כבר מחכים לדרבי הבא: הפועל ת"א מנצחת במנורה!

אז, מי התגעגע לדרבי? רק ביום ראשון האחרון נפגשו מכבי והפועל תל אביב בגיבע המדינה, וכבר הערב, שלישי, הן נפגשו שוב, הפעם בליגה.

ביורוליג מכבי תל אביב מדשדשת באזור אמצע הטבלה אך עדיין נמצאת במקום שמוביל אותה לשלב הבא. בניגוד מוחלט למה שקורה במפעל האירופי, הקבוצה של ספאחיה שולטת ביד רמה בליגה המקומית כשהיא משיגה עד כה מאזן של 9 ניצחונות והפסד בודד, אותו היא רשמה נגד הפועל חולון.

הפועל תל אביב הגיעה לדרבי הערב אחרי ההדחה מגביע המדינה בשלב רבע הגמר, ע"י אותה מכבי תל אביב. כעת האדומים מתפנים לקרבות בליגת ווינר, כשהמטרה העיקרית היא לסיים את העונה הסדירה עם כרטיס לפלייאוף, בתקווה להימנע מהיריבה הצהובה ומהפועל ירושלים בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

Derby time בפעם השנייה השבוע (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל ת"א)

החמישיות שפתחו את המשחק:

מכבי ת"א: פייר ג'קסון, מייקל רול, כארם משעור, ג'ונה בולדן ואלכס טיוס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הפועל ת"א: טיי מקי, רביב לימונד, רפי מנקו, טוני גפני ומאט האוורד.

מהלך המשחק: 

מחצית ראשונה:

רבע ראשון: מכבי 29:19 הפועל

כבר בשלב מאוד מוקדם של הדרבי, מאחורי הספסל של האדומים התלהטו הרוחות. כחמישה אנשים, לבושים בשחור, ירקו וקיללו את אנשי הפועל ת"א. ארבע הדקות הראשונות של הרבע הזה היו מדהימות מבחינת הקבוצה של פרנקו. האורחת להטה מחוץ לקשת ועלתה ליתרון 17:4, בזמן ששחקני היריבה המושבעת נמצאים בהלם מוחלט. אחרי פריקת עצבים ראשונה של ספאחיה, מכבי ת"א התעוררה והצליחה לעשות ריצת 8:2, עד שתומר גינת חדר לצבע וסחט מהגנת מכבי סל ועבירה, וקבע 21:12 אדום כ-2.5 דקות לפני סיום הרבע. הכניסה של גינת למשחק הביאה רעננות מסוימת למשחק של האורחת, ויחד איתו הצמיחה הפועל את ההפרש לעשר נקודות. הפועל תל אביב סיימה את הרבע הראשון עם 29 נקודות, לעומת 19 בלבד של הצהובים.

רבע ראשון מופלא של הפועל (מנהלת הליגה)

רבע שני: מכבי 10:18 הפועל

יובל זוסמן, שקלע שלשה ברבע הקודם, המשיך לקבל קרדיט ממאמנו ופתח את הרבע השני בחמישייה. זוסמן הצדיק את הבחירה בו ופתח את הרבע עם קליעה נוספת מחוץ לקשת, 2/2 משלוש. אחרי קצת פחות משתי דקות ללא סל משני הכיוונים, תומר גינת המשיך בשלו ותפר שלוש נקודות בעצמו. בהמשך הרבע השני נראה היה שלא משנה איזה שפן ישלוף ספאחיה מהכובע, הפועל תמשיך לרוץ ולקלוע בלי "לדפוק" חשבון לצהובים. אחרי קצת יותר מחצי רבע התוצאה כבר הייתה 36:26. כשהתחיל מומנטום מסוים של הצהובים, נותר איתי שגב לבד לגמרי מתחת לסל. הסנטר הישראלי והקפטן של מכבי תל אביב היה צריך רק לשים את הכדור בסל עם הטבעה קלה, אבל באופן תמוה מאוד הוא "הצליח" להחטיא. מכבי תל אביב נכנסה לקצב בדקות האחרונות של הרבע השני והצליחה לצמצם את הפער עד לשתי נקודות בלבד. התוצאה במחצית של הדרבי הייתה 39:37.

מחצית: מכבי ת"א 39:37 הפועל ת"א

נוריס קול, אחראי בלעדי לחזרה של הצהובים למשחק (מנהלת הליגה)

מחצית שנייה:

רבע שלישי: מכבי 14:14 הפועל

הפועל תל אביב פתחה את המחצית השנייה רע מאוד מבחינתה. היא איבדה שלוש פעמים את הכדור וראתה את מכבי עולה בפעם הראשונה ליתרון. קול את רול קלעו 4 נקודות בפתיחתו של הרבע השלישי. מייקל רול קלע שתי נקודות נוספות והכריח את פרנקו לקחת פסק זמן ראשון ברבע השלישי, בתקווה שהמשחק לא בורח לו בין האצבעות. פסק הזמן של האדומים עשה את שלו, והם חזרו ממנו לריצת 8:0 והחזרת היתרון לידיים שלהם, מה שגרם לקהל האדום במרומי היכל מנורה מבטחים לעודד חזק יותר. הפער של האדומים מהצהובים המשיך לנוע בין שלוש לחמש נקודות והדרבי הגיע לנקודת רתיחה ולשיא המתח. ג'ון דיבתולומאו תפר שלשה חשובה עבור מכבי, וקבע שוויון 51:51 דקה לפני סיום הרבע השלישי. ההתקפה האחרונה של הפועל ברבע הזה הסתיימה עם עבירה של פארחובסקי ששלחה את טוני גפני לקו. גפני דייק פעמיים מהקו, ושלח את קבוצתו האדומה לרבע האחרון כשהיא מובילה בשתי נקודות.

הפועל עדיין הובילה אחרי שלושה רבעים (מנהלת הליגה)

רבע רביעי: מכבי 24:22 הפועל

את הרבע האחרון פתחה מכבי תל אביב עם מטרה אחת ברורה – לנצח גם את הדרבי הזה. זה התחיל טוב מבחינתה כשהיא קלעה 8 נקודות אחרי פחות משלוש דקות, וספגה רק שתי נקודות, מה שהוביל אותה לתוצאה 59:55. האדומים מזערו מנזקים ברבע המכריע, וכשבשעון נותרו 5:46 נקודות התוצאה הייתה 60:59 לזכות הצהובים. אחרי החטאה אחת של כל אחד מהצדדים אלכס טיוס קבר דאנק מרשים אחרי מסירה לא פחות מרשימה של פייר ג'קסון בלי להסתכל על הקולגה שלו. מכבי כבר עלתה ליתרון של חמש נקודות, אבל אז הגיע טיי מקי שקלע שתי נקודות, סחט עבירה תוך כדי וגם זרק מצוין מהעונשין, רק שתי נקודות הפרש. בהתקפה שלאחר מכן מקי שוב הוכשל אבל לא זרק בעצמו את שתי הזריקות מהקו מפני שדימם והתבקש לחבוש את ידו. רביב לימונד זרק במקומו והשלים את המשימה עם שתי זריקות מצוינות. 66:66 כשלוש דקות לפני סיום המשחק. אחרי החטאה מזריקה חופשית של ג'קסון, הפועל יצאה למתפרצת שבסיומה מנקו קלע שלשה אדירה שהחזירה את היתרון לאדומים. מכבי ניסתה לצאת להתקפה אבל איבדה, והפועל תל אביב קלעה שתי נקודות נוספות בדרך ל-71:68 כשנותרה דקה אחת ואחת עשרה שניות לסיום. כשהיא ביתרון נקודה אחת, הפועל תל אביב נשלחה לקו שוב. תומר גינת היה זה שנשלח לקו, והישראלי הצעיר לא התרגש יותר מדי וקלע את שתי הזריקות, 73:70. מכבי תל אביב איבדה את הכדור בהתקפה קריטית ולפני שהפועל סגרה סיפור מייקל רול ביצע עבירה מכוונת. טיי מקי עמד בקור רוח וקבע חמש הפרש בשלושים השניות האחרונות. הצהובים שוב החטיאו בהתקפה, שוב שלחו שחקן אדום לקו והפער גדל לשש. ג'ונה בולדן קלע מחוץ לקשת וקבע 76:73 כשנותרו שש שניות לשחק. בלית ברירה, מכבי ביצעה עבירה נוספת ומקי שוב עמד על הקו. הזריקה הראשונה לא נכנסה, אך השנייה כן ובעצם סיפור הדרבי הזה נגמר. הפועל מנצחת בהיכל מנורה מבטחים!

סיום: מכבי תל אביב 77:73 הפועל תל אביב

הפועל תל אביב היא המנצחת של הדרבי הערב! (דף הפייסבוק הרשמי של הפועל תל אביב)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort