מן הים תבוא הישועה?

עלייתו המטאורית לתודעה של ג'יאנלואיג'י דונארומה הרימה המון גבות בהתחלה, אבל כבר עכשיו ברור שהילד הולך להיות הדבר הבא לשני העשורים הבאים בין הקורות.

דונארומה בפעולה. . ANSA / MATTEO BAZZI
דונארומה בפעולה.
. ANSA / MATTEO BAZZI

 

ג'יאנלואיג'י דונארומה נולד בקסטלמארה די סטאביה, השוכנת צמוד לים האדריאטי, ב25.2.1999. חוץ מכמה מאפיונרים, האנשים המפורסמים הנוספים שהגיעו מהכפר בן ה-60000 תושבים שפירוש שמו הוא הטירה שליד הים ונמצא בסיציליה הם פאביו קוואליארלה, חלוץ יובנטוס לשעבר ואנטוניו מיראנטה, מי ששימש שנים כשוער המשנה של הגברת הזקנה. אה וכמובן אנטוניו דונארומה, אחיו הגדול של ג'יג'י הקטן. ממש כמו אחיו הגדול, גם ג'יאנלואיג'י נרשם לאקדמיית הכדורגל של מילאן הגדולה. המעבר לצפון הארץ היה קל יותר בזכות האח הגדול אבל בזמן שהבכור נמכר לגנואה מבלי לשחק אפילו דקה אחת אצל הרוסונרי הצעיר יותר שובר כל שיא אפשרי וגורם למאמנו סינישה מיכאילוביץ' להתמוגג.

האח הגדול אנטוניו. (צילום:יח"צ)
האח הגדול אנטוניו. (צילום:יח"צ)

התאריך 25.10.2015 יהיה חקוק בזכרונו של הנער הצעיר עד סוף חייו וכמובן גם של אוהדי הכדורגל ה"כבדים" שראו את מילאן יוצאת לקרב מול ססואולו עם תלמיד תיכון בין הקורות. בכך דונארומה היה הראשון מאז ג'יאנלוקה פקיארוטי שבשנת 1980 עלה לשחק במדי פסקארה בגיל 16 ו192 יום (דונארומה ערך בכורה בגיל 16 ו242 יום, רק חודש יותר מהשיא). הוא אמנם ספג שער אבל מילאן קטעה רצף משחקים עגום עם נצחון 2:1 ודונארומה המשיך לעמוד בין הקורות גם במשחקים הבאים. בשלושת המשחקים שאחרי הוא ספג שער אחד בלבד והדיח סופית ממהרכב את דייגו לופס (להזכירכם האיש שגרם לספסול קסיאס) וכריסטיאן אביאטי (אגדת מילאן שערך את הבכורה שלו במועדון ב1999, השנה בה דונארומה נולד).

מיכאלוביץ' עצמו ידע טוב מאוד על מי הוא מהמר. כבר במשחקי קדם-עונה הוא קידם את הנער הצעיר, שכבר זכה לשבת על הספסל במשחק מול צ'זנה עוד אצל פיליפו אינזאגי (בגיל 15 בלבד), לקבוצה הראשונה ואף נתן לו לשחק במשחק ידידות בארה"ב מול ריאל מדריד. דונארומה, עם הצלות נהדרות במו ידיו לקח את המשחק להארכה ופנדלים ואף הצליח להדוף פנדל של טוני קרוס אך לצערו את הבעיטה שלו הוא החמיץ ומילאן הפסידה.

קיקו קאסייה הודף את הפנדל של דונארומה במשחק הידידות בארה"ב. (צילום: FOX SPORTS)
קיקו קאסייה הודף את הפנדל של דונארומה במשחק הידידות בארה"ב. (צילום: FOX SPORTS)

מיכאילוביץ', שהפעם האחרונה שהוא התלהב ככה מנער בן 16 הייתה לפני 23 שנה כשהיה שחקן רומא, אמר אז לנער להרים את הראש ולהמשיך לעבוד קשה והתמורה תגיע. אגב הנער ההוא מלפני 23 שנה שמיכאלוביץ' התלהב ממנו ושכנע את מאמנו דאז, וויאדין בוסקוב, לתת לו דקות היה לא אחר מאשר פרנצ'סקו טוטי שעשה למיכאילוביץ' סחרחורת באימון וגרם לו להתאהב בו.
"הוא העתיד של הכדורגל האיטלקי" אמר על דונארומה מאמנו.
הנער עצמו אמר שהוא תמיד חלם להיות שוער ואהד את מילאן אז הבחירה בהם הייתה טבעית וגם קלה כי אחיו שיחק שם אבל "בחיים לא חשבתי שבגיל כזה אפתח בין הקורות בבוגרים של הרוסונרי" הוא הצטנע. "כשהמיסטר (מאמן) אמר לי שאני פותח באימון המסכם בקושי הצלחתי להסתיר את ההתלהבות, התאפקתי עד לרגע שבו הוא ייצא מהחדר ושיר טסתי לנייד שלי וחייגתי להורים. הם עזבו במהרה את קסטלדמארה ונסעו למשחק לראות אותי".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
בבכורה מול ססואולו. (צילום: צילום מסך יוטיוב)
בבכורה מול ססואולו. (צילום: צילום מסך יוטיוב)

ג'יאנלואיג'י הצעיר כבר מקבל השוואת לשוער רגדי אחר של איטליה שנושא את אותו השם והנער אומר על כך ש"בופון הוא המודל שלי לחיקוי, אני רוצה להיות בדיוק כמוהו. כל מה שהוא עשה בקריירת הבוגרים שלו אני רוצה להשיג גם וזה יהיה מאוד קשה כי הוא אגדה". ההשוואת אמנם מוקדמות אך מוצדקות. גם בופון ערך בכורה במדי פארמה בסרייה א' עוד לפני יום הולדתו ה-18 וגם הוא כבר בגיל הזה זומן וכיכב בנבחרת הצעירה. דונארומה אגב שבר את השיא של הנבחרת הצעירה בהיותו השחקן הצעיר ביותר שעורך הופעה במדיה בגיל 17 ו28 יום.

במהלך אימון של הנבחרת הצעירה (Photo by Paolo Bruno/Getty Images)
במהלך אימון של הנבחרת הצעירה
(Photo by Paolo Bruno/Getty Images)

דונארומה מעיד על עצמו כאחד ש"לא רע באחד על אחד, אבל חייב לשפר את המיקום שלי ואת כדורי הגובה" ללא ספק הצהרה לא שגרתית ממישהו שאמור להיות על גג העולם בזכות מעמדו. האם הוא יהיה גדול כמו הג'יג'י המפורסם יותר? ימים יגידו. אבל אם אתם שואלים אותו אז תשובתו היא "אני לא יודע אם יועדתי לגדולה, מה שבטוח זה שאני נשאר עם הרגליים על הקרקע ולא חושב על מה שקורה. אני מעדיף לקחת הכל שלב שלב ומה שחשוב לי היא הצלחת החולצה שבמדיה עליתי למגרש"

מחליף חולצות עם האליל בופון במשחק בין יובה למילאן מוקדם יותר העונה. (צילום: ספורט איטליה 1)
מחליף חולצות עם האליל בופון במשחק בין יובה למילאן מוקדם יותר העונה. (צילום: ספורט איטליה 1)

אינספור מועדונים מנסים כבר עכשיו לשים את ידיהם על הנער. צ'לסי, ליברפול, ברצלונה, באיירן מינכן, פ.ס.ז' וארסנל כולן התעניינו אבל תהיו בטוחים שמילאן לא תשחרר בקלות את הנער וגם סוכן העל מינו ראיולה, שיחד עם דונארומה מייצג בין היתר את זלאטאן ואת פול פוגבה, ידאג לעשות מה שעדיף עבור הבחור הצעיר.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort