כישרונית כלומר טובה? לא בהכרח

עקרונית היא נבחרת שכל שחקן שמשחק בה הוא מהטופ העולמי, אז איך זה שעדיין לא נחשבת בראש שלנו כפייבוריטית לקחת את הגביע העולמי? מה בלגיה צריכה לעשות כדי לשנות את הגישה ולהיכנס למועדון של הגדולות שזכו להניף את גביע העולם או לפחות להגיע למעמד 4 האחרונות לראשונה בתולדותיה?

ישנם מס' מכשולים שהנבחרת הבלגית צריכה לעבור כדי להתיימר להיות מטובות בעולם ולהגיע לטופ ברוסיה:

  1. שבירת תקרת הזכוכית- על נבחרת בלגיה מדברים כבר מ-2014 ככישרון העולה בעולם. היא נבחרת שהייתה כבר במקום הראשון בדירוג פיפ"א ב-2016 והדיבור היה שזה רק עניין של זמן עד שהנבחרת תתגבש ותתחיל לזכות בתארים.

מאז עברו 2 טורנירים גדולים ובשניהם- הדחה בשלב רבע הגמר. אם במונדיאל בברזיל ההדחה מול נבחרת ארגנטינה הייתה מקובלת כחלק מהתהליך שעוברת הנבחרת, ביורו כבר לא היו תירוצים.  הנבחרת הבלגית עם שלל כוכביה חטפה בראש מנבחרת ווילס הקטנה אחרי שהייתה פייבוריטית ברורה בקרב הזה והציפיות ממנה היו הגעה לגמר לפחות.

נראה מהמצב שנבחרת בלגיה חייבת ניסיון, מישהו שיסחוב את הנבחרת המוכשרת הזו ברגעים המכריעים, ואם השחקנים המנוסים (ורטונגן ואלדרוירלד מההגנה בעיקר) בלגיה יכולה להתקדם ולשבור את תקרת הזכוכית בטורנירים הגדולים.

  1. בעיית נאינגולן והשלכותיה- ראג'ה נאינגולן, קשרה הנהדר של רומא שהיה חלק חשוב בהעפלתה לחצי גמר ליגת האלופות, הגיע לסוף העונה בידיעה שאחרי עונה כזו יהיה לו מקום בטוח בהרכב למונדיאל ואולי אפילו סרט הקפטן. הוא ידע שאם הוא ייתן טורניר טוב עם נבחרתו הוא יכול להגיע למקומות הכי גבוהים באירופה.

אבל אז, משום מקום צפוי, המאמן הספרדי של נבחרת בלגיה, רוברטו מרטינז, החליט להוציא אותו מהסגל בשל "שיקולים מקצועים", לא דבר אמין כל כך בהתחשב בכושר שהגיע למונדיאל. האוהדים באדום התחילו מחאות מול מרטינז, שכללו שלטים נגדו ובעד ראג'ה במשחקי הידידות. מרטינז יודע שכל טעות של שחקני הקישור ישאלו איך הוא הסכים לוותר על ראג'ה, והוא חייב איתו את השחקנים והאוהדים בשביל לעשות את הטורניר הגדול שמצופה ממנו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
  1. שילוב כוכבי הפריימר ליג- לפני עונה צ'לסי לקחו את אליפות אנגליה, העונה מנצ'סטר סיטי. למה זה משנה? מכיוון ש-2 הכוכבים הכי גדולים של אותן קבוצות יישחקו ברוסיה ביחד בקרב של בלגיה במונדיאל.

יש הרבה שאומרים שריבוי כוכבים הוא לאו דווקא דבר טוב, ושבסופו של דבר הם "יידרכו אחד לשני על הרגליים"- ייקחו אחד לשני את המשבצת. במקרה של בלגיה, זה בהחלט יכול לקרות. כבר דובר רבות בעבר על המיקום של האזר ודה בריינה על המגרש כדי ששתיהם יבואו ליידי ביטוי במגרש בצורה הכי טובה שיכולה להיות.

אחת הבעיות של הנבחרת ב-2 הטורנירים הגדולים הייתה עצם העובדה ששניהם העלימו אחד את השני בשלבים המכריעים ונכשלו שוב. הרגיש כאילו "המגרש לא מספיק גדול בשבילהם". אם מרטינז יבהיר להם ויבין מה צריכה להיות השיטה שתיתן לשניהם מקום ברור על המגרש, שניהם יקחו על גבם את אחת הנבחרות הטובות בעידן הבלגי למקום שהיא צריכה להיות.

  1. פוקוס על המטרה- הרבה משחקניה החשובים של נבחרת בלגיה כבר חושבים על העונה הבאה- האזר וקורטואה בהתלבטות אם לעזוב את צ'לסי שמצבה נראה לא יציב, בטשואי חזר מההשאלה אצל דורטמונד ורוצה לשכנע את צ'לסי לתת לו מקום ולא לייבש אותו על הספסל ואם לא אז לפחות לתת לו לצאת לעוד עונת השאלה, אלדרוירלד נקשר עם מנצ'סטר יונייטד, ויטסל וקראסקו רוצים שהמונדיאל יסדר לו חוזה באירופה ולצאת מסין, פלאיני יעזוב את יונייטד וחושב כבר על מקומות אחרים, צ'אדלי רוצה קבוצה אחרת אחרי שירד ליגה באנגליה עם ווסט ברום ועוד.

בלגיה חייבת לתת פוקוס לשחקנים שלה שאמנם עתידם בקבוצות לא ברור אך הם כולם עכשיו במסגרת הנבחרת ובמסגרת הזו הם חייבים להילחם לטובת מדינתם כמה שיותר, כי המונדיאל זה מה שחשוב להם ולמדינה והם חייבים להיאבק על זה בלי הפרעות של גורמים חיצוניים.

  1. לחץ מהבית- סקר רנדומלי בבלגיה אמר ש-27% מאנשי המדינה חושבים שבלגיה תניף את גביע העולם במוסקבה בחודש הבא, מה שמראה על הטירוף במדינה. גם אלה שנגד מרטינז (ראו סעיף נאינגולן) עדיין חושבים שלנבחרת יש כל מה שצריך כדי להביא את גביע העולם לבריסל, והם גם יצביעו ברגליים במונדיאל הקרוב וייצבעו את רוסיה בדגלם.

על מרטינז לדעת לרסן את הלחץ ושלא יגיע אל השחקנים. מרטינז חייב לשלוט בקור הרוח שלהם ולנסות שהלחץ מבלגיה לא יגיע לשחקנים למרות הכל, ולשמור עליהם שיגיעו בשיאם לרוסיה.

לדעתי, אם הנבחרת האדומה שחורה תעבוד על כל בעיותיה למונדיאל הקרוב, עתידה מזהיר. אולי המדינה תיזכר לא רק כאומת השוקולד והוופלים הבלגיים, אלא גם כאלופת העולם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort