לקראת תחילת העונה בליגת העל בכדורסל

לאט לאט אנחנו, אוהבי הספורט, מקבלים חזרה את העונות החדשות בענפים השונים כאשר עכשיו תורה של ליגת העל בכדורסל לחזור אלינו למסכים.

לאחר עונה מעניינת, ואחת המאוזנות אי פעם, אשר הסתיימה באליפות של הפועל ירושלים ובגמר שלישי רצוף ללא מכבי תל אביב אחרי מספר עשורים בשליטה מוחלטת, אנו מגיעים לעונה הקרובה כאשר על הפרק עומד הניסיון של מכבי תל אביב לחזור לגדולתה לאחר קיץ בו לחצו על הכפתור וחידשו את הסגל, מנגד שאר קבוצות הליגה אשר ינסו לבסס את מעמדן ולהשאיר את האיזון בליגה גם בשנים הבאות.

לעונה הקרובה בתפקיד הפייבוריטיות נכנסות, כרגיל, מכבי תל אביב והפועל ירושלים. מכבי תל אביב, אחרי רצף החלטות כושלות, החתמות לא טובות וחלק מהעונות החלשות בתולדות המועדון, החליטה לקחת את העונה בכל הכוח, כסוג של צ'אנס אחרון לשמר את העצמה של המועדון, אותו מועדון שלקח 5 גביעי יורוליג לאורך השנים ועשרות אליפויות ליגת העל בלי שום תחרות.

את הקיץ התחילו בתל אביב בשינוי דרמטי בגזרת הישראלים. לאחר שבכל שנה מכבי החזיקה בישראלים הבכירים ביותר ובחלק נכבד מנבחרת ישראל הבוגרת, לאליפות אירופה יצאה הנבחרת ללא אף שחקן ממכבי תל אביב, זאת לאחר שבמועדון החליטו להיפרד מהישראלים הבכירים האחרונים שלהם, יוגב אוחיון (הפועל ירושלים) וגיא פניני (הפועל חולון).
במקום אלה, הגיעו למועדון צעירים מבטיחים אשר ינסו להיכנס לרוטציה ולהוכיח את עצמם. כארם משעור (26, 1.98) מגיע אחרי עונה מוצלחת בבני הרצליה וממוצע של דאבל דאבל לאורכה (14.5 נקודות, 10.3 ריבאונדים) וינסה להיות משמעותי גם בליגת העל וגם ביורוליג. בנוסף אליו, יובל זוסמן, הגארד המוכשר אשר גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, חזר מעונת השאלה במכבי עירוני רעננה מהלאומית, בשל יותר לתפקיד גדול יותר, וכבר במשחקי ההכנה הראה ניצוצות לקראת ההמשך. אחרון חביב בגזרת הישראלים הוא דני אבדיה. הכישרון הצעיר (16.5) הוקפץ מהנוער וינסה לתפוס דקות איפה שאפשר ולהוכיח את שייכותו לרמות הגבוהות, כבר בגיל צעיר.

בגזרת הזרים הגיעו לא מעט שחקנים מוכשרים ומוכחים, בראשם נוריס קול, אלוף NBA פעמיים עם מיאמי היט, אשר יקבל את המפתחות לקבוצה וינסה להחזיר אותה לגדולה, ועל הדרך אולי גם להחיות את הקריירה הדואכת שלו, שהתחילה בשיא עם מיאמי היט, ואחרי כמה שנים של גישוש בליגה ואף תקופה בליגה הסינית, מגיע למכבי תל אביב בתפקיד מרכזי.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הפעם בתפקיד ראשי, נוריס קול (KOTV.com)

בצד הפחות כיף של הליגה, התחתית, יהיה אפשר לראות לאורך העונה ככל הנראה, בערך את אותן קבוצות. קריית גת לא תהיה שם לאחר שירדה ליגה ובצדק, לאחר עונה נוראית בה היא פשוט לא הייתה ברמה, עם שישה ניצחונות בסך הכל בכל העונה, פחות מחצי מהבאה בתור, מכבי אשדוד/באר טוביה. את מכבי אשדוד כנראה נמשיך לראות בתחתית, לאחר שלא הביאה חיזוק משמעותי בקיץ החולף, כמו גם את העולה החדשה, עירוני נס ציונה. אחרי גיחה של עונה אחת לליגה הלאומית, עירוני נס ציונה מגיעה לליגת העל במטרה להישאר, ותנסה לבנות על המומנטום מהעונה שעברה והיריבות הפחות חזקות שבתחתית, כדי להתחיל להיבנות בליגה.

בעונה הזאת, בהמשך לקיץ הישראלי המעורב, בו ראינו מצד אחד את הצלחת הנבחרות הצעירות באליפויות השונות, אל מול כישלון הנבחרת הבוגרת ביורובאסקט. בעונה הקרובה יהיה מעניין לעקוב אחרי העברת השרביט בכדורסל הישראלי, בין הדור הישן (פניני, הלפרין, אליהו וכו') אל הדור החדש, אשר ינסו לפלס דקות ברוטציות של קבוצותיהם, במטרה להרים את הקריירות שלהם בפרט, ומעמד הכדורסלן הישראלי בכלל.

הצעירים הבולטים והמעניינים יהיו קודם כל אלה שמיועדים לתפקיד משמעותי. יובל זוסמן כבר הראה במשחקי ההכנה ניצוצות ואף קיבל קרדיט וכמות דקות מכובדת, בתקווה שימשיך ככה גם לאורך העונה. דניאל קופרברג בשנתו השלישית במכבי חיפה יקווה לשדרוג במעמדו לאחר קיץ מוצלח בנבחרת הצעירה. עידן זלמנסון יקבל דקות משמעותיות בחולון בתור אחד הסנטרים היחידים בסגל, בניסיון להשתלט על העמדה לקראת השנים הבאות, יחד עם תמיר בלאט שינסה להשתלט על עמדת הרכז ולהוביל צמד ישראלים חזק לעתיד.

בדרך למעלה, דניאל קופרברג (mhbasket.co.il)

עם האיזון המתחזק בליגה, הצעירים המעניינים, מאבקי התחתית והפסגה, הולכת להיות עונה מעניינת. לנו רק נשאר לחכות שיתחיל.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית