פנוי להובלה

לפני כחמישה חודשים, במהלך חודש אוקטובר, שמה מילאן את ידה על אחד הכישרונות הגדולים בכדורגל הברזילאי, לוקאס פאקטה. הקשר הנהדר בן ה-21, שהיה מבוקש על ידי הקבוצות הבכירות באנגליה, יחד עם יובנטוס, ברצלונה ופ.ס.ז', כאשר לגבי האחרונה, כבר דווח שהגיעה עם השחקן לסיכום עקרוני, עבר בסופו של דבר מפלמנגו לקבוצה המילאנזית, שזכתה במירוץ אחרי היהלום הנוצץ, תמורת 35 מיליון יורו. שלושה חודשים לאחר מכן, בחודש ינואר, עם פתיחת חלון ההעברות, נחת הכוכב הצעיר במילאנו והצטרף רשמית לחבורה באדום- שחור, כאשר למאמן גאטוסו יש את המטרה הברורה- לגדל את המנהיג הברזילאי החדש, או במילים אחרות, היורש של קאקה.

בשנת 2007, כשהיה בן 9 בלבד, הצטרף פאקטה, ילד נמוך ורזה מאי ציורי קטנטן ליד ריו, בו גרים 4,000 תושבים בלבד, לאקדמיה של פלמנגו, כאשר מהרגע הראשון שהגיע לשם, בצירוף מקרים או שלא, שם לו הבחור הצנום כמודל לחיקוי את הקשר הברזילאי ממילאן ושאף ללכת בדרכו. בגיל 15, הקריירה של השחקן הייתה בסכנה, מכיוון שאמנם הוא היה מוכשר מאוד מבחינה טכנית, אך הנתונים הפיזיים שלו, יחד עם גובהו הנמוך, 1.52 מטר בלבד, לא היו תואמים לגילו. למרות זאת, פאקטה המשיך לשחק למרות הקשיים, כאשר למזלו, עד גיל 18 גבה בכ-27 ס"מ, ששיפרו את מצבו הפיזי, עד שבשנת 2016 ההשקעה השתלמה, הקשר זכה עם הקבוצה הצעירה של פלמנגו בגביע סאו פאולו לנערים, נתפס בעיניהם של אנשי המועדון והועלה לקבוצת הבוגרים של פלמנגו.

בפלמנגו חתם פאקטה על חוזה עד שנת 2020, כאשר שנה לאחר מכן, שנת 2017, פאקטה נתן עונה אדירה, כאשר כבש בשני גמרים שונים, במסגרת הגביע הברזילאי ובמסגרת גמר גביע הסודאמריקנה, עבור קבוצתו באיצטדיון ה-'מראקנה'. שערים  אלו לא הספיקו לזכייה של קבוצתו באחד משני התארים, אשר את שניהם סיימה בסגנות, אך שמה את הכוכב הצעיר, שנבחר למצטיין בגמר הסודאמריקנה והשיג בסופו של דבר תואר אחד עם קבוצתו באותה שנה, אליפות ה-'קריוקה', חזק ברשימת הכישרונות הגדולים של הכדורגל הברזילאי. בשנת 2018, נבחר פאקטה לנבחרת השנה של אליפות ה-'קריוקה' ולנבחרת השנה של ה-'ברזילראו', כאשר הישגים אלה, יחד עם אותם הישגים מהשנה הקודמת, לא נעלמו מעיניו של המאמן הלאומי, צ'יצ'ה, אשר זימן את הקשר לנבחרת, שם ערך פאקטה שתי הופעות במשחקי ידידות ונבחר לסגל הראשוני למונדיאל ברוסיה, למרות לא שיחק בסופו של דבר באליפות העולם.

התקופה הנהדרת בפלמנגו הבטיחה לו את החוזה באירופה (skysports)

מכאן, היה ברור שזמנו בפלמנגו הוא קצר מאוד, כאשר ההצעות מאירופה החלו לצוץ בכל שבוע בגזרת השחקן, עד שהגיעה החתימה במילאן, אשר רוצה לחזור לימיה הגדולים, רואה בכוכב הברזילאי את דור העתיד של הקבוצה ויותר מזה, את המנהיג הבא שלה. ב-12 בינואר ערך פאקטה את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה, במהלך משחק הגביע מול סמפדוריה, כאשר ב-10 בפברואר כבש את שער הבכורה שלו, שהוא גם היחיד עד כה, בסן סירו, בניצחון על קליארי. בסך הכל שיחק עד היום הקשר הצעיר שמונה משחקי ליגה, שלושה משחקי גביע ומשחק סופר קאפ, בהם הוסיף לשערו שהוזכר, גם בישול אחד, אבל בעיקר סוחט המון מחמאות מכל הכיוונים. גאטוסו שיבח את הבגרות המנטלית של פאקטה, אשר לפי דבריו של המאמן "כבר מרגיש שחקן אירופאי לכל דבר", כאשר בבירור ניתן לראות שהברזילאי מפגין ביטחון עצמי רב, מבקש את הכדור בכל הזדמנות ולא מהסס לקחת אחריות, מה שכמובן מוביל לעידוד מהאוהדים, אשר התאהבו בו כבר בתקופה הקצרה בה הוא נמצא במועדון.

ההתאקלמות במילאן נראית נהדרת, כאשר השידוך של פאקטה עם גאטוסו, למרות שהמאמן המילאנזי שם את הקשר בעיקר באגף השמאלי ולא כפליימייקר, כפי שהשחקן מעדיף ואוהב, נראה מעולה ומועיל מאוד עבור האדומים שחורים, שמקבלים אנרגיות חדשות בטעם ברזילאי, חלום של כל קבוצת כדורגל. פאקטה אמנם עוד צעיר מאוד אך את יכולת המנהיגות שלו נוכל למדוד בפעם הראשונה כבר בסוף השבוע הקרוב, בדרבי המילאנזי האדיר בין מילאן לאינטר, במסגרת המחזור ה-28 בסריה א', ביום ראשון, בשעה 21:30 בסן סירו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בנוסף למשמעות האדירה מבחינת המועדונים והיוקרה העירונית, של אחד ממשחקי הדרבי הגדולים בעולם, מדובר גם במפגש ישיר על המקום השלישי בטבלה, כאשר ההפרש בין הקבוצות עומד על נקודה בלבד ויחס השערים ביניהם זהה. מילאן, שכבר שנים רבות לא זוכרת מיקום כל כך גבוה בליגה, היא זו שעומדת מעל אינטר, עם חמישה ניצחונות רצופים ועשרה משחקים ללא הפסד, במומנטום אדיר, כאשר לנגד עיניה מטרת השמירה על מקום המוביל לליגת האלופות בעונה הבאה, הרצון להגדיל את הפער מהיריבה העירונית ואף היצמדות לסגנית, נאפולי, אשר מובילה עליה כרגע בשש נקודות. מילאן תחסר את בונאבנטורה, הקשר הפצוע, כאשר הבלם זפאטה בספק למשחק, גם כן בגלל פציעה, אך היא תקווה לקבל את הסחורה מפיאטק, סגן מלך השערים של הליגה יחד עם רונאלדו, סוסו, שחולק את המקום הראשון ברשימת המבשלים ופאקטה, שישמח להותיר את חותמו כבר בדרבי הראשון שלו. מן העבר השני, אינטר, שהפסידה רק פעם אחת בחמשת המחזורים האחרונים, רוצה לעבור את היריבה מעבר לכביש, לעלות למקום השלישי ובעיקר, להתרחק מרומא שנושפת בעורפה מהמקום החמישי בטבלה ומאיימת על מקומה בטופ- 4, המסלול הישיר לצ'מפיונס. אצל אינטר רשימת השחקנים אשר שיתופם במשחק מוטל בספק, גדול בהרבה מזה של מילאן, כאשר בנוסף להיעדרותו הבטוחה של ורסאליקו הפצוע, ישנו חשש רפואי לגבי איקארדי, מלך שערי הקבוצה, ברוזוביץ', ניינגולן ומירנדה, אשר יקבלו מהקבוצה את מירב הטיפולים על מנת להכשירם למשחק. כמובן שלאותם השחקנים יש חשיבות אדירה בהרכב של אינטר, בעיקר לאיקארדי, האיש שלהם מול השער, אך גם בלעדיהם, אינטר שואפת להופעות טובות מפרישיץ' ומרטינז, אשר יכולים לעזור לה ולהוביל אותה לניצחון. במשחק הקודם בין הקבוצות העונה, ניצחה אינטר 0-1, משער של איקארדי בתוספת הזמן, תוצאה אשר ישמחו לקבל פעם נוספת, אך הפעם זה יהיה קשה הרבה יותר, לאור העובדה שהמילאנזים ערכו שינויים משמעותיים מאז ונראים הרבה יותר טוב. מצד אחד, מילאן, עם הרכש הנוצץ שלה והשאיפה לחשוף את היכולות של פאקטה לכל העולם, רוצה להחזיר את העליונות בעיר לחיקה, אך מן הצד השני, אינטר תשמח לדאבל במשחקי הדרבי העונה ולהיות זו שעוצרת את הרכבת של גאטוסו, כאשר מה שבטוח הוא, שמובטח לנו עוד דרבי לוהט, מלא באמוציות ובשחקנים שרוצים להוכיח את עצמם, בחסות הסן סירו.

צפוי לנו קרב מרתק בין המילאנזיות. הדרבי הקודם בסן סירו (האתר הרשמי של מילאן)

שאר משחקי המחזור ה-28 בליגה האיטלקית

קליארי- פיורנטינה (שישי, 15/3, שעה 21:30)

ססואלו- סמפדוריה (שבת, 16/3, שעה 16:00)

ספאל- רומא (שבת, 16/3, שעה 19:00)

טורינו- בולוניה (שבת, 16/3, שעה 21:30)

גנואה- יובנטוס (ראשון, 17/3, שעה 13:30)

אטאלנטה- קייבו (ראשון, 17/3, שעה 16:00)

אמפולי- פרוסינונה (ראשון, 17/3, שעה 16:00)

נאפולי- אודינזה (ראשון, 17/3, שעה 16:00)

לאציו- פארמה (ראשון, 17/3, שעה 19:00)

קייבו- קליארי (שני, 18/3, שעה 22:30)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית