עדיין האלופה: הפועל י-ם בפיינל פור, 99:74 בגן נר

 

לאחר עונה סדירה מצוינת ופתיחה טובה לסדרה, גלבוע\גליל חזרה הערב לאולמה הביתי אשר במושב גן נר, כשהם עם הגב אל הקיר. החבורה הנושכת של בית הלחמי, אשר ספגה צמד הפסדים כואבים שהפכו את הסדרה לטובת האלופה, שהציגה כדורסל לא נאה לעין, אך בעל דגשים הגנתיים מובהקים. למרות זאת, חבורתו של קטש קיוותה להפוך כבר הערב בגלבוע, לקבוצה השלישית שמעפילה לפיינל פור, מול הקבוצה שלא ניצחה בביתה תקופה ארוכה. אלייז'ה ג'ונסון שסיפק את הכדורסל הטוב ביותר שלו בישראל במשחק הקודם, שוב נרשם על חשבונו של ויליאמס.

החמישייה של הפועל גלבוע\גליל כללה את: ג'ייקובן בראון, ד'יאנג'לו האריסון, חואקין שוכמן, זאק לידיי ובן אלטיט.

החמישייה של הפועל י-ם כללה את: בר טימור, ג'רום דייסון, טרנס קינסי, ריצ'ארד הוואל ורונלד רוברטס.

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רבע ראשון: 26:26

הפתיחה הייתה של האורחים אשר זכו לליווי מלא מעט אוהדים ירושלמים אשר הצפינו לגלבוע. דייסון פתח נפלא, לאחר שהכניס אסיסט נהדר לרוברטס, שסיים בדאנק ואף הוסיף את המגע. הגארד הירושלמי המשיך את הפתיחה המצוינת שלו לאחר שתפר שלשה נאה שלווה בקליעה מדויקת של ריצ'ארד הוואל שקבעה יתרון 8:1 מהיר לאורחים.

מי אם לא ג'ייקובן בראון – היה שם כדי לעצור את ההתלהבות הירושלמית, עם שלשה טיפוסית. אך המקומיים סבלו מאחוזים נמוכים מאוד בדקות הפתיחה, מה שאפשר להוואל להעלות את הפער לדו ספרתי (17:7) בחלוף קצת יותר מחמש דקות של כדורסל. הפער המשיך לטפוח לאחר קליעה של בר טימור מחוץ לקשת, אך שוכמן סיפק אסיסט מצוין לבראון שסיפק צליפה פנויה ל-3 נקודות וכעבור מספר שניות הגארד הישראלי האנרגטי סיפק חטיפה מצוינת והשלים שתיים קלות שהקפיצו את הקהל המקומי ושלחו את עודד קטש לקחת פסק זמן.

שיתוף פעולה בטעם של פעם בין יותם הלפרין לליאור אליהו, הגדיל את היתרון הירושלמי מעט, לאחר שהגארד הכניס מסירה נהדרת לשחקן הפנים, שסיפק סיבוב נפלא באוויר וסיים מעל הטבעת בקלילות. אך בראון המשיך בשלו. הגארד האקספלוסיבי סיפק שלשה, גא'מפ מחצי מרחק שכלל גם עבירה ולסיום חטיפה שהובילה לעוד סל חפירה של לידיי ובכך סגר ריצת 4-16 מקומית. קרפלס שמספק את הסדרה הטובה בקריירה שלו, השווה את התוצאה עם שלשה מהפינה.

רבע שני: 50:44

היתרון החליף ידיים לאורך חמש הדקות הראשונות של הרבע, בעוד שתי הקבוצות הפגינו משחק קצבי, אך מלא בטעויות בסיסיות, שכללו מסירה רשלנית במיוחד של שוכמן לקרפלס שהיה בודד בצבע וצעדים של דייסון לאחר מסירה רעה של הלפרין. ג'ונסון שעלה מהספסל סיפק סל אתלטי שהחזיר את היתרון למקומיים, אך דייסון ענה עם הקליעה השלישית שלו הערב מחוץ לקשת. אלטיט השווה, אך דייסון עם חדירה נהדרת ופינגר רול קליל, השיג את הנקודות וגם את זריקת הבונוס.

דייסון המשיך במופע הקליעות שלו, לאחר שהוסיף עוד שלשה, עם יד על הפנים במרחק מטר וחצי מקו העונשין. מהצד השני לידיי צימק בעוד סל אופייני בתום חדירה מלאת מגע, להתעלמות השופטים. גלבוע יכלה להשוות לאחר שהכדור נחטף, אך קרפלס סיפק מסירה רעה שהובילה לחטיפה של הלפרין ולניסיון מתפרצת כושל של ירושלים, שנגמר במסירה של הגארד  הישראלי ליציע.

מסירה רעה של ג'ונסון הובילה לחטיפה של פרפורוגלו ששלח את דייסון ללייאפ קליל, שקבע יתרון חמש לקבוצה מהבירה. אך שוב בראון עם מהלך נפלא מהכדרור, סיפק סיבוב נפלא על השומר שלו וסיים ב-לייאפ מוצלח. רם אליאספור לקח את הריבאונד לאחר החטאת עונשין של דייסון ונשלח בעצמו לקו, על מנת לספק 100 אחוזי הצלחה שקבעו את תוצאת הרבע.

רבע שלישי: 69:60

לאחר שני סלים מהירים של הוואל ופרפרוגלו, ירושלים מצאה את עצמה ביתרון עשר נקודות, פחות מדקה מפתיחת המחצית השנייה. גלבוע המשיכה לנסות מחוץ לקשת והמשיכה להחטיא, אך דווקא בעזרתו של עומר אסתרון, שנתן עבירה טכנית לספסל של ירושלים, ואפשר למקומיים לקלוע את הנקודה הראשונה שלהם ברבע. העייפות ודלילות הסגל החלה לתת אותותיה בקבוצה של בית הלחמי, בעוד הקבוצה לא הצליחה לקנות סל והפער צמח לדו ספרתי. דייסון סיפק עוד צליפה מחוץ לקשת, האריסון נחת לא טוב על הקרסול וירד לנוח וגם הספסל המקומי ספג עבירה טכנית מהשופטים לאחר מילים מיותרות לשופטים ככל הנראה.

המקומיים המשיכו לאבד את הראש, לאחר שבראון סיפק איבוד רשלני וירושלים יצאה לפוזשן, בסיומו הוואל לקח את ריבאונד ההתקפה לאחר ההחטאה של אליהו, והעלה באין מפריע את קבוצתו ליתרון שיא בן 15 נקודות. מבחינת כדורסל, גלבוע פשוט לא הופיעה לרבע, לאחר איבוד כדור מטופש של ג'ונסון, שאפשר לדייסון לחטוף את הכדור ולהשאיר לפרפורגלו לסיים את המהלך באין מפריע. בעוד גלבוע הוסיפה להחטיא בסיטונאות מאז פתיחת המחצית, דייסון סיפק אסיסט נאה להלפרין שסיפק חיתוך נהדר לטבעת וסיים בפינגר רול קליל והשיג גם את המגע וזריקת הבונוס.

ברבע בו לא ניתן היה לציין ולו מהלך התקפי אחד של המקומיים, במהלכו לא קלעו סל שדה במשך יותר מתשע דקות !! שוכמן סיפק מהלך הגנתי משובח, לאחר שאילץ את הלפרין לאבד את הכדור. בפוזשן הנלווה הקפטן המקומי, קבר שלשה שהקפיצה את הקהל הביתי לאחר דקות ארוכות של אנטי כדורסל מוחלט מצד קבוצתם. גלבוע המשיכה לצמצם נזקים לקראת עשר הדקות האחרונות, לאחר שבראון תפר שלשה חשובה במיוחד שהורידה לפער חד ספרתי.

רבע רביעי: 99:74 להפועל ירושלים !!! (3:1)

הישראלים נתנו את הטון בפתיחת הרבע השלישי מבחינת ירושלים, לאחר שהוואל ובר טימור העלו את האלופה ליתרון בן 16 נקודות כשנותרו עוד שמונה דקות של כדורסל. אלמנט ריבאונד ההתקפה, שהיה בעייתי מאוד לקבוצה של קטש לאורך העונה, עבד כמו שצריך לאורחים, לאחר שלושה ריבאונדים בפוזשן, שהסתיים בשלשה של קינסי. ליי אפ של בר טימור ועוד מסע מוצלח לקו של קינסי, כבר קבעו יתרון 20 לאלופה.

4 דקות לסיום, קטש כבר אפשר לשחקני ההרכב השני להפגין את יכולתם והוריד את דייסון המופלא, הוואל וקינסי לספסל. קרפלס סיפק נגיסה קלה בהפרש, לאחר שקטף ריבאונד התקפה וסיים בפלאוטר קליל. גם ווייס סיפק רגע גארבג' טיים חביב, עם שלשה נאה.

 

בלטו בגלבוע\גליל:

ג'ייקובן בראון 21 נק' (7\4 ל-3), זאק לידיי 12 נק' , טל קרפלס 9 נק'

בלטו בהפועל י-ם:

ג'רום דייסון 27 נק' (10\5 ל-3 נק') 7 ריבאונדים וחמישה אסיסטים, טרנס קינסי 15 נק' ושבעה ריבאונדים, ריצ'ארד הוואל 10 נק' ועשרה ריבאונדים, בר טימור 9 נק'

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית