שנה בלי הקפיטנו- מתגעגעים לדוידה אסטורי

לפני שנה, בבוקר סטנדרטי, על הנייר, של ה-4 במרץ, התעוררנו לאחת הטרגדיות הגדולות של הכדורגל העולמי במילניום הנוכחי, מותו של קפטן פיורנטינה ושחקן נבחרת איטליה, דוידה אסטורי ז"ל. הבלם האיטלקי בן ה-31, ששהה יחד עם חברי הקבוצה בבית המלון באודינה, שם התכוננו למשחק המתוכנן מול אודינזה, לא הופיע לארוחת הבוקר, שם חיכו לו חברי הקבוצה, וכשראו שהוא לא הגיע, עלו שניים מהם לחדרו, פרצו את הדלת ומצאו אותו ללא רוח חיים. סיבת המוות הרשמית שנקבעה לאחר נתיחת גופתו היא שלקה בדום לב בשנתו, אך לאחר מספר חודשים עלו מספר טענות וממצאים, מפרופסורים שחקרו את המקרה, אשר שללו את מותו מגורם זה, כאשר לפי המומחים, ליבו של השחקן לא נדם ברגע, אלא להפך, הואץ בפתאומיות, מה שגרם לו בסופו של דבר לקריסה. לכן, על פי דבריהם במידה והיה חולק חדר עם שחקן נוסף יכול היה להימנע האסון, משום שזה היה מזעיק עזרה כשאסטורי קם משנתו וחש ברע. מדי פעם עולות ידיעות, חידות ותהיות חדשות לגבי מותו המסתורי של הקפטן, אבל כל זה לא ישנה את העובדה שנאלצנו ברגע אחד, ללא שום התראה, להיפרד משחקן וממנהיג גדול, אירוע שעורר הלם ואבל גדול בכדורגל האיטלקי.

הקהל של פיורנטינה חולק כבוד אחרון לאסטורי (nydailynews.com)

אסטורי, יליד מחוז ברגמו שבצפון איטליה, התחיל את קריירת הכדורגל שלו במחלקת הנוער של פונטיסולה, קבוצה קטנה מהעיירה פונטה סן פייטרו, שם אותר על ידי הסקאוטים של מילאן הגדולה, כאשר הוא היה היחיד מהמחזור שלו שזומן למבדקים, עבר אותם בהצלחה והתאמן בהדרכתו של פרנקו בארזי, מגדולי הבלמים האיטלקים בכל הזמנים. כשעלה לגיל הבוגרים, עדיין השתייך אסטורי לאקדמיה של מילאן, אך הושאל במשך שנתיים לקבוצות בליגות הנמוכות, שם התקדם בצורה נהדרת, מה שהוביל להצעה המאושרת מקליארי, שרכשה חצי מכרטיסו ושמה אותו רשמית בליגה הבכירה. לאחר עונה בה עוד לא הבשיל, אסטורי נזרק למים של הסריה א' ומאז הוא הפך במהרה לעוגן של קליארי. הבלם הנפלא רשם שש עונות נהדרות בבירתה של סרדיניה, אשר הובילו את הזימון הנוצץ לסגל הנבחרת ועוררו עניין רב מצידה של מילאן, ששקלה להחתימו, עם אמירתו של מאמנה באותו הזמן, אלגרי, ש"דוידה הוא אחד הבלמים האיטלקים הטובים ביותר" ומצידם של קבוצות צמרת בפרמיירליג, ביניהם טוטנהאם, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי, אשר הוזכרו כמועמדות לרכוש אותו, בעוד ספרטק מוסקבה הגישה הצעה נדיבה ושכר עתק. לאחר עונת 2013/14, כאשר העסק של קליארי החל להתרסק, הוא החליט לעזוב, אבל בצורה מעוררת השראה, כאשר האריך את חוזהו במועדון יום לפני השלמת ההשאלה לרומא, על מנת לאפשר לקליארי להרוויח בעתיד. "ביליתי פה שש שנים, וזו דרכי להגיד תודה", אמר אסטורי. לאחר עונה אחת בבירת איטליה, שם הופיע לראשונה במסגרת אירופית, הושאל אסטורי לפיורנטינה בעונת 2015/16, כאשר עונה אחת הספיקה למועדון מפירנצה, יחד עם האוהדים הסגולים, להתאהב בבלם ולרכוש את כרטיסו באופן מלא. אסטורי הצטיין בקו האחורי של פיורנטינה, שם פעמים רבות היה מהאיטלקים היחידים בהרכב ויחד עם זאת, הייתה לו השפעה עצומה בחדר ההלבשה, מה שהוביל למהלך המתבקש, לפני תחילת עונתו השלישית במועדון- קבלת סרט הקפטן של הקבוצה. הבלם האיטלקי ביצע את התפקיד באופן מושלם, המשיך את יכולתו הנהדרת וזכה לסכם על הארכת חוזהו בקבוצה, שם היה אמור לשחק עד שנת 2022. אך יומיים בלבד אחרי הסיכום, רגע לפני עליית הקבוצה למשחק מול אודינזה, במסגרת המחזור ה-27, הקריירה הנפלאה הזו נגדעה בין לילה, באותו לילה נורא במלון באדינה. בסה"כ רשם אסטורי קריירה של 12 שנים, 377 הופעות ו-8 שערים, יחד עם עוד 14 הופעות ושער בודד בנבחרת, כמה חבל שלא זכינו ליותר.

היה העוגן ההגנתי בקליארי ובפיורנטינה (Passioneinter.com)

אחת השאלות המתבקשות לאחר מקרה כזה, היא איך השפיעה השנה האחרונה על פיורנטינה. בדרך כלל, לאחר תקופות של אסונות בחיים, ישנה צומת ממנה עולות שתי אפשרויות: הראשונה, להיכנס למשבר גדול שמתבטא בקשיים רבים ובחוסר תפקוד, כאשר האפשרות השנייה היא, להתגבש, להתחזק ולהתקדם עם כוחות גדולים, על מנת לעלות כמה שיותר ולהמתיק את הצער. אז בפיורנטינה, הלכו עם האופציה השניה, כאשר מאז פטירתו של אסטורי, שכמובן גרמה לדחיית המשחק באותו היום מול אודינזה, יצאה הקבוצה לסדרת משחקים מטורפת ועלתה עד למקום הרביעי, שמוביל לליגת האלופות, עם רצף ניצחונות מרשים ויכולת אדירה, אשר הוכיחה שהשחקנים היו אחוזי טירוף כדי להוכיח שהם יעשו הכל על המגרש, למענו של אסטורי. לאחר מכן, הקבוצה אמנם ירדה מעט במיקום, אך סיימה את העונה כשהיא עם ארבעה הפסדים בלבד ב-12 המשחקים שנותרו לה מאז הטרגדיה, במקום השמיני, כאשר המרחק מהעפלה למוקדמות הליגה האירופית עמד על שלוש נקודות בלבד, במה שבהחלט סומן מבחינתה כהצלחה יחסית, במסגרת הסיטואציה אליה נקלע המועדון. בעונה הנוכחית, הקבוצה עדיין מתקשה להתרומם למקומות הרצויים בצמרת, כשהיא ממוקמת כרגע במקום התשיעי בטבלה, כאשר ניתן לבחור אם להשליך זאת על השפעת מותו של הקפטן, אך עדיין, המועדון נמצא במרחק חמש נקודות בלבד מלאציו השישית, מקום המוביל לליגה האירופית, מפעל אליו תשמח הקבוצה לחזור אחרי שנתיים של היעדרות, העפלה שבוודאי תצביע על ההתאוששות מאותו לילה דרמטי.

אפשר להביא את גדולי הפסיכולוגים והמומחים, לנתח ולדון בסוגיית השפעת מותו של אסטורי על פיורנטינה, אך ללא ספק אותו בוקר קבע שה"וויולה", אשר הפרישה את חולצתו (13), התעוררה למציאות אחרת, בה היא מתמודדת עם חיסרון של אחד משחקני ההגנה היציבים שהיו לה בשנים האחרונות, אך בעיקר עם חור גדול בחדר ההלבשה, שאיבד את המנהיג הגדול שלו. קשה, עד בלתי אפשרי, שלא להיזכר בבלם הנפלא, בכל פעם שצופים במשחק של הקבוצה, אך בעצם, זו גם המטרה של המועדון- לזכור את דוידה אסטורי ואת מורשתו לעוד שנים רבות, כדי ללכת בדרכו הצנועה והמוערצת, שתחזיר את האימפריה לימיה הגדולים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית