(לא) חוזר, חלילה

בגיל 22, נחשב רומלו לוקאקו לאחד החלוצים המבטיחים באירופה. הבלגי הבין לאומי כבר הספיק לזכות באליפות בלגיה עם אנדרלכט ובגביע האנגלי עם צ'לסי, ולהיכנס לתודעה העולמית משל היה שחקן הרכב בקבוצת צמרת. הוא גם משחק כמו אחד כזה, ועם מקום שלישי בטבלת הכובשים בליגה האנגלית, בקבוצה הנמצאת במקום ה-12 בטבלה, ימיו באברטון ספורים, במובן החיובי של המילה.

 

לוקאקו הוא חיית רחבה. הוא יודע לקבל כדורים עם הגב לשער, ומסוגל לייצר לעצמו מצבים כהרף עין. יש לו חוש התמצאות מצוין, הוא זריז, חסון וגבוה – מטר ו-90 סנטימטרים – כולם נתונים חיוניים לחלוץ. יש חלוצים רבים בליגה האנגלית שעושים קריירה גם עם חלק מהנתונים שיש לכישרון הבלגי. לוקאקו גם מכיר ביכולות שלו. הוא מספר על כך בריאיון לאנדי האנטר מהגארדיאן: "אני רואה את הסיטואציה בבירור, כמו צלם שעושה תמונה. אני מדמיין את שחקני היריבה שמולי ומתכנן את המהלך, מכאן זה כבר נטו עניין של כישרון ושל יכולת".

 

לוקאקו מדבר גם על מהלכים שהוא עושה באופן כללי, אבל מתייחס בדבריו בעיקר לשערים שכבש לפני שבועיים לרשת של צ'לסי ברבע גמר הגביע האנגלי, שערים שהדיחו אותה מהמפעל. צ'לסי היא שהביאה אותו ב-2012 מהליגה הבלגית לפרמייר ליג, ואחר כך החליטה לוותר על שירותיו. בהתחלה השאילו הבלוז את לוקאקו לווסט ברומיץ', אחר כך לאברטון. ולבסוף רכש אותו המועדון הנוכחי שלו מצ'לסי תמורת סכום שיא במועדון – 35 מליון אירו. בעוד שחלוץ צ'לסי, דייגו קוסטה, התנהג במהלך המשחק כמו ערס מצוי, ובנוסף החמיץ מספר הזדמנויות קורצות מול שערה של אברטון, שהייתה פגיעה בהגנה, כבש הלוקאקו צמד בתוך 5 דקות, שהביא את אברטון לחצי הגמר. קוסטה, שיש לו העונה 11 שערי ליגה בלבד, הסתבך עם כרטיס צהוב מיותר במחצית הראשונה. בשנייה כבר הוא קיבל את הצהוב השני אחרי ש"עשה סוארס" ונשך את גארת בארי, קשרה הותיק של אברטון. הספרדי ממוצא ברזילאי היה יכול גם לקבל אדום ישיר, אבל השופט הסתפק בשליפת צהוב נוסף והרחיק את החלוץ מהמגרש. הסוף ידוע, וצ'לסי סיימה שוב את דרכה במפעל חשוב, כשהיא יודעת שהזכייה בו מובילה לאירופה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
לוקאקו עם צמד ב5 דקות מעיף את צ'לסי מרבע גמר הגביע (צילום: יח"צ)
לוקאקו עם צמד ב5 דקות מעיף את צ'לסי מרבע גמר הגביע (צילום: יח"צ)

 

"אני יודע לתכנן את המסלול מראש", המשיך לוקאקו לתאר את מה שעובר עליו בדרך לכיבוש. "אני תמיד מרים את הראש, וכשאני עומד מול השוער, אני מביט פעם או פעמיים עד שאני יודע לאן לכוון את הכדור". מסתבר שהכישרון עובד. צמד השערים מול צ'לסי היה מספר 24 ו-25 של הבלגי הצעיר העונה, 18 מתוכם בליגה. נזכיר שוב את הנתון המדהים, הוא משחק בקבוצה שאינה בין עשרת המקומות הראשנים בפרמייר ליג. מאז שהגיע לאנגליה, הספיק לוקאקו לכבוש 61 שערים, וזאת עונת השיא שלו בקריירה. היכולת המצוינת עשויה בהחלט להביא אותו לאחת מאריות היבשת כבר בקיץ הקרוב, והשמועות כבר מתרוצצות. בעיקר אחרי שאמר לכתב ברשת סקאי ש"הגיע הזמן להתקדם. אני רוצה לשחק בליגת האלופות בשנה הבאה. זה היעד שלי".

 

על שם של קבוצה ספציפית מסרב לוקאקו לדבר כרגע. אולי הוא יודע משהו שאנחנו לא, אבל הוא אינו מנדב מידע בקלות. "באיירן? יונייטד? אלה קבוצות שאבא שלי חושב עליהן", אומר רומלו. "זה טוב שמועדונים עם שם גדול שמים עלי עין. אני נותן לסוכן שלי לעבוד על זה בשבילי. אני רק מתרכז בלהיות הכי טוב שאני יכול באברטון במטרה לעזור לחברי לקבוצה ולהבקיע עוד שערים". כך סיים לוקאקו בדיפלומטיות נבונה. חכם הילד. הוא גם פוסל חזרה אפשרית לקבוצתו לשעבר, אחרי שזו נטשה אותו לטובת החלוץ הספרדי הנוצץ, שחווה עונה קטסטרופלית יחד עם כל צ'לסי. "אני התקדמתי, הם התקדמו. אין לי עוד מה להוכיח להם", מסכם לוקאקו. "באברטון אני מתקדם ומשתפר, כך ששני הצדדים עשו עסקה מוצלחת". בכושרו הנוכחי, צפויה להיות בעתיד הקרוב מאוד עסקה מוצלחת נוספת.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית