הנבחרת הלאומית שעוד לא הכרתם

חידון קטן לקוראים: האם אתם מכירים את המושגים: קווטרבק? טאץ׳ דאון? סופרבול? אז למי שהבין,  מדובר פה בפוטבול אמריקאי! פוטבול שמאז ומעולם היה הספורט הנצחי של ארצות הברית ואם תשאל אמריקאי מה זה פוטבול? והוא יענה: לא מכיר, אז כנראה הוא עולה חדש. נכון, אומנם כדורגל נחשב לספורט הפופולרי ביותר באירופה, בדרום אמריקה והתפתח לאסיה ואפילו האמריקאים אימצו אותו זה לא אומר שאת הפוטבול אף אחד לא מכיר. ליגת ה-NFL (ליגת הפוטבול הלאומית) מוכיחה שוב ושוב שהיא הליגה החזקה בעולם. לא מאמינים? הנה ״מיינד בלאו״! ליגת ה- NFL מגלגלת בשנה כ-9 מיליארד דולר (מקום ראשון בעולם!). אחריה ליגת הבייסבול עם 7 מיליארד דולר ורק אז הליגה האנגלית בכדורגל שמרוויחה 5 מיליארד דולר. אני די מופתע שהיא מרוויחה כאלו כמויות, ראיתם כמה כסף משקיעים בסופרבול או אפילו סתם משחק רגיל? טוב נו כל משחק ממלאים את האצטדיונים כ-80 אלף ועד 100 אלף אוהדים שבאים לראות את קבוצתם מנצחת בעוד צעד אל עבר הגביע הנחשק הלא הוא: גביע ווינס לומברדי. אפילו במכללות אין ספורט מטורף כמו פוטבול, 150 מכללות בארצות הברית שבהם הרבה מהאצטדיונים גדולים יותר משל הליגה הלאומית. 150 מכללות שמחולקות לעשר ליגות פחות או יותר ונותנות לשחקנים את הפוש אל עבר הליגה הלאומית.  כמו בכל ספורט אמריקאי משחקים כמה שנים במכללה, נרשמים לדראפט, ומשם לליגה הלאומית חוץ מבכדורסל שגם הרבה שחקנים באים לאירופה ואסיה. בקיצור גם במכללות פוטבול הוא הספורט הדומיננטי.

אבל עזבו רגע את הליגה האמריקאית, רגע אם נעזוב את הליגה האמריקאית, על איזו ליגה נדבר? נכון שכחתי, הליגה הישראלית! ליגת ה- IFL שמתפרסת ברחבי המדינה מנהריה ועד באר שבע, מירושלים ועד תל אביב ועוד ועוד…. לליגה אין שום מטרת רווח היא פשוט רוצה להפיץ את הספורט הנפלא הזה לקהל הישראלי, האם זה עובד לה? ובכן, כן! יש גם ליגת נוער בארץ מגילאי 14-18 בחיפה, ירושלים, רחובות ועוד ועוד… כנראה שלכולם די נמאס מכדורגל וכדורסל ורוצים לנסות ספורט חדש. אגב, פוטבול מיועד לכולם: לגבוהים, נמוכים, שמנים, רזים, חלשים וחזקים לא משנה מה אתה או מי אתה, נמצא לך תפקיד.

בועט הנבחרת, גל מסיקה. למי שמכיר מתחום הכדורגל, כן מדובר בשוערה לשעבר של מכבי הרצליה (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)
בועט הנבחרת, גל מסיקה. למי שמכיר מתחום הכדורגל, כן מדובר בשוערה לשעבר של מכבי הרצליה (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)

ועכשיו לנושא העיקרי של הכתבה: נבחרת ישראל בפוטבול. כמו שאומרים אין ליגה בלי נבחרת, ובכן לישראל יש גם נבחרת פוטבול אשר עובדת ומתאמנת קשה בימים אלה לקראת משחק חשוב מול נבחרת ספרד בחוץ. לנבחרת הרבה שחקנים שמשחקים בליגה חלקם עלו לארץ לא מזמן ורוב השחקנים לא הכירו את המשחק עד לפני כמה שנים. נכון שכתבתי משהו על מכללות? ובכן הקווטרבק של נבחרת ישראל מס׳ 13 אלכס סוויאקה שיחק שנתיים במכללה שהיא בין המפורסמות בארצות הברית ושהאצטדיון שלה מקום שני בעולם!

אלכס סווייקה. תקוות הנבחרת. (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)
אלכס סווייקה. תקוות הנבחרת. (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)

מבחינת מקומות ישיבה, מישיגן וולברינס קבוצה שמשחקת בליגת הביג 10 במכללות. בנבחרת תוכלו גם למצוא את דני איסטמן שזכה כבר בשלושה תארי MVP במדי קבוצת ״מורדי יהודה״ שזכתה השנה בתואר השני שלה השנה. וכנראה שלא רק אנחנו חושבים ככה כי דני איסטמן זכה ב-MVP של אליפות העולם בפוטבול פלאג, ובכן יש עתיד.

דני איסטמן, עוד כוכב כחול-לבן (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)
דני איסטמן, עוד כוכב כחול-לבן (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)

דני איסטמן קיבל הצעות ממכללות בארצות הברית אך סירב ונשאר כאן בארץ ישראל. שכחתי לכתוב  שגם מירי רגב שרת התרבות והספורט בירכה את הנבחרת לפני המשחק הגדול בספרד (אמרתי לכם שזה ספורט פופולרי) יתרה מזאת, רוברט קראפט יהודי עשיר מארצות הברית והבעלים של הניו אינגלנד פטריוט שזכו השנה בסופרבול בפעם הרביעית הביא השנה 20 חברי היכל התהילה של הפוטבול!! לאצטדיון שקרוי על שמו בירושלים (אצטדיון קראפט). בקיצור כלכך הרבה סיבות לאהוב את הספורט הזה. אתם בטח שואלים למה אני כותב כלכך הרבה על ספורט שלא הרבה מכירים בארץ אז אני רק רוצה להפיץ את הספורט ובמיוחד לתת המון אהבה ועידוד למשחק של נבחרת ישראל מול ספרד ב-30 לאוגוסט וכל ניצחון יעזור לנו להתקרב לדרג ב׳ באירופה. הנבחרת התחילה להתאמן במאי 2014 תחת הדרכתו של יונה משען שאימן את ״אריות ירושלים״ ומאמן כיום את נבחרת הנשים בפוטבול פלאג אשר זכה איתן במדליה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מאמן הנבחרת יונה משען (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)
מאמן הנבחרת יונה משען (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)

אז לכל מי שקורא את זה,  לא משנה אם אתם אוהבים יותר כדורגל או כדורסל, טניס או כדוריד, שמדובר בנבחרת ישראל לא משנה באיזה ספורט זה עוסק, כולנו משפחה אחת גדולה שרוצה לייצג את המדינה שלנו בכבוד. אל אל ישראל!

הנבחרת מוכנה לדרך לספרד (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)
הנבחרת מוכנה לדרך לספרד (צילום: דף הפייסבוק הרשמי של נבחרת ישראל בפוטבול)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort