עוד אחת לארון: מכבי ת"א אלופת המדינה, שער ניצחון לשוינפלד

אפילו אם מכבי תל אביב תשיג את התוצאה שהיא צריכה גם הערב, החגיגות יהיו ספונטניות, מאופקות, ללא הנפת צלחת. אולי ככה זה כשמדובר במציאות שכבר ידועה למשך זמן רב. או שאולי ככה זה כשיש עוד עבודה לעשות. בכל זאת, כנראה שזו המנטליות שאיפשרה למכבי ת"א לשמור על הדומיננטיות ולא לשמוט אף לא משחק אחד בדרך שעשויה להסתיים ממש הערב.

כמובן, מהצד השני עומדת יריבתה המרה שאולי לא נמצאת במרחק סביר ממנה, גם בטבלה ובטח באיכות, אך מאמינה שיש לה את הכישרון ואת הרצון להפתיע ובמקום להיות תפאורה בטקס ההכתרה, להגיע ולהרוס אותו. את זה תוכל לעשות רק עם ניצחון, מה שמרגיש לא סביר בהינתן הנסיבות, אם כי בכל זאת מדובר כאן בכדורגל.

 

הרכבים פותחים:

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ'; מאור קנדיל, אנריק סבוריט, ז'איר אמאדור, שרן ייני; דור פרץ, רוסלן ברסקי, דן גלזר; עומר אצילי, אלירן עטר, ארון שוינפלד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מכבי חיפה: גיא חיימוב; רז מאיר, רמי גרשון, אטיין ריינן, עופרי ארד, עיאד חבשי, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק, מקסים פלקושצ'נקו; קרים פריי, ניקיטה רוקאביצה.

 

כבר כחצי שעה לפני שריקת הפתיחה, הדרמה התחילה ואולי גם נגמרה. דור מיכה נפצע בחימום הקבוצה ונכון לכרגע נמצא בספק גם לגביע, דן גלזר עלה במקומו להרכב.

השינוי שנכפה על איביץ' עשה רושם הגנתי למדי, מצב סביר בהתחשב בעובדה שלמכבי נדרש תיקו בלבד כדי להשיג את המטרה, ובמערך ההגנתי של היריבה.

היה נראה שלמרות שלישיית קישור ללא גורם התקפי, מכבי ת"א הצליחה לשלוט מעט יותר בשל אפקטיביות הלחץ הגבוה שלה – אם כי מזג האוויר השפיע גם עליה והיווה פקטור בשגיאות בהנעת הכדור.

הכדור המסוכן הראשון הגיע בדקה ה-20, כשמכבי ת"א הצליחה לחבר כמה מסירות ולמצוא את אצילי חופשי בין הקווים, אך הבעיטה שלו הלכה החוצה.

לאחר כמה דקות שקטות שוב הצהובים התקרבו לסכן, כאשר חילוץ כדור בחצי המגרש של חיפה הוביל להתקפה מסוכנת, בסופה ברסקי מצא את דרכו לרחבה, אך היה תחת לחץ ובעט הרחק מעל השער.

חיפה הפעילה את ראיקוביץ' לראשונה בדקה ה-30. פריי פרץ במרכז ושלח את רוקאביצה לרחבה, האוסטרלי בעט בנגיעה וראיקוביץ' ירד יפה והדף לקרן.

המארחת ענתה במתפרצת משלה כשאלירן עטר לקח את הכדור קדימה באגף שמאל, חתך אמצע ובעט כדור לא חזק, שמצא את חיימוב מוכן ונהדף לקרן.

קצב הלב בצד החיפאי זינק לאוויר כשבדקה ה-35 עופרי ארד מסר ישירות לעטר וסידר למכבי הצהובה יתרון מספרי ליד רחבת חיפה, אך עטר בעצמו גם איבד את הכדור וההזדמנות הלכה לאיבוד.

מכבי ת"א המשיכה לאיים לאחר טעויות של חיפה והפעם זה היה יותר קרוב. פלקושצ'נקו פיספס כדור חוץ ואיפשר לדור פרץ להתקדם במרכז המגרש ולמצוא את סבוריט חופשי לחלוטין, אך המגן בעט חלש לידיים של חיימוב.

מחצית לא גדולה של שתי הקבוצות הסתיימה כשלוח התוצאות בהתאם. מכבי ת"א הייתה לא מבריקה אך היותר מסוכנת, והאליפות הייתה במרחק של 45 דקות בדיוק כאלה.

 

הקרח נשבר לבסוף בדקה ה-56. שוינפלד הגיע ראשון לעוד כדור עומק ומצא את אלירן עטר, שהצליח לסחוט קרן. אל הקרן הגיע ראשון ארון שוינפלד, שנגח מקרוב אל הרשת של חיימוב חסר האונים. 1:0 למכבי ת"א.

כדי לחנוק את המשחק לחלוטין, איביץ' ביצע שינוי הגנתי ועבר למערך של שלושה בלמים, כששחר פיבן נכנס במקום אצילי. זאת כנגד החילוף של בלבול, שהכניס את שועה על חשבון מנדז'ק.

ואכן, מכבי חיפה אמנם קיבלה את השליטה במגרש ממכבי ת"א אך לא הצליחה לפצח את החלק האחורי המעובה, ואף איפשרה מתפרצות בצד השני. אחת כזאת שחררה את אלירן עטר בצד ימין, אך ההרמה שלו פספסה במעט את הראש של שוינפלד.

יציאה רעה מאוד של ראיקוביץ' לכדור חופשי בדקה ה-80 גרמה להיתקלות כואבת עם דור פרץ, ולמזלה של מכבי לא ביותר מכך, כשהשוער הספיק לקום ולחסום את הניסיון של ריינן.

כדקה לאחר מכן חיפה הגיעה למצב המסוכן ביותר שלה לערב זה, כשירדן שועה הדביק את ראשו לכדור אלכסוני של פריי, אבל הכדור רק התקרב למסגרת.

האות לחגיגות ניתנה על ידי זיו אדלר לאחר עוד משחק בו מכבי ת"א לא הייתה מדהימה, אך עשתה את העבודה. זה בדיוק מה שהביא לה את התואר הזה, ואולי גם את התארים הבאים.

 

תוצאות נוספות מהערב בליגת העל:

מ.ס אשדוד – קריית שמונה 2:3 (יחזקאל 15, גורדנה 38, דוד 89; שמיר 26, ריאן 28)

בני יהודה – מכבי נתניה 1:1 (אשכנזי 55; בורנשטיין 35)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית