"דר קלאסיקר" של אליפות?

האליפות בגרמניה כבר הוכרעה, את השם באיירן מינכן כבר אפשר לחרוט על הצלחת המיוחלת, שכבר תקופה ארוכה נראתה עושה דרכה את האליאנץ ארנה פעם נוספת, את באיירן כבר אין מילים שיוכלו לתאר ונאמר עליה הכל, אך הצד השני של המשחק שהפך ל"דר קלאסיקר", הקלאסיקו הגרמני דווקא מעניין יהיה לראות.
שום דבר לא ייקח את התואר השנה מבאיירן מינכן, אך בכדורגל שלנו כשהאליפות כבר נראית בטוחה, יש משקל גדול בעיקר בקרב אוהדים ובעיקר במועדונים עם יריבויות גדולות, על איזו קבוצה חוגגים את החותמת לזכייה, את הניצחון הזה, או הנקודות האלו שייתנו אות רשמי לפתיחת החגיגות.
בגרמניה, היינו רגילים בשנים האחרונות למאבק בין דורטמונד ובאיירן מינכן, כשגם קבוצות כמו רד בול לייפציג, שאלקה ובאייר לברקוזן היו נכנסות ויוצאות מהתמונה פעם אחר פעם, אך שתי הקבוצות הללו שהפכו לבכירות בגרמניה, סיפקו במהלך השנים האחרונות הרבה הפתעות, שערים ומאבקים צמודים, אפילו בגמר ליגת האלופות.
השנה הסיפור קצת שונה, דורטמונד של 2018 היא לא דורטמונד של השנים האחרונות, הקבוצה איבדה את מהנכסים הגדולים שלה ואלו ששבו לא הצליחו להזכיר את היכולת שלהם בקבוצה בקדנציות קודמות, אותה יכולת שהביאה אותם לקדמת הבמה ואת דורטמונד לטופ האירופי.
הצהובים שחורים של בורוסיה דורטמונד מתפארים אומנם ביהלום הנוצץ שלהם, שנאבק בפציעות חוזרות ונשנות, כאלו שהגבילו אותו ויצרו מעין תקרת זכוכית עבורו, פציעות שמנעו ממנו להפוך לאחד הגדולים בעולם בימינו, אם לא הגדול בהם, על הכישרון הטמון בו כמובן אין ויכוח ואת הנאמנות שלו למועדון שנתן לו הכל כדי שיוכל להצליח וכך עשה, כמובן מדובר על מרקו רויס הנהדר.
רויס הוא מבין השרידים האחרונים בסגל המפציץ שיצר קלופ בדורטמונד, סגל שכלל את הומלס, לבנדובסקי, אובאמיאנג וגם את גצה ושינג'י קגאווה, שאמנם חזרו למועדון, אך לא נראים כמו אותם שניים שיצאו ממנו.
הדעיכה בדורטמונד והעצמתה של באיירן מושפעת לא מעט מהמעבר של הכוכבים הגדולים של דורטמונד, לאדום של מינכן, לבנדובסקי שהפך למכונת שערים עוד יותר גדולה בבאיירן, הומלס שהפך לבלם טוב וחזק יותר, מהווים חלק גדול מהבסיס החזק של באיירן מינכן.

                                 יחגוג אליפות דווקא מול האקסית?, לבנדובסקי
                                                      (טוויטר)

בדורטמונד ניסו לייצר דור חדש של כדורגלנים צעירים, שיוכלו יחד עם הדור הותיק ששב למועדון להחזיר את אותו סגנון הכדורגל שאפיין אותם בשנים האחרונות, אך אותם צעירים שעלו לקבוצה הבוגרת, או אותם חבר'ה שנקנו בגיל מוקדם ויועדו להוביל את המועדון, עדיין לא עושים זאת, הם אמנם משחקים בקבוצה, אך לא מצעידים אותה למעלה, גם שחקני רכש שהגיעו לדורטמונד במטרה לחפות על אותן אלו שעזבו לא נראים כמחליפים ראויים, לדוגמא, ירמולנקו שהגיע כדי לייצר משחק אגפים מסוכן לא נראה כמי שמסוגל להוביל את הקבוצה ולסחוף אותה מול אריות היבשת, גם באטשוואי, שנחשב לחלוץ טוב, לא מהווה תחליף מספיק טוב לאובאמיאנג, שנחשב לאחד החלוצים הטובים בעולם כיום.

           באטשוואי, יכול להתעלות מול באיירן?
                          (טוויטר)

ההיחלשות של דורטמונד אמנם פגעה בסיכוייה להגיע לקרב צמוד יותר על האליפות, או להיאבק על תואר אירופי, אך כשדורטמונד מגיעה למשחק כאנדרדוג, כקבוצה שלא מצפים ממנה לעשות את המובן מאליו ולנצח, דווקא אז, הצהובים שחורים מסוגלים לעשות את הבלתי יאומן, כמו במשחקים גדולים בגרמניה, כשנראה היה שדורטמונד בתקופה לא טובה ולא מסוגלת לנצח, היא עשתה זאת בגדול, דווקא במשחקים מול אלופת אירופה בדמותה של ריאל מדריד, דורטמונד הציגה כדורגל מעולה, שלא היה מבייש שום מועדון בעולם.

         שחקני דורטמונד, יוכלו לעצור את החגיגות? 
                           (טוויטר)

אז נכון באיירן מינכן היא קבוצת על, הרבה יותר טובה וגדולה מדורטמונד של ימינו, אך דורטמונד שעוד נותר לה מאבק חשוב על מקום בליגת האלופות בעונה הבאה, אחרי שהעונה היא לא הופיעה במפעל ולבטח לא תרצה לשמש תפאורה במשחק האליפות של באיירן מינכן ולא תרצה להיות זו שחוגגים עליה, אז ניצחון של באיירן לא יבטיח מעשית את האליפות כבר עכשיו, אלא היא תצטרך איבוד נקודות של שאלקה שתיארח בביתה את פרייבורג, דבר שכרגע לאור היכולת הנהדרת של שאלקה, לא נראה באופק, דורטמונד יכולה להיות רגועה, לשחק את הכדורגל שלה בצורה חופשית ומשוחררת ומשם יכולה לבוא הצרה עבור באיירן מינכן.

         הבאוורים רוצים לחגוג אליפות על דורטמונד
                               (טוויטר)

המחזור הקרוב בגרמניה ייספק לנו מספר משחקים מסקרנים ביותר, משחקים עם קרבות ישירים על כרטיסים למפעלים האירופיים השונים ומשחקי הכרעה בתחתית, מי תשרוד ומי תרד?, הנה מבט קטן על רשימת המשחקים של המחזור ה 28 בגרמניה:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

באייר לברקוזן- אאוגסבורג (שבת 16:30)
האנובר- רד בול לייפציג (שבת 16:30)
הופנהיים- פ.צ קלן (שבת 16:30)
שאלקה- פרייבורג (שבת 16:30)
שטוטגרט- המבורג (שבת 16:30)
הרטה ברלין- וולפסבורג (שבת 21:30)
ורדר ברמן- איינטרכט פרנקפורט (ראשון 16:30)
מיינץ- בורוסיה מינשנגלאדבך (ראשון 19:00)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort