שאלת המאור: לקראת המחזור ה-14 בליגת העל

לאחר סיבוב ראשון מרתק שהביא עימו בשורה נהדרת לחלק העליון של הטבלה בדמות הפרשי נקודות זעומים בין המקום הראשון למשתרכים אחריו, כאשר בשלבים רבים של הסיבוב הוליכה בגאון האדומה מהכרמל, שבדרך גם סימנה וי על נצחון בדרבי היחידי שיודעת להנפיק לנו העונה הליגה שלנו, אנו ניצבים כעת ערב המחזור הראשון של הסיבוב השני בו הפועל באר שבע שבה למקום הראשון בטבלה אשר ממנו נעדרה מתום העונה שחלפה, ותקווה להתבסס ואף להגדיל את הפער בחוד. מכבי ת"א מדשדשת אך שומרת על קשר עין עם הפסגה ותנסה לעשות צעד משמעותי בדרך לצמרת הגבוהה בדמות ניצחון על בית"ר ירושלים-יריבה שמתיימרת מאוד לאיים על האליפות, ואם נבחן את נתוני ההתקפה שלה היא אף אמורה להוות פקטור עיקש. הפועל חיפה תנסה לשחזר את הסיבוב הראשון המרשים שלה ואף להלחיץ את הפסגה יותר בדרכה להשיג בראש ובראשונה, ולראשונה מזה זמן רב מקום בפלייאוף העליון. ק"ש ובני יהודה יקוו להמשיך וליצור יציבות חיובית כל הדרך אל השישייה הראשונה, מכבי חיפה תקווה לניצחון חשוב מול בני יהודה, הכבשה השחורה שלה בעת האחרונה כל זאת על רקע פיטוריו של גיא לוזון בתחילת השבוע, מכבי נתניה רוצה לעלות חזרה מהמדרון אליו נקלעה במחזורים האחרונים ואין כמו ניצחון יוקרתי על האלופה בשביל להשיב את הרוח למפרשים. קבוצות התחתית זקוקות לניצחון לא פחות מהקבוצות הנאבקות בחלק העליון של הטבלה וירצו להתחיל את הסיבוב הראשון ברגיל ימין, כל זאת על רקע חלון ההעברות של ינואר שמתקרב בצעדי ענק.

אם יתבקשו אוהדי הפועל באר שבע לזרוק תוצאת הימור על משחק של קבוצתם, סביר להניח שרובם יגלגלו על הלשון 3:1. ולא סתם. הפועל באר שבע סיימה בתוצאה המדוברת שש פעמים מתחילת העונה. גם ההפסד היחיד שלה עד כה, מול מכבי חיפה במחזור השני, הסתיים בתוצאה זהה. התוצאה הזו משקפת הרבה את ב"ש של עונת 2017/18, לפחות עפ"י המדד של סבב המשחקים הראשון העונה. בניגוד לסיבוב החמישיות המפואר אשתקד, הפועל ב"ש של העונה מסרבת לחסל, לדרוס, ולהרוג משחקים, היא בעצם מסרבת להנות ולפעמים גם לנקות את הראש כבר בדקה ה80 ולא רק אחרי החימום. עד כה, ממרומי המקום הראשון בטבלה (אליו הגיעה בצורה לא מפתיעה, שוב, אחרי שידעה לעשות לעצמה חיים קשים על הבאזר של הסיבוב הראשון), האלופה לא ניצחה בתוצאה בה הפרש השערים הוא מעל 2 או בצורה פיקנטית יותר: לא הביסה. ההגנה הבארשבעית בצורה הגיונית ולא מפתיעה מיוחסת מאוד למצב הנתון כאשר בשנה שקדמה לה ספגה שמונה (!) שערים פחות, אך מעבר לזה אפשר לשים לב לסדקים בחוליית ההתקפה שהיתה אמורה עם חיזוק נכון וחיפוי מדוייק על עזביתו של מאור בוזגלו, להישאר מעל הליגה ואף להגדיל את הפער מיריבותיה, ושלא נדבר על מטרת העל של קודקודי המערכת שקיוו לספק קמפיין אירופי שבמצב הנחות יהיה זהה למה שראינו בסן סירו וסאות'המפטון, תקווה שנגוזה תחילה בסלובניה עם ההדחה הכואבת ושנית עם סיום קמפיין אירופי במקום האחרון.

איסק קוואנקה היה אמור להיות האקס פקטור של האדומים בהתגששויות האירופיות ובטח בעימותים בליגה. אקס ברצלונה הגיע בקול תרועה רמה עם שכר של חצי מיליון יורו לעונה עפ"י הדיווחים, והדרך לליגת האלופות בפעם הראשונה בהיסטוריה היתה נראית רצופה דריבלים מרשימים ותפוקה התקפית עם ניחוח ספרדי משובח. בפועל, הציפיות ורמתן שוות לחלוטין לכמות האכזבה, קוואנקה נפצע בשלב מוקדם מאוד העונה ולא נטל חלק כמעט בכלל בשלב המוקדמות של ליגת האלופות. בליגה האירופית הראה לפרקים ניצוצות אך מעבר לזה לא עמד בלחץ, בהמשך שב מפציעה אך לא הציג את היכולת אליה כל כך חיכו בנגב.

אפשר לייחס את המצב הנתון לצמד המאורים. מאור בוזגלו ומאור מליקסון. הראשון עזב והותיר חלל רב על העמדה שלו, אותה ייעדו לאיסק קוואנקה. שימו לב: הפועל באר שבע כבשה 26 שערים עד כה, כאשר אף אחד מהם לא נכבש מכדור חופשי ישיר, הנשק שהיתה הכי מוזהה איתו בשנים האחרונות וניטל בבלעדיות מוחלטת על אותו מאור בוזגלו. אפשר רק לתאר אילו היה נשאר בדרום, היכן ואיך ההתקפה הבארשבעית היתה נראית.  השני-מאור מליקסון. אוהדי הפועל באר שבע פתחו בקמפיין חסר תקדים לפני שלוש שנים וקצת במטרה להשיב הביתה את הכוכב הנודד, זה השתלם והקשר חזר לשחק בשורות האדומים, אך חווה עונה רדודה וצולעת, רוויה פציעות ודומה היה שלא התאקלם בחזרה לאוויר הנגב, אך זכה ליחס סלחני וסבלני מאוד מצד הצוות המקצועי והקהל שזכר לו חסד נעורים. יש שיגידו שלולא היכולת הדלה שהפגין מליקסון בעונת הקאמבק בדרום, הפועל באר שבע היתה משיגה הרבה יותר ממקום שלישי בעונת 2014/15. לאחר "עונת ההתאקלמות"  של הקשר הגיעה פריחה שכולנו עדים אליה ואל פירותיה עד היום.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

מאור בוזגלו בירוק (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה)

אפשרי לשים כהשוואה למליקסון של עונת 2014/15 את קוואנקה. אם נקלף את היות האחד שחקן ישראלי שליהטט בוסרמיל עת שלבש בקדנציה הקודמת שלו אדום וחזר אחרי קדנציות טובות מעבר לים ועוד פרמטרים רגשיים שמיוחסים אליו ואל הקהל, בשניהם דובר על קשר התקפי מהזן המשובח ושוברי שוויון רציניים, אך בפועל קיבלנו התחלה צולעת ומהוססת ללא חותם ובטח שלא ניתן לייחס לשניהם את תווית האקס פקטור. בשונה מאותו מליקסון, על איסאק קוואנקה מופעל לחץ רב יותר לקראת חלון העברות של ינואר שניצב מעבר לפינה ונראה שפרידה ממנו נשקלת ברצינות. היותו שחקן זר שלא הרשים (בלשון המעטה) מאז עזב את ברצלונה ושכרו הגבוה מאוד נמצאים בעוכריו והוא שרוי בעמדה נחותה ואי סבלנית בהרבה ממה שמליקסון היה שרוי בה לפני שלוש שנים. אך הפועל באר שבע צריכה לבחון ברצינות יתר את שחרורו של הקשר. האם היא מעדיפה להשען על ההנחה שאולי מדובר בתקופת התאקלמות (שעלולה להמשך עונה שלמה), שעם הטיפול הנכון בו נזכה לראות את היכולת שלשמה הגיע לארץ, או שמא יבינו במועדון שלא מדובר בהעתק מליקסון ושכדאי להפריד כוחות כבר בינואר הקרוב.

מכבי נתניה- הפועל באר שבע (יום ראשון, אצטדיון נתניה, 20:30).

משחקים נוספים:

בית"ר ירושלים- מכבי תל אביב | שני, 21:00- במשחק שפתח את משחקי הליגה זה נגמר בתבוסה ביתית והסיבוב כולו הסתיים בצורה רעה מאוד עבור מכבי ת"א. איך הסיבוב השני יתחיל בטדי? אשתקד ארבלדזה פוטר במחזור ה-16 לאחר הפסד לאותה בית"ר ירושלים.

מכבי פ"ת- מ.ס אשדוד | שבת, 16:00- שתי קבוצות שחילצו נקודה מסגנית האלופה בשבועיים האחרונים. איך זה יגמר בין השתיים שאחוזות במאמן השני שלהן העונה?

בני סכנין- הפועל עכו | שבת, 18:00- המשחק שיוריד את עכו ליגה כבר בדצמבר? או המשחק שיגרום לפליקס נעים וחניכיו להבין שהעונה נחלתם הוא הפלייאוף העליון?

הפועל אשקלון- הפועל חיפה | שבת, 18:15- האם קלינגר יצליח להרים את חניכיו לקראת "משחקי הגומלין" במסגרת הסיבוב השני של הליגה, וימנע כדור שלג שיכול לנפץ הרבה תקוות שנזרעו במהלך הסיבוב הראשון?

מכבי חיפה- בני יהודה | שבת, 20:30- יוסי אבוקסיס מתחבר. בני יהודה מתחברת. גם על חשבון מכבי חיפה נטולת גיא לוזון? את מי יאשימו הפעם הירוקים במקרה של איבוד נקודות? ה"תהליך" יחזור לאופנה?

הפועל ק"ש- הפועל רעננה | ראשון, 19:00- דומה שהחבורה של סילבס מבינה שהעונה היא חייבת להלחם על מקום בפלייאוף העליון ו"כבשה שער מצמק" עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה של הליגה הסדירה. ירים אותה אל עבר הנצחון בדמות מקום בשישייה הראשונה בתום הסיבוב השני?

התעוררו בזמן? (מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של עירוני קרית שמונה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort