זה שהולך וזה שבא: האם הצהובים צדקו בפיטורי ספאחיה ומי זה יואניס ספרופולוס?

לפני קצת פחות משבוע מכבי תל אביב פיטרה את מאמנה, נבן ספאחיה. הצהובים פתחו את העונה עם מאזן נוראי של 6:1 ביורוליג והחליטו על זעזוע בקווים. בעונה שעברה נבן הגיע בכדי לקחת את הפרוייקט החדש של מכבי שיצרו מהפכה בסגל ונתנו את המפתחות לקרואטי. ספאחיה לא נחל הצלחה באירופה כאשר לא הצליח להעפיל שלב ואף הפסיד בגמר גביע המדינה. גם בליגה הצהובים נראו רע אך דווקא מהלך מבריק של ההנהלה, שהחזירה את ג'רמי פארגו בדיוק למאני טיים בליגה נתן סיומת מעודדת לעונה עם זכייה באליפות.

ספאחיה, שילם את מחיר הכישלונות (הטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל)

בקיץ רבים חשבו שספאחיה ישלם את המחיר על העונה הרעה אשתקד אך כנראה שהזכייה באליפות סנוורה את מקבלי ההחלטות במועדון הצהוב והחליטו להשאיר את הקרואטי. ספאחיה טעה המון במכבי אפשר להתחיל בכך שנתן בשנה שעברה את המפתחות לשחקן כמו פייר ג'קסון ולא לנוריס קול, אפשר להמשיך בכך שהתעקש על ג'ונה בולדן ולא נתן יותר קרדיט לדאשון תומאס ברוב חלקי העונה וכמובן אינספור התירוצים ו"ההתבכיינות" על השיפוט\לו"ז\פציעות וכולי. אפשר להאשים בטעויות בבניית הסגל הצהוב את הנהלת מכבי או ניקולה וויצ'יץ' ואין ספק שיש להם חלק ניכר בטעויות אך אי אפשר שלא להאשים גם את ספאחיה. כמאמן אין ספק שיש לו מילה בהחתמת שחקנים ולכן הוא שותף מלא לחוסר האיזון המוגזם בסגל של מכבי. האלופה התמקדה בעמדות 1 ו-5 אך כמעט ולא החתימה פורוורדים, ברמה ראויה ליורוליג. קיין ורול הם שחקנים נחמדים אך בהחלט לא שחקני חמישייה לגיטימיים עבור קבוצה שרוצה לעלות שלב. בנוסף, קלויארו שחקן איכותי שגם נלחם ושומר היטב אך גם הוא שחקן משלים ולא יותר, איך ייתכן שבמצב הזה ויתרו על שחקן כמו דאשון תומאס? ומי החתים את קנדריק ריי?

אפשר להאשים את פתיחת העונה החלשה של מכבי בהגרלת המשחקים או בפציעות של שחקנים כמו בלאק, וולביקן ופארגו אך מכבי נראתה ביורוליג כמו קבוצה בלי מאמן. האלופה קלעה רק 75.7 נקודות למשחק כשרק קבוצה אחת קולעת פחות ממנה. ההתקפה נראתה תקועה וחסרת אופציות כאשר כל הלחץ נפל על וולביקן ובלאק. כמו כן, גם ההגנה של הצהובים לא מבריקה והיא מדורגת במקום ה-13 ביורוליג עם ממוצע ספיגה של 82.7 נקודות למשחק. מכבי ניסתה בתחילת העונה את הגנת החילופים של ספאחיה שהייתה נוראית וכלל לא התאימה לחומר השחקנים בקבוצה (בלאק, אובריינט..) אולם המאמן התעקש ורק במשחקו האחרון על הקווים ביטל את השיטה. אכן אין ספק שהפציעות השפיעו על הצהובים וכמובן גם לוח המשחקים אך ההפסד לגראן קנריה החלשה חרץ את גורלו של הקרואטי שאיכשהו שרד עונה ורבע במועדון.

וולביקן, הכל עובר דרכו (הטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל)

מיד לאחר הודעת הפיטורים של ספאחיה מכבי תל אביב הודיעה גם על החתמת מאמן חדש, יואניס ספרופולוס. היווני שאימן בשנים האחרונות את אולימפיאקוס החל את דרכו במחלקת הנוער של אפולון קלמריאס ובשנת 1994 מונה למאמנה הראשי. בשנת 1997 מונה לעוזר המאמן של בפאוק סלוניקי אותה אימן לא אחר מאשר צביקה שרף. בשנת 2001 מונה לעוזר מאמן נבחרת יוון ובשנת 2005 חתם כעוזר מאמן באולימפיאקוס תחת פיני גרשון. יואניס שימש גם כעוזר מאמן בצסק"א וכמאמן ראשי בקבוצת קולוסוס רודוס אך בשנת 2014 סוף סוף ביצע את הקפיצה הרצינית ומונה למאמן אולמפיאקוס. המאמן זכה בשני אליפויות יוון בשנים 2015, 2016 ופוטר מאולמפיאקוס בסוף עונת 2017-18 לאחר אובדן האליפות.

כמאמן ראשי זו התחנה הראשונה של ספרופולוס מחוץ ליוון. יואניס ידוע כאחד המאמנים ההגנתיים הטובים באירופה, אולם האם הוא האיש שצריכים במכבי? הסגל במכבי תל אביב בנוי מרובו משחקנים אמריקאיים ולכן רוב המאמנים האירופיים יתקשו לאמן עם המרקם החברתי שנוצר במקרים כאלה. המאמן היווני בנה באולימפיאקוס קבוצה סופר קשוחה שהייתה ידועה בהגנה שלה ובהתקפות הפיק אנד רול של ספאנוליס אך כעת היווני מגיע לקבוצה בא אין רכז טבעי ואין כמעט שחקנים מקומיים או אירופיים להם הוא רגיל. יואניס יצטרך להתאים את עצמו לסיטואציה ולדעת כיצד לשלב בין הטמעת עקרונות המשחק שלו לבין החומר האנושי והמקצועי שקיים בסגל הצהוב על מנת לנסות ולשפר את המאזן העגום של הצהובים ביורוליג והאמת שהמשימה שלו מאוד קשה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
11 אמריקאיים בסגל הצהוב (הטוויטר הרשמי של מכבי תל אביב בכדורסל)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית