מעלים הילוך: משחקי המחזור התשיעי בפרמייר ליג יוצאים לדרך!

צ'לסי-מנצ'סטר יונייטד (שבת 14:30):
המשחק שפותח את המחזור שלנו הוא כמובן הגדול והמעניין ביותר בו. כשצ'לסי פוגשת את מנצ'סטר יונייטד זה תמיד מעניין, אך כשמוריניו בסביבה זה תמיד יותר חם. כידוע, המאמן הפורטוגלי הולך על חבל דק, וכל רוח עשויה להפיל אותו, לסיים את תפקידו בתיאטרון החלומות. מוריניו הרוויח את הסיטואציה הזו ביושר רב: פתיחת העונה השלישית שלו במועדון הפכה לפתיחה הגרועה ביותר של יונייטד בפרמייר ליג, מערכת היחסים שלו עם שחקנים רבים רעועה (מישהו אמר פול פוגבה?) ועל אף שהסגל לא עבר מהפכה, רמת הכדורגל והתיאום בין השחקנים ברצפה. פער של שבע נקודות בצמרת לאחר שבעה מחזורים אומר הרבה לא רק על היכולת החלשה של יונייטד, אלא גם על הפער התהומי בינה לבין הקבוצות בהן היא אמורה להתחרות: מנצ'סטר סיטי, ליברפול, יריבתה במשחק הקרוב ושות'. נקודה בעייתית נוספת אצל מוריניו ויונייטד היא הבינוניות המתמשכת: מבחינת איכות כדורגל, אין שום גרף שיפור משתי העונות הקודמות של המיוחד על הקווים באולד טראפורד, אולי ההפך. חומר השחקנים נשאר ברובו אותו הדבר, ועוד נוספו חיזוקים, אולם משחק ההתקפה עדיין נראה כאילו זרקו כמה שחקנים על המגרש ואמרו להם: "שחקו!", ומשחק ההגנה מקרטע אף הוא, על אף שבמקרה הזה חומר השחקנים בהחלט לא מספיק טוב.
לא להכל כמובן מוריניו אחראי, אך אם יש משהו שהוא האחראי הכמעט בלעדי לו זה חדר ההלבשה המפולג, כנהוג בעונתו השלישית ברציפות של המאמן באותו המועדון. הריבים המתוקשרים עם פוגבה ומרסיאל הגיעו למקומות לא טובים והשיא היה הסרטון שדלף לרשת בו מוריניו העיר לפוגבה בזמן אימון והאחרון הגיב בצורה שמבהירה לכל מה הוא חושב על הדברים ועל מי שאמר אותם. מזווית אישית, אם מוריניו היה שחקן ולא מאמן, אני מאמין שפוגבה אף היה חותר למגע פיזי ולא מסתפק בפרצוף כועס ותגובה מאיימת. בשל המקרים הללו ועוד חדר ההלבשה של יונייטד הפך משוסע בין השחקנים החוסים בצילו של המאמן כדוגמת לוק שואו, לוקאקו וכו', לבין המתנגדים לו: פוגבה, מרסיאל וחברים. לצד אלו יש את הניטרליים שלא לוקחים צד בעניין, והרי לכם המתכון המושלם למועדון בתסבוכת.
אז אם מוריניו יוצר רק רע, למה הוא לא מפוטר? ובכן, פיטורי המיוחד בשלב הזה של העונה עשויים לעלות ליונייטד כ-35 מיליון ליש"ט, סכום שבאמת לא ידגדג למועדון הכדורגל העשיר בעולם את קצה הזרת, אך זה לא מחיר שהם ישמחו להוציא רק על פיטורים.
כל זה נחמד ויפה, אולם הסיבה העיקרית שמוריניו עדיין על הקווים ביונייטד, היא שפיטוריו יהיו חותמת על כישלון נוסף של אד וודוורד, האיש החזק ביותר במועדון. מי שבעבר היה האחראי על התוכנית הפיננסית של המועדון ועשה פלאים בתפקיד, הפך למנכ"ל של השדים האדומים, ואם לפני כמה שנים האוהדים האשימו רק את המאמן, היום הם יודעים שזה שעומד מאחוריו אשם לא פחות. המועדון אמנם המשיך להתקדם במדיה ולהכניס כסף בכמויות היסטריות, אך בכל מה שקשור לכדורגל הוא לקח כמה וכמה וכמה צעדים אחורה. וודוורד תפר במהלך השנים עסקאות הזויות, פארסות ענק, שפך עשרות מיליונים שלא לצורך והביא שחקנים שלא מתאימים לקבוצה רק בשל השם הנוצץ שלהם (פלקאו, די מריה ועוד ועוד). וודוורד הוא גם זה שהביא את מוריניו על אף שהיה ברור לכולם איך זה עומד להסתיים. המיוחד פשוט לא מתאים לאופי של המועדון ולסיטואציה שהוא נמצא בה כרגע. ביונייטד צריכים שקט, עבודה קשה, תהליך, שיקום, כשמה שמוריניו מביא איתו זה הרבה רעש וצלצולים וניסיון לספק תוצאות מידיות ללא התחשבות בדרך. למרות הניגוד הברור, הביא וודוורד את מוריניו משום שיש לו שם, הוא מושך עניין. כעת נראה שהגיעה נקודת האל-חזור, מוריניו ילך הביתה, אם לא במשחק הזה אז במשחק הבא או בזה שאחריו, אך אחרי עזיבתו תהיה זאת ההזדמנות האחרונה של וודוורד עצמו לפני שהוא יצטרך לשחרר בעצמו את המושכות, משום שבינתיים זה פשוט לא הולך.
כישלון ידוע מראש-מוריניו ווודוורד (Manchester Evening News)
אך ישנו תסריט אחד, הזוי ומופרך, שיכול להיות שהתחלתו נכתבה לפני כשבועיים. כל מה שנכתב עד כה הורגש בעוצמות גדולות כשיונייטד הייתה בפיגור 2-0 מול ניוקאסל באולד טראפורד, כבר אחרי 10 דקות. אין אחד שלא ראה כבר בעיני רוחו את ההודעה המתקרבת: "מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד מודה לז'וז'ה מוריניו על כל מה שעשה למענו, ומאחל לו הרבה הצלחה בהמשך". אולם אז, בניגוד מוחלט לכל מה שקורה, יונייטד קמה לתחייה מהבור הכי עמוק שיש. מנצ'סטר יונייטד ממש שיחקה כדורגל, מהלכים התקפיים, דאבל פסים. שלושה שחקנים שלא פגעו כבר תקופה ארוכה מדי, פתאום נתנו הצגה: חואן מאטה כבש בבעיטה חופשית נפלאה בדקה ה-70, אנתוני מרסיאל שלא כבש שער בפרמייר ליג במשך שמונה וחצי חודשים הרשית שער נהדר אחרי דאבל פס עם פוגבה בדקה ה-76, ולקינוח: אלכסיס סאנצ'ז, הפלופ, השחקן הכי נמוך על המגרש, זה שלא כבש בפרמייר ליג כבר 854 דקות, עם נגיחה על הפרגי טיים, 3:2 עצום ליונייטד בסיום! עד עכשיו לא ברור מה קרה באותה מחצית שנייה, בה השדים האדומים נזכרו איך לשחק כדורגל, איך אין ספק שמוריניו זכה לעוד כמה ימים של חסד. הסיכויים שיפוטר בקרוב נשארו גבוהים בהחלט, אך אם יונייטד יצרה משהו חדש מול ניוקאסל, משהו שהיא תמשיך איתו למשחק הקרוב מול צ'לסי, למשחקים הבאים, להמשך העונה, אזי מוריניו הפך לגמרי את הגלגל והציל גם את עצמו וגם את מר וודוורד.
ווסטהאם-טוטנהאם (שבת 17:00):
משחק מעניין נוסף שקיבלנו הוא אחד מהדרבים של לונדון. ווסטהאם תארח את טוטנהאם בלונדון סטאדיום, 11 ימים לפני שהן נפגשות שוב במסגרת גביע הליגה.
הפטישים בניצוחו של מנואל פלגריני, בנו לעצמם סגל טוב שיכול לשאוף גבוה, אך פתחו את העונה בצורה מהוססת ולא יציבה. מצד אחד הם ניצחו את יונייטד 3-1 וסיימו בתיקו עם צ'לסי, אך מן העבר השני נוכל למצוא הפסד לברייטון ותבוסה 4-0 לליברפול. לווסטהאם חסרים לא מעט שחקנים חשובים שנעדרים בשל פציעה: אנדרי קארול, ג'ק ווילשר (כמה מפתיע), ווינסטון ריד ומנואל לאנציני, כשגם השחקן הכי חשוב שלהם, מרקו ארנאטוביץ' נמצא בספק למשחק. הם יכולים להתנחם בכך שצ'יצ'אריטו חוזר לסגל לאחר שנעדר מחמישה משחקים. אם ווסטהאם תגיע חדה כמו ששיחקה מול יונייטד היא תוכל לקחת את שלושת הנקודות מהתרנגולים שהסגל הקצר שלהם כבר נראה תשוש למרות שהעומס הרציני עוד לפניהם.
הנה הוא חוזר-צ'יצ'אריטו (premier league)

החבורה של מאוריסיו פוצ'טינו נראית עייפה והעונה רק החלה. הכדורגל פחות מלהיב ופחות איכותי מבשנה שעברה, והשחקנים סופגים יותר פציעות. ההנהלה תשלם את המחיר על כך שלא הקציבה תקציב לרכש בקיץ, והפעם הוא עשוי להיות כבד משום שצ'לסי וארסנל השתדרגו ומאיימות על המקום של טוטנהאם בליגת האלופות. התקווה הגדולה היא הארי קיין כמובן: אם העונה הוא לא יצליח לסחוב את טוטנהאם רחוק, אף אחד אחר לא יעשה את זה.

ארסנל-לסטר סיטי (שני 22:00):
ארסנל ניצחה 9 משחקים ברציפות (בכל המסגרות) ונמצאת שתי נקודות בלבד מהפסגה. על מצב כזה לא שמעו הרבה זמן באיצטדיון האמירויות, אך זאת האמת, ארסנל משחקת טוב. אונאי אמרי שפתח את העונה עם שני הפסדים-לסיטי ולצ'לסי, הצליח לשפר את ארסנל עם שינויים נקודתיים בהרכב. שחקני הרכש טוריירה, לנו וגואנדוזי נכנסו לעניינים, והרוח במועדון מצפון לונדון לא היה חיובית כל כך כבר תקופה ארוכה. לסטר לעומתה לא יציבה ומפספסת נקודות אשר הייתה יכולה לקחת, כמו ההפסדים לבורנמות' ולאברטון. השועלים פגעו עם רכשים בדמות ריקרדו פריירה וג'יימס מדיסון הנהדר, ועם יותר עוצמה ומהירות הם יוכלו לקחת נקודות גם מול הגדולות, מה שלא עשו עד עכשיו (הפסדים ליונייטד ולליברפול).
כישרון ענק-מדיסון (Daily Mirror)

יתר המשחקים:

בורנמות'-סאות'המפטון (שבת 17:00)
קרדיף סיטי-פולהאם (שבת 17:00)
ניוקאסל-ברייטון (שבת 17:00)
מנצ'סטר סיטי-ברנלי (שבת 17:00)
וולבס-ווטפורד (שבת 17:00)
האדרספילד-ליברפול (שבת 19:30)
אברטון-קריסטל פאלאס (ראשון 18:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort