קרב עליון לוהט, קבוצות שרוצות להמשיך את הרצף: כל מה שמחכה לנו במחזור ה-22 בליגת העל

בסוף השבוע כמו בכל שבוע ליגת העל תצא לסבב משחקים. אחרי שקיבלנו כמה משחקים טובים במחזור ה-21, גם המחזור ה-22 לא נופל מהמחזור הקודם בשום צורה. מכבי חיפה שעלתה למקום השני רוצה לשמור עליו, בית"ר רוצה להמשיך במסע לעבר הפליאוף העליון, באר שבע תצא למשחק חוץ נגד הפועל תל אביב, כל זה ועוד מחכה במחזור הקרוב בליגת ג'פניקה.

הפועל באר שבע – הפועל תל אביב

מחר (9/2) ב-20:30 הפועל תל אביב תארח את הפועל באר שבע ב"אצטדיונה הביתי" "המושבה". מצד אחד מועדון שחזר לקדמת הכדורגל הישראלי רק בשנים האחרונות ומהצד השני מועדון שהיה בקדמה שנים רבות אך חווה תקופה רעה בשנים האחרונות. המפגש הזה בהחלט מעניין. במחזור ה-20 אירחה הפועל תל אביב את בני יהודה לדרבי תל אביבי קטן, ושם ניצחה הפועל ושברה שיא אישי בליגה העונה בכך שכבשה 3 שערים. גם במחזור ה-21 למרות משחק חלש של האדומים, הפועל כבשה בו שני שערים, כלומר בשני המשחקים האחרונים של הפועל כבשה הקבוצה כמעט מחצית מכל הגולים שכבשה לפני (5 שערים לעומת 12). הפועל תל אביב הצליחה לברוח טיפה לקו האדום, האדומים נמצאים 5 נקודות מבני סכנין הנמצאת בקו האדום, וגם 5 נקודות מקריית שמונה השמינית בטבלה. בחלון ההעברות של חודש ינואר התחזקה הפועל תל אביב בקלאודמיר פריירה שהגיע מסכנין, נריוס ולאסקיס ושחר הירש.

הפועל תל אביב תצא מהבור? (טוויטר)

מהצד השני הדרומיים מגיעים אחרי שני משחקים לא טובים בהם הפסידה להפועל רעננה ועשתה תיקו עם מכבי נתניה שמקדימה אותה רק בנקודה בטבלה והדיחה אותה מהגביע. אחרי שלוש שנים של שליטה בכדורגל הישראלי, הפועל באר שבע חווה ירידה ברמה. המועדון מהנגב כרגע ממוקם במקום השביעי אך שהמיקום לא יטעה אתכם, באר שבע נמצאת במרחק של ארבע נקודות מהשנייה בטבלה מכבי חיפה. אתמול מנהלת הקבוצה, אלונה ברקת, הטילה פצצה על המועדון כאשר הודיעה שהיא תוצב במקום השלישי ברשימת הימין של נפתלי בנט ואיילת שקד, ובכך היא תצטרך לעזוב את הפועל באר שבע עד הבחירות הקרובות באפריל. ברקת הגיבה לנושא ואמרה: "יוצאת לדרך חדשה. אעמיד תקציב ראוי ואעמוד בהתחייבויות. לא תהיה לי מעורבות.", הקבוצה תנוהל בידי אסי רחמים, אבל אלונה תמשיך לתמוך בקבוצה ולתרום כספים. בסיבוב הקודם המפגש בין הקבוצות הסתיים בתוצאה 2:1 לזכותה של הפועל באר שבע. בחלון של ינואר נפרדה הפועל באר שבע מכוכבה שהגיע בקיץ האחרון, דיא סבע, שישתף פעולה עם ערן זהבי בגואנגזו ר.פ בסין. הפועל באר שבע גם התחזקה בקווין טאפוקו ובן תורג'מן.

יגיעו לאירופה? (הטוויטר הרשמי של הבועל באר שבע)

הפועל חדרה – בני יהודה

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

ביום ראשון (10/2) הפועל חדרה תארח ב"אצטדיון נתניה" את בני יהודה למשחק עליון שיכול להכריע את מקומה של אחת מהקבוצות. הפועל חדרה היא כיום הקבוצה המפתיעה ביותר בליגת העל. אם הייתם אומרים לאוהדי כדורגל ישראלי לפני תחילת העונה שהפועל חדרה תגיע למצב שבו היא נלחמת על אירופה ועל המקום השני, ככל הנראה שהם היו צוחקים לכם בפרצוף ואומרים שהם ילחמו נגד הירידה או יהיו קבוצת אמצע טבלה, אבל לא ככה המצב. הקבוצה שהעפילה רק בשנה שעברה תפסה בורג משמעותי בליגת העל וקלעה בדיוק בשחקני הרכש שהביאה לקבוצה, גם הזרים וגם הישראלים שחיזקו את התפקידים השונים. אמנם עזבו אותה בחלון הרכש תשעה שחקנים וביניהם פלומיין וטאפוקו הזרים הנהדרים, אך הצטרפו לשורותיה שבעה שחקנים טובים שיכולים לפצות על עזיבתם של השחקנים החשובים. ביום רביעי הפועל חדרה ניצחה את כפר קאסם במשחק חוץ ברבע הגמר של גביע המדינה ובכך העלתה את סיכוייה להילחם על תואר. בצד הכתום בני יהודה גם היא ללא ספק הפתעה המועדון מהשכונה שסיים במקום האחרון בפלייאוף העליון, נמצא במרחק של שתי נקודות ממכבי חיפה השנייה. בנוסף בני יהודה שיחקה ביום שלישי מול הפועל עפולה במשחק חוץ ברבע גמר גביע המדינה וניצחה 2:0. בינואר האחרון איבדו הכתומים את ירדן שועה שהיה השחקן המרכזי שלהם. יומיים לפני שחתם בהפתעה במכבי חיפה היה שותף לניצחון הליגה האחרון של בני יהודה, על הפועל באר שבע שהיה לפני ארבעה מחזורים, ומאז בני יהודה לא ניצחה שום משחק ליגה. מלבד שועה עזבו בן תורג'מן, שגיב יחזקאל וסוהיל ארמלי. והצטרפו לשורות הכתומים יאקוב סילבסטר, פייסל מוליץ', עמית זנטי, דין אקפי, תמבי סגס, אבישי כהן ועמית ביטון.

ימשיכו ביכולת הטובה? (הפייסבוק הרשמי של הפועל חדרה)

מכבי חיפה – בית"ר ירושלים

ביום ראשון (10/2) תצא מכבי חיפה לאצטדיון טדי בירושלים למשחק המרכזי של המחזור. עם הגעתו של מרקו בלבול שהגיע בכלל בלית ברירה, מכבי חיפה ביצעה סיבוב של 180 מעלות. מאז המחזור ה-15 הירוקים לא הפסידו משחק ליגה ומאזנם עם בלבול בליגה עומד על שני תוצאות תיקו וחמישה ניצחונות. כשהגיע לקבוצה מכבי חיפה הייתה עוד קבוצה כמו בשמונה השנים האחרונות, המאמן שהגיע לקדנציה שנייה בירוק הכניס למכבי חיפה יציבות בשילוב של שחקני רכש טובים מרקו בלבול מראה את כישוריו כמאמן. זה התחיל בשינוי השיטה, לפני הגעתו של מרקו מכבי חיפה שיחקה בכמה שיטות כאשר ממשחק למשחק השיטות היו משתנות והשחקנים הפותחים היו משתנים הרבה, דבר הגרם לחוסר יציבות, אבל אז הגיע מרקו והוא למד את הקבוצה נכון ושיחק איתה בשיטה של שלושה בלמים, שיטה שהתאימה במיוחד לירוקים ועם השיטה התוצאות הגיעו. באותו הזמן שמרקו הגיע למכבי חיפה גם ביונייטד הגיע סולשיאר ושניהם נשארו שבוע אחרי שבוע מושלמים. אבל אז דווקא אחרי ניצחון מרשים על האלופה היוצאת, הגיע משחק הבית מול הפועל רעננה, משחק שעל הנייר לא אמור להקשות על ירוקים יותר מידי, אבל רעננה החנתה אוטובוס אדום ברחבה ולא אפשרה למכבי חיפה להגיע לרחבה, וגם שכן הגיע לא הצליחה לנצל את המצבים המועטים שקיבלה. המשחק הסתיים בתיקו 0:0 ומכבי חיפה שיכלה לעלות למקום השני לא ניצלה את ההזדמנות.

"זה אולי לא הכי יפה אך התוצאות מדברות בעד עצמן" (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

עם התיקו הזה המומנטום הירוק דעך לקראת משחק הגביע מול בני סכנין. דווקא בני סכנין הייתה אחת מתוך ארבעת היחידות שהירוקים הצליחו לגבור עליהם לפני הגעתו של בלבול. יום המשחק הגיע עם ציפיות מרובות מאוהדי הקבוצה הירוקה, אבל כגודל הציפיות גודל האכזבות ומכבי חיפה הודחה מגביע המדינה. אחרי שבוע מכבי חיפה הייתה במומנטום ירוד והמשחק בנתניה לא עזר בכדי להעלות אותו, עוד תיקו 0:0 חלש של הירוקים. השבוע ביום שני הגיעה לסמי עופר הפועל תל אביב ועם יתרון הביתיות ועם המצב הנוראי של הפועל, מכבי חיפה לא שיחקה כדורגל מרשים ובעיקר ניצלה טעויות של הפועל תל אביב בכדי לנצח אותה ולעלות למקום השני בליגה, דבר אותו לא עשתה בדיוק 200 מחזורים. במשחק נגד הפועל שיתף מרקו בלבול את קרים פריי שהגיע בחלון העברות של ינואר ובחצי השעה ששיחק עשה כמה דריבלים טובים וכמעט כבש, ללא ספק השחקן הזה יכול לתרום מאוד לירוקים. מכבי חיפה אולי ביצעה את מסע הרכש הטוב ביותר שלה אם לא הכי טוב במהלך השנים האחרונות שהחתימה את ירדן שועה, מקסים פלקושצ'נקו, קרים פריי, מנואל איטורה ומוחמד אבו פאני שחזר מהשאלה בחדרה. אחרי מחאה גדולה מצד האוהדים של מכבי חיפה כנגד יעקוב שחר על כך שהוא "איבד את זה", יענקל'ה הראה לאוהדים שמכבי חיפה חשובה לו ושהוא לא מתכוון לוותר בקלות, הוא אפילו ניצח את פנרבחצ'ה מועדון הפאר הטורקי בקרב על פריי.

שחקני הרכש ישפיעו על העונה? (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

מהצד של בית"ר המצב דומה, פתיחת עונה גרועה בה היא הייתה מספר מחוזרים בקו האדום וגם במקום האחרון ותפנית בעלילה שפתחה הכל מחדש. אחרי שבעה מחזורים לא טובים של הצהובים, מונה ניר קלינגר למאמן הקבוצה. גם קלינגר לא כל כך הסתדר עם המצב ורק אחרי חמישה מחזורים הוא הצליח לשנות את הקבוצה וסלל מסלול יציאה מהקו האדום ורק חמש נקודות מפרידות בין המועדון מהבירה לפלייאוף העליון. מאז המחזור ה-12 חניכיו של קלינגר הפסידו רק פעם אחת למכבי תל אביב שברחה לליגה בצעדי ענק. החלון ההעברות של חודש ינואר הקבוצה ביצעה מהפך. בית"ר ירושלים חיכתה הרבה זמן לחלון ההעברות של ינואר במטרה לקנות שחקנים ולחזק את הקבוצה שהייתה צריכה רענון משמעותי, וחוגג הבעלים החדשים לא אכזב במסע הרכש שלו אחרי שגם בקיץ ביצע מדיניות רכש מופלאה. החזרה של בניון לקבוצה החזירה חיוך לאוהדים, החתמת הזר המרשים בדמות פלומיין שיש כאלו שיכתירו אותו כזר הטוב ביותר כיום בליגת העל, והרכש הגדול ביום האחרון של גדי קינדה והחוזה המפורט, הזרים המסקרנים בדמות אנאן ו-ווהוץ, מעניקים הרבה סיבות לחיוביות בבירה שעד לא מזמן השלימו עם מעמדתם כקבוצת תחתית וכיום נמצאים במרחק של חמש נקודות מהפלייאוף העליון, ובליגה הצמודה והמעניינת שלנו כיום גם המקום השני שרחוק שמונה נקודות מבית"ר הוא לא פנטזיה משוגעת.

ירצו לסיים בטעם טוב, שחקני בית"ר (מנהלת הליגה)

שאר משחקי המחזור ה-22 בליגת העל

יום שבת 9/2:

16:00: הפועל חיפה – מ.ס. אשדוד

18:00: עירוני קריית שמונה – מכבי פתח תקווה

18:15: מכבי נתניה – הפועל רעננה

יום שני 11/9:

20:30: בני סכנין מכבי תל אביב

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית