ההכרעה עוברת לספרד

היכל הארנה בירושלים, היה מלא ודרוך הערב, לקראת המשחק החשוב ביותר, עד כה, של הפועל ירושלים העונה, נגד טנריפה הספרדית, במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות של פיב"א. ירושלים, שעברה בסיבוב הקודם בקלות את נפטונס, הגיעה הפעם להתמודדות קשה הרבה יותר, נגד קבוצה שסיימה גם היא ראשונה את שלב הבתים, בו שיחקה נגד הפועל חולון, כאשר בשלב הקודם הספרדים עברו את פרומיתאס, לאחר שחזרו מפיגור 12 במשחק הראשון ועלו לרבע הגמר בצורה מרשימה. החבורה מהבירה, שהגיעה במצב רוח טוב לאחר אזרוחו של סטודמאייר והארכת החוזה של קטש, ידעה שניצחון בהפרש משמעותי הערב, יעלה את סיכוייה לעלות לפיינל פור של המפעל, אותו תארח במידה ותגיע אליו, בעוד צעד לעבר הגשמת החלום- זכייה במפעל האירופי בבית האדום.

קטש העלה למגרש את בלאט, פלדין, באטלר, תומאס ואוונס, כאשר מצידו השני של הפרקט, וידורטה, מאמנה של טנריפה, פתח עם אברומייטיס, ברוסינו, אייברסון, ווייט וסאן מיגל.

רבע ראשון

ירושלים אמנם פתחה עם איבוד כדור, אך הייתה גם זו שעלתה ראשונה על הלוח, עם שלשה של באטלר מהפינה והטבעה של אוונס שקבעו 5-0 מהיר למארחת. ירושלים כבר עלתה לתוצאה 10-3, אך גם טנריפה הראתה יכולת טובה מבחוץ, כאשר לאחר ארבע דקות של משחק, כל קבוצה קלעה שתי שלשות וטנריפה צימקה לפיגור ארבע. קצת יותר מחמש דקות מפתיחת המשחק, לאחר שלשה גם מכיוונו של בלאט ויתרון חמש לירושלמים, קטש עשה חילוף משולש והכניס את סטודמאייר, טימור ובראון, כדי לנסות לעשות עוד ריצה ולפתוח פער. טימור ובראון נתנו את תרומתם מהספסל עם שלוש נקודות של שניהם, אשר הקנו לירושלים יתרון 18-12, אבל הספרדים שוב ענו בשלוש נקודות משלהם, שלא נתנו למארחת לברוח. עד סיום החלק הראשון של המשחק, אחוזי הקליעה המשיכו להיות גבוהים והספרדים בעיקר עצרו את ירושלים מניסיונות בריחה, כאשר בהתקפה האחרונה של המשחק, בראון קלע סל גדול עם הבאזר והוריד את הקבוצה של קטש לספסל ביתרון חמש. תוצאת הרבע הראשון 22-17 להפועל ירושלים.

רבע שני 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

טנריפה נכנסה חזק מאוד לרבע, קלעה חמש נקודות רצופיות, השוותה את תוצאת המשחק והובילה את קטש להזעיק במהירות פסק זמן, ממנו יצאה הקבוצה עם סל ראשון, שלשה של בלאט והטבעה מפלצתית של תומאס, שיחד העלו את ירושלים חזרה ליתרון של חמש נקודות, 29-24. לאחר מכן ראינו לחימה גדולה מצידן של שתי הקבוצות על כל כדור, עם שתי נקודות בלבד לכל קבוצה, עד שהגיע אברומייטיס וצימק לפיגור שתיים בלבד, קצת יותר מארבע דקות לסיום המחצית, אבל בראון ענה בשלשה משלו, כאשר בהתקפה הבאה, מתפרצת של הירושלמים הסתיימה בדאנק אדיר של פלדין, שהעלה אותם ליתרון של שבע נקודות והטיס את הספרדים לפסק זמן. לאחר פסק הזמן הספרדי, דווקא בראון הלוהט עשה מהלך של סל ועבירה והוביל את המארחת ליתרון שיא, 39-29. טנריפה צמצמה במהירות, שוב לחמש הפרש בלבד, אבל בראון, שקלע 13 נקודות בחצי הראשון של המשחק, נתן עוד שלשה והעלה את ירושלים ליתרון של תשע נקודות, איתו ירדה ירושלים לחדר ההלבשה בסיום המחצית הראשונה. תוצאת המחצית 45-36 להפועל ירושלים.

השחקן הטוב ביותר על המגרש במחצית הראשונה. ג'ייקובן בראון (האתר הרשמי של ליגת האלופות של פיב"א)

רבע שלישי

בדומה לרבע השני, גם הפעם האורחים מספרד פתחו חזק, עם ,תשע נקודות רצופות בשלוש הדקות הראשונות, כאשר מנגד ירושלים ללא סל, מה שמחק את היתרון הירושלמי, הביא את המשחק לשוויון וגרם לקטש להזעיק פסק זמן דחוף. גם לאחר הטיים- אאוט, ירושלים עדיין לא נכנסה למחצית, חטפה עוד שש נקודות ונכנסה לפיגור מדאיג, 51-45 כאשר היא ללא סל לאחר חצי מהרבע השלישי. עוד דקה עברה, הספרדים עלו ליתרון שמונה, אבל כשהשעון הראה 3:54 לסיום הרבע, פלדין סוף סוף עשה נקודות ראשונות לירושלים, עם סל ועבירה, כאשר מיד לאחר מכן, סל חשוב נוסף הוריד את הפיגור לשלוש בלבד. עם דקות טובות של סטודמאייר ופלדין, ירושלים המשיכה לנגוס בהפרש והורידה לשתיים בלבד, דקה וחצי לסיום הרבע, אבל אייברסון העלה את טנריפה ליתרון ארבע, איתו ירדו הקבוצות לספסל, לקראת הרבע המכריע של המשחק.

רבע רביעי

ירושלים פתחה עם שתי נקודות חשובות של סטודמאייר מהקו, אבל אייברסון שוב הראה שליטה בצבע וקלע ארבע נקודות רצופות. פלדין התעלה על עצמו עם סל נהדר, בסאס ענה בשלשה אדירה, אבל הירושלמים שוב הורידו לשתיים בלבד, 66-64, שלוש דקות בתוך הרבע. טנריפה המשיכה להקשות על הירושלמים ועלו ליתרון שלוש נקודות, קצת יותר מארבע דקות לסיום המשחק, כאשר קטש ידע שהוא חייב שינוי כדי לצאת לספרד עם תוצאה טובה. 3:50 לסיום, המאמן וידורטה ספג עבירה טכנית, ירושלים ניצלה זאת לנקודה אחת בלבד ומיד לאחר מכן ירדו הקבוצות לפסק זמן, שהיה עשוי להיות משמעותי מאוד עבור המארחת. ירושלים יצאה מפסק הזמן עם שתי זריקות טובות, פלדין ובלאט לא עמדו בלחץ והחטיאו, עד שהגיע בראון, עם שלשה גדולה שהעבירה את היתרון לירושלים. בסאס קלע שתיים מהקו, אבל פלדין בשלשת ענק העלה שוב את ירושלים ליתרון, קצת יותר מדקה לסיום. 16 שניות לסיום, טנריפה כבר החטיאה מתחת לסל, אבל אייברסון, השחקן הטוב ביותר שלה הערב, לקח את הריבאונד והשווה את התוצאה. ירושלים לקחה פסק זמן, ממנו יצאה להתקפה ארוכה, בראון משך את השעון, הוציא עבירה, 1.3 שניות לסיום, קלע שתיים מהקו ושלח את הספרדים לפסק זמן משלהם, שנתן להם כדור אחרון מאמצע המגרש, אותו לא הצליחו לקלוע. הפועל ירושלים ניצחה בשתי נקודות בלבד, מה שמשאיר את המשחק הבא פתוח לחלוטין, כאשר לקטש יש הרבה עבודה לקראת ההכרעה, שתיפול בספרד. תוצאת הסיום 75-73 להפועל ירושלים מול טנריפה.

הירבו לירושלים: בראון 20 נק', פלדין 18 וסטודמאייר 13 נקודות.

הירבו לטנריפה: אייברסון 20 נק', אברומייטיס 16 וברוסינו 9 נקודות.

יש לו הרבה שיעורי בית לקראת הגומלין. קטש (האתר הרשמי של ליגת האלופות של פיב"א)

במשחק שפתח את שלב רבע הגמר של המפעל, מוקדם יותר הערב, ניצחה אנטוורפ ג'יאנטס הבלגית בחוץ, את ניז'ני נובגורוד הרוסית, בתוצאה 83-68.

יתר התוצאות:

באמברג – אא"ק אתונה 67:71

נאנטר – בולוניה 75:83

משחיק היום ביורופ קאפ:

וורצבורג – באקן ברס 70:86 (146:161 בסיכום)

ססארי – קרשיאקה 83:83 (151:170 בסיכום)

וארזה – אוסטנד 57:72 (127:145 בסיכום)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית