יופי סקוטי: מהליגה השלישית בסקוטלנד לבורג מרכזי בליברפול

אנדרו רוברטסון נולד בגלגאזו, העיר הגדולה בסקוטלנד. למד בתיכון קטולי. רוברטסון אהב את הכדור מגיל צעיר הוא היה משחק לעיתים מאוד קרובות והכדור לא זז ממנו, "הוא חי ונשם כדורגל 24 שעות, שבעה ימים בשבוע", סיפר מורו לספורט בתיכון בו שימש כקפטן בנבחרת ל"בליצ'ר ספורט". למרות שהיה לו כישרון גדול ויכולת טובה עם הכדור, רוברטסון לא התפתח הרבה כמו שאר הילדים, וגופו היה יחסית חלש, דבר שהפריע לו מאוד לשחק. רוברטסון שיחק באקדמיה של סלטיק מגיל צעיר, הוא גדל והתפתח שם, אבל בגיל 15 הצוות המקצועי לא אהב את העובדה שהמבנה הפיזי שלו היה חלש, והחליטו לנפות אותו מהקבוצה. רוברטסון גדל על לארסון וחלם לשחק בסלטיק אבל חלומו התנפץ. רוברטסון לא התייאש והחליט לנסות את מזלו במועדון הסקוטי מהליגה הרביעית, קווינס פארק. תוך כדי ששיחק כדורגל, רוברטסון התמיד בלמידה ובשנת 2012/13 היה על סף תואר ראשון באונברסיטה, אבל זימונו לקבוצה הבוגרת של קווינס פארק, עצר את התואר. "החיים בגיל הזה הם שטויות כשאין לך כסף. צריך עבודה" צייץ רוברטסון בטוויטר האישי שלו, אבל למרות שחתם במועדון הקטן המשכורת שלו לא הספיקה בשביל להתקיים והוא נאלץ לחפש עוד עבודה. משפחתו של רוברטסון תמכה, אבל אמרה לו שאם לא ישיג מהכדורגל משכורת חודשית, יאלץ לעזוב. רוברטסון עבד באיצטדיון של הקבוצה שהיה באותו הזמן גם האיצטדיון הלאומי של נבחרת סקוטלנד. "אני זוכר שפעם הראיתי לוינסנט קומפני את המושב שלו", אמר בעבר רוברטסון בריאיון ל"גארדיאן" והסביר כי "זה היה במהלך המשחק של בלגיה נגד סקטולנד, קומפני היה פצוע וביקשו ממני ללוות אותו למקומו ביציע ולתת לו תוכניה. אני מניח שהוא לא זוכר את זה". משחקו הראשון בקריירת הבוגרים היה במסגרת "גביע האתגר הסקוטי" המיועד בעיקר לקבוצות קטנות. אנדי פתח בעמדת הקשר השמאלי (ולא מגן שמאל כמו היום), ושיחק 120 דקות. אחרי 120 דקות שהתוצאה הייתה 2:2, קבוצתו ניצחה בפנדלים 5:4, אבל אנדי לא בעט. שער הבכורה של רוברטסון היה בהפסד 1:2 למזרח סטרלינגשר. אנדי שיחק 40 הופעות בכל המסגרות והחסיר רק שלושה משחקים. הוביל את קבוצתו שהתמודדה בליגה הרביעית בסקוטלנד, למקום השלישי ובכך עלתה קבוצתו לליגה השלישית.

רוברטסון בקבוצתו הראשונה (bbc)

בגלל ההסכם שסגר עם משפחתו, רוברטסון כבר שלח בקשות קבלה לקולג'ים במטרה להיות מורה לספורט, אבל אז ההצעה מדנדי יונייטד הצילה לו את הקריירה. ב-3 ביוני 2013  חתם אנדי לשנתיים במועדון מהליגה הראשונה בסקוטלנד, דנדי יונייטד, מבחינתו של הסקוטי זו הייתה קפיצת מדרגה משמעותית וגלגל הצלה לקריירתו וחלומו התחיל לקבל צורה. בדנדי הוא הוסט לתפיק המוכר שלו, תפקיד המגן השמאלי. משחקו הראשון היה בתיקו מאופס מול פרטיק ת'יסל. מאוחר יותר הגיע גם שער הבכורה מול מת'רוול היה מרשים, כאשר הוא רץ כל הדרך מחצי המגרש שלו, ושיחרר בעיטה שטוחה מ-20 מטרים. "אף על פי שהוא היה רזה וידענו שהוא יהיה חייב ללכת הרבה לחדר כושר, אני והצוות המקצועי הרגשנו שיש לנו יהלום בידיים. הוא אדם מאוד צנוע, כשהוא הגיע למועדון הוא היה בטוח שהוא צריך ללכת לחדר ההלבשה של הילדים, היינו צריכים להגיד לאחד האפסנאים לקרוא לו", אמר עליו מאמנו דאז מקנמרה. כמגן שמאלי רוברטסון פרח. עוד שהגיע אמרו לו שיש לו שנה להתאקלם ורק בשנה השנייה מצפים ממנו לדברים", מצידו של רוברטסון הוא הגיב: "בכל מועדון שהגעתי אילו נתנו לי שנה לנסות ולהתאקלם, ורק בשנייה להראות מה אני שווה. אבל למזלי כבר בעונה הראשונה הצלחתי להוכיח את עצמי". רוברטסון עבד קשה וכבר בעונה הראשונה הוא הפציץ על הקו, ובין היתר כבש חמישה שערים והוסיף שישה בישולים. מהר מאוד רוברטסון הפך לכישרון גדול בסקוטלנד. בספטמבר 2013 נבחר לשחקן הצעיר המצטיין של הליגה הסקוטית. חודשיים מאוחר יותר נבחר לשחקן החודש בליגה הסקוטית. באפריל 2013 נבחר רוברטסון לכדורגלן הצעיר של השנה בליגה הסקוטית, אחר כך נכלל בנבחרת העונה של הליגה הסקוטית. ולסיום הוא גם הוזמן לראשונה לסגל הנבחרת הלאומית. בדנדי התרשמו מאוד מהכוכב העולה והחתימו אותו בחוזה חדש עד סוף עונת 2016. אם תיתנו לו לבחור כיום רגע אחד שהוא יזכור לכל החיים מדנדי, זה כנראה יהיה הניצחון בגביע מול ריינג'רס, היריבה הגדולה ביותר של סלטיק וכאמור רובו אוהב את סלטיק.

דנדי הייתה גלגל ההצלה שלו (האתר הרשמי של ליברפול)

למרות המאמצים הרבים של דנדי להשאירו בקבוצה, אנדי חתם על חוזה לשלוש שנים בקבוצה האנגלית , האל סיטי. אחרי שחלומו התחיל לקבל צורה בדנדי, ההגעה להאל היא רגע אחד מהגשמת החלום. עם הגעתו להאל, הוא גם קיבל משכורת גבוה בהרבה ממה שהכיר בדנדי. עם הכסף שהשיג מהמשכורת, קנה להוריו בית, כי לטענתו "הם הקריבו וסבלו הרבה בשבילי". משחקו הראשון היה בניצחונה של האל על קווינס פארק ריינג'רס במחזור הפתיחה. רוברטסון השלים תשעים דקות. רוברטסון בלט מאוד בהאל ובמהרה תפס את מקומו בהרכב. הוא הכניס הרבה כדורים מחצי המגרש שלו עד למצב שהחלוץ שלו עומד מול שוער. מספיק לצפות במעט משחקים שלו בכדי לראות את פעולות ההגנה המצויינות שלו. כבר בחודש הראשון שלו בהאל זכה בתואר שחקן חודש אוגוסט של האל. למרות עונה טובה של רוברטסון בהאל, הקבוצה הגיעה למקום ה-18 וירדה לליגת המשנה. בליגה השנייה המגן המשיך להתפתח ואף לכבוש את שער הבכורה בהאל, בניצחון 2:0 על ברנטפורד. בגביע האנגלי, שיחק רוברטסון בתפקיד הקשר השמאלי בו שיחק בתחילת הקריירה, וכקשר שמאלי הוא גם זכה לכבוש נגד מנצ'סטר סיטי, אך למרות השער סיטי ניצחה בסוף המשחק 4:1. עונה זאת הייתה עונת השיא מבחינתו של רובו, ובמהלכה כבש שלושה שערים ובישל חמישה בישולים, ולסיום היה שותף בחזרתה של הקבוצה אל הליגה הראשונה. בעונת 2015/16 רוברטסון נפצע בתחילת העונה. האל, שהייתה רגילה לרדת ולהעלות ליגה כמעט כל שנה, הייתה בדרכה שוב לליגה השנייה. רוברטסון לא בלט מעבר למצופה, והמשיך להלחם עבור האל. אבל אז שיחת טלפון מפתיעה הגיעה מיורגן קלופ – מאמן ליברפול. קלופ רצה את המגן השמאלי, ועמדת המגן בליברפול לא הייתה טובה כשמילנר ששיחק חצי קשר גם, ואלברטו מורנו שלא היה בולט במיוחד, שיחקו שם. העיתונים באנגליה התחילו לקבל את השמועות, ורובם לא הבינו למה שליברפול תרצה את המגן השמאלי הזה. אבל קלופ כמו קלופ, נלחם על אנדי.

רוברטסון במדי האל (teamtalk)

ב-21 ביולי 2017 חתם רוברטסון על חוזה ארוך טווח בליברפול, ששילמה עבורו 8 מיליון לירות שטרלינג. רוברטסון הגיע כתחליף לעמדת המגן השמאלי. רוב האוהדים הכפישו את קלופ על כך שהביא שחקן מחליף בסכום של שמונה מיליון לירות שטרלינג. בממשחק הראשון לא נכלל בסגל הקבוצה, אך במשחק השני פתח והשלים 90 דקות נגד קריסטאל פאלאס. רוברטסון לא הרבה לשחק עד שליברפול פגשה את סטוק סיטי. במהלך המשחק נפגע מורנו בקרסול. למשחק הבא נגד בריטון, רוברטסון כבר היה בהרכב. המבחן הגדול הראשון שלו היה בדרבי מול אברטון, רוברטסון עשה מספר פעולות טובות, כשהבולטת ביניהן הייתה בדקות הראשונות כאשר היה קרוב לבשל למאנה, אבל המגרש היה מחליק בגלל השלג שירד, ומאנה החליק. הוא גם הרים לפירמיניו בצורה יפה, אבל הברזילאי פיספס את הכדור במעט. קלופ המשיך לשחק עם רוברטסון שהמשיך להשתפר מדקה לדקה. מול בורנמות' הוא רשם את בישולו הראשון. במשחק נגד מנצ'סטר סיטי הוא היה פשוט הרואי. הוא השתלט בצורה יוצאת דופן על הקו השמאלי, חילץ כדורים בצורה טובה, עשה לחץ על גם על שחקני ההגנה של סיטי. "יש את מוחמד סלאח, יש את סדיו מאנה, יש את רוברטו פירמינו, יש קישור מדהים שלא מפסיק לנוע והיי – יש לנו מגן שמאלי שהוא לחלוטין גיבור מעמד הפועלים", נאמר על רוברטסון אחרי המשחק המרשים.אחרי המשחקים המצויינים של רוברטסון, מורנו חזר מפציעה, אך קלופ התאהב בסקוטי, והוא החליט להשאירו בהרכב. ליברפול, שהימרה על ארנולד ורוברטסון, השיגה לעצמה שני מגנים נהדרים, צעירים, ומוכשרים. הקרדיט הגדול של רובו, הגיע בשמינית הגמר של ליגת האלופות, נגד פורטו. הצעיר המוכשר פתח בהרכב, והוא הוכיח את עצמו גם במפעל הכי גדול של הכדורגל (לקבוצות). שער הבכורה של אנדי, הגיע במחזור האחרון של הליגה, נגד בריטון. נראה שרוברטסון עבד קשה על פיתוח הגוף שלו אחרי שסלטיק העירו לו על כך, היום הוא מצליח להתמודד עם חלוצים ושחקנים יותר פיזיים ממנו. התקופה הלא כל כך טובה שלו כקשר, חישלה אותו בהחלט, הוא מרבה לצאת לדריבלים ומצליח בקלילות לעבור את שחקי היריבה. כשהיה בן 19 מגזין "ballistic" הסקוטי ראיין את אנדי רוברטסון והעלה בפניו שאלה: "איפה תהיה בעוד חמש שנים מהיום?". תשובתו הייתה: "אני מקווה להיות כדורגלן מקצועי ולשחק ברמות הכי גבוהות". תוסיפו לראיון חמש שנים, ותקבלו את אותו רוברטסון, שהיה חסר ביטחון בתחילת הקריירה שלו, חשב שהחיים הם "זבל אחד גדול", עולה לכר הדשא באולימפסקי, קייב, לצלילי המוזיקה המרגשת של ליגת האלופות, להתמודד בגמר ליגת האלופות, מול 70,500 אוהדים. סוף הסיפור מוכר לכולם, קאריוס חטף זעזוע מוח, אבל לא יצא, ריאל חגגה בגדול אליפות שלישית ברציפות.

רוברטסון במדי ליברפול (האתר הרשמי של ליברפול)

הנה הגענו לעונת 2018/19, ורוברטסון הוא בורג חשוב מאוד בתוך החלק האחורי החזק מאוד של ליברפול, שהתחזק בקיץ האחרון עם אליסון, השוער הברזילאי הנהדר. ליברפול מתחרה כרגע עם סיטי על אליפות הפריימר-ליג, החלק האחורי של ליברפול צריך להיות הכי חזק שיש, בשביל שיהיה סיכוי לליברפול להתמודד על האליפות. בליגת האלופות, ליברפול מתחרה נגד באיירן בשלב שמינית הגמר. במשחק הראשון רובו וחבורתו בהגנה, שמרו על שער נקי, דבר אותו הצליחה לעשות 20 פעמים העונה!

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ביום ראשון (10/3), תארח ליברפול את ברנלי, למשחק שאסור לה למעוד. רוברטסון שיחק מול ברנלי רק פעם אחת במדי ליברפול, זה היה בעונה שעברה והמשחק נגמר בתיקו 1:1. המגן יקווה שהפעם התוצאה תהיה שונה והרדס ינצחו כי מעידה נוספת במאבק האליפות מול סיטי תיתן יתרון משמעותי לחבורה של פפ.

משחקי המחזור ה-30 בפריימר-ליג

יום שבת 9/3:

14:30: קריסטאל פאלאס – ברייטון

17:00: קרדיף סיטי – ווסטהאם

17:00: האדרספילד – בורנמות'

17:00: לסטר – פולהאם

17:00: ניוקאסל – אברטון

17:00: סאות'המפטון – טוטנהאם

19:30: מנצ'סטר סיטי – ווטפורד

יום ראשון 10/3:

16:05: צ'לסי – וולבס

18:30: ארסנל – מנצ'סטר יונייטד

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית