אולה אולה אולה!

אחד מהשחקנים הזכורים ביותר של גמר ליגת האלופות חוגג יום הולדת 45 וזה הזמן להיזכר בקריירה הנהדרת שעבר החלוץ הנורווגי, החל מקבוצות בנורווגיה, עד לאותו רגע גדול בגמר ליגת האלופות ועד לפרישה שלו.

אולה גונאר סולישאר החל את קריירת הכדורגל שלו בנורווגיה, תחילה בקבוצות משניות ורק אחרי 4 עונות עבר לקבוצה יחסית גדולה בנורווגיה והגיע למולדה שם הספיק לשחק רק 38 משחקי ליגה לפני המעבר הגדול והמפתיע למנצ'סטר יונייטד. המעבר של סולישאר ליונייטד היה מאוד מפתיע, באותו קיץ, יונייטד של פרגוסון הייתה נואשת לחלוץ וניסה לעשות כל מה שביכולתה על מנת להחתים את אלן שירר, מגדולי החלוצים בפריימר ליג. לאחר הרבה נסיונות כושלים להביאו לאולד טראפורד בסופו של דבר פרגוסון החליט להביא את סולישר היישר מנורווגיה לליגה הגדולה ביותר בעולם באותה תקופה.

האמין בחלוץ הנורווגי- פרגוסון (Futta)

בגלל שהיה יחסית לא מוכר והגיע רק לגיבוי, סולישאר לא היה מרבה לפתוח בהרכב והיה משחק רק מדי פעם כאשר קאנטונה היה נפצע או מקבל מנוחה אבל זה היה עניין של זמן עד שכולם הבינו שאולה גונאר סולישאר צריך לקבל מקום של קבע בהרכב הפותח של פרגוסון. בעונה הראשונה שלו באנגליה הבקיע החלוץ הנורווגי 18 שערים שעזרו ליונייטד לזכות באליפות באותה עונה. גם עונה לאחר מכן סולישאר לא היה מרבה לפתוח בהרכב של פרגוסון אך כל פעם שקיבל הזדמנות מהספסל ידע סולישאר להתחבר למשחק ולגרום לשינוי בדקות כל כך מועטות על כר הדשא, אחת ההוכחות לכך הוא רביעייה שכבר מול נוטינגהאם פורסט לאחר שעלה מהספסל ועזר לקבוצתו לנצח 8:1.

באותה עונה, הגיע רגע השיא של סולישאר במדי השדים האדומים ואולי הרגע הגדול ביותר בגמר ליגת האלופות מאז ומעולם. קבוצתו הצליחה להגיע לגמר ליגת האלופות בקאמפ נואו והייתה צריכה לנצח את באיירן מינכן על מנת לזכות בטראבל היסטורי. באיירן מינכן עלתה ראשונה ללוח התוצאות עם 1:0 ועד הדקות האחרונות הצליחה לשמור על ההובלה והיה נראה שהיא בדרך לקחת את הגביע. בדקות האחרונות שחקני מנצ'סטר יונייטד נכנסו לאמוק מטורף ולחצו כמו משוגעים את השער של באיירן מינכן. בסופו של דבר זה השתלם להם, בדקה ה-91 זכו מנצ'סטר יונייטד לקרן ובעיטה חלשה של ראיין גיגס פגשה את הרגל של שריגנהאם וקבע שוויון ששולח את המשחק להארכה אבל יונייטד לא רצו להסתפק רק בהארכה ובדקה ה-93 עשתה מהפך מטורף עם דחיקה של סולישאר לעבר השער של באיירן ובכך זיכה את מנצ'סטר יונייטד בטראבל היסטורי ובמשחק גמר ליגת האלופות שייזכר לנצח בקרב אוהדי השדים האדומים.

סולישאר אחרי השער ההיסטורי (Mirror)

אחרי כמה שנים שהמשיך להיחשב כ-"סופר-סאב" מבחינתם של יונייטד ושל פרגוסון, בעונת 2001/02 הגיע רוד ואן ניסטרלוי למנצ'סטר יונייטד ובעקבות יכולת טובה שהציג סולישאר ביחד עם ההולנדי פרגוסון דחק את דוויט יורק ואת אנדי קול לספסל. עונה אחרי זה עזבו יורק וקול את יונייטד ודייגו פורלאן הגיע למנצ'סטר יונייטד ופרגוסון החליט לשחק עם חלוץ בודד בהרכב וכמובן שואן ניסטרלוי שהציג יכולת נהדרת הוא זה שנבחר וסולישאר שוב מצא את עצמו יורד לספסל. באותה עונה דיוויד בקהאם נפצע ומנצ'סטר יונייטד נותרה ללא שחקן בכנף ימין של המגרש, סולישאר נקרא לאייש את העמדה ועשה זאת בהצלחה תוך כדי שהוא ממשיך לכבוש שערים ואף לספק הגבהות לעבר הרחבה של יריביו, הגבהות שהפכו לבישולים רבים. עונה אחר כך, עונת 2003/04 סולישאר החל את העונה בכנף הימני אך כבר בספטמבר נפצע במשחק מול פנאתנייקוס לתקופה של חצי שנה היעדרות מהמגרשים. באותה עונה החזרה של סולישאר למגרשים הייתה קשה ובקיץ של 2004 נאלץ לבצע ניתוח קשה בברך שהשבית אותו לכל עונת 2004/05. האוהדים של יוניטד לא שכחו את החלוץ הנורווגי שלהם שהביא להם טראבל ועשרות שערי ליגה ותלו כרזות והניפו שלטים באולד טראפורד בכדי לעודד ולתמוך את החלוץ שלהם. סולישאר לא חזר מיד למגרשים, תחילה קיבל כמה דקות בקבוצת המילואים של יונייטד ומדי פעם היה עולה מהספסל בקבוצה הבוגרת אך בסופו של דבר בשנת 2006 חזר סולישאר לסגל המלא של הקבוצה הבוגרת של פרגוסון. באותה עונה הבקיע שער ליגה ראשון לאחר שאת האחרון שלו הבקיע רק בשנת 2003. סולישאר חזר להיות חלק חשוב בהצלחתה של מנצ'סטר יונייטד והמשיך לקבל קרדיט מ-סר אלכס והוא כמובן המשיך להבקיע כמו שידע לעשות. בשנת 2007 שוב הרגיש סולישאר כאבים בברכו והודיע על פרישתו מכדורגל בגיל 34. כמובן שביונייטד ערכו משחק הוקרה לכבודו של אחד מהשחקנים הגדולים ביותר שמנצ'סטר יונייטד ידעה, ובסופו של המשחק נאם סולישאר בפני 69,000 אוהדים שבאו להיפרד ממנו לשלום.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
סולישאר במשחק הפרידה שלו מהיונייטד (Fifa.com)

לאחר פרישתו ממשחק מקצועי, סולישאר התפנה לקריירת האימון והחל עם אימון קבוצת המילואים של מנצ'סטר יונייטד, בשנת 2010 חזר לארץ מולדתו והתמנה להיות מאמנה של מולדה, קבוצתו האחרונה בנורווגיה לפני המעבר למנצ'סטר יונייטד. ההתחלה הייתה טובה וקבוצתו זכתה ב-2 אליפויות תחתיו ואף החלו דיווחים שנורווגי יעבור לאמן בפריימר ליג אך בסופו של דבר החליט להישאר עונה נוספת בנורווגיה, אותה עונה הייתה לא טובה וקבוצתו סיימה רק במקום השישי בליגה הנורווגית אך לפחות הצליחה לזכות באותה עונה בגביע הנורווגי. עונה לאחר מכן עבר סולישאר לקראדיף סיטי שם בילה רק עונה אחת לפני חזרתו שוב פעם למולדה ב-2015 אותה הוא מאמן עד היום ולמרות שלא זוכים בתארים מקומיים מצליחים להשיג תוצאות טובות בליגה האירופית ובמולדה ממשיכים להאמין במאמן שיחזור לעשות עבודה טובה כמו בקדנציה הראשונה שלו.

ידע עליות וירידות כמאמן- סולישאר (SkySports)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית