שובם של העטלפים

בתחילת המילניום הנוכחי בספרד, עוד לפני שמסי וכריסטיאנו רונאלדו השתלטו לחלוטין על הליגה הטובה בעולם, הייתה קבוצה אחת שלא ניתן היה להתעלם ממנה. קראו לה ולנסיה ובין השנים 2000-2004 היא זכתה בשתי אליפויות מקומיות, הגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות וזכתה בגביע אופ"א.

אך, הכסף הגדול של שני המועדונים הגדולים החזירו את ה"לה-ליגה" למאבק דו-ראשי. ולנסיה לא יכלה להתחרות בסכומים הגבוהים ושחררה שחקני בית רבים. המחליפים שהגיעו במקומם היו פחות טובים וכך החלה ההתדרדרות של העטלפים. נקודת השפל במדרון החלק הגיעה אשתקד, כשולנסיה פתחה את העונה עם ארבעה הפסדים רצופים. האוהדים במסטאייה פחדו מירידה לליגת המשנה, אך התאוששות של העטלפים בחצי השני של העונה הצילה אותם מירידה, והם סיימו את העונה במקום ה-12.

את העונה הנוכחית ולנסיה פתחה בסערה והשכיחה את הקבוצה הכבויה שאכזבה את יושבי המסטאייה בשנים האחרונות. הקבוצה טרם הפסידה העונה וניצבת במקום השני בטבלה תוך שהיא מקדימה את שתי נציגות העיר מדריד ואת סביליה. שלוש קבוצות שולנסיה ראתה את גבן דרך קבע בעונות האחרונות. רק ברצלונה מקדימה את העטלפים בארבע נקודות. אך, אם מישהו חושב שולנסיה פתחה את העונה בצורה כזו בגלל לוח משחקים קל, אז טעות חמורה בידיו. אין קבוצה אחרת בליגה הספרדית ש"זכתה" לקבל פתיחת עונה קשה כזו.

האם זה יסתיים באליפות? (bbc)

מלבד ברצלונה, ולנסיה שיחקה מול כל הקבוצות הבכירות בספרד: ריאל מדריד (תיקו 2:2), אתלטיקו מדריד (תיקו 0:0), סביליה (0:4), ריאל סוסיאדד (2:3) ואתלטיק בילבאו (2:3). ולנסיה מודל 2017/18 היא קבוצה התקפית וכשרונית והקהל במסטאייה, אך גם הקהל הניטרלי אוהב לראות אותה. לולנסיה יש את ההתקפה השנייה בליגה והיא מפגרת בשער אחד בלבד אחרי ברצלונה. ולנסיה נמצאת בתקופה מצוינת והיא סופרת כבר ניצחון חמישי ברציפות בליגה, ושישי אם סופרים את הניצחון על סרגוסה בגביע המלך באמצע השבוע. כשבכל משחקי הליגה הללו ההתקפה של ולנסיה הבקיעה לפחות שלושה שערים.

אוהדי ולנסיה צריכים להודות למרסליניו, המאמן הספרדי שהגיע למועדון אחרי שלוש עונות בצוללת הצהובה של ויאריאל. המאמן בן ה-52 הגיע למסטאייה אחרי שבעונות האחרונות מאמנים התחלפו בקבוצה בקצב מסחרר ואף אחד מהם לא הצליח להשאיר חותם. אך, מרסליניו שינה את ה-DNA של הקבוצה והחדיר תקווה ואמונה לחניכיו, דבר שהיה חסר כל כך ללבנים בעונות האחרונות. המאמן שינה את סגל הקבוצה, אך מבלי לפתוח את הכיס ולהוציא סכומי עתק על רכישת שחקנים. גולת הכותרת של חלון ההעברות עבור העטלפים הייתה קבלת שחקנים בהשאלות ונראה כי כל שחקן שהגיע השתלב בצורה מושלמת בתלכיד שניסה ליצור המאמן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מרסליניו מחזיר עטרה ליושנה (dailymail)

בגזרת המושאלים הגיעו למסטאייה מאינטר ג'ופרי קונדוגביה הקשר הצרפתי המצוין וג'ייסון מוריו הבלם הקולומביאני. אל חוליית ההגנה הצטרף גם גבריאל פאוליסטה הברזילאי, אך היהלום שבכתר הוא גונסאלו גדש הפורטוגלי, שהגיע מפאריס סן ז'רמן. הקשר הבין כי בעיר האורות יהיה לו קשה למצוא את מקומו בין הכוכבים השונים והעדיף לצבור ניסיון בטרם יקפוץ אל המים העמוקים.

במסטאייה יקוו להשאיר את גדש גם לעונה הבאה (הפייסבוק הרשמי של ולנסיה)

כדי להשלים את הפאזל ההגנתי מרסליניו רכש את נטו, השוער הברזילאי הנהדר ושמר על צמד המגנים הספרדים: חוסה לואיס גאיה ומרטין מונטויה. בכל הקשור להתקפה הפורייה של ולנסיה אין ספק כי האדם שראוי לשבחים הוא סימונה זאזה, החלוץ האיטלקי שנחשב לפלוף כשהגיע לפרמייר-ליג הראה סופסוף את הפוטנציאל הטמון בו. החלוץ כבש שמונה שערים ונבחר לשחקן חודש ספטמבר. יחד איתו בהתקפה סנטי מינה המוכשר, רודריגו וקרלוס סולר הצעירים.

סימאונה זאזה – מפלופ אנגלי להצלחה ספרדית (la liga)

על אף כל החידושים נראה שהעוגן של העטלפים לא השתנה והיא מתבססת על דני פארחו, הקפטן הותיק שמנווט את הקישור בצורה מדהימה. כאמור, ולנסיה שיחקה מול מרבית מועדוני הפאר של ספרד, וכעת היא פונה לעבר משחקים נוחים יותר לפחות על הנייר. כידוע בליגה הספרדית שום משחק אינו באנקר וכדי להמשיך להתמיד ולשהות בצמרת עד סיום העונה העטלפים יהיו חייבים לשמור על מאזן טוב גם מול הקבוצות הקטנות שנלחמות על חייהן בתחתית. המשחק הקרוב שלהם יהיה מול אלאבס שהפסידה בשמונה מתוך תשעת משחקיה האחרונים. אך הראש של ולנסיה הוא בקרב מול ברצלונה בעוד חודש, קרב שאליו ולנסיה רוצה להגיע כשהיא קרובה כמה שיותר לסגנית האלופה מקטלוניה.

פארחו ממשיך להיות המנהיג של העטלפים (sports mole)

האוהדים במסטאייה אולי חולמים על אליפות, ועל אף החוזק של שתי האימפריות ששולטות בכדורגל הספרדי, ראינו שזה אפשרי לפני ארבע עונות כשאתלטיקו זכתה בתואר. אך, הדיבורים על כך מוקדמים וודאי שמרסליניו לא מעז לעלות אותן על בדל שפתיו. מבחינתו מקום ברביעיית הצמרת גם בסיום העונה יהיה ללא ספק הישג מבוקש, בדרך לתוכנית ההבראה של ולנסיה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort