הדרך אל הגמר

חצאי הגמר של אליפות אירופה לנערות סיפקו מופע מדהים בנתניה ובלוד הוכיחו כי ארבעת העולות למעמד הזה הן ללא ספק נבחרות נהדרות שבכל יום כל אחת מהן יכולה לשים את ידיה על התואר.

שבדיה-גרמניה(3:3) (2:4 בפנדלים)

 

המשחק שהתחיל ראשון בין שבדיה לגרמניה בנתניה הוליד את כמות השערים הרבה ביותר בטורניר הנוכחי אך לא לאחר 90 דקות וגם לא לאחר 120 הוא הצליח למצוא את זהות המנצחת. בעיטות הכרעה מ-11 מטרים הן אלו שבסופו של דבר שלחו את השבדיות, שהיו עדיפות על המגרש, למפגש נוסף בנתניה ביום שני.

מהלך המשחק:

משחק עם קצב נהדר יוצא כאן בנתניה כאשר אהגוץ (גרמניה) ודה יונג (שוודיה) מגיעות מצבים מוקדמים אבל לא מדייקות.

בדקה ה-12 של המשחק נפרץ הסכר! כדור חופשי של גאוגיגל מגיע לקפטנית קנאק שמקדימה את ביורן וכובשת 1:0 גרמניה.פחות מ9 דקות על השעון מאז השער מגיעה התשובה השבדית כאשר טובה אלמקוויסט שמשחררת בעיטה חזקה שלא משאירה שום סיכוי לשוערת 1:1. הקצב הנהדר ממשיך בנתניה ובלקסטיניוס ממשיכה לעשות צרות להגנה הגרמנית אבל בינתיים פאוולס עומדת איתן בין הקורות. דקה לפני הירידה להפסקה בלקסטניוס מצליחה להקדים את ההגנה הגרמנית לכדור גובה וזה כל מה שהחלוצה הנהדרת הזו צריכה! 2:1 שבדיה-יש לנו מהפך!

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המחצית השניה נפתחה בצורה מהוססת וצוותי האימון שלחו את המחליפות להתחמם אולי לקראת חילוף שיכריע לכאן או לכאן.

בדקה ה57 גאייר נכנסה במקום דיקמן בגרמניה וכבר אחרי דקה החלה במהלך שבסופו של דבר הניב את הקרן ממנה נינה אהגוץ עשתה את השוויון! 2:2 בנתניה.

נינה אהגוץ אחרי שער השוויון. (צילום אופ"א)
נינה אהגוץ אחרי שער השוויון. (צילום אופ"א)

המאמן השבדי רצה להחזיר לעצמו את היתרון ושלח את אנגלדאל למגרש במקום יאנסון. כאשר גם גות'ברג נכנסה במקום אלמקוויסט בהמשך. אצל הגרמניות וולטר פינתה את מקומה לשולר שמיד שמה חותמת על המשחק כאשר בישלה מלחליפה הנוספת מדלין גאייר את ה3:2 של הגרמניות ויש לנו כאן מהפך נוסף!

מתאיס נכנסת במקום סהאן בגרמניה כאשר יש רק 6 דקות עד לסיום המשחק, 3:2 לגרמניות והחילוף האחרון של השבדיות מגיע, בלומקוויסט במקום אוסקארסון. בדקה ה-88 מגיעה הדרמה! בלקסטניוס פורצת נהדר בצד שמאל ומשחילה כדור בין פאוולס לבראנדברג (בה הוא נוגע לקות לפני שנכנס) וכובשת את ה3:3! לאחר חוסר וודאות קל למי לתת את השער מחליטים במזכירות שבלקסטניוס עם צמד ושזה לא שער עצמי של המגנה הגרמניה. אנחנו כבר בהארכה.

30 דקות די רגועות עברו בהארכה למרות מצבים קורצים של אנגלדאל וקנאק ועכשיו מגיעים הפנדלים!

פנדלים:

בעיטה ראשונה: קנאק (גרמניה) ואנגלדאל (שבדיה) עושות את העבודה. 1:1

בעיטה שניה: גאייר נעצרת אצל השוערת השבדיות! נטלי ביורן כובשת את הפנדל שלה! 2:1 שבדיה!

בעיטה שלישית: גם ראוש נעצרת אצל הולמגרן!! מדהים! בלקסטיניוס לא מפשלת וזה כבר 3:1 לשבדיה!

בעיטה רביעית: גאוגיגל משאירה לגרמניה סיכוי קטן, 3:2. בלומקוויסט ניגשת לבעוט ו….שולחת את השבדיות לגמר!!!!! 4:2!!! לא צריך פנדל חמישי ואיזה תצוגה של אמה הולמגרן בין הקורות בבעיטות ההכרעה!!!

 

שבדיה: הולמגרן; ארונסון, ביורן, אקהולם, אוקוויסט; לופקוויסט, דה יונג, אלמקוויסט (גות'ברג-77), אוסקארסון (בלומקוויסט-85); יאנסון (אנגלדאל-61), בלקסטייניוס.

גרמניה: פאוולס; בראנדבורג, קנאק, ווידמייר, ראוש; גאוגיגל, דיקמן (גאייר-57), פרייגאנג; וולטר (שולר-77), סהאן (מת'אייס-85), אהגוץ.

השבדיות חוגגות לאחר הפנדל המכריע (צילום אופ"א)
השבדיות חוגגות לאחר הפנדל המכריע (צילום אופ"א)

תגובות:

מאמן נבחרת שבדיה קאלה בארינג: "זה היה המשחק הכי גדול בגילאים האלה שיצא לי אי פעם לראות, הדרך בה הגרמניות חזרו למשחק הייתה נהדרת. תירגלתי פנדלים באימון המסכם ואמרתי לבנות שלא אתן להיו הגיבורות אלה השוערת שלנו וכך זה גם היה".

מאמנת נבחרת גרמניה מארן מיינרט: "אני מאוכזבת. היו כאן שני נבחרות מדהימות ומשחק מדהים אבל צד אחד היה חייב להפסיד בסופו של דבר ועדיין עם איך ששיחקו לא הגיע לנו להיות מודחות. אני מרוצה מאיך שהנבחרת נראתה למרות של הצחנו להסתדר טוב עם מס' 9 שלהן (בלקסטיינוס) שפשוט שחקנית מדהימה. צריך לברך את שבדיה על משחק נפלא ואנחנו נתכונן בצורה טובה יותר לטורניר הבא".

ספרד-צרפת (1:1) (4:5 בפנדלים)

המשחק השני באצטדיון העירוני בלוד נפתח בשליטה מאוזנת של הנבחרות שסיפקו מחצית ראשונה נהדרת אך במחצית השניה היו פחות יוזמות. בהארכה היו ניסיונות למצוא את ההכרעה כולל מהלך ביזארי של המאמן הצרפתי (אליו עוד נגיע בהמשך). בסופו של דבר גם במשחק הזה הפנדלים היו אלו שקבעו את זהות העולה השנייה לגמר וקבעו כי יריבתה של שבדיה ביום שני תהיה ספרד.

מהלך המשחק

הצרפתיות פתחו עם משחק אגרסיבי כמו שהן תמיד יודעות, אחת הסיבות שהן טרם ספגו שער מאז תחילת קמפיין המוקדמות ועד עכשיו. ספרד החלה ללחוץ דרך האגפים בעזרת המהירות של אנדראה סאנצ'ס ולוסיה גומס.

בדקה הרביעית קרן של סאנצ'ס הגיעה לראשה של טורמו שנגחה החוצה.

דקה 12: כרטיס צהוב להאווה סיסוקו (צרפת) אחרי עבירה על נהיקארי גארסיה (ספרד).

דקה 20: הזדמנות של אנדראה סאנצ'ס נעצרת אצל סינדי פרו

דקה 23: סאקינה קרשאווי בועטת לשער אבל מחמיצה את המסגרת בקצת.

דקה 25: עוד הזדמנות של סאקינה, שנראת מצויין על המגרש, אבל דה טורו עוצרת אותה.

דקה 36: שער לצרפת! מארי-שארלוט לז'ה בורחת מהשומרת שלה נוריה גארוטה ובבעיטה אידרה ברגל שמאל מכניעה את דה טורו, שער שלישי ללז'ה בטורניר.מארי-שרלוט לז'ה לאחר שער היתרון של צרפת (צילום : אופ"א)

מארי-שרלוט לז'ה לאחר שער היתרון של צרפת (צילום : אופ"א)

דקה 41: הזדמנות של ת'אה גרבוואל אבל דה טורו עוצרת אותה.

דקה 42: איזה שער שוויון חכם של אנדראה סאנצ'ס פאלקון! הקיצונית השמאלית של ברצלונה מקבלת מסירת עומק לאלבה רדונדו ושולחת כדור קשתי חד לפינה הנגדית של סינדי פרו, זה היה נראה שאולי היא בכלל תכננה להרים את הכדור לרחבה. זהו השער הראשון שצרפת סופגת מאז תחילת המוקדמות!

נבחרת ספרד חוגגת את שער השוויון של סאנצ'ס (צילום אופ"א)
נבחרת ספרד חוגגת את שער השוויון של סאנצ'ס (צילום אופ"א)

מחצית: 1-1 נהדר בין הנבחרות.

דקה 46: חילוף במחצית, לוסיה גומס מפנה את מקומה ללאוריטה דומינגס בספרד.

המשחק מתחיל להאט בקצבו והופך לאט לאט לקרב פיזי. השופטת מעירה ללז'ה , קונדון וסנדרה הרננדס על העבירות שהן מבצעות.

דקה 71: חילוף שני בספרד, יוצאת פילאר גארוטה, נכנסת ליירה באניוס

דקה: 78 הזדמנויות לגארבינו ולגאת'רה להבקיע אבל דה טורו במקום.

דקה 80: למארי נכנסת במקום גארבינו בצרפת.

דקה 88: סיסוקו נפגעת בפניה וזה לא נראה טוב, כן, היא מוחלפת על ידי נואמי קראז' עם חשש לשבר באף.

סיום 90 הדקות

המשחק מתנהל ברובו במרכז השדה עכשיו כאשר לכל נבחרת נותר חילוף בודד, העצבים מתחילים לפעול וסנדרה הרננדס הקפטנית נכנסת לפנקס עם כרטיס צהוב אחרי עבירה על קונדון.

הזדמנויות של נוריה גארוטה ואלבה רדונדו לא מוצאות את המסגרת ונגיחה של רוסיו גאלווס ננעצת במשקוף! הספרדיות לוחצות עכשיו כדי להשיג את השני אבל מן העבר השני קרשאווי בעזרת מתפרצת נהדרת גם שולחת טיל שמרעיד את המשקוף של דה טורו. סיום המחצית הראשונה של תוספת הזמן.

דקה 111: חליוף אחרון בספרד, כובשת השער אנדראה סאנצ'ס יוצאת ונכנסת לאורה אורטגה.

בדקה ה116 הלם באצטדיון! המאמן הצרפתי ז'יל אייקיים מבצע פה את "תרגיל ואן חאל" מהמונדיאל לגברים ומוציא את השוערת שלו, סינדי פרו, לטובת רומאן ברונו.

הזדמנויות אחרונות לפני הפנדלים לטורמו (ספרד) וקרשאווי (צרפת) אבל הן לא מדייקות ואנחנו עוברים לפנדלים!

פנדלים:

בעיטה ראשונה: דומינגס (ספרד) וגרבוואל (צרפת) מדייקות 1:1

בעיטה שניה: סנדרה הרננדס (ספרד) ולאמארי (צרפת) ממשיכות באותו קו, 2:2

בעיטה שלישית: לאורה אורטגה (ספרד) כמעט מחמיצה! אבל זה נכנס בסופו של דבר, קארשאווי (צרפת) גם לא מפספסת. 3:3

בעיטה רביעית: בלטראן (ספרד) בקור רוח, 4:3. וגם רומאנלי (צרפת) מדייקת. 4:4
בעיטה חמישית:
נהיקארי גארסיה, שנראתה נהדר כל הטורניר עבור ספרד שומרת גם הפעם על קור הרוח המופתי שלה, 5:4 לספרדיות וכל הלחץ על הקפטנית הצרפתייה והכוכבת הגדולה שלהן, מארי-שרלוט לז'ה. החלוצה שמשחקת במץ בועטת ו….שולחת את הכדור מעל השער!!!!! הספרדיות בגמר!!!! איזו אכזבה עבור הקפטנית הנהדרת של צרפת!!!

השחקניות הספרדיות מקיפות את דה טורו השוערת אחרי ההחמצה של לז'ה (צילום" אופ"א)
השחקניות הספרדיות מקיפות את דה טורו השוערת אחרי ההחמצה של לז'ה (צילום" אופ"א)

הרכבים:

ספרד: דה טורו; נ.גארוטה, גאלווס, טורמו, בלטראן; הרננדס, רדונדו, פ.גארוטה (באניוס-71); גומס (דומינגס-46), סאנצ'ס (אורטגה-111), גארסיה.

צרפת: פרו (ברונו-116); רומאנלי, גרבוואל, סיסוקו (קראז'-89), דהאייה; קונדון, גאת'רה, גרבינו (למארי-80), מתאו; קרשאווי, לז'ה.

תגובות:

מאמנה של צרפת ז'יל אקיים אמר בסיום המשחק: "להפסיד בפנדלים זה אכזרי מה שגם שלטנו טוב במשחק, אני מאוכזב עבור הבנות ובפרט עבור מארי-שרלוט. אבל הפסדנו לנבחרת שראויה להגיע לגמר, הן שיחקו מצוין". לשאלה האם עשה את חילוף השוערות לקראת בעיטות ההכרעה ענה אייקיים: "לא, זה לא היה בשביל הפנדלים, סינדי (פרו, השוערת הראשונה) נפצעה במהלך המחצית הראשונה של ההארכה לכן החלפתי אותה אחרי שראיתי שהמחליפה עשתה את החימום המלא, עבור ההולנדים המהלך הצליח בגביע העולם לגברים לצערי לנו זה הצליח קצת פחות".

מאמן ספרד חורחה וילדה: " ללא ספק המשחק הכי קשה שהיה לנו בטורניר הזה, צרפת נבחרת נהדרת שעשתה לנו המון חיים קשים ולמזלי הבנות עשו את העבודה שלהן ב110% וניצחנו". לשאלה איך מתכוננים לגמר ביום שני, אמר וילדה: "עדיין מוקדם לחשוב על יום שני, בואו ניתן לבנות להנות מהרגע ולשמוח על העלייה לגמר, מחר בבוקר כבר אשב איתן על ההכנות מול שבדיה אבל הערב בואו ניתן להן קצת ספייס".

חלוצת נבחרת ספרד לאורה אורטגה שנכנסה כמחליפה בהארכה:" אני שמחה שהצלחנו לעשות את העבודה ושהפנדל שלי נכנס, עכשיו אנחנו מרוכזות לסיים את המטלה שלמה הגענו לשיראל, זכייה בגביע"!

כובשת שער השוויון עבור ספרד, אנדראה סאנצ'ס פאלקון: "כיף לחזור מפציעה ממושכת (הייתה בחוץ יותר מחודשיים עד תחילת המשחקים בישראל) ולהצליח לעזור לנבחרת. בשלב הבתים עדיין התקשתי לשחק כמו שאני רגילה אבל היום הרגשתי שחזרתי לעצמי והשער שלי הוכיח לי שצדקתי. ביקשתי לשמור את כדור המשחק כי זאת חוויה להבקיע  שער שעוזר לכולנו לעלות לגמר וכעת אני מרוכזת יחד עם חברותיי במטרה אחת-הגמר ביום שני". לשאלה האם השער היה מתוכנן או לא ענתה סאנצ'ס: "מה זה משנה אם זה בפנים"? "אבל האמת היא שכן כיוונתי לשער, ראיתי שהשוערת יצאה קצת, אולי כי חשבה שאני רוצה להרים לרחבה, הכל עניין של חצי שניה של ניצול ההזדמנות שיש לך ולשמחתי ניצלתי אותה בצורה היעילה ביותר".

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית