצות ולמרות הביתיוית המשחק יסתיים ללא הכרעה, הימור תוצאה 2:2.

 

לפני שנגלה מי הם ה-11 שבחרו זידאן ולוצ'ו לצאת איתם לקרב הגדול הזה אחשוף בפניכם את ה-11 שלי (עובדות כמובן לא שחקנים).

  •  התוצאה הכי נפוצה במשחקי הקלאסיקו היא 2:1 לטובת הקבוצה שמארחת

-. הקלאסיקו הראשון ששוחק היה ב21.3.1916 במסגרת הקופה דל ריי. בארסה ניצחה אז במגרשה הביתי איך לא, בתוצאה 2:1.

  • משחק הליגה הראשון ביניהן היה ב17.2.1929 במדריד וכן, גם כאן הקבוצה הביתית ניצחה 2:1.

  • היריבות בין המועדונים היא מעבר לספורט והיא מאוד פוליטית. ריאל מזוהה עם משטרו של גנראליסימו פראנקו כאשר בארסה היא נציגת העם הקטאלוני. נשיא בארסה לשעבר ג'וספ סוניול הוצא להורג על ידי חייליו של פראנקו בשנות ה30.

  • בשנות ה-50 שני המועדונים טענו כי החתימו את אלפרדו די סטפנו. לאחר בירור של פיפ"א נמצא כי באמת בגלל אי הבנה הוא חתם במדי שתיהן. ההחלטה הייתה לחלוק את השחקן בין המועדונים, כלומר שישחק 2 עונות בלבן ואז 2 עונות בכחול-אדום וכן האלה. נשאיה המובך של ברצלונה התפטר כאשר ההנהלה הזמנית ביטלה את חוזהו של די סטפנו. החלוץ המשיך למדריד שם הפך לאחד השחקנים הגדולים של ה"בלאנקוס" בכל הזמנים.

פספוס ענקי של בארסה. די סטפנו. (צילום: יח"צ)
פספוס ענקי של בארסה. די סטפנו. (צילום: יח"צ)
  • כאשר לואיש פיגו, שהיה קפטן משנה בברצלונה, עבר לריאל מדריד הוא זכה לקבלת פנים "חמה" עם חזרתו לקאמפ-נואו במדי ה"בלאנקוס". מאות מטבעות עפו לעברו כשניסה להרים כדור קרן ושיא הערב כלל אפילו ראש של חזיר שהושלך לעברו!
פיגו מנסה להרים קרן מתוך ערימת הזבל. שימו לב לראש החזירר ליד הרגל של השוטר (Photo by Firo Foto/Getty Images)
פיגו מנסה להרים קרן מתוך ערימת הזבל. שימו לב לראש החזירר ליד הרגל של השוטר
(Photo by Firo Foto/Getty Images)
  • 3 שחקנים בלבד שלבשו את מדי ברצלונה זכו לסטנדינג אוביישן בסנטיאגו ברנאבאו. דייגו מראדונה, כאשר כבש שער וירטואוזי בקלאסיקו, רונאלדיניו במשחק המפורסם בו התעלל בסרחיו ראמוס בדרך לצמד ו3:0 בלאגראנה במדריד ואנדראס אינייסטה על היותו כובש שער הנצחון של ספרד במונדיאל 2010.
    -ברצלונה מובילה 86-80 בכמות התארים מול ריאל מדריד אם כי ריאל לקחה יותר תארים "משמעותיים, מבארסה (10-5 ליגת האלופות, 32-23 אליפויות מקומיות).

  • אלפונסו אלבניס היה השחקן הראשון שעבר בין המועדונים ישירות, בשנת 1902 כאשר עזב את בארסה והגיע לבירת ספרד

  • גם השחקן האחרון שעשה את המעבר הישיר, הגיע מהקאמפ-נואו לברנאבאו. זה היה חביאר סביולה בשנת 2007.

  • סך הכל היו 33 שחקנים בהיסטוריה ששיחקו בשני המועדונים. בין היתר ניתן למצוא ברשימה את מאמן ברצלונה כיום, לואיס אנריקה, את סמואל אטו ואת מיכאל לאודרופ.

רשימה קצרה של שחקנים ששיחרו בשנתי הקבוצות (צילום: נערך על ידי דף הפייסבוק "כדורגל ספרדי")
רשימה קצרה של שחקנים ששיחרו בשנתי הקבוצות (צילום: נערך על ידי דף הפייסבוק "כדורגל ספרדי")

שיהיה לכולם חג קלאסיקו שמח!

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort