הכל נשאר בממלכה

הנה זה קרה! הרגע לו חיכינו יותר מכל הגיע- ליגת האלופות חזרה, ויחד איתה לא פחות מחמש נציגות אנגליות!

כמדי שנה עולות 3 הקבוצות הראשונות בפריימרליג אליהן מצטרפת בדרך כלל קבוצה רביעית שמעפילה משלב הפלייאוף והשנה מצטרפת גם מנצ׳סטר יונייטד בעקבות זכייתה בליגה האירופאית, ואי אפשר להגיד שאינן קבוצות איכותיות, אך מאז גמר עונת 2012/13 (יונייטד-צ׳לסי) אף קבוצה אנגלית לא הגיע לגמר, ועושה רושם שאין סיבה הגיונית של ממש ושזה כנראה סתם חוסר מזל, אז זהו, שלא.

בשאר ארבעת הליגות החזקות באירופה (ספרדית, איטלקית גרמנית וצרפתית) ניתן לראות פערים עצומים בין מוליכות הטבלה לבין קבוצות אמצע הטבלה ומטה. קבוצות כמו פריז סן ז׳רמן, ברצלונה, ריאל מדריד, באירן מינכן ויובנטוס שמשלמות שכר גבוה פי כמה וכמה (נחשב כאחד המדדים לקביעת איכות הקבוצה) לשחקניהן מאשר הקבוצות האחרות בליגה, מנצחות לרוב את יריבותיהן בפער הגדול משער אחד ושלא נדבר על אחוזי יצירת מצבים ושליטה בכדור, מה שיוצר פערים עצומים בין צמרת הטבלה לשאר הליגה ולא עושה רושם שהמצב ישתנה בשנים הקרובות.

ניתן לראות זאת בדומיננטיות הכמעט אבסולוטית של הקבוצות ברכש שחקנים מוכשרים מאותה מדינה, מאומנות ע״י מאמן איכותי וצוות מקצועי טוב במספר דרגות מבשאר קבוצות הליגה ואלו מניבים תארים וזכיות שרק מגדילות את הפערים ועושה רושם שהגבולות רק מטשטשים ו״מעמד הביניים״ בליגה הופך לחלק מ״המעמד הנמוך״.

כל אלה רק מאפשרים לקבוצות הצמרת ששליטות בליגה לשחק באופן פחות אינטנסיבי לאורך 90 הדקות ברוב משחקיהן ובכך לצבור כוחות למשחק הקרב ובא בצ׳מפיונס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אך בליגה האנגלית, שלא כמו בשאר הליגות החזקות באירופה, מחולקים הסכמי זכויות השידור באופן יחסית שווה בין 20 קבוצות הליגה.

זה יוצר ליגה הרבה יותר תחרותית משאר הליגות בעולם  ולכן קבוצה שמשחקת באמצע שבוע בליגת האלופות תאלץ לחשוב היטב על רוטציה או שמירת כוחות לקראת משחק סוף השבוע בליגה.

כלומר, כמעט כל קבוצה בליגה האנגלית יכולה לקנות שחקן שובר שוויון ובכך להקשות על כמעט כל קבוצת ליגה.

בנוסף, מאמנים שנמצאים בקבוצות אמצע טבלה בליגה האנגלית יכולים בקלות לאמן קבוצות במקומות גבוהים יותר בליגה האיטלקית או הספרדית למשל רונאלד קומאן מאברטון רפא בניטז של ניוקאסל ועוד רבים אחרים.

לבסוף, המשאבים הכלכליים שאומנם משדרגים את הכדורגל באנגליה משפיעים על התמדקות הקבוצות בזירה האירופית וסיכויי ההצלחה שלהן נפגעים.

ולא די בזה, השנה הקבוצות מהליגה האנגלית נהנות מהגרלות קשות, אומנם לקבוצות ממנצ׳סטר וליברפול מצופה לעלות די בקלות לשלב הבא בטורניר, אבל אצל הקבוצות הלונדוניות המצב טיפה יותר קשה. לבלוז מחכים מפגשים לא פשוטים בבית c עם הזאבים של די פרנצ׳סקו והקולנצ׳ונרוס (שלדעתי יעלו מהמקום הראשון בבית). ואם זה בית יחסית קשה, מה יגידו הספרס בבית המוות שצריכים להתארח בברנבאו ובזיגנאל אידונה פארק ויגידו תודה אם יוציאו 1/6 הנקודות האפשריות במשחקים האלה.

אחרי כל זה אני מקווה שלא שכחתם שבטורניר יש קבוצות בעלות סגל שחקנים חזק משל הקבוצות הבריטיות כמו הבלאנקוס, שאחרי שתי זכיות רצופות במפעל ישמחו להשאיר עוד חותם במפעל ולקבל גלידה, ניימאר אחד מפריז שרוצה לקרוא תיגר על כדור הזהב כבר העונה, גברת זקנה שרוצה לזכות בתואר אחרי שני הפסדים בשלושת הגמרים האחרונים, באירן מינכן שכבר שנה רביעית כושלת בשלבי הנוקאווט ופרעוש אחד שברוך השם לא שבע עדיין.

אז נכון, יש להן סקוררים כמו לוקאקו, קיין ואגוארו, שחקנים צעירים מצוינים שאריות אירופה ישמחו לשים את ידן עליהם כמו דה בריונה, ז׳סוס, דלה עלי ועוד, אבל עם כל הכבוד לקבוצות מהאי הבריטי, ויש כבוד, הלחץ והאינטנסיביות ישפיעו ואני לא חושב שנראה את אחת מחמשת הקבוצות בשלב הגמר אם בכלל בחצי הגמר (תלוי בהגרלה כמובן).

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort