משרד החוץ-פינת הלגיונרים השבועית (סיקור חודש ספטמבר)

במהלך חודש ספטמבר הלגיונרים שלנו לא תמיד שיחקו באופן רציף בעיקר בגלל פגרת הנבחרות. בזמן שחלקם המשיכו להיות ברגים מרכזיים בקבוצותיהם האחרים עדיין מנסים לפלס את דרכם למעמד טוב יותר בקבוצה.

טורפדו ארמאוויר (ליגה רוסית שניה)-חסן אבו זייד

בחודש האחרון חסן אבו זייד לא שותף במשחקים מול באלטיקה ושיניק בגלל פציעה אבל נכנס להרכב במשחק מול קאמאז והוחלף בדקה ה61. במשחק הגביע מול לוקומוטיב מוסקבה הקשר הישראלי עלה כמחליף בדקה ה73 ואת משחק הליגה האחרון מול אסטרחאן ראה שוב מהספסל. קבוצתו של אבו זייד ממוקמת במקום החפני אחרון בליגה הרוסית וחייבת להתעורר מהר מאוד לפני שתישאר במאבקי ירידה עד סוף העונה. ההדחה מהגביע אולי תסייע לה להתרכז יותר בליגה עצמה.

אוסטריה וינה (ליגה אוסטרית ראשונה)-רועי קהת

רועי קהת ממשיך להיות שחקן רוטציה בוינה כאשר לפעמים פותח בהרכב ולפעמים עולה מהספסל. בתיקו מול ריד קהת עלה בדקה ה72 ומחזור לאחר מכן מול שטורם גראץ פתח בהרכב והשלים 78 דקות לפני שהוחלף. את משחק הגביע מול וולס הוא ראה מהספסל אבל במחזור האחרון מול וולפסברגר הוא שוב זכה לדקות אחרי שנכנס כמחליף בדקה ה63. קבוצתו מדורגת במקום השלישי עם 18 נק', 4 פחות מהמוליכה והיריבה העירונית ראפיד.

בייל-ביין (ליגה שוויצרית שנייה)-אור ברוך

החלוץ הישראלי מתחיל לאט לאט להשתלב בקבוצה כאשר מול קיאסו בליגה ומול וינטרת'ור בגביע הוא עדיין לא היה בסגל אבל כבר במשחק הליגה הבא מול ווהלן פתח בהרכב והשלים 90 דק'. במשחק הליגה האחרון מול נוישאטל ברוך עלה מהספסל בדקה ה71 והוא ינסה למצוא לעצמו מעמד קבע בהרכב הקבוצה עם הזמן. בייל כרגע ממוקמת במקום השני, 4 נקודות פחות מלוזאן המוליכה.

ברייטון (ליגה אנגלית שנייה)-בירם כיאל ותומר חמד

ברייטון של בירם כיאל ותומר חמד נאבקת חזק על עלייה לפרמיירליג ושני הישראלים שלה מהווים דמויות מרכזיות במסע הזה. את התיקו מול בולטון חמד החמיץ אמנם בגלל פציעה אך כיאל השלים 90 דק' במהלכם ספג כרטיס צהוב. כיאל המשיך להיות העוגן במרכז השדה כאשר גם בנצחון על האל סיטי היה בין המצטיינים במגרש לאורך כל 90 הדקות, נצחון שהוכרע כבר בדקה החמישית על ידי תומר חמד שהוחלף בדקה ה67. הכושר הנהדר של החלוץ הישראלי המשיך גם למשחק הבא מול רות'רהאם כאשר הוא שוב כבש בדקה ה27 במשחק שהסתיים 2:1 והוחלף בדקה ה80 בזמן שכיאל כהרגלו נשאר 90 דקות על הדשא. רצף ההבקעות של חמד נעצר במשחק החוץ מול וולבס בו החלוץ הישראלי החמיץ מהנקודה הלבנה במשחק שנגמר ב0:0 והוחלף במחצית. כיאל לעומתו שוב השלים 90 דקות בהן ספג כרטיס צהוב. ברייטון מוליכה את ליגת המשנה באנגליה עם 21 נק' ויש סיכוי טוב שנראה את הישראלים שלה במגרשי הפרמיירליג בעונה הבאה.

תומר חמד במדי ברייטון (צילום: יח"צ)
תומר חמד במדי ברייטון (צילום: יח"צ)

סלטיק (ליגה סקוטית ראשונה)-ניר ביטון

קבוצתו של ניר ביטון מתקשה לשם שינוי בליגה המקומית כאשר גם באירופה החיים לא קלים. ביטון עצמו מגלה יכולת לא רעה ושומר על יציבות בהרכב הקבוצה. הוא פתח בכל המשחקים (חוץ ממשחק הגביע מול ריית' בו בכלל לא היה בסגל כמו חצי מההרכב הראשון) והשלים 90 דקות כאשר מול אייאקס גם כבש ומול הארטס ספג כרטיס צהוב. סלטיק כרגע הסתבכה בליגה והיא במקום השני עם 4 נקודות פחות מאברדין.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

צ'רלטון (ליגה אנגלית שנייה)-גיא לוזון, מאמן

דווקא אחרי פתיחת עונה לא רעה קבוצתו של גיא לוזון נכנסה לרצף משחקים לא טוב וכבר סופרת 6 משחקים ללא נצחון כאשר 5 מהם בחודש האחרון שכללו גם הדחה מגביע הליגה. צ'רלטון ממוקמת במקום ה-17 בצ'מפיונשיפ אבל רק 6 נק' ממקום שמוביל לפלייאוף מצד שני הם רק 2 נק' ממקום שממנו יורדים לליגה השלישית בסזוף העונה ככה שללא ספק יש למאמן הישראלי המון עבודה.

קלאב ברוז' (ליגה בלגית ראשונה)-ליאור רפאלוב

ליאור רפאלוב הפצוע ממשיך לצפות בחבריו מהבית כאשר בליגה הם לא ממש מתקשים וגם בגביע נוחלים הצלחה. באירופה לעומת זאת החיים קשים יותר ועל כך תעיד התבוסה לנאפולי. בליגה ברוז' נמצאת במקום החמישי בטבלה צמודה מאוד כאשר היא רק 4 נק' פחות מהמוליכה המפתיעה אוסטנד.

הכוכב האדום בלגראד (ליגה סרבית ראשונה)-עידן ורד

עידן ורד ממשיך את חייו כשחקן רוטציה במועדון הסרבי. את הדרבי מול פרטיזן ראה ורד מהספסל במשך 90 דק' אבל במשחק הבא מול נובי פאזאר עלה ברכב והוחלף בדקה ה67. במשחק  מול יאגודינה ורד שוב ישב על הספסל וככל הנראה שהנדנדה הזו מההרכב לספסל תימשך עד סוף העונה. הכוכב האדום בינתיים נראת נהדר בליגה וטרם הפסידה ב11 מחזורים. היא כמובן מוליכה את הבטלה ביתרון של 8 נק' על פני ייבור המפתיעה ו9 נק' על פני היריבה המרה פרטיזאן

צסק"א מוסקבה (ליגה רוסית ראשונה)-ביבראס נאתכו

מעמדו של ביבראס נאתכו במועדון הרוסי מתערער מעט לאור יכולת לא הכי טובה שמגלה קשרה של נבחרת ישראל. את המשחק מול זניט סנט פטרסבורג נאתכו ראה מהספסל 90 דקות כאשר מול וולפסבורג בליגת האלופות חזר להרכב אך הוחלף. במשחק המטורף מול מורדוביה שהסתיים 6:4 לטובת צסק"א נאתכו שוב פתח בהרכב אבל שוב  הוחלף, הפעם בדקה ה73 אבל השלים 90 דקות במשחק הגביע מול באייקאל. לעומת זאת במחזור האחרון מול לוקומוטיב הקשר הישראלי שוב לא שותף וישב 90 דקות על הספסל. צסק"א אמנם מובילה את הליגה הרוסית עם 5 נק' יתרון אבל יכולתו של הקשר הישראלי מדאיגה לקראת המשחקים המכריעים במוקדמות אליפות אירופה.

גנט (ליגה בלגית ראשונה)-חאתם עבד אל חמיד, רמי גרשון וקני סייף

בזמן שרמי גרשון הפצוע צופה מהצד וחאתם עבד אל חמיד בקושי נמצא בסגל(פתח בהרכב במשחק הגביע מול אאופן ועוד פעמיים ישב על הספסל) עיקר העומס של לייצג את הלגיונרים בכבוד בגנט נופל על קני סייף שגם הוא לא בדיוק מצליח לקבוע יתד בהרכבה של אלופת בלגיה. לפני שקיבל את חולצת ההרכב במשחק הגביע מול אאופן גם סייף ראה 2 משחקים מהספסל ובעוד אחד בכלל לא נכלל בסגל כאשר גם אחרי זה שוב מצא את עצמו יושב על הספסל. דווקא במשחק האחרון, בליגת האלופות מול זניט סייף השלים 90 דקות בהן ספג כרטיס צהוב והוא חייב להמשיך לעבוד קשה כדי להוכיח למאמנו שמקומו בהרכב הקבוצה. בליגה גנט מדורגת במקום הרביעי עם 3 נק' פחות מאוסטנד.

נאסטיק (ליגה ספרדית שניה)-גל אראל

אחרי שבתחילת העונה לא היה בכלל בסגל הקבוצה גל אראל פתח את חודש ספטמבר בדיוק באותו המצב לצערו. הוא אמנם שותף במשחק הגביע מול ג'ירונה אבל מעבר לזה היה בסגל רק עוד פעם אחת, בתיקו 0:0 עם ויאדוליד בו ישב 90 דק' על הספסל. נאסטיק נמצאת במקום השלישי בליגת המשנה הספרד ממנו עולים לפלייאוף עלייה לליגה הראשונה.

גראסהופרס (ליגה שווצרית ראשונה)-מואנס דאבור

מה עוד אפשר לומר על המפציץ הישראלי? אחרי שפתח את העונה נהדר במדי גראסהופרס דאבור המשיך את חודש ספטמבר בצורה נהדרת כאשר כבש (וספג צהוב) ב90 דקות ב3:3 מול לוצרן, כבש שוב בפנדל במשחק הגביע מול קוניץ (בו גראסהופרס הודחה באופן סנסציוני), בישל פעמיים ב2:0 של קבוצתו על סיון ורק במחזור האחרון השלים 90 דקות סולידיות בלי לעלות על לוח הסטטיסטיקה. גראסהופרס נמצאת במקום השני בליגה 6 פחות מהמוליכה באזל.

טור סטטיסטיקה מעולה בפתיחת העונה, דאבור. (צילום: יח"צ)
טור סטטיסטיקה מעולה בפתיחת העונה, דאבור. (צילום: יח"צ)

אינגולשטאד (ליגה גרמנית ראשונה)-אלמוג כהן

ביש מזל פוקד אל הקשר הישראלי של אינגולשטאד. בדקה ה68 הוא עלה כמחליף במשחק מול וולפסבורג אבל נפצע וייעדר כחודש מהמגרשים מה שכמובן אומר שאת שאר משחקי קבוצתו שהיו החודש הוא החמיץ. אינגולשטאד דווקא מדורגת במקום לא רע, 8 כאשר יש לה את אותה כמות הנקודות כמו להרטה ברלין שבמקום השישי, מקום ממנו בסוף העונה אפשר לעלות לאירופה.

לוקרן (ליגה בלגית ראשונה)-מוחמד גאדיר

מוחמד גאדיר סוף סוף פילס לעצמו את הדרך להרכבה של לוקרן אבל החלוץ הישראלי לא תמיד משלים 90 דקות. מול ליאז' הוא אמנם עשה זאת אך מול מוסקרון הוחלף בדקה ה60 למרות שבישל את השער של קבוצתו. במשחק הגביע מול אקרן גאדיר גם מצא את הרשת (פעמיים) ומול ברוז' שוב הוחלף אחרי שעה של משחק. מיקומה של לוקרן בליגה הוא 12 בלבד ובמועדון ישנה ציפייה מסויימת מהחלוץ הישראלי שינסה להוביל אותם למיקום גבוה יותר בהמשך העונה.

מאיורקה (ליגה ספרדית שנייה)-גיא אסולין

בעיקרון גיא אסולין עדיין נחשב לשחקן מאיורקה. בפועל מתחילת העונה הוא לא בסגל.

מאריבור (ליגה סלובנית ראשונה)-סינטיהו סלליך ומרואן קבהה

שני שחקני הקישור הישראלים מהווים חלק בלתי נפרד מהסגל של מאריבור. קבהה אמנם נחשב לדמות יותר משמעותית מסלליך בקבוצה אבל גם הקשר הקיצוני של מאריבור זוכה לדקות לא מעטות בהרכב. בנצחון על גוריצה שניהם עלו ב-11 הפותחים כאשר קבהה הוחלף בדקה ה74 וסלליך בתוספת הזמן. במשחק הגביע מול טומין הם זכו למנוחה אבל חזרו ישר להרכב למשחק מול זוורץ אותו הם יעדיפו לשכוח. סלליך  הוחלף בדקה ה58 כאשר קבהה השלים 90 דקות ו "ניצח" את המשחק עבור היריבה עם שער עצמי (אחרי שגם מרקו שולר כבש עצמי לחובת מאריבור). במשחק הבא מול דומז'אלה סלייך נעדר מהסגל בגלל פציעה בזמן שקבהה השלים 90 דק' כאשר גם מול קרסקו הקשר החורי שיחק משחק מלא ואף ספג צהוב. גם סלליך התאושש מהפציעה שלו ועלה בהרכב אך הוא הוחלף בדקה ה62. מאריבור רחוקה 7 נק' מהמקום הראשון בו נמצאת אולימפיה לובליאנה.

מוסקרון (ליגה בלגית ראשונה)-אופיר מרציאנו

שוער נבחרת ישראל נמצא במצב לא טוב בכלל מבחינתו. אמנם קבוצתו התאוששה פחות או יותר מהפתיחת עונה האיומה שהייתה לה אבל מרציאנו קיבל על הראש את ואגנר הברזילאי בתור תחרות על האפודה הראשונה וכרגע נראה שלרכש שהגיע ברגע האחרון יש עדיפות על פני הישראלי. מול ברוז' מרציאנו עוד שיחק אבל בשלושת המשחקים הבאים הוא אפילו לא היה על הספסל כאשר ת'יבו ראוסין משמש כגיבוי לוואגנר. מוסקרון כרגע במקום ה11 בליגה אבל מרציאנו חייב להיכנס דחוף לכושר משחק לקראת קפריסין ובלגיה.

פאו"ק סלוניקי (ליגה יוונית ראשונה)-אייל גולסה

מצבו של אייל גולסה בפאו"ק מוזר ביותר. הוא כבר שוחרר מהמועדון, הוחזר, פתח בהרכב, ירד לספסל ועכשיו שוב מתנדנד. במשחק הליגה מול וריה הוא ישב 90 דקות על הספסל כאשר בשני משחקי הליגה הנוספים בכלל לא היה בסגל. דווקא בליגה האירופית מול גבאלה הקשר הישראלי זכה לדקות כאשר עלה מהספסל בדקה ה-75. פאו"ק נמצאת במקום השלישי ביוון עם 10 נק'. 5 פחות מאולימפיאקוס המושלמת.

פטרולול פלויישטי (ליגה רומנית ראשונה)-טוטו תמוז

טוטו תמוז פתח את העונה הנוכחית לא טוב עם דיבורים על עזיבה ופציעה. החלוץ הישראלי אמנם איבד את מקומו בהרכב לסופיאן מוסא הטוניסאי אבל לאט לאט מתחיל לקבל יותר דקות וגם חוזר לו הביטחון. מול טארגו מורש תמוז עלה רק בתוספת הזמן מהספסל אבל מול קראיובה שותף בדקה ה64, מול קונסטאנטה במחזור האחרון עלה כבר בדקה ה24 בעקבות פציעתו של מוסא ובגביע פתח בהרכב ואף כבש צמד. מצבה של פטרולול בליגה הרומנית אנוש כאשר הקבוצה נמצאת עמוק במקום האחרון עם 2 נק' בלבד כאשר ההתאחדות הרומנית הורידה לה 6 נק' בגלל בעיות תקציביות.

מתחיל לחזור לעצמו? תמוז במדי פטרולול (צילום: יח"צ)
מתחיל לחזור לעצמו? תמוז במדי פטרולול (צילום: יח"צ)

רד בול זלצבורג (ליגה אוסטרית ראשונה)-עומר דמארי

גם עומר דמארי סבל מפציעה שהשביתה אותו כמעט מכל משחקי זלצבור החודש. במשחק האחרון מול מאטרסבורג הוא כבר שותף ובישל לג'ונת'ן סוריאנו את אחד מתוך 4 השערים שהספרדי כבש. החלוץ הישראלי הוחלף בדקה ה71. זלצברוג מדורגת שניה בטבלה עם אותה כמות נקודות כמו אוסטריה וינה של רועי קהת, 4 פחות מהמוליכה ראפיד.

פ.צ. ת'ון (ליגה שווצרית ראשונה)-לוטם זינו

לוטם זינו ישב 90 דקות על הספסל במשחקה של ת'ון מול ציריך בליגה ובמשחק הגביע שלאחר מכן פתח, נפצע והוחלף. בינתיים זמן ההיעדרות שלו אינו ידוע כאשר ת'ון שמדורגת לפני אחרונה תקווה לחזרתו המהירה.

ויטסה ארנהיים (ליגה הולנדית ראשונה)-שרן ייני

אחרי שבהתחלה לא היה אפילו שחק סגל לאט לאט שרן ייני פילס את דרכו להרכבה של ויטסה. במשחק מול אוטרכט הוא עדיין ישב על הספסל ועלה בדקה ה46 אבל בשאר המשחקים כבר שיחק בהרכב הפותח והשלים 90 דקות. ויטסה נמצאת במקום השישי בליגה עם 11 נק'.

סוף סוף בהרכב, ייני. (צילום: יח"צ)
סוף סוף בהרכב, ייני. (צילום: יח"צ)

וולין לוצק (ליגה אוקראינית ראשונה)-גל שיש

אחרי שהתחיל את העונה כשחקן ספסל, גל שיש חזר להרכב של וולין והשלים 90 דקות בשני המשחקים הראשונים של הקבוצה בספטמבר (ספג צהוב אחד). במשחק הגביע של וולין הוא נח ובמחזור האחרון מול קרפאטי הוא ישב 90 דק' על הספסל. וולין נמצאת בצמרת הליגה האוקראינית (מקום 4) מיד אחרי שלושת הבכירות, דינאמו קייב, שחטאר דונייצק ודנייפרו.

אנחנו מדי שבוע בימי שלישי נעדכן בפינת "משרד החוץ" שלנו את מצבם של הלגיונרים. כמובן שאין לשכוח את מאמנה של נבחרת גאנה, אברהם גרנט בתור נציג מכובד של הקטגוריה אבל העדכונים לגביו יהיה פרטניים בזמן משחקי הנבחרת האפריקאית.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort