פוזלים לכיוון אחר

ביום שבת בצהריים (14:30) הולך לצאת לדרך אחד המשחקים המעניינים והטעונים בליגה האנגלית – הדרבי של צפון לונדון, טוטנהאם נגד ארסנל. למרות ההיחלשות היחסית של ארסנל לעומת ההתחזקות של טוטנהאם בשנים האחרונות – טוטנהאם מתקשה לנצח מול ארסנל ועשתה זאת רק פעמיים מתוך שמונת המשחקים האחרונים בליגה. דווקא בגביע הליגה הצליחה טוטנהאם לנצח את ארסנל 2:0 באמירויות, באחד ממשחקיה הטובים של השנה.

היריבות בין מחנות האוהדים היא מהחזקות בליגה, כאשר אוהדים רבים יגידו שעבורם זה בכלל לא משנה איפה הקבוצה שלהם תסיים, והעיקר שזה יהיה מעל היריבה העירונית. הגדילו לעשות אוהדי ארסנל שהחליטו לציין החל מ-2002 את היום בשנה בו מתמטית לטוטנהאם אין סיכוי לעקוף אותם בטבלה כיום חג – יום הקדוש טוטרינגהאם. ב-2017 הצליחה טוטנהאם לראשונה מזה 22 שנים לסיים מעל ארסנל, והחגיגה המשיכה גם בשנה שעברה כשטוטנהאם סיימה במקום השלישי לעומת ארסנל השישית.

לאוהדי טוטנהאם יש לא מעט סיבות לאופטימיות לקראת המשחק –  בפעמיים האחרונות בהן טוטנהאם אירחה את ההתמודדות היא גם ניצחה, ואמנם פער הנקודות ירד לארבע  אבל עדיין קשה להאמין שארסנל תצליח לסגור אותו במחזורים שעוד נותרו לעונה. מנגד, אחרי כמה שנים בעיקר מייאשות תחת ונגר, המינוי של אונאי אמרי נתן לאוהדים תקווה. תקווה לעתיד טוב יותר, לביצועים טובים יותר של השחקנים בהן סיימה ארסנל במקומות החמישי והשישי היא סוף סוף אחרי ותקווה שאולי אחרי שנתיים עגומות, שנתיים היא תצליח לעקוף את טוטנהאם בטבלת סוף השנה.

איש המפתח עבור ארסנל היה אמור להיות מסוט אוזיל. כשאוזיל הגיע לארסנל הוא הגיע בניסיון להחזיר את האופי הישן, את הווינריות שאפיינה את ארסנל בימי השיא של ונגר. הרכישה שלו בעצם הייתה ניסיון לשנות לקבוצה את האופי. אחרי הרבה שנים שמדיניות הרכש של ארסנל כללה בעיקר שחקנים צעירים עם פוטנציאל, סוף סוף הגיע לאמירויות כוכב אמיתי. לא פחות מ-50 מיליון אירו שילמה ארסנל עבור אוזיל, יותר מפי 2 מהסכום ששילמה עבור כל שחקן אחר עד אותה נקודת זמן. אוזיל היה אמור להיות שובר השוויון של ארסנל בליגה.

אמור היה להיות איש המפתח של התותחנים (goal)

בעונה הראשונה של אוזיל בארסנל זה היה נראה טוב. אוזיל אמנם כבש רק חמישה שערים, אבל בישל תשעה וארסנל הצליחה לסיים במקום הרביעי המוביל לליגת האלופות ובמרחק של  סך הכל  שבע נקודות מהפסגה. בעונת השיא של אוזיל בקבוצה, ב-2015, כבש הגרמני שישה שערים ובישל לא פחות מ-19 פעמים. כתוצאה מכך הצליחה ארסנל להגיע להישג השיא שלה בשנים האחרונות, לנצל את החולשה היחסית של יתר הקבוצות ולסיים שנייה אחרי לסטר המפתיעה. מאז אוזיל נמצא במגמת ירידה ויחד איתו גם הקבוצה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מי שזיהה את הירידה ביכולת היה ונגר, שבתחילת השנה שעברה הביא לארסנל שלושה כוכבי התקפה – מחיטריאן שהגיע ממנצ'סטר יונייטד, אובאמיאנג שהגיע מודרטמונד ולאקזט שהגיע מליון. המטרה הייתה ליצור קו התקפה חדש. לא עוד צ'מברליין, וולקוט וג'ירוד שאיכזבו את התותחנים פעם אחר פעם, אלא קו התקפה חדש ונוצץ שישכיח את העזיבה של סאנצ'ז.

הנפגע העיקרי מהרכש הוא ללא ספק אוזיל, שלא מצליח למצוא את מקומו תחת אמרי. ברוב המשחקים ובמיוחד מול הגדולות עולה אמרי במערך של 4-3-3, כאשר מהצדדים של לאקזט משחקים שניים מבין איובי, אובימיאנג או מחיטריאן. בשלישייה הקדמית הזאת אין לאוזיל מקום. הרי בשום שלב בקריירה שלו, אוזיל לא שיחק כחלוץ ובאופן כללי הוא שחקן שיותר אוהב לבשל מאשר לכבוש. גם באגף לאוזיל אין כל כך מה להציע מאחר שמעולם לא הייתה לו את המהירות הנדרשת לשחקן בתפקיד הזה. בעצם, על מנת לשלב את אוזיל במשחקים נאלץ אמרי לשנות כל פעם את המערך עבורו. השינוי הזה בעיקר עובד מול הקבוצות הקטנות, שם יש פחות חשיבות לעיבוי הקישור ההגנתין לכן העונה אוזיל משחק הרבה פחות – עד כה הוא שיחק רק 16 משחקים במסגרת הליגה. בקצב הנוכחי זאת תהיה העונה בה אוזיל יופיע הכי מעט, אפילו פחות מעונת 2014/2015 בה קרע את רצועת הברך ופספס שלושה חודשים. התרומה שלו למשחק ההתקפה בהתאם ועד כה כבש הגרמני ארבעה שערים ובישל פעמיים בלבד.

בגיל 30 אוזיל נמצא בצומת בקריירה שלו, אמנם יש לו חוזה בארסנל עד 2021, חוזה שלפי פרסומים עומד על 350,000 ליש"ט לשבוע (המרוויח הגדול בהיסטוריה של ארסנל), אך לא מן הנמנע שאם כצפוי אמרי ימשיך בארסנל גם בעונה הבאה, אוזיל יחפש את התחנה הבאה בקריירה.

גם מהצד של ארסנל הפרידה נראית הגיונית. אפילו בעונה בה אוזיל לא מצליח להביא לידי ביטוי את היכולות שלו, קצב כיבוש השערים של ארסנל גבוה (קצב של 77 שערים) ועיקר הבעיות הן בצד ההגנתי (מקום 10 בליגה בספיגת שערים).  את הכסף שארסנל תרוויח ממכירת אוזיל ומהעובדה שלא תצטרך לשלם לו את המשכורת הגבוהה, היא תוכל להשקיע בעמדות אחרות על המגרש.

אפילו אם תנצח בשבת בדרבי, כנראה שגם העונה ארסנל תסיים מתחת לטוטנהאם בטבלה כשגם המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות נראה בסכנה ממשית לאור השיפור של מנצ'סטר יונייטד. לקראת העונה הבאה יצטרך אמרי לחשוב איך ארסנל יכולה לקחת צעד קדימה – להתחרות על האליפות יחד עם הגדולות או לכל הפחות לוודא עבור האוהדים שלה שלא משנה איך תיגמר העונה, בטבלה ארסנל תהיה מעל טוטנהאם. דווקא אוזיל, הכוכב הגדול של ארסנל, השחקן שהביאו אותו כדי לוודא שארסנל תסיים מעל טוטנהאם בטבלה,  יראה את משחק הדרבי כנראה מהספסל. ובעונה הבאה? לא מן הנמנע שישחק בכלל בקובצה אחרת.

יתר משחקי המחזור

יום שבת בשעה 17:00: בורנמות' – מנצ'סטר סיטי, ברייטון – האדרספילד, ברנלי – קריסטל פאלאס, מנצ'סטר יונייטד – סאות'המפטון, וולבס – קארדיף.

יום שבת בשעה 19:30: ווסטהאם – סוונזי

יום ראשון בשעה 14:00: ווטפורד – לסטר

יום ראשון בשעה 16:05: פולהאם – צ'לסי

יום ראשון בשעה 18:15: אברטון – ליברפול

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort