לגעת בזהב

כל מה שרציתם לדעת על האח הקטן והצפוני יותר של הקופה אמריקה.

היום בלילה זה יתחיל, הטורניר המשמעותי ביותר של קונקאקא"פ (התאחדות הכדורגל של צפון ומרכז אמריקה). בשנת 1991 התאחדות הכדורגל של צפון ומרכז אמריקה החליטה שנמאס לה מטורנירים קטנים וזניחים בין נבחרות שונות שתחת חסותה והחליטה שאם יש את היורו, את אליפות אסיה ואת הקופה אמריקה למה שלא יהיה טורניר שישתף את החברות בהתאחדות הקונקאקא"פ בטורניר בו תוכרז אלופת היבשת. כך נוצר לו גביע הזהב אשר מתקיים תמיד בארה"ב (אם כי ב1993 ו2003 חלקים ממנו שוחקו גם במקסיקו והשנה כמה משחקים ישוחקו בקנדה).

בגביע זכו 3 נבחרות שונות בלבד, שלושתן בצפון אמריקה! שיאנית הזכיות היא מקסיקו עם 6 תארים כאשר לארה"ב יש 5. בתואר הראשון של תחילת המילניום בשנת 2000 זכתה קנדה וזוהי בעצם חלוקת התארים בטורניר. כמו אצל אחותו מהדרום, גם לגביע הזהב היו נבחרות אורחות אשר באו לתת איזון לטורניר כדי שייצאו בתים שווים. קולומביה, ברזיל, אקוואדור ואפילו דרום אפריקה ודרום קוריאה הגיעו עד ארה"ב כדי לשחק בטורניר החביב שיצא לו לתת במה לכוכבים דוגמת אנדראס גווארדאדו וחסוס אריאנו המקסיקנים אשר פרצו לתודעה בעקבות יכולת מדהימה בטורנירים הקודמים.

השנה אין אורחות כי הצליחו למצוא איזון בין הנבחרות בשיטת הקופה אמריקה. גם כאן יהיו 3 בתים של 4 נבחרות כאשר 2 הראשונות עולות ו2 נבחרות שסיימו במקום 3 בעלות המאזן הטוב ביותר יצטרפו אליהן.

 

בית א': ארה"ב, פנמה, האיטי, הונדורס.

ארה"ב:

מאמן: יורגן קלינסמן (גרמניה)
קפטן:
מייקל בראדלי (טורונטו)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שחקנים בולטים: קלינט דמפסי (סיאטל), אלחאנדרו בדויה (נאנט, צרפת), בראד גוזאן (אסטון וילה, אנגליה), דיאנדרה ידלין (טוטנהאם, אנגליה).

שווה לעקוב אחרי: ג'וזי אלטידר. החלוץ בן ה25 שמשחק בטורונטו כבר הספיק לשחק בויאריאל, האל סיטי, אלקמאר, חרס, סנדרלנד ובורסאספור. אה ויש לו כבר 81 הופעות בנבחרת. הוא חזר לMLS  אחרי שלא הצליח יותר מדי באירופה וטורניר כזה יכול להביא אותו חזרה לבמה המרכזית בעיקר כשארה"ב היא אחת הפייבוריטיות לזכייה.

תחזית אופטימית: שוויון 6-6 עם מקסיקו בכמות התארים.

תחזית פסימית: הדחה מביכה בחצי הגמר, פחות מזה ייחשב לסנסציה!

 

פנמה:

 

מאמן: הרנאן דאריו גומס (קולומביה)
קפטן:
לואיס טחאדה (חואן אאוריץ', פרו) (פליפה באלוי, הקפטן הקבוע, ייעדר מהטורניר בגלל פציעה)

שחקנים בולטים: רוברטו נורס (סינאלואה, מקסיקו), ארמאנדו קופר (סנט פאולי, גרמניה), לואיס טחאדה (חואן אאוריץ', פרו)

שווה לעקוב אחרי:  אניבל גודוי. הקשר של הונבד ההונגרית ידוע בתור גרזן חסר פשרות. שווה לעקוב אחרי שחקן שממש לא קל לעבור.

תחזית אופטימית: מקום שלישי ועם קצת מזל גם עלייה לרבע.

תחזית פסימית: האיטי עוקפת אותם בדרך לקרקעית הבית.

 

האיטי:

 

מאמן: מארק קולאט (צרפת)
קפטן:
ג'וני פלאסיד (ריימס, צרפת)

שחקנים בולטים: ג'וני פלאסיד (ריימס, צרפת), רג'ינאלד גורו (רוסטוב,רוסיה), ג'ף לואיס (סטנדארד ליאז', בלגיה), ז'אן אוד-מוריס (נאה סלמינה, קפריסין).

שווה לעקוב אחרי: ג'ף לואיס. הקשר המצוין אותו הביא גיא לוזון לליאז' בעונה שעברה לפני שיצא להרפתקה בצ'רלטון השתלב לא רע בבלגיה כאשר גם בנבחרת הוא השחקן הכי בולט יחד עם השוער פלאסיד והחלוץ מוריס שהספיק לשחק בפ.ס.ז'. קשר 50\50 שמרבה לתקוף אבל לא כובש מצטיין, טור הבישולים שלו אבל לא מבייש אף שחקן קישור מהטופ ובמשחק הוא מזכיר טיפה את יא יא טורה.

תחזית אופטימית: פעם האיטי הייתה בשר התותחים של איזור הקריבים אבל הרבה השתנה מאז. בבית הזה הם הנבחרת הכי חלשה, אבל עם קצת רצון ויכולת יכולים לא לסיים אחרונים, זאת תהיה המטרה.

תחזית פסימית: הכל טוב ויפה אבל מגורל אכזר אין לאן לברוח. מקום אחרון.

 

הונדורס:

 

מאמן: חורחה לואיס פינטו  (קולומביה)
קפטן:
נואל וייאדארס (אולימפיה)

שחקנים בולטים: מיינור פיגרואה (ללא קבוצה), אנדי נג'אר (אנדרלכט, בלגיה), נואל וייאדארס (אולימפיה)

שווה לעקוב אחרי: אנדי נג'אר. הקשר ההתקפי הנהדר של אנדרלכט רוצה לפרוץ קדימה לקבוצה גדולה יותר, הופעה טובה בטורניר אולי תעזור לו.

תחזית אופטימית: במונדיאל שנה שעברה הם לא עשו בושות (טוב נו חוץ מהשער העצמי של השוער וייאדארס) וכאן בטורניר הם בעמדה מצויינת להמשיך גבוה. חצי גמר.

תחזית פסימית: בקושי לעלות מהמקום השלישי הם לא ציפו..מה הפלא שההדחה ברבע הגמר תגיע?

 

בית ב': קוסטה ריקה, אל סלבדור, ג'מייקה, קנדה.

 

קוסטה ריקה:

 

מאמן: פאולו ואנצ'ופ
קפטן:
בראיין רואיז (פולהאם, אנגליה)

שחקנים בולטים: סלסו בורחס (לה קורוניה, ספרד), בראיין רואיז (פולהאם, אנגליה), ג'ואל קמפבל (ויאריאל, ספרד), אסטבן אלווארדו (אלקמאר, הולנד)

שווה לעקוב אחרי: אסטבאן אלווארדו. קיילור נאבאס לא זומן לטורניר כאשר הסיבה הרשמית היא פציעה והלא רשמית היא הפחד של ריאל מדריד שיקבל פציעה. זה הזמן של אסטבן להוכיח שהוא יכול לתת פייט לשוער יותר מנוסה, טוב וותיק ממנו. צריך לזכור שאלווארדו עצמו יצא לשחק באלקמר כבר בגיל 19.

תחזית אופטימית: עם איך שהם נראו במונדיאל הם יכולים לזכות.

תחזית פסימית: במונדיאל היה את נאבאס. חצי גמר ודי.

 

אל סלבדור:

 

מאמן: אלברט רוקה (ספרד)
קפטן:
אנדרס פלורס (ניו יורק קוסמוס, ארה"ב)

שחקנים בולטים: אנדרס פלורס (ניו יורק קוסמוס, ארה"ב), רפאל בורגוס (פרדריקסטאד, נורבגיה)

שווה לעקוב אחרי: פאבלו פונייד. הקשר המצוין משחק בקבוצת סטיארנן האיסלנדית שהתפרסמה בעקבות חגיגות השערים המאוד יצירתיים של שחקניה. חוץ מלקבל מלא צפיות ביוטיוב הם גם משחקים כדורגל וזכו באליפות איסלנד הרבה בזכות עבודה לא רעה בכלל של קשר נבחרת אל סלבדור.

תחזית אופטימית: רבע גמר.

תחזית פסימית: מקום אחרון בבית כי בכל זאת לקנדה יש יותר כשרון.

 

ג'מייקה:

 

מאמן: וינפרייד שאפר (גרמניה)
קפטן: 
רודולף אוסטין (לידס יונייטד, אנגליה)

שחקנים בולטים: מייקל הקטור (רדינג, אנגליה), ג'ובי מקאנוף (לייטון אוריינט, אנגליה), דוויין מילר (סיריאנסקה, שוודיה), אדריאן מריאפה (קריסטל פאלאס, אנגליה)

שווה לעקוב אחרי:  דוויין מילר. אחרי הביזיון של דוויין קר במשחק מול פראגוואי בקופה אמריקה למשחק מול ארגנטינה עלה השוער המחליף מילר וסיפק מופע אדיר מול מסי וחבורתו. הפעם קר אפילו לא זומן ומילר יהיה השוער הראשון. הזמן שלו להוכיח שהוא ראוי להישאר בעמדה הזאת הגיע.

תחזית אופטימית: חצי גמר.

תחזית פסימית: רבע גמר כי לא לעלות לא בא בחשבון.

 

קנדה:

 

מאמן: בניטו פלורו (ספרד)
קפטן:
ג'וליאן דה גוזמן (אוטאווה)

שחקנים בולטים: טוסיין ריקטס (הפועל חיפה, ישראל), ג'וליאן דה גוזמן (אוטאווה), לארס הירשפילד (ולרנגה, נורבגיה), דייויד אדגר (בירמינגהאם, אנגליה)

שווה לעקוב אחרי:  סמואל פיאטה. הילד בן ה20 של דפורטיבו לה קורוניה הוא עתיד הכדורגל הקנדי. מי שבגיל צעיר יצא לצרפת לאקדמיות הנוער של מץ ופורטונה דיסלדורף משחק עכשיו במדי קבוצת המילואים של דפור בעמדת הקשר האחורי. החיים בליגה הרביעית בספרד לא קלים אבל הצוות המקצועי של הקבוצה הראשונה של דפור כבר סימן אותו בתור אחד שאמור לעלות לסגל הראשי בעונה הקרובה ואם תסתכלו על יכולת המסירה שלו ועל התיקולים חסרי הפשרות תבינו למה.

תחזית אופטימית: חצי גמר. עבור מדינה שאיבדה את דור הזהב שלה (פריינד, סטאלטרי, ראדזינסקי, האם) להגיע לארבעת הגדולות עם סגל חסר ניסיון זה הישג!

תחזית פסימית: בית שבו לפתע קנדה מוצאת את עצמה בתור הנבחרת החלשה ביותר זה מפתיע. מקום אחרון בבית הוא משהו שלא יפיל יותר מדי אנשים מהכיסא כי בכל זאת, קוסטה ריקה נראית מדהים, את ג'מייקה ראיתם בבית המוות של הקופה אמריקה-היא לא התבזתה וסלבדור גם לא פראיירים.

 

בית ג': מקסיקו, גוואטמלה, טרינידד וטוגאבו, קובה.

 

קובה:

 

מאמן: ראול גונסאלס טריאנה
קפטן:
ינייר מארקס (וייה קלארה)

שחקנים בולטים: ינייר מארקס (וייה קלארה), אלברטו גומס (גוואנטאנאמו), חורחה קוראלס (פינאר דל ריו)

שווה לעקוב אחרי: הקשר אלברטו גומס משחק בקבוצת גוואנטאנאמו אשר השם שלה ישר מעלה קונוטציות שליליות (בית הסוהר הגדול של אסירים בטחוניים שארה"ב הקימה שם). אבל הקבוצה עצמה וגומס בפרט לא ממש מתייחסים לשכנים מאל קאעידה שהיו כלואים לא רחוק מהאצטדיון ואם קובה תשיג משהו חיובי במהלך הטורניר זה יהיה בזכות יכולת גבוהה של מס' 8 שלהם.

תחזית אופטימית: עלייה סנסציונית לרבע הגמר וכדי להוסיף לסנסציה, מהמקום השני המכובד!

תחזית פסימית: הנבחרת הכי חלשה בטורניר תסיים אחרונה.

 

גוואטמלה:

 

מאמן: איוון פראנקו סופניו
קפטן:
חוסה מנואל קונטרראס (קומוניקסיונס)

שחקנים בולטים: חוסה מנואל קונטרראס (קומוניקסיונס), קרלוס רואיס (מוניסיפל), מרקו פאפה (סיאטל, ארה"ב), מויסס הרננדס (פ.צ. דאלאס, ארה"ב)

שווה לעקוב אחרי: סטפנו צ'ינקוטה. הבלם שנולד בגרמניה לאבא איטלקי ואמא גוואטמלית משחק בקבוצת צ'מניץ הגרמנית וגר רוב חייו בגרמניה. הוא יכל לשחק עבור שלושת הנבחרות של המדינות שצויינו ואף שיחק בנבחרות הצעירות של גרמניה אבל בחר בסופו של דבר לייצג את נבחרת גווטמאלה הבוגרת.

תחזית אופטימית: רבע גמר.

תחזית פסימית: מקום שלישי שלא יספיק לעלייה בגלל ששתי הנבחרות בבתים האחרים היו בעלות מאזן טוב יותר.

 

טרינידד וטובאגו:

 

מאמן: סטיבן הארט
קפטן:
קנווין ג'ונס (קרדיף, אנגליה)

שחקנים בולטים: קנווין ג'ונס (קרדיף, אנגליה), קאלים היילנד (גנק, בלגיה), שלדון באטו (מכלן, בלגיה), אוברי דייויד (שחטאר קראגנדי, קזאחסטאן).

שווה לעקוב אחרי: קאדים קורבין. החלוץ הצעיר (בן 19) שמשחק בקבוצת סיינט אן המקומית אמור להיות הדבר הבא שיוצא מהמדינה. אם יצליח להגיע לחצי ממה שהשיג הכדורגלן הגדול ביוצר שיצא מטרינידד (דוויט יורק) אז מצבו של הילד לא רע בכלל.

תחזית אופטימית: חצי גמר, כי אם ההגרלה לא תהיה אכזרית זה אפשרי.

תחזית פסימית: רבע גמר בקושי ומשם הביתה.

 

מקסיקו:

 

מאמן: מיגל הררה
קפטן:
אנדרס גווארדאדו (פ.ס.וו. איינדהובן, הולנד)

שחקנים בולטים: דייגו רייס (פורטו, פורטוגל), הקטור הררה (פורטו, פורטוגל), ג'ונאת'ן דוס סנטוס (ויאריאל, ספרד), ג'יובאני דוס סנטוס (ויאריאל, ספרד), קרלוס וולה (ריאל סוסיאדד, ספרד), גיירמו אוצ'ואה (מלאגה, ספרד), אנדרס גווארדאדו (פ.ס.וו. איינדהובן, הולנד)

שווה לעקוב אחרי: חסוס קורונה. הקשר הנהדר של טוונטה הראה במהלך הקופה אמריקה שהוא רמה מעל שאר הסגל. כאן הוא מגיע בתור שחקן שולי כי לטורניר הזה מקסיקו באה עם כל הסגל המלא (מינוס צ'יצ'אריטו והקטור מורנו הפצועים) וחובת ההוכחה עליו שבפעמים הבאות המאמן מיגל הררה  ייתן לו את המושכות גם כשכל התותחים בסגל.

תחזית אופטימית: הפייבוריטית הברורה לזכייה גם תעשה את זה

תחזית פסימית: לחשוב על מקסיקו בתור אחת שאפילו לא תגיע לגמר נשמע דמיוני, הדחה מוזרה בחצי הגמר זאת התחזית הפסימית למרות שגם בחלומות הכי שחורים שלהם המקסיקנים לא ידמיינו מצב שבו הם לא במשחק הגמר.

 

אז לאחר שסיקרנו את הבתים ואת הנבחרות כל מה שנותר הוא להיצמד לשידור ב2 בלילה, המשחק הראשון מתחיל!
בדרך כלל הטורניר הזה מספק המון שערים אז כדאי משעמם לא יהיה.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort