עוד קבוצה, פחות קבוצה : על האפשרות של הרחבת ה-NBA

מ-11 קבוצות בשנת 1946 עם הקמתה ל-30 קבוצות כיום, ליגת ה-NBA התפתחה וגדלה לאורך השנים בהתאם לביקוש העולה לענף.
הרבה תנועות של קבוצות, מעברי ערים וקבוצות חדשות שקמו לאורך השנים מעלות גם היום את השאלה אם ניתן ורצוי להוסיף עוד קבוצות בליגה, עוד קבוצות אשר יפיצו את הליגה למקומות שבהם מתגעגעים אליהם (צביטה קטנה בלב לכל אוהדים בסיאטל למינהם) ולמקומות חדשים שחולמים על כך.

למרות שעוד קבוצות בליגה יכולות להגביר את העניין בעוד מקומות ברחבי ארה"ב, זה לא בהכרח המהלך הנכון לליגה, במיוחד במצבה הנוכחי.
במציאות הנוכחית של הליגה, בה גמר הליגה בשלוש השנים האחרונות היה בין אותן קבוצות(ואלא אם קליבלנד ימשיכו ככה לכל העונה, יהיה כנראה גם השנה אותו הדבר), כשרוב הכישרון מרוכז במספר קבוצות מצומצם אשר שולטות בליגה בזמן ששאר הקבוצות מסתכלות בקנאה ליום שגם הן יוכלו לקבוצות קבוצת על, לא בטוח שקבוצות נוספות יוכלו להיכנס לליגה בצורה טובה.
בעידן שבו כמות הכישרון בליגה היא אולי הגבוהה אי פעם (וסליחה לנוסטלגיה), מוזר להגיד שאין מספיק בשביל כל הקבוצות. בעולם שבו סטפן קרי, פעמיים MVP, פעמיים אלוף והשחקן שמסביבו נבנתה אחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה, לא נכנס לטופ 5 של כל הפרשנים. ראסל ווסטבוק, אשר סיים עונה עם ממוצע טריפל דאבל, לא נכנס בהכרח לטופ 5. מצב שבו ג'יימס הארדן מפיק עונת חלומות שבכל זמן אחר הייתה מזכה אותו ב-MVP קליל, נאלץ לראות את התואר חומק ממנו כל פעם מחדש. בתקופה שבה שחקן כמו דמיאן לילארד רואה את משחק האולסטאר פעם אחר פעם מהבית, למרות שבכל תקופה אחרת הוא היה באנקר, אפשר להבין שרמת הכישרון בליגה גבוהה.

בכל עידן אחר אולסטאר קבוע. דמיאן לילארד (Blazer's Edge)

אז אם רמת הכישרון בליגה כל כך גבוהה, מה הבעיה להוסיף קבוצות?
קודם כל, ההתחלה של הקבוצות היא דבר לא פשוט בכלל. בדרך כלל כשקבוצה נפתחת, ישנו "דראפט הרחבה", אבל לא אחד רגיל שבו שחקנים צעירים נרשמים ויש סבב בחירות, אלא דראפט מקבוצות הליגה, לבנייה בסיסית של הקבוצות.
במצב זה, לכל אחת מהקבוצות יש זכות להגן על מספר שחקנים מוגדר והקבוצה החדשה יכולה לבחור את שחקניה (למשל ב1988 ניתנה האפשרות להגן על שמונה שחקנים) ומתוך מי שנשאר יכולה הקבוצה לבחור את שחקניה החדשים. אם יש מספר קבוצות אשר מצטרפות, קובעים את סדר הבחירה בהגרלה מסויימת.
דראפט מסוג זה אומר שככל הנראה לקבוצות האלו לא יהיו יותר מידי שחקנים ברמות הגבוהות או צעירים בעלי פוטנציאל גבוהה מה שמקשה על הבניה קדימה, יחד עם חוקי הדראפט החדשים אשר לא מתגמלים הפסדים כמו בעבר, הדרך למעלה עבור קבוצות אלה תהיה קשה.

קמו ב-88 ועדיין מחפשים הצלחות ראשונות. ווקר וההורנטס (The State)

נכון, ההרחבה תוכל להרים את הליגה אפילו יותר במקומות אליהם יגיעו, אולי אפילו לחזק את מעמד הליגה בקנדה עם קבוצה נוספת שם, אך הבעיות בפיתוח הקבוצות ובייצור התחרותיות הנדרשת הן בעיות גדולות מידי שבטווח הארוך יכולות להזיק יותר מאשר להועיל, כי לא תמיד יהיה כל כך הרבה כישרון בליגה, והוספת שתי קבוצות נוספות אומר ככל הנראה שתי נמושות נוספות ולא שתי אריות, ונמושות זה לא הדבר שמרים את הליגה הזאת למעלה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort