מנסים להמריא בחזרה

לפני שנתיים (פלוס יום), עולם הכדורגל התעורר לאחד הרגעים העצובים ביותר שהוא ידע. טיסת 2933 של חברת לאמיה הדרום אמריקאית שהייתה בדרכה מברזיל למדיין שבקולומביה, התרסקה ליד העיירה סרו גורדו. על המטוס היו בעיקר שחקני קבוצת שאפקואנסה הברזילאית שהייתה בעיצומו של מסע סינדרלה קסום שרגע השיא שלו, גמר גביע הסודאמריקנה, היה אמור להתקיים מול אתלטיקו נאסיונל הקולומביאנית ממש יום אחרי. כעת, שנתיים אחרי הסיבה להתרסקות כבר ידועה (טעות של הצוות שלא וידא תדלוק מלא ולא הכריז על מצב חירום כשהפנים שאין לו מספיק דלק להגיע למדיין) אבל גורלו של המועדון הצנוע עדיין לוט בערפל.

שרידי המטוס שהתרסק (AF)

מתוך 22 שחקני הסגל שטסו עם הקבוצה, רק 3 שרדו את ההתרסקות. השוער השלישי ז'קסון פולמן, שנאלץ לפרוש עקב קטיעת רגלו, הבלם נטו, שעדיין עורך טיפולי פיזיותראפיה כדי להחלים באופן מלא מהפציעות, והמגן השמאלי אלאן רוסקאל, שהוא היחיד שממש חזר לשחק כדורגל אחרי האירוע ועדיין מאייש את עמדת המגן השמאלי הקבוצה, אם כי לא כשחקן הרכב.

שלושת השחקנים ששרדו, אלאן רוסקאל (עם סרט הקפטן), נטו (אמצע) וז'קסון פולמן (במדי השוער) במשחק הידידות מול ברצלונה בגביע גאמפר אשתקד. (הטוויטר הרשמי של שאפקואנסה)

אחרי ההתרסקות לא מעט מחוות קוימו לטובת שאפה. אתלטיקו נאסיונל, היריבה בגמר, הכריזה כי "שאפה הם האלופים האמיתיים ואנחנו רוצים שהם יונצחו כזוכי התחרות הזו לשנת 2016", כדומה למעשה האצילי של באיירן מינכן למנצ'סטר יונייטד ב-1956. קבוצות אחרות בברזיל הציעו להשאיל לא מעט שחקנים לשאפה כדי שהקבוצה תבנה לעצמה סגל ראוי ותמשיך להתקיים. את המחווה העיקרית והמשמעותית ביותר הציעה ההתאחדות הברזילאית כאשר אמרה שלשאפה תהיה חסינות ירידה לשלוש השנים הקרובות, כלומר 2016 עצמה, 2017 ו-2018.

בניין ההאתאחדות לכדורגל בדררום אמריקה, אמש (הטוויטר הרשמי של שאפקואנסה)

למרבה ההפתעה, נשיאה של המועדון סירב. "אנחנו רוצים להישאר בליגה באופן ספורטיבי ולא בגלל נדבות, אנו מודים ל-CBF על ההצעה אבל זה לא יהיה הוגן כלפי שאר הקבוצות שנזכה לחסינות הזו". כל זה נאמר כאשר יתר 19 הקבוצות של הברזילייראו חתמו כי הן תומכות בהצעה לאפשר את החסינות הזו, מדהים!

אוהדי אתלטיקו נאסיונאל זוכרים עד היום את הקשר המיוחד שנבנה לפני שנתיים (הטוויטר הרשמי של אתלטיקו נאסיונאל)

אז את עונת 2016 שאפה לא סיימה ופשוט לא הופיע למחזורי הסיום, הגיוני סה"כ בהתחשב בעובדה שלא היה את מי להרכיב ובזה שהקבוצה מתמודדת עם טראומה קשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

עונת 2017 הייתה הטובה ביותר של המועדון. אולי בגלל הרוח הגבית מזכר הנספים, אולי בגלל שפגעו בינגו בכל השחקנים, אבל שאפה סיימה לראשונה בעשיריית הצמרת בליגה הראשונה בברזיל (מקום 8 ליתר דיוק) למרות שבגביע הליברטאדורס הודחה כבר בשלב הבתים וגם בסודאמריקאנה, אליו נשרה, הגיעה רק לשמינית הגמר.

העונה, הירוקים ממחוז סנטה קטרינה נמצאים במצב הפך לגמרי. הקבוצה נמצאת במקום ה-16 בליגה,, נקודה בלבד מעל הקו האדום כאשר חרב הירידה ממש מונחת באופן מסוכן על צווארה. כן, שאפה אמנם תלויה רק בעצמה וניצחון במחזור הסיום שייערך ביום ראשון הקרוב (21:00 שעון ישראל) ישאיר את הירוקים בליגה אבל היריבה היא סאו פאולו שבמקום החמישי, קבוצה ששואפת להשיג כרטיס לגביע הליברטאדורס. היריבות של שאפה משחקות משחקים פשוטים יותר, אמריקה פוגשת את פלומיננזה בקרב תחתית כך שניצחון של המארחת הוא לא מופרך, רסיפה מארחת את סנטוס שגמרו את העונה ואין להם על מה להילחם ולכן הםפ ישחקו בהרכב משני. כל זה מוסיף המון עומס מנטלי על שאפה שיודעת שסאו פאולו לא תהיה משוכה קלה כלל ושגם תיקו ביתי מול היריבה העדיפה עשוי שלא להספיק כדי להישאר בליגה.

שחקני שאפה הנוכחיים חוגגים, רוצים לשחזר גם ביום ראשון (הטוויטר הרשמי של שאפקואנסה)

התרחישים:

ניצחון של שאפה: נורא פשוט, ניצחון והיא נשארת.

הפסד של שאפה: במידה ושאפקואנסה מפסידה היא חייבת שאמריקה תפסידה גם ושרסיפה לא תנצח.

תיקו: תיקו יקבע שכל עוד רסיפה לא מנצחת 7:0 או אמריקה לא מנצחת, שאפה ניצלת מירידה. אופציה נוספת להישרדות היא אם שאפה מסיימת בתיקו אבל ואשקו מובסת 10:0 או פלומיננסה חוטפת מעל 4:0.

אז אחרי שציינו בטקס מרשים את זכרם של חבריהם לשעבר שנספו, שאפקואנסה תרצה לעשות הכל כדי להבטיח עונה נוספת בברזילייראו ולהראות לכולם שכמו שהנשיא אמר בזמנו, הם מכריעים דברים על המגרש ולא מתוך נדבות.

טקס הזיכרון אמש (הטוויטר הרשמי של שאפקואנסה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort