לך הביתה, ג'ק

במשחק הראשון של שמינית גמר ליגת האלופות נראתה יובנטוס אובדת עצות במחצית בה כמעט נמחצה. אחרי שעשתה קאמבק מול הענק ממינכן, כעת המומנטום לקראת הגומלין נמצא עם הגברת הזקנה

הדרמות בשמינית גמר האלופות הולכות ומסתיימות. אחרי שאתמול צ'ולו סימאונה כישף את השער בקסם משונה, והפנדל השמיני של איינדהובן הלך באורח פלא למשקוף אחרי 14 הבקעות רצופות של שני הצדדים, העפילו הקולצ'ונרוס לרבע בזכות פנדל מוצלח של חואנפראן. אין ספק שההשפעה של מאמן אתלטיקו הופכת להיות מאגית, כאילו שכבר לא אמרנו על כך כל כינוי שקיים. אחרי שנכנס הפנדל השביעי לאתלטיקו מרגלו של פיליפה לואיז, נופף המאמן הארגנטיני בידיו לעבר הקהל בטירוף. "אולי מדובר בניסיון כישוף?" תהה הפרשן, וצדק כניראה. נרסינג, חלוצה של פ.ס.וו., מפספס את השער של יאן אובלאק, פוגע רק במשקוף, ומפלס את הדרך למגן הספרדי להבקיע את הפנדל המכריע ששולח את הקולצ'ונרוס לרבע הגמר בפעם השלישית ברציפות.

במשחק המקביל, גם הסיטיזנס, שסיימו ב-0-0 ביתי ומשמים, נסמכו על שלושת שערי החוץ במשחק הראשון כדי לעבור את דינמו קייב ולהעפיל לראשונה לשלב רבע הגמר. שש מתוך העולות כבר ידועות. יחד עם הספרדייה והאנגלייה, הבטיחו את מקומן עוד בשבוע שעבר גם ריאל מדריד, וולפסבורג, פ.ס.ז' ובנפיקה. על ארנסל אפשר ככל הנראה לסגור את הגולל, ולהגיד שמלבד נס, עם שני סוכר ושלושה שערים ללא מענה לרשת של ברצלונה בקאמפ נואו, דבר לא יחזיר אותה לתמונת הרבע. הקרב היחיד שעוד משאיר קצת מתח בקצות האצבעות הוא באיירן-יובה.

כמעט כל אחד מכיר את הסיפור של ג'ק ואפון הפלא. הוא משמיט את האפון, הולך לישון, ובבוקר רואה שיח עצום שמגיע לשמיים. כשהוא מטפס על השיח ומגיע לארץ העננים הוא פוגש בענק מפחיד. הסיפור מסתיים בהצלחה מטאורית לג'ק בר המזל, ובמותו של הענק. באיירן רצתה שפפ גווארדיולה יהפוך להיות הג'ק שלה, שיגדל עבורה את האפון הגרמני כדי שיגיע לשחקים. בינתיים באיירן, שב-2013 כבר זכתה בטרבל עם יופ היינקס, שזו בערך הפסגה הכי גבוהה שקיימת בכדורגל, קיבלה סחרחורת בכל חצי גמר אליו הגיעה. ב-2014 זה קרה אחרי סנוקרת מצלצלת מריאל, ובעונה שעברה מנוקאאוט משוגע של חייזר העל מסי וברצלונה שלו. בליגה הבווארים קוטפים תארים בקלות, ורק השנה חזרה יריבתה המרה דורטמונד לתמונה, אחרי שזו איבדה את הברק בעונות האחרונות. למרות זאת, רוב הסיכויים שפפ יסיים את דרכו בבונדסליגה עם תואר שלישי רצוף, רגע לפני שתחכה לו קבוצה נוספת "לטקטק". בליגת האלופות, בינתיים, במקום להיות קוטל ענקים, הפך ג'ק גוורדיולה לענק בגנו.

תואר אירופי לפני העזיבה? פפ. (צילום: UEFA)
תואר אירופי לפני העזיבה? פפ. (צילום: UEFA)

מי שעשויה ליהנות מהספק ולהפוך בעצמה לקוטלת ענקים סדרתית היא הגברת הזקנה. העונה היא גם פחות זקנה, כשהגיל הממוצע של השחקנים פחת מ-28 וחצי בעונה שעברה ל-27. אולי השינוי הגדול הוא בעזיבתו של עמוד התווך שלה בעונות הקודמות, אנדראה פירלו הוותיק. יובה הייתה צריכה להמציא את עצמה מחדש, ופתחה את העונה בקול ענות חלושה, עם שני הפסדים רצופים בליגה, כשהיא משיגה רק שלושה ניצחונות מתוך עשרת המשחקים הראשונים בסרייה א'. ככה זה כשעוזבים אותך שלושה שחקנים מרכזיים. הקבוצה שעברה הצערה שילמה את שכר הלימוד והחלה בריצת ניצחונות שהביאה אותה לראש טבלת הליגה, בדרך לזכייה בסקודטו נוסף.

הכוכב הצעיר של יובה המתחדשת, פאולו דיבאלה חוגג. הערב הוא יחסר להם בגלל פציעה (צילום: יח"צ)
הכוכב הצעיר של יובה המתחדשת, פאולו דיבאלה חוגג. הערב הוא יחסר להם בגלל פציעה (צילום: יח"צ)

יובנטוס תמיד היה שם מפחיד באירופה. האש שלו דעכה כשהזברות הורדו לליגה השנייה עקב פרשות השחיתות באיטליה באמצע שנות ה-2000. אבל מאז היא כבר חזרה לאיים על ההגמוניה של קבוצות העל. בעונה שעברה היו רק נאמניה האמיתיים שנתנו לה סיכוי לעבור את אלופת אירופה ריאל מדריד, אבל בעזרת עוצמה ואורך רוח הצליחו להדיח את הבלאנקוס ולהתקדם עד הגמר, שם נעצרו רק בהפסד לברצלונה. גם העונה יובנטוס נראתה כמי שתהיה עוד קרבן לכדורגל השלם של באיירן וגווארדיולה. אבל אחרי שפיגרה 2-0 בדקה ה-55 בדלה אלפי, הגיח "ג'ק האמיתי" וחבט בשורשי השיח של הענק הגרמני, עד שזה נפל מהשמיים.  דיבאלה וסטורארו החזירו את רוח החיים בגברת הזקנה, שהראתה שהיא עשויה מחומר מיוחד. כעת מרגישים טוב בטורינו. המומנטום נמצא לרוב עם מי שמצליח לעשות את הקאמבק. תשאלו את ריאל מדריד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אם אכן התהפכו היוצרות, הרי ש"ג'ק" הוא לאו דווקא ג'וקר. כל הקלפים הרי נמצאים בידו של גווארדיולה. באיכות, בביתיות ובהחזקת הכדור – בכולן הוא ישלוט ביד רמה הערב. הוא יכול לעשות את ההבדל עבור באיירן, שהקהל שלה והבעלים רוצים לזכות בפעם השישית בגביע אירופה. אבל כשהגמר הקרוב ייערך בסן סירו, כל כך קרוב לבית, אפשר כבר לשמוע את אוהדי יובנטוס שרים באיטלקית מדוברת: אנדראה אה קאסה, ג'ק! 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort