הגמרים האזוריים ב-MLS: פורטלנד בגמר לאחר 3:2 מטורף, שם מחכה לה אטלאנטה, למרות הפסדה הלילה.

לילה של הכרעות בליגת ה-MLS  כאשר שני משחקי הגומלין בגמרים האזוריים הוכרעו וקבעו את זהות הקבוצות שיתחרו בגמר על התואר של העונה.
מצד אחד זאת אלופת המזרח, אטלאנטה, שלמרות שספגה הפסד הלילה, עלתה לגמר בזכות הניצחון הגדול שלה במשחק הראשון. שם היא תפגוש את אלופת המערב, פורטלנד, שלמרות משחק חלש מיריבתה יצאה מנצחת בתוצאה של 3:2 ענק כולל שער בדקה ה-99.

 

במשחק המוקדם של הלילה יצאה אטלאנטה עם יתרון גדול בדמות 3:0 חלק במשחק הביתי והיא יצאה במטרה להבטיח את העלייה במגרשה של הניו יורק רד בולס.

למרות התבוסה, הקבוצה המקומית של כריס ארמאס עלתה למשחק ללא שינויים ב-11 הפותחים. גם טאטא מרטינו השאיר את אותם 11 שהביאו ניצחון, אבל שינה את המערך לטיפה יותר הגנתי כשחזר לשחק עם 4 שחקני הגנה.

מתוך הטוויטר הרשמי של הניו יורק רד בולס.
מתוך הטוויטר הרשמי של אטלאנטה.

מהלך המשחק:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

איזה פתיחה סוערת למשחק! ג'וסף מרטינז ניצל טעות בהגנה בשביל להגיע לאחד על אחד מול רובלס בתוך הרחבה כעבור כ-10 שניות (!) מפתיחת המשחק, אבל החלוץ שכבש במשחק הראשון, הכניס לא טוב את הרגל והכדור התגלגל באיטיות לעברו של השוער, שיכול היה לנשום לרווחה.

למרות הפתיחה המבטיחה של האורחת, מי שהשתלט על מרכז המגרש בתחילת המשחק היו דווקא המקומיים, שאומנם לא הרבו להגיע למצבים שניתן בהם לאיים על השער, אך הצליחו ברבע שעה הראשונה למנוע כמעט לחלוטין מאלטאלנטה לצאת להתקפות משלה.

אך למרות הסגירה הטובה, מיגל אלמירון הצליח להשתחל באגף ולהכנס לרחבה במטרה למצוא את מרטינז שחיכה באמצע, אך יציאה טובה של רובלס סגרה את האופציה.

בדקה ה-18 אלחנדרו 'קאקו' רומרו ניסה לסכן את השער של בראד גוזאן, אך הבעיטה מרחוק הלכה החוצה.

שתי דקות מאוחר יותר כדור עומק על מגרש שלם של פארקר מצא בתוך הרחבה את אלכס מויל, שבנגיעה ניסה להכניע את גוזאן, אך שוב ידו של השוער הייתה על העליונה.

גרסל לא נתן לניו יורק להנות מהדקות הטובות שלה ומיד יצא להתקפת נגד ועם בעיטה טובה מרחוק סחט הדיפה לקרן.

בדקה ה-34 אסקובר יצא בריצה למתפרצת לאחר שחטף את הכדור בהגבהת קרן, הוא נעצר במכוון על ידי המרפק של מורייו שהכשיל אותו קצת לפני שעבר את מחצית המגרש, מורייו אגב, יצא מהתקרית ללא אף כרטיס.

חמש דקות לירידה להפסקה הזדמנות פז לניו יורק, כאשר יציאה רעה של גוזאן לכדור חופשי, שהתנגש בשחקן הגנה שלו, הוביל את הכדור אל טיילר אדאמס, שחיכה מחוץ לרחבה ובעט כשהשוער עוד לא הספיק לחזור לשער, אך בעיטה רשלנית שלו והכדור הלך אל מעל המסגרת.

שתי דקות של תוספת זמן לא הניבו מצבים מיוחדים ולאטלאנטה נותרה מחצית אחת להעביר על מנת להעפיל לגמר הגדול.

הקבוצות פתחו את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכבים.

מה ניו יורק צריכה יותר?! שש דקות בתוך המחצית, קוקו היה האחראי על יצירת המצב לאחר שקיבל כדור ברחבה הוא העביר רוחב טוב למרכז של מויל פגש את הכדור אך לא מספיק טוב והכדור הלך החוצה והמצב הנהדר של ניו יורק לכבוש ירד לטמיון.

ארבע דקות מאוחר יותר והמאמן החליט לבצע שינויים, כאשר לייד קונור ושון דיווס, פינו את מוקמם לטובת דריק בורקליי אית'ן ומארק רזטקובסקי, בהתאמה.

בדקה ה-60 מרטינז הזכיר שיש עוד קבוצה על הדשא כאשר ייצר לעצמו מצב מכ-30 מטר מהשער, בעט שטוח אך ללא מספיק עוצמה והכדור נעצר אצל השוער.

בדקה ה-64 פארקר בלם מתפרצת של אלמירון, והפעם השופט כן הגדיל לעשות ושלף את הכרטיס הצהוב הראשון במשחק.

בתוך הדקה ה-70 של ההתמודדות טאטא מרטינו החליט לוותר על השחקן היחיד שעוד קצת איים על השער היום, ג'וסף מרטינז, ובמקומו עלה לשחק הקטור וייאבלה, שגם במשחק הקודם נכנס מחליף וכבש את השלישי עמוק בתוך תוספת הזמן.

כעבור שלוש דקות הרד בולס עם החילוף השלישי והאחרון שלהם הוציאה את המגן מורייו והכניסה במקומו את איוון אנדראס.

דקה בתוך המשחק הספיקה למחליף איוון לספק איום על השער כאשר בעט מרחוק, אבל גוזאן עמד איתן ועצר את הכדור.

וייאבלה נעלב שהמחליף הטרי של היריבה ייצר מצב על השער לפניו? אולי, כי שתי דקות לאחר ההזדמנות של איוון הוא סיפק בעיטה טובה משלו, אך גם בצד השני עמד שוער טוב שעצר את הבעיטה.

בדקה ה-80 זה סוף סוף קרה, אך בצורה לא חוקית בעליל. ניו יורק הגביהה כדור קרן שאת ההזדמנות הראשונה גוזאן הדף, אך לא מספיק רחוק ובזמן שהשתלט על הכדור השני, לונג נגח לו את הכדור מהיידים היישר לרשת, בתחילה השער אושר אך לאחר שהשופט הלך לבדוק את המהלך במערכת ה-VAR , החליט, ובצדק, לפסול את השער והתוצאה נשארה 0:0.

למרות שהזמן משחק לרעתה, הבולס לא אמרו נואש והמשיכה לשבת על השער של אטלאנטה, הפעם בעיטת יעף נהדרת של קאקו נהדפה לקרן לאחר הצלה מרשימה של גוזאן, שללא ספק איש המשחק של קבוצתו הלילה.

בדקה ה-89 חילוף להעברת הזמן כאשר מי שיצא באיטיות מרבית היה אלמירון, ומי שנכנס לדקות האחרונות על חשבונו היה אזיקיאל בארקו.

השופט הוסיף 4 דקות תוספת זמן כאשר דקה לסיום טאטא הכניס את מיילס רובינסון על חשבונו של פארקהורסט. מיילס רץ לעזור בקרן שהוגבהה לרחבת גוזאן, הכדור הראשון נהדף לקרן נוספת אך בה הכדור הגיע היישר לערבוביה ברחבה ועם הרבה מזל, פארקר דחק את הכדור לרשת, 1:0 מאוחר מידי לניו יורק שלא יהיה בגמר. מי שכן תהיה בגמר וגם תארח אותו, היא אטלאלנטה.

למרות שהפסידה, אטלאנטה חגגה את התואר הראשון בהיסטוריה של המועדון. מתוך הטוויטר הרשמי של הקבוצה.

 

אחרי ששתי הקבוצות ראו שאטלאנטה תהיה היריבה שלהן בגמר, עלו לשחק על כר הדשא בקנזס, הקבוצה המקומית, ספורטינג קנזס סיטי ויריבתה, פורטלנד טימברס. המשחק הראשון בין השתיים הסתיים בתיקו מאופס וזה השאיר את המשחק הלילה לגורלי ביותר.

קנזס עלתה למשחק עם שינוי אחד מהמשחק הראשון, כאשר בחוד הקבוצה פתח דייגו רוביו, וקירי שלטון חיכה על הספסל.

פורטלנד עם חילוף כפוי בהגנה בעקבות הפציעה של הבלם במשחק הראשון פתחה הלילה עם טוילומה במקומו ובנוסף לזה, אספרילה איבד את מקומו ב-11 הפותחים לטובת אנדי פולו.

מתוך הטוויטר הרשמי של קנזס
מתוך הטוויטר הרשמי של פורטלנד.

מהלך המשחק:

בדקה השביעית של המשחק גוטיירז לקח את האחריות על כדור חופשי מכ-25 מטר מהשער, הכדור עבר את החומה אך נחת במרכז השער והשוער לא התקשה לחבק את הכדור בחיקו.

לאחר כעשר דקות של משחק, ג'וני ראסל, עם מבצע יפהפה על האגף, פרפר את ההגנה ונכנס לרחבה אך הבעיטה שלו הייתה ללא עוצמה והלכה היישר לשוער.

בדקה ה-15 כדור קרן של קנזס הלכה למרכז הרחבה, השוער יצא רע ותפס אוויר, אך למרבה מזלו, רוביו לא הצליח להתמקם נכון ולהכניס את הכדור והכדור המשיך להתגלגל.

דקה חלפה והפעם ג'ף עם הדיפה ענקית שלו הציל גול מנגיחה מהראש של אותו רוביו.

בדקה ה-20 של המשחק כדור שהיה נראה אבוד ברחבת פורטלנד הפך לרוחב רצחני של רוביו, שמצא את דניאל שאלוי (כן, הבן של סטפן שאלוי) שבקלילות בעט מקרוב את הראשון של קבוצתו, 1:0 מוצדק שבא לאחר שליטה מוחלטת של המארחת.

דניאל שאלוי חוגג את השער. מתוך הטוויטר הרשמי של הליגה.

כדור קרן שלוש דקות מאוחר יותר מצא את ראשו של שאלוי, שנגח לשער והכניעה את השוער, אך השופט פסל את השער מכוון שחברו לקבוצה, אופארה, שעמד בעמדת נבדל אומנם לא נגע בכדור אך הפריע לשוער במהלך וגרם לפסילת השער. גם לאחר בדיקה במערכת הטלוויזיה השופט השאיר את ההחלטה כפי שהיא, החלטה צודקת של השופט.

אחרי 40 דקות של כדורגל חד צדדי לחלוטין סוף סוף קיבלנו הזדמנות נהדרת של פורטלנד, כאשר אנדי פולו חדר לרחבה ובעט נהדר לפינה הקרובה, זינוק טוב של מלינה מנע את השער והדף את הכדור לקרן.

בעקבות מספר פציעות במחצית שגרמו להפסקת המשחק במהלך המחצית הראשונה השופט הוסיף לא פחות מארבע דקות תוספת זמן, דקה לסיום התוספת שאולי עם ניסיון יומרני כאשר בעט מ-40 מטר לשער, הכדור שלו הלך טוב אבל פגש רק את הרשת החיצונית העליונה של השער.

וממש לפני השריקה להפסקה רוביו קיבל כדור עומק שהשאיר אותו אחד על אחד מול השוער והוא שם אותו ברשת, אך השער נפסל בטענת נבדל, מוצדקת, אך לאחר בדיקות בטלוויזיה השופט הורה על כדור חופשי לזכות קנזס מכוון שבעט המסירה בוצעה עבירה. הכדור החופשי עמוק עמוק בתוספת הזמן לא נוצל כראוי וקנזס ירדה לחדרי ההלבשה ברגשות מעורבים, אומנם היא ירדה מובילה, אך היא האמינה הייתה צריכה כבר להוביל בשלושה שערים.

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים

שבע דקות בתוך המחצית השנייה קיבלנו את אחד מהשערים הגדולים של הזמן האחרון! בלאנקו הניף את הרגל ממרחק רב והפצצה שיצאה לו מהרגל, גם זינוק נכון של מלינה לא יכולה הייתה למנוע מהכדור להדבק לחיבורי השער. 1:1 עצום שכרגע, בזכות אפשר שער חוץ יקר מפז, מעלה את האורחת מפורטלנד לגמר.

מטורף! בדקה ה-61 ובמצב השני בלבד במחצית השנייה פורטלנד הפכה את התוצאה!!! כדור הכנה גאוני של בלאנקו דילג מעל כל ההגנה היישר לעברו של ג'רמי אבוביז, שמזווית קשה שלח גבוה את הרגל אך יציאה טובה של השוער הביאה להדיפת הכדור, אך עד לעברו של דייגו ואלרי שמכניס מהריבאונד את הכדור לרשת! מהפך מטורף. גם הפעם השופט הלך למסכי הטלוויזיה בשביל לוודא שהוא אכן החליט נכון, דבר מיותר לחלוטין שכן השער חוקי למהדרין וגם אחרי הבדיקה השופט החליט אותו דבר.

רגעי המהפך. מתוך הטוויטר הרשמי של הליגה.

קנזס לא בזבזה זמן ועוד לפני חידוש המשחק ביצעה את החילוף הראשון במשחק, כאשר כובש השער, דניאל שאלוי פינה את מקומו לטובת ג'רסו פרננדו.

שכבר עם הכניסה שלו ניסה להעביר מסירה בתוך הרחבה לעברו של רוביו, וכשזה כשל והכדור חזר אליו הוא הדביק את הכדור לקורת השער ולרוע מזלו משם הכדור נהדף היישר לידיים של השוער.

רוביו פינה את מקומו במגרש לטובת כריסטיאן נמת'.

בדקה ה-70 פרננדו המשיך את היכולת הטובה מאז שנכנס וכאשר הוא נשלח באגף הוא עבר את השומר שלו, שלו נותר רק להכשילו בסמוך לרחבה. השופט אומנם שרק אך נמנע משליפת כרטיס צהוב שני לולנטין, שסוחב כרטיס צהוב עוד מתחילת המשחק.

הכדור החופשי הוגבהה חזק לתוך הרחבה ופגש את ראשו של גוטיירז, שאומנם נגח בעוצמה רבה אך לא הצליח לייצר דיוק והכדור חמק החוצה.

פחות מדקה חלפה וכדור עומק על חצי מגרש מצא את נמת' באחד על אחד, אך החלוץ כשל בניסיון להכניע את השוער ולהשוות את התוצאה.

לאחר המצב הזה אנדי פולו פינה את מקומו לטובת אספרילה.

בדקה ה-78 כדור עומק חד נשלח לעברו של פרננדו, שבקושי הגיע לכדור ולא הצליח ליישר את הכדור למרכז הרחבה, שם חיכה חברו לחוד, חופשי לחלוטין בשביל להכניס את הכדור לרשת.

בדקה ה-80 המגן שהיה צריך להיות מורחק הוחלף ופוואל נכנס במקומו.

זה נקרא חילופי זהב! אחרי שנכנס חזק למשחק הגיע הרגע הגדול של פרננדו. כדור רוחב של גרהאם זוסי, הלך חד לרחבה, נמת' דילג מעל הכדור שהגיע למחליף השני, פרננדו, שכיוון ובעט היישר לרשת, 2:2 בדקה ה-82

חילוף שלישי ואחרון של פורטלנד במטרה לשמור על התוצאה שמזכה אותה בזכייה בגמר האזורי ובעלייה לגמר הגדול, גוזמאן פרז יצא, לאנרס אולם נכנס במקומו.

בדקה ה-90 חילוף אחרון בתקווה לבצע מהפך משלהם, ראסל פינה את מקומו ומי שנכנס לדקות האחרונות היה יוהאן קרויזה.

השופט הוסיף לא פחות מ-תשע דקות תוספת זמן. שבהלכן קנזס קיוותה לכבוש את השער המיוחל.

בתוך הדקה ה-96 כדור רוחב של יוהאן מצא שטח ריק מחוץ לרחבה אליו רץ פרנדדו אל הכדור ועם בעיטה חזקה לא דייק והכדור הלך החוצה.

בדקה האחרונה של המשחק קנזס העלתה לכדור קרן את כל שחקני השדה למעט השוער, אך איבדה את הכדור ולמרות חזרה של שחקניה לחלק האחורי לא הצליחה למנוע את המתפרצת הקטלנית בסופה ואלרי קיבל את הכדור מול השוער וגלגל אותו לקורה ופנימה, 3:2 מדהים לפורטלנד.

לקנזס הייתה עוד הזדמנות להשוות אך כשלה ופורטלנד היא אלופת המערב ותפגוש בגמר את אטלאנטה.

וגם למערב יש אלופה. מתוך הטוויטר הרשמי של הליגה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort