לקראת עונת 18-19: מכבי ת"א

מאמן: נבן ספאחיה (נשאר)

נשארו: אלכס טיוס, ג‘ון דיבורתולומיאו, ג‘ייק כהן, מייקל רול, דיאנדרה קיין, ג‘רמי פארגו, יובל זוסמן

הגיעו: קנדריק ריי, אנג‘לו קאלוירו, סקוטי וילבקין, נמרוד לוי, ג‘וני אובראיינט

עזבו: פייר ג‘קסון, איתי שגב, ג‘ונה בולדן, ארט פראחובסקי, דשון תומאס, נוריס קול

מצבם לא ברור: כרם משעור ודני אבדיה (אביו הודיע שימשיך אולם לדעתי עדיין יש סיכוי כי יושאל לקבוצה אחרת בליגה הלאומית או בליגת העל).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שימור הסגל: שנה שעברה מכבי תל אביב פתחה את הסיבוב הראשון של הליגה בצורה טובה כאשר סיימה אותו עם שני הפסדים בלבד אולם את שני המחזורים לאחר מכן סיימה עם 4 הפסדים כל אחד, כפול מכך. הסיבה לתסמין זה הייתה בין היתר הבעיה של השחקנים המרכזיים של הקבוצה ובדגש על הזרים. אולם, ההצלחה במציאת שני שחקנים רוטציה טובים במחירים הגיוניים (רול וקיין) כמו גם שימור הליבה הישראלית (ג'ונדי, טיוס וכהן כולם דורגו בין 10 הישראלים המובילים במדד בליגה) וכמובן שימור המאמן (על אף הביקורות עליו) מעניקים למכבי ציון גבוה על שימו בקיץ. – 9/10 הסיבה לציון לא מושלם היא ההימנעות מהשארה של דשון תומאס, אחד הסקוררים בקבוצה בשנה שעברה ושחקן שמסוגל נקודות מכלום ולשחק בשתי העמדות היותר חלשות של הקבוצה.

אסטרטגיה: שנה שעברה לא הייתה למכבי תל אביב אסטרטגיה ברורה, מצד אחד ההחתמה של ג'קסון וקול כשני גארדים נמוכים שאינם רכזים טבעיים יחד עם דיברתולומיאו שאינו רכז טבעי ואף אינו גבוה כלל. מצד שני החתמתם של בולדן (בולדן מוגבל טיפה פחות אך קיבל את התפקיד הזה מספאחיה) וטיוס, שני שחקנים גבוהים שתלויים ביכולות הגארדים לייצור נקודות ויחסית מוגבלים. לא פלא ששנה שעברה התקשתה מכבי מאוד בהתקפה עומדת ועל כן כשעצרו את משחק הריצה שלה כמעט ולא הצליחה לתפקד. בנוסף לכך, הקליעה של קול וקיין (שני שחקני ההגנה היותר טובים של הקו האחורי) הייתה לא יציבה דייה כאשר קול מדייק רק ב21% מחוץ לקשת, וקיין למרות שעומד על 40% בעונה הסדירה (33% בפלייאוף) קלע רק 18 שלשות בכל העונה, פחות משלשה למשחק.

בניגוד לכך, השנה  האסטרטגיה של מכבי מאוד ברורה ומאוד נוטה לכיוון הNBA  של היום. ההחתמות של ווילבקין ופארגו מסמנות דבר אחד, מכבי שמה את הכסף על הקו האחורי. ההישארות עם גבוה יחסית מוגבל כמו טיוס, וגם  ההחתמה של קאלוויארו שמרווח את המשחק אך לא מסוג השחקנים שמייצרים לעצמם יותר מדי מצביעות על עמדת הרכז כחלק מרכזי בפאזל התל אביבי. פארגו, הרכז של הקבוצה, מסר בפלייאוף שעבר בממוצע 8 אסיסטים במשחק וזה למרות זמנו הקצר עם הקבוצה. גם העבודה כי קלע ב40% מהשלוש בעונה הרגילה ובנפח גבוה בהרבה מזה של קיין מצביעה על כי הוא מתאים לחלוטין לעבודה עם הגבוהים המוגבלים יותר של מכבי תל אביב, כמו גם מבחינה הגנתית הוא גבוה מקול ומג'קסון ויאפשר הגנה טובה יותר בקו האחורי.

גם סקוטי ויילבקין מהווה שדרוג רציני משנה שעברה, מעבר להגנה ששוב צפויה להיות טובה משל ג'קסון וקול בעיקר בגלל נתון הגובה, ווילבקין פותר בעיות רבות שהיו בסגל. בשנה האחרונה ביורוקאפ הוא קלע כ20 נקודות למשחק ומסר 5 אסיסטים וזאת למרות שאינו רכז טבעי. בנוסף לכך הוא קלע ב42% מהשלוש כאשר הוא זורק 8 שלשות במשחק ומדייק בכ3.5 מהן. הגארדים הללו ליחד החתמות גבוהים סולידיים אשר זקוקים להם יוצרת היררכיה ברורה מאוד במכבי תל אביב של השנה.

בנוסף לכך, התוספת של אובראיינט, שחקן גבוה עם עבר משמעותי באן בי איי שמסוגל לייצר לעצמו כלי עם הגב לסל, במיוחד בליגת הננסים שלנו תהיה משמעותית ותעניק אופציה התקפית נוספת לקבוצה כשההתקפה תקועה. ההיררכיה והאסטרטגיה הברורה מזכים את מכבי תל אביב ב9/10 בציון זה. הציון לא מושלם בגלל החתמתו החתמתו של ריי, מרגיש כמו ויש עודף בקו האחורי של מכבי תל אביב. למרות שניתן שקיין ורול ישחקו ב3 אין זה אופטימאלי למסגרת האירופאית. בנוסף לכך, זוסמן הביע רצון עז לשחקן בעמדות הגארד ולא בפורוורד ונדמה כי סוכם כי יקבל דקות משמעותיות. כל אלו מעלים שאלה מדוע הוחתם ריי.

איזון ישראלים – זרים – כרגע למכבי תל אביב בסגל יש 5 ישראלים , נמרוד לוי, ג'ון דיברתולומיאו, אלכס טיוס, ג'ייק כהן ויובל זוסמן כאשר הם מפוזרים בין העמדות. ארבעת  הראשונים הללו דורגו בין 10 המקומות הראשונים במדד לישראלים בשנה שעברה וראויים להיקרא ישראלים בכירים בליגה. התוספת של זוסמן אשר לא בא לידי ביטוי בסגל שנה שעברה היא בעייתית בעיניי אבל היא מוסיפה עומק ושחקן נהדר בעיקר לליגה כאשר עולה השאלה אם יצליח לתפקד גם במסגרת האירופאית והאם יקבל את ההזדמנות אותה ביקש. במידה וכן מכבי תל אביב תחזיק בסגל הישראלי החזק בליגה.

ראוי להתייחס גם לאבדיה, ומשעור. משעור במידה ולא יושאל או יועבר מהווה בזבוז אדיר של משאבים אם לא ישחק בליגה. כאשר אני מאמין שבליגה הוא יכול לתרום. אולם, בעיות הקליעה שלו יפגעו ביכולתו לתרום במסגרת האירופאית כאשר בליגה הוא וזוסמן יצטרכו להתחרות על דקות. על כן, המלצתי לקבוצה היא להשאילו. (ישנם דיווחים על משא ומתן עם הרצליה אך הנושא עדיין אל סגור סופית).

אבדיה לדעתי אינו בשל לרמה שלה מכבי מצבה משחקניה וכפי שראיתיו השנה ובעתודה למרות היכולות יוצאות הדופן שלו הוא צריך מקום בו יוכל לטעות ולקחת על עצמו אחריות. לדעתי השאלה שלו לקבוצה אחרת בליגת העל תהיה ההחלטה הנכונה בשביל הקבוצה ובשביל השחקן.

לסיכום בגלל האיכות הגבוהה של השחקנים שכבר בטוח ישארו מכבי תקבל ציון של 9/10 כאשר במידה ותצליח להביא את זוסמן לידי ביטוי בסגל, גם אם רק באחת מהמסגרות היא זכאית ל10 עגול.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית