תורך הגיע

הכותרות הראשיות בליגה האיטלקית העונה מיוחסות ברובן כצפוי אל לא אחר מאשר הרכש הנוצץ של יובנטוס – כרסטיאנו רונאלדו. הכוכב הפורטוגלי עבר בקיץ האחרון לארץ המגף לאחר 9 שנים במדים הלבנים של מדריד, ונדיר למצוא אוהד כדורגל שלא מתעניין בפועלו כשחקן בליגה האיטלקית וביובנטוס בפרט. אך מה אם אספר לכם, שבתקופה האחרונה רונאלדו נאלץ לחלוק את הכותרות עם שחקן אחר, כזה שנמצא במאזן של רק שני שערים מתחתיו, ולא ממש נראה שמתכנן לעצור. אז אם עדיין לא שמעתם – נעים מאוד, דובאן זאפטה.

החלוץ הקולומביאני בן ה-27 המתנשא לגובה של 1.89 מטרים, חווה לא מעט ביקורות במהלך הקריירה ממאמנים שלא אהבו את סגנון המשחק שלו, אך בחודשים האחרונים הוא נמצא בכושר הטוב ביותר שידע בקריירה – 16 שערים ב-21 הופעות. זאפטה הלוהט מוביל את אטלאנטה למקום ה-5 תוך כדי שלוקח חלק מרכזי בעובדה שהיא הקבוצה הפורייה ביותר בליגה האיטלקית – כבשה לא פחות מ-50 שערים (יובנטוס עם 49). אז איך הכל התחיל?

זאפטה החל את הקריירה בעיר הולדתו – בקבוצת הנוער של אמריקה דה קאלי שבקולובמיה. בגיל 17 קפץ למים העמוקים כשהופיע לראשונה בסגל הקבוצה הבוגרת, אך שם הוצב בעיקר בעמדות הכנף ומאחורי החלוץ – דבר שהוביל לקצב כיבושים בינוני של שער כל חמישה משחקים. בגיל 20, עבר זאפטה לליגה הארגטניאית, שם חתם באסטודיאנטס וכבר בהופעת הבכורה שלו כבש שער חשוב בניצחון 3:2 על בלגראנו. במשך שנתיים במדי אסטודיאנטס כבש הקולומביאני 19 שערים, נתון שהוביל להתעיינות מצד מספר קבוצות באירופה. תחילה היה מקושר למועדונים מהממלכה, אך חווה קשיים בהוצאת אישור עבודה באנגליה. ווסטהאם הייתה הנחושה מכולן כשעשתה מאמץ נוסף וניסתה להוציא עבורו אישור מיוחד, אך נתקלה בסירוב, ובסופו של דבר – חתם זאפטה בנאפולי האיטלקית של רפא בניטז. הבעיה הייתה שלצד כוכבים כמו דריס מרטנז, גונזאלו היגוואין וחוסה קאייחון, התקשה הקולומביאני למצוא את מקומו בהרכב הפותח תוך כדי שספג ביקורות על עצלנות באימונים, וכתוצאה מכך שימש בעיקר כשחקן מחליף. במשך שנתיים כבש 11 שערים ב-37 הופעות בליגה האיטלקית.

לא הצליח להשתלב, זאפטה במדי נאפולי (Fußballer Frau)

בשנת 2015, מונה מאוריציו סארי כמאמנה החדש של נאפולי. המאמן האיטלקי שלא ממש חיבב את הסגנון של זאפטה, החליט מהר מאוד שהחלוץ לא בתוכניות שלו – והשאיל אותו לשנתיים באודינזה עם אפשרות רכישה לאחר העונה הראשונה. אותן שנתיים היו לא רעות עבור הקולומביאני שתפס מקום קבע בהרכב, וסיפק תפוקה של 18 שערים ו-5 בישולים ב-63 הופעות, הכוללות שערים משמעותיים בשלבים המאוחרים של העונה הראשונה שסייעו לאודינזה להישאר בליגה. עם זאת, בסוף תקופת ההשאלה, המאמן ג'יג'י דל נרי גם כן לא בדיוק העריץ בלשון המעטה את זאפטה, והחלוץ מצא עצמו חוזר לקבוצה לה שייך מדרום איטליה. באותו הקיץ הוגשו מספר הצעות לרכישתו, ולבסוף חתם זאפטה בסמפדוריה – שוב בהשאלה, אך הפעם עם חובת רכישה בסוף העונה. בעונתו היחידה בסמפדוריה הוא כבש 11 שערים ב-31 הופעות, ובקיץ 2018 בהיותו שחקן קבע של סמפדוריה, נחשו מה? שוב הושאל זאפטה, הפעם לאטלנטה, לשנתיים עם אפשרות רכישה.

אז הגענו לעונה הנוכחית, וכאמור אטלנטה נהנת מכושר כיבושים פנטסטי של החלוץ הקולומביאני, שעל הדרך עושה היסטוריה – הוא השחקן הראשון מאז 1950 שכובש 8 שערים בתוך חודש אחד במסגרת הליגה האיטלקית. כמו כן, זאפטה כבש רביעייה במפגש נגד פרוזינונה, הנתון המעניין כאן הוא שאף שחקן של אטלנטה לא כבש ארבעה שערים במשחק אחד מאז 1966. אם כל זה לא מספיק, תוסיפו לזאפטה צמד ב-2:2 מול המוליכה יובנטוס, וקיבלתם חלוץ שנמצא בעונה חלומית. קבוצות גדולות יותר באירופה כבר מתחילות לגשש – אינטר שמחפשת מחליף אפשרי לאיקרדי, וגם מילאן שמעוניינת לצרף שותף לחוד לפיונטק, הרכש הטרי ונהדר. בנוסף, דיווחים באיטליה מאשרים שאותה ווסטהאם שהתעניינתה ברכישתו של זאפטה אי שם ב-2013, הגישה הצעה של 40 מליון יורו לרכישתו. בנתיים, סוכנו של החלוץ משאיר את כל האופציות פתוחות: "בכדורגל אתה אף פעם לא שולל מראש, אם יהיו הזדמנויות מעניינות בהמשך – נדבר, אבל עד אז, זאפאטה נותן את כל כולו לאטלנטה".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
תורך הגיע, עונה חלומית לזאפטה (Zimbio)

 

זאפטה כבר לא ממש צעיר, בחודש אפריל הוא יהיה בן 28, וזו עונתו השישית בליגה האיטלקית. בקיץ האחרון הוא היה קרוב למעבר לליגה הסינית, אך בכל זאת בחר להישאר עונה נוספת באיטליה. נסו לרגע להיכנס לראשו של שחקן שבמהלך הקריירה כמעט אף פעם לא סיפק את הסחורה הנדרשת, הושאל מקבוצה לקבוצה, וחווה ביקורות ממאמנים שונים שרק חיפשו את ההזמדנות להיפטר ממנו. תוסיפו לכל זה את הגיל, ותבינו כמה נוח להרים ידיים ולהגיד לעצמך "אם זה לא קרה עד עכשיו, אז כנראה שזה כבר לא יקרה". תבינו כמה נוחה ואופטמילית הייתה אופציית הבחירה בכסף הגדול של סין, אך זאפטה החליט להמשיך להאמין בעצמו, למרות דעתם של אחרים, ולתת צ'אנס נוסף בליגה של הגדולים. כנראה שאם תשאלו אותו, הוא יגיד לכם שאותו צ'אנס השתלם לו – הפוטנציאל והכישרון פרצו ממנו ללא שום הודעה מוקדמת תוך כמה חודשים. כאן נשאלת השאלה האם החלוץ ימשיך בכושר הנוכחי, ואולי בהמשך נזכה לראותו מככב בנבחרת קולומביה או בקבוצה גדולה יותר כפריצה "מאוחרת". עד אז, בפעם הבאה שאתם בודקים כמה הבקיע רונאלדו הפעם במדי יובנטוס, תציצו ותבדקו גם כמה הבקיע דובאן זאפטה במדי אטלנטה, שכבר במחזור הקרוב (שבת, 21:30) יפגוש את מילאן (ובן דודו כריסטיאן, בלמם של הרוסונרי) לקרב מסקרן על המקום הרביעי במסגרת הליגה האיטלקית.

שאר משחקי המחזור:

יובנטוס – פרוזינונה (שישי 21:30)

קליארי – פארמה (שבת 19:00)

ספאל – פיורנטינה (ראשון 13:30)

אמפולי – סאסואלו (ראשון 16:00)

גנואה – לאציו (ראשון 16:00)

אודינזה – קייבו (ראשון 16:00)

אינטר – סמפסודירה (ראשון 19:00)

נאפולי – טורינו (ראשון 21:30)

רומא – בולוניה (ראשון 21:30)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית