לה קלאסיק: פריז נותרה מושלמת לאחר ניצחון מפוקפק על מארסיי

חובבי הכדורגל האנגלי יודעים שמשחקים בין ארסנל, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד הם משחקים בעלי היסטוריה ארוכה ויריבויות בנות שנים רבות. לחובבי הכדורגל הספרדי יש את ה"סופר קלאסיקו", המשחק הענק בין ריאל מדריד לברצלונה, שרק היום נגמר בניצחון מוחץ של ברצלונה. ולאוהדי הכדורגל הצרפתי, יש את ה"לה קלאסיק", ה- משחק, בהא הידיעה. פריז סן ז'רמן נגד מארסיי.  בתזמון מושלם עם הקלאסיקו הספרדי, הוא סוף סוף הגיע. נכון, אמנם מארסיי היא לא הקבוצה הגדולה שהייתה בעבר, אך המשחק מול פריז יישאר תמיד משחק נוסטלגי, לוהט, מותח ומעניין.

פריז סן ז'רמן הגיעה למשחק לאחר חילוץ התיקו הדרמטי בבית מול נאפולי, שחיזק את העובדה שפריז היא קבוצה אחרת לגמרי באירופה. הקבוצה שמביסה 5:0 את ליון כאשר אמבפה כובש רביעייה, ומועמדת להדחה בשלב הבתים של ליגת האלופות. היא באה לאצטדיון של מארסיי בידיעה שהמשחק הזה לא הולך להיות קל, ופתחה בהרכב תמוהה ללא אמבפה ועם צ'ופו מוטינג בחוד, כאשר זהו לא התפקיד הטבעי שלו. בנוסף לתיאגו סילבה הפצוע, קימפמבה המורחק, שעות לפני המשחק נודע כי אדינסון קבאני, שסחב פציעה מאמצע השבוע, לא יהיה כשיר למשחק הגדול. במסיבת העיתונאים לפני המשחק, תומאס טוכל אמר: "אני בהחלט מתרגש, זה משחק יוצא מן הכלל באצטדיון עם אווירה מדהימה. זה יהיה אתגר גדול, כי מאוד קשה לנצח במארסיי. אנחנו חייבים להיות מוכנים. ההרגשה היא שלא היינו במיטבנו נגד נאפולי, אבל זה מאחורינו".

מן העבר השני, מארסיי הגיעה למשחק לאחר הפסד באירופה מול לאציו – 3:1. היא ניצחה את שני המשחקים האחרונים שלה בליגה, והגיעה למשחק בידיעה שניצחון יעלה אותה למקום הרביעי על חשבונה של ליון. כזכור, בעקבות היריבות והמתח ששורר בין אוהדי הקבוצות, במשחקים בין פריז למארסיי אוהדי הקבוצה הביתית בלבד מורשים להגיע לאיצטדיון, כך שעם רוח גבית כזו, אפשר לומר שמארסיי הגיעה עם 12 שחקנים – ה-11 שעל המגרש והקהל הענק שלה.

המחצית הראשונה לא הייתה טובה מצד 2 הקבוצות, כאשר בקושי נראו איומים ממשיים לשער, אך המחצית השניה בהחלט סיפקה את הסחורה. החילוף שהיה חייב להיעשות נעשה – אמבפה נכנס, וכבש מיד לאחר מכן. שער חוקי של מארסיי נפסל לאחר עבירה שלא הייתה על מרקיניוס, רודי גארסיה הורחק לאחר התלונות לעבר השופט, ובתוספת הזמן דראקסלר הכפיל ל-2:0. פריז עם ניצחון חשוב מאוד, מארסיי יצאה מקופחת ועצבנית מאוד.

מארסיי: ס. מנדנדה, ז'. אמאבי, ב. קאמארה, ע. ראמי, ב. סאר, ל. גוסטבו, ק. סטרוטמן, מ. סאנסון (רדוניץ 73'), ל. אוקאמפוס (ק. מיטרוגלו 85'), ד. פאייה, פ. תאובין (ו. ג'רמיין 72')

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פ.ס.ז': א. אראולה, ט. קהרר, מרקיניוס, ס. אנסוקי, ת. מונייר, מ. וראטי, י. דראקסלר, ח. ברנאט, א. די מאריה (א. ראביו 73'), ניימאר, א. צ'. מוטינג ׁ(ק. אמבפה 62')

שחקני פריז בחימום (חשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז')

מהלך המשחק:

מחצית ראשונה:

ב-10 הדקות הראשונות המשחק לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד וללא התקפה משמעותית מצד שתי הקבוצות.

בדקה ה-12 פריז ניסתה לבצע תרגיל מהקרן כאשר ניימאר שלח כדור שטוח מהקרן היישר לדראקסלר שניסה להתתפנות לבעיטה. דראקסלר אכן קיבל את הכדור אך בעט לא טוב, גבוהה מעל המשקוף.

בדקה ה-14 ניימאר כמעט וכבש את השער היפה ביותר שלו העונה, כאשר הרים לעצמו כדור למספרת בתוך הרחבה, אך לואיז גוסטבו היה שם כדי לחסום את הברזילאי של פריז בדיוק ברגע הבעיטה.

בדקה ה-23 צ'ופו מוטינג קיבל כדור טוב ברחבה וניסה לכבוש, אך בעט חלש ולא מדוייק, מנדנדה אפילו לא היה צריך להתאמץ והכדור הלך החוצה.

פתיחה לא מזהירה בשביל האורחים (חשבון הטוויטר הרשמי של מארסיי)

בדק ה-28 סוף סוף קיבלנו ניסיון התקפי אמיתי של מארסיי! הוא קיבל את הכדור מחוץ לרחבה  לאחר ניסיון הרמה של תאובין שהורחק, ושיחרר בעיטה חזקה אך לא מדוייקת שיצאה החוצה. למרות זאת, בפעם הראשונה המשחק ראינו את מארסיי מנסה להגיע למצב רציני במשחק.

בדקה ה-32 אמאבי מגנה של מארסיי הרים כדור טוב מהאגף השמאלי לעבר הרחבה, ואנסוקי הרחיק את הכדור לקרן. פאייה הרים מצויין לאוקמפוס, שנגח לאחור וכמעט הכניע את אראולה, אך השוער עצר את הכדור מעולה ומנע שער.

מארסיי מתאוששת מהפתיחה הפושרת ומראה שהיא יודעת לשחק כדורגל כשהיא רוצה.

בתוספת הזמן, פריז יצאה להתקפה אחרונה במחצית, ולאחר מספר פעמים בהם ניסתה לפרוץ את הגנת מארסיי, דראקסלר הפנוי מסר לדי מאריה, שהיה חייב לכבוש. הוא בעט לעבר השער, אך קווין סטרוטמן עמד על הקו והציל את מארסיי מלרדת להפסקה בפיגור שהיה יכול בהחלט לשנות את תמונת המשחק.

המחצית הראשונה הסתיימה, ביכולת מאוד פושרת של שתי הקבוצות, כאשר בקושי ראינו התקפות. המחצית התאפיינה בעיקר באגרסיביות ולחימה, והשאירה טעם של עוד.

תוצאת המחצית הראשונה (חשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז')

מחצית שנייה:

למרות היכולת הפושרת מצד צ'ופו מוטינג, אמבפה עדיין לא עלה לשחק, וכאשר הוא עלה מחדר ההלבשה לספסל היה ניתן להבחין שהוא אינו מרוצה במיוחד מהמצב.

למרות זאת, מיד עם פתיחתה של המחצית, אנחל די מאריה איים על שערו של מנדנדה כאשר קיבל כדור טוב מחוץ לרחבה ובעט חזק ושטוח. השוער הצרפתי הותיק היה מוכן, והדף את הכדור לקרן.

בדקה ה-56 ניימאר הזכיר לנו כמה שהוא שחקן גדול. שלושה שחקנים מקיפים את מספר 10, והוא ליהטט עם הכדור וחלף על פני שלושתם פשוט בקלילות, ושחרר בעיטה מצוינת שחלפה סנטימטרים ספורים מהשער של מארסיי.

בדקה ה-57 מארסיי קיבלה כדור חופשי על סף הרחבה, דימיטרי פאייה בעט טוב, אך אראולה הדף לקרן. בעיטת הקרן הגיעה לראמי, שניסה לכבוש במספרת מפתיעה, אך היא נבלמה ע"י הגנת פריז.

בדקה ה-62 החילוף המתבקש הגיע – צ'ופו מוטינג יצא, קיליאן אמבפה נכנס.

בדקה ה-64 תאובין פרץ מאגף ימין לאמצע ובעט חזק אך לא מדויק מדי, והכדור יצא החוצה.

בדקה ה-65 החילוף שהיה כל-כך מתבקש הניב גם שער! די מאריה קיבל את הכדור במחצית המגרש, ראה את אמבפה שסימן לו למסור, וכך היה. אמבפה פרץ עם המהירות האדירה שלו וחלף על פני קמארה, וכבש בקלילות רבה מול מנדנה. 1:0 לפריז, חילוף מנצח!

אמבפה חוגג (חשבון הטוויטר הרשמי של פ.ס.ז')

בדקה ה-75 אמבפה כמעט והכפיל את השערים שלו ושל פריז. במהלך דומה מאוד לגול, הצעיר המוכשר קיבל כדור מדי מאריה, הפעם מהאגף הימני, ובעט חזק לעבר השער. הפעם, מנדנדה היה מוכן וקלט את הכדור.

בדקה ה-77 מונייה קיבל כדור נהדר על סף הרחבה לאחר התקפה מסודרת של פריז, ובעט חזק. מנדנדה, שסך הכל מדובר ביום טוב שלו, עצר את הבעיטה המסוכנת והרחיק לקרן.

בדקה ה-79 אמאבי החליט שהגיע תורו לאיים על השער, ובעט חזק מחוץ לרחבה כדור שהיה קרוב מאוד לקורה. איום לא רע בכלל למארחים.

בדקה ה-86 מארסיי קיבלה כדור חופשי, דימיטרי פאייה הרים כדור טוב ללואיז גוסטבו שבעט לשער, אראולה הדף ומיטרוגלו המחליף עט על הריבאונד והכניס את הכדור לרשתאך השער נפסל! מרקיניוס נפל לאחר התנגשות עם קווין סטרוטמן, והשופט פסל את המהלך כיוון שחשב שהייתה עבירה על הבלם הברזילאי. הקשר ההולנדי התלונן בפני השופט כי הוא לא עשה דבר ואכן, בשידור החוזר של המהלך נראה בבירור כי לא הייתה עבירה, ומרקיניוס עשה הצגה. משמע – השער חוקי נפסל שלא בצדקשופטי ה-VAR לא התערבו, רודי גארסיה התלונן בפני השופט והורחק. איזו דרמה!

בדקה ה-95 כאשר מארסיי דחפה לשער שוויון עם כל שחקניה, הם שכחו שיש לה צורך בהגנה. לאחר ניסיון התקפי כושל , פריז יצאה להתקפה מתפרצת – ניימאר קיבל את הכדור מאמבפה, ניסה לבעוט לשער אך ללא הצלחה. למזלו הכדור הגיע לדראקסלר שגלגל לרשת. 2:0 נהדר לפריז, כואב למארסיי.

איזה סיום דרמטי למשחק! מארסיי מקופחת, פריז מנצחת. ועוד בפעם ה-11 העונה.

(חשבון הטוויטר הרשמי של מארסיי)

משחקים נוספים ששוחקו היום בליגה הצרפתית: 

בורדו – ניס 1:0 כבש לניס: סיפריאן (54')

רן – ריימס 2:0 כבש לריימס: אודין (16', 53')

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort