הילד שהציל את האימפריה: צמד לזאניולו, 2:1 לרומא על פורטו

לפני כחודשיים, לאור הכושר של שתי הקבוצות באותה העת, הפייבוריטית למפגש שמינית הגמר הזה הייתה ברורה. אך לאחרונה החלה גם פורטו לגמגם, עם הדחה מגביע הליגה, הסתבכות בהארכה מול קבוצה מהליגה השנייה בגביע פורטוגל, ושתי תוצאות תיקו בשני משחקי הליגה האחרונים שלה. עם זאת, רומא לא נראית כמתאוששת, ונראה שליגת האלופות היא הדבר היחיד שנשאר לה מהעונה הזו. אולי זה בדיוק מה שיתן לרומא את המוטיבציה לגבור על המשבר ועל היריבה הקשוחה.

שתי הקבוצות חסרו שחקני התקפה משמעותיים, כשצ'נגיז אונדר נעדר ברומא בעוד חסוס קורונה לא הצטרף לטיסה של פורטו. רובין אולסן עדיין מתאושש מהפציעה שספג לפני כשבוע וחצי, ונשאר על הספסל גם למשחק הזה.

 

הרכבים פותחים:

רומא: אנטוניו מיראנטה; אלסנדרו פלורנצי, אלקסנדר קולארוב, פדריקו פאסיו, קוסטאס מנולאס; דניאלה דה רוסי, לורנצו פלגריני, בראיין כריסטאנטה; ניקולו זאניולו, סטפן אל שעראווי, אדין דז'קו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פורטו: איקר קסיאס; אדר מיליטאו, אלכס טלס, פליפה, פפה; דנילו פריירה, פרננדו, הקטור הררה; אוטביו, יאסין בראהימי, טיקיניו סוארס.

 

למרות פתיחה מהירה ואינטנסיבית, המשחק התפתח במהירות לכיוון מה שנקרא בשפת הקלישאה, "משחק טקטי". פורטו הייתה נכונה לרדת לאחור ולהישאר קשיחה בהגנה, ובו בזמן לנצח במאבק הקישור ולתסכל את רומא לחלוטין.

רומא נראתה שבלונית וחסרת מעוף בעקבות האסטרטגיה הזו של פורטו, ולא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים כלל בחצי השעה הראשונה. נראה שפורטו התמקדה יותר בניסיון לעקוץ במתפרצת, ובדקה ה-30 לא הייתה רחוקה מלעשות זאת כשאוטביו חדר לרחבה מאגף ימין ומצא את פרננדו, שנאלץ להסתובב ולבעוט כדור ישר לידיו של מיראנטה.

בדקה ה-37, לאחר שרשרת של מצבים נייחים, גם רומא הצליחה להגיע להזדמנות, למראית עין משום מקום. פאסיו מצא את דז'קו בכדור ארוך, החלוץ הבוסני חלף על פני מיליטאו וממצב של שער בטוח הפציץ את העמוד של קסיאס. ללא ספק ההזדמנות הגדולה הראשונה של המשחק.

המחצית הראשונה לא סיפקה יותר מזה מבחינת מצבי כיבוש, ושתי הקבוצות ירדו בסוף מחצית, איך נאמר, צמודה, אך מאופסת.

קרב עיקש במחצית הראשונה. (AS Roma Twitter)

 

הג'אלורוסי ניסו לפתוח בעוצמה את המחצית השנייה עם מעט לחץ גבוה, אך האנרגיה שלהם נפלה מהר מאוד, כמו במשחקים רבים במהלך העונה.

הניסיונות של רומא הסתכמו בעיקר בבעיטות תסכול מרחוק שלא התקרבו למסגרת – כל זה עד הדקה ה-70. אז דז'קו קיבל כדור במרכז הרחבה, העביר אותו ימינה לזאניולו, שגבר על טלס וברגל ימין מצא בכדור מדוייק את הפינה הרחוקה של קסיאס. הר הגעש באולימפיקו התפוצץ, 1:0 לרומא.

פורטו נכנסה למצב בו לא תכננה להיות, והחלה לצאת קדימה במטרה להשיג את שער החוץ. בדקה ה-76 זה גרם למתפרצת של רומא, בהובלת אדין דז'קו. הוא קיבל את הכדור במרחק 25 מטרים מהשער, התקדם וניצל את השטח כדי לבעוט. הכדור החזק שלו שוב פגע בקורה של קסיאס, אבל לריבאונד חיכה ניקולו זאניולו, שדחק אותו פנימה. הערב החלומי של הילד נמשך, 2:0 לרומא.

הר הגעש ברומא השתתק די מהר. בדקה ה-79 כדור ארוך לרחבת רומא לא הורחק כראוי, והניסיון השני מצא את דרכו למחליף אדריאן לופס, שנכנס במקום יאסין בראהימי הפצוע. מהמצב הזה הספרדי לא פישל, הכניע את מיראנטה, וכבש שער חוץ שמשנה את כל התמונה. 2:1.

רומא הייתה על גג העולם רק רגע קודם, ועכשיו נראה שהעולם רועד מתחתיה. בדקה ה-83 הצליח הקטור הררה לשחרר בעיטה חזקה מרחוק, מיראנטה נשאר חסר סיכוי אך הכדור שרק ליד העמוד.

פורטו המשיכה לחפש את השיוויון אך לא הצליחה לגבור על הצפיפות של רומא, שאף יצאה למתפרצת עמוק בתוך תוספת הזמן בסופה סחט קולארוב הצלה נהדרת מקסיאס. זה היה אקורד הסיום של המשחק – למרות יום חלש למדי, הצליחה רומא לסיים את המשחק הביתי עם יתרון דחוק במיוחד, אבל יתרון, לקראת הגומלין בדרגאו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort