סיכום שנה של הג'ודו הישראלי

הג'ודו הישראלי סוגר את אחת השנים הטובות שלו בסבב העולמי. נבחרות הגברים והנשים האיכותיות הציגו יכולת נהדרת ולא מעט פעמים סיימו יום תחרות על הפודיום. ישראל מסיימת את השנה עשירית בטבלת המדליות של הסבב העולמי עם 13 מדליות זהב, 9 כסף ו-28 ארד (מתחרויות: אירופה הפתוחה, גרנד פרי, גרנד סלאם, מאסטרס ואליפות עולם). גם נבחרות הקדטים והג'וניור הציגו שנה טובה עם מדליות באליפויות אירופה וגביעי אירופה. ירדן ג'רבי, לינדה בולדר וטומי ארשנסקי פרשו. אורי ששון חזר לסבב והתחרות על הכרטיס לטוקיו מתחילה לתת את אותותיה. מתוך 14 קטגוריות משקל (7 גברים ו-7 נשים) יש לפחות שתי קטגוריות בהן יש למאמן כאב ראש חיובי עם סגל ספורטאים איכותי שנמצא בטופ.

וכמובן לפני שנסכם את השנה של הג'ודואים שלנו, צריך לזכיר את העבודה האדירה שעושה הצוות המקצועי בנבחרות תחת הנהגתם של מאמני העל אורן סמדג'ה ושני הרשקו וליו"ר האיגוד שנותן למאמנים שלו את הגיבוי שמאפשר להם להוביל את הנבחרות אל הטופ העולמי.

עד 48 ק"ג
שירה ראשוני, קפטנית הנבחרת הציגה שנה לא כל כך יציבה כשלעיתים היא מציגה ג'ודו איכותי עם הרבה ביטחון ולעיתים נראה כאילו ריו עדיין בראש שלה. מנגד נועה מינצקר הציגה את השנה הטובה בקריירה שלה עם רצף של ארבע זכיות (אירופה הפתוחה, גרנד פרי דסלדרוף, גרנד סלאם באקו וגרנד פרי אנטליה) ויכולת מעולה שהפכה אותה למתמודדת ראויה על מדליה בכל תחרות בה השתתפה. מינצקר דורגה מעל ראשוני רוב השנה אך סוף השנה הלא כל כך מוצלח של הג'ודוקא עם הדחות כבר בסיבובים המוקדמים הביאו לכך שראשוני סיימה את השנה במקום ה-11 בעולם ומינצקר מיד אחריה במקום ה-12. בתחרויות ראש בראש שלהן בסבב העולמי ידה של ראשוני על העליונה. שתי הספורטאיות הציגו שנה מעולה, נקווה לראות את שתיהן על הפודיום בתל אביב באפריל.

עד 52 ק"ג
זוהי קטגורית המשקל בה תהיה תחרות צמודה על כרטיסי כניסה לתחרויות, גילי כהן ואריאל בצלאל היו אילו שהובילו השנה את הנבחרת. בטינה טמלקובה מציגה ג'ודו איכותי והיא מדורגת במקום ה-20 בעולם בבוגרות. בחרתי להתמקד דווקא בגפן פרימו הג'ודוקא הנפלאה, סגנית אלופת אירופה לקדטים. בשבע מתוך שמונה תחרויות בהן לקחה חלק השנה, פרימו סיימה על הפודיום. זהו תקציר השנה שלה: מקום שלישי בגביע אירופה לקדטים, מקום שני בגביע אירופה לג'וניור, מקום שלישי בגביע אירופה לקדטים, מקום חמישי בגביע אירופה לג'וניור, מקום ראשון בגביע אירופה לקדטים, מקום שני באליפות אירופה לקדטים, מקום ראשון במשחקים האולימפיים האירופיים לנוער ומקום שלישי באליפות אירופה לג'וניור. גפן ללא ספק היא הדבר הבא של הג'ודו במשקלים הקלים.

עד 57 ק"ג
תמנע נלסון לוי שולטת בקטגורית משקל ולא מסתמנת מישהי שיכולה להוות עבורה מתחרה דוגמת הצמד ראשוני ומינצקר. תמנע פתחה את השנה מעולה עם מדליות בגרנד סלאם באקו וגרנד פרי אנטליה. את אליפות העולם היא סיימה במקום השביעי עם יכולת טובה. לאחר מכן היא נעדרה כחצי שנה בעקבות פציעה וכבר בתחרות הראשונה שלה סיימה עם מדלית כסף (גרנד פרי טשקנט). בגרנד סלאם טוקיו תמנע הייתה שווה מדליה אך הודחה בסיבוב השני בגולדן סקור בניגוד למהלך הקרב. המאסטרס הייתה התחרות האחרונה של השנה וגם שם נלסון לוי הציגה יכולת מצוינת אך סיימה "רק" במקום השביעי. תמנע היא אחת המתחרות החזקות בקטגוריית המשקל שלה והעובדה כי הוזמנה לחודש מחנה אימונים בטוקיו אינה מקרית והיא אסמכתה נוספת לפוטנציאל והיכולת של הג'ודאית. מדלית הארד מאליפות אירופה ב-2016 לא הייתה הצלחה רגעית אלה איתות לעתיד. אם תמנע לא תפצע ותהיה ממוקדת, את השנה הקרובה היא תסיים בטופ 5.
ציוני דרך אישיים: זכיה ראשונה במדליות בתחרויות גרנד פרי (כסף בטשקנט ואנטליה) וגרנד סלאם (באקו).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
(ijf)

עד 60 ק"ג
הסיפור של השנה במשקל הזה הוא טומי ארשנסקי, הג'ודוקא שהשתתף במשחקים האולימפיים בלונדון תלה את הג'ודוגי אחרי שהשיג השנה פודיום ראשון מאז פברואר 2014. אם נראה היה שארשנסקי מתחיל חזור לעצמו ואולי הפוטנציאל ימומש, טומי החליט לפרוש. דניאל בן דוד ואלון רחימא התחרו והביאו פודיומים.

עד 63 ק"ג
ירדן ג'רבי פרשה, אחת המתחרות החזקה בעולם בקטגורית המשקל הזו. הג'ודוקא שפרשה שברה את תקרת הזכוכית והפכה לאלופת העולם הראשונה תוצרת כחול לבן. ירדן תחת הדרכתו של שני הרשקו הציגה קרבות מהנים לצפייה ותרמה רבות להפיכתו של הענף לפופולארי יותר בקרב חובבי הספורט בארץ. הספורטאית המוכשרת עמדה על הפודיום בכל המעמדים שיש לעולם הג'ודו להציע החל מאליפות ישראל, אליפות אירופה, אליפות אירופה הפתוחה, גרנד פרי, גרנד סלאם עד לאליפות עולם ואפילו אולימפיאדה. כיום אין לנבחרת ג'ודוקא במשקל הזה בטופ העולמי, רותם שור, ענבל שמש וגילי שריר הצעירות.

עד 66 ק"ג
מודה ומתוודה, הייתי מבין אילו שהיו בטוחים כי טל פליקר הוא עוד ספורטאי שטיפס גבוה בדירוג העולמי בזכות החיסורים מהמשחקים האולימפיים וכן ידו של המקרה. אך תחרות אחרי תחרות, קרב אחרי קרב, תרגיל אחרי תרגיל, כך טל מצא עצמו במקום השני בעולם ואם ננסה לתאר את ההישג שלו בדרך הטובה ביותר: הג'ודוקא המוכשר פספס הזדמנות לעלות למקום הראשון בעולם במאסטרס ולזכות בסכום כספי נאה: 50 אלף דולר. הג'ודוקא המוכשר זכה בשש מדליות השנה כולל מדלית ארד באליפות העולם.
ג'ודוקא נוסף שבולט במשקל הוא ברוך שמאילוב שכמעט בכל תחרות בה לקח חלק הגיע לקרב על מדליה. הקפיצת מדרגה שברוך עשה השנה ראויה להערכה.

עד 70 ק"ג
תוצאות בולטות:
בר פרין סיימה במקום השלישי באליפות אירופה הפתוחה בבלגרד, במקום השביעי באליפות אירופה הפתוחה.
ענבל לניר סיימה במקום השלישי בגביע אירופה לקדטים, במקום השלישי בגביע אירופה לג'וניור, במקום החמישי במשחקים האולימפיים האירופיים.
תכלת ברסלר סיימה במקום החמישי בגביע אירופה לקדטים.
לינדה בולדר פרשה השנה אחרי שחזרה השנה להתחרות בגרנד סלאם יקטרינבורג ואליפות העולם שנערכה בבודפשט. לינדה השיגה כמעט כל מדליה אפשרית כשייצגה את הולנד וישראל. הג'ודוקא פרשה והשאירה את הקטגוריה בלי מנהיגה.

עד 73 ק"ג
גולן פולק, הספורטאי האולימפי חזר למזרן לקטגורית משקל חדשה. גולן התחרה רק בתחרות אחת, אליפות אירופה הפתוחה, אותה סיים במקום השביעי. טוהר בוטבול היה הספורטאי הבולט במשקל עם יכולת נהדרת וארבעה פודיומים כולל בתחרויות הגרנד סלאם היוקרתיות שנערכו באבו דאבי ופאריז. את אליפות אירופה טוהר סיים במקום החמישי המכובד והוא מסיים את השנה במקום העשירי בעולם.

עד 81 ק"ג ועד 90 ק"ג
שגיא מוקי חזר מהמשחקים האולימפיים להתחרות בקטגורית משקל הזו, השנה הייתה שנת הסתגלות, השנה הקרובה תהיה המבחן האמיתי שלו האם הצליח להתאקלם. בקרבות מוקי הציג יכולת נהדרת אך כשפגש יריב שמדורג באזור הטופ 10 פערי הרמות נכרו. דבר טבעי שכן שגיא התחרה בקטגורית עד 73 ק"ג. על הכשרון שלו אין ספק והכל תלוי בזמן, מתי שגיא יפרוץ ויחזור לטופ.
ללי קוכמן המתחרה בקטגוריה עד 90 ק"ג הייתה שנה מוצלחת בזירה האירופית ופחות בעולמית. השנה לי זכה בשלוש מדליות, כולן באליפויות אירופה הפתוחות. זו הייתה אחת השנים הטובות של לי בסבב, נקווה שימשיך ביכולת הטובה גם בשנה הקרובה.

עד 78 ק"ג ו-78+ ק"ג
במשקלים הכבדים לנבחרת יש את ירדן מאירסון ש"דואגת" להביא מדליות ולהוכיח שזה לא הכמות אלא האיכות. בעוד שבמשקלים הקלים לנבחרת יש סגל יחסית רחב, במשקלים הכבדים יש מחסור במתחרות אך זה לא מנע ממאירסון לעמוד חמש פעמים על הפודיום בתחרויות הסבב העולמי: מקום שני בגרנד פרי אנטליה ומקום שלישי בגרנד פרי טשקנט, אליפות אירופה הפתוחה מינסק, אליפות אירופה הפתוחה פראג ואליפות אירופה הפתוחה סופיה.
הג'ודוקא שככל הנראה תצטרף בקרוב מאוד למאירסון, היא רז הרשקו, אחייניתו של מאמן הנבחרת התחרתה פעמיים השנה. את אליפות אירופה הפתוחה המינסק (התחרתה בקטגוריה 78- ק"ג) היא סיימה במקום השביעי. באליפות אירופה U23 רז התחרתה במשקל 78+ ק"ג, במהלך כל הקרבות הספורטאים המוכשרת הייתה רמה אחת מעל כולן עד לגמר שם נעצרה מול אלופת אירופה לג'וניור לשנת 2015 (אותה שנה בה הרשקו הייתה אלופת אירופה לקדטים). בדקה הראשונה של הקרב רז נכנסה לתרגיל במהלכו נפצעה ונכנעה ליריבתה האוקראינית. בדרך כלל שספורטאי מתחרה אחרי תקופה ארוכה בה לא התחרה הוא צריך זמן ראשוני להיכנס לקצב אך לא במקרה של רז שמראה כי יש לנבחרת על מי לסמוך. יהיה כדאי מאוד לעקוב אחריה השנה כי הספורטאית המוכשרת הזאת נועדה לגדולות.

עד 100 ק"ג ו-100+ ק"ג
אורי ששון חזר אחרי פציעה וחופשה שלקח אחרי הזכיה במדליה במשחקים האולימפיים. הג'ודוקא המוכשר חזר ישר אל הפודיום עם מדלית זהב בגרנד פרי טשקנט, גם בתחרות השנייה שלו אורי סיים עם מדליה בגרנד סלאם אבו דאבי. בשתי התחרויות האילו ששון לא התחרה מול יריבים מהטופ של המשקל ועשה נכון מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה בסוג התחרויות שבחר לחניכו כך שיוכל להנות מחזרה טובה למזן, מבחינה תקשורתית אולי הדבר עשה לששון קצת נזק אחרי הדחות בקרב הראשון בשתי התחרויות הבאות: אליפות העולם במשקל פתוח וגרנד סלאם טוקיו אך התוצאות האילו לא מפתיעות בהתחשב בעובדה כי ששון חזר מהעדרות ממושכת. בסך הכל ששון סוגר שנת חזרה מוצלחת עם שתי מדליות.
פיטר פלצ'יק מתחרה בקטגוריה עד 100 ק"ג. הג'ודוקא המוכשר מועמד ראוי למדליה בכל תחרות וברוב התחרויות בהן לקח חלק סיים באחד משבעת המקומות הראשונים. בשאורי נעדר, פיטר היה זה שדאג להביא פודיום ביום התחרות האחרון (אז מתחרות קטגוריות המשקלים הכבדים) ולספק קרבות טובים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort