מבחן אופי: האם כארם משעור יוכל להצליח בצהוב?

כארם משעור, השחקן הערבי הראשון שזומן לסגל נבחרת ישראל חתם במהלך הקיץ הנוכחי במכבי תל אביב, הקבוצה שנחשבה עד לאחרונה לקבוצה של המדינה
ולקבוצה המובילה בכדורסל הישראלי, ללא תחרות כלל, סופרת קיץ שלישי רצוף ללא אליפות המדינה. אחרי עונה קשה שכללה פיטורי מאמנים, וכישלון בזירה האירופית, הקבוצה הצהובה מסתמנת כמי שמחפשת מסלול מחדש.
מכבי תל אביב נפרדה בקיץ הזה ממרבית הסגל של העונה הקודמת ובראשם הישראלים הבכירים שלה.
פניני- הסמל וראש הקבוצה בשנים האחרונות, עזב לחולוניה הנבנית, אוחיון עבר ליריבה האדומה מהבירה וגל מקל יצא לחפש את עצמו בגראן קנריה הספרדית.
בעקבות כל הפרידות והחיפוש אחרי דרך חדשה, הגיעו מנהיגי המועדון ובעליהם שהקבוצה זקוקה לרוח ישראלית חדשה, למין ניקוי אורוות כחול-לבן וכחלק מכל זה הלכו חזק על הפורוורד המצטיין ולטעמי גם שחקן העונה החולפת, כארם משעור.
אז איך הגיע ערבי-נוצרי מנצרת בן 25 לגופייה הצהובה של מכבי תל אביב?
משעור, שהגיע לליגה מהדלת האחורית של הכדורסל, שחקן שלא גדל כאן במחלקות הנוער המפוארות ובנבחרות הצעירות של ישראל, אלא במכללה בארה"ב, שיחק שנתיים בבני הרצליה ה"חממה של הכדורסל הישראלי" אצל אבא אקוניס ולאחר שנה מדהימה מבחינת ממוצעים של דאבל דאבל של 14.5 נק ו10.3 ריבאונדים למשחק, נחת בהיכל מנורה מבטחים.
החתימה הינה סוג של היסטוריה בכדורסל. לאורך השנים שחקנים מהמגזר צמחו שחקנים רבים בענף עם הרגל, ייתכן בגלל התרבות, האהדה לברצלונה ולקבוצות הגדולות, החינוך בכפר או חוסר המתקנים והחשיפה לענף עם הכדור כתום.
שאני מנסה להיזכר בשחקן ערבי ששיחק כדורסל בליגות הבכירות בתקופותי, השם האחרון שעולה לי בראש של שחקן מהמגזר הוא אבו-ערישה שייצג את ישראל בנבחרות הצעירות, ומאז שמו לא הוזכר כלל.

במהלך ההרפתקאה שלו בארה"ב (הפייסבוק הפרטי של כרם משעור)
משעור קיבל זימון היסטורי הקיץ לנבחרת ישראל ליורובאסקט וענה לראשי הנבחרת בשלילה, נאמר שאינו כשיר מבחינה פיזית, אך הוא לא קיבל שחרור מרופא הנבחרת, אלא מהרופא אישי שלו. יכול להיות שכארם משעור קיבל הוראה ממכבי תל אביב, יכול להיות שהוא אינו מרגיש בטוח לייצג את נבחרת ישראל באירופה, יכולות להיות עוד הרבה מאוד ספוקלציות שהתקשורת מערימה עלינו, ולכן עדיף שלא נתייחס לזימון ההיסטורי בנקודת הזמן הזו, מכיוון שהאמת טרם יצאה לאור.
בהסתכלות זריזה על הסגל הנבנה במכבי תל אביב לעונה הקרובה ניתן לראות שכארם הינו הישראלי הצבר היחיד (פרט לזוסמן), ושאת הסגל הישראלי מאיישים ברובו המתאזרחים טיוס וג'ייק כהן לצד ג'ון דיברתילומיאו הרכש החדש. המשמעות היא שהנהלת הצהובים שמה לא מעט משקולת על כתפיו של כארם כמי שאמור להוביל את הקבוצה גם
בהיבט המקצועי של יכולת הקבוצה וגם בהיבט החברתי של חדר ההלבשה, וכארם לפי מה שמספרים אינו אדם כזה, אומרים עליו שהוא "שקט, צנוע, שלו" ומעניין יהיה לראות איך יכנס לנעלים הגדולות שמכינים לו בקבוצתו החדשה.

מתאמן בנבחרת (איגוד הכדורסל בישראל)
למרות כל מה שהזכרתי, לדעתי, משעור לקח את ההחלטה הנכונה ביותר מבחינתו. הוא בשלב של נסיקה בקרירה, מבחינת יכולת מקצועית ועם כל הכבוד לאקוניס, רקאנטי ושות' הרצליה היא אינה מהטופ של הכדורסל הישראלי ובטח שלא האירופאי. ההצלחה וההסתגלות של משעור תלוייה הרבה מאוד איך הוא ישתלב בחדר ההלבשה המרובה בזרים, מתאזרחים ובמאמן שלא בטוח שקידום הכדורסלן הישראלי עומד לנגד עיניו, אלא רק הצלחת הקבוצה בהווה כדי שקברניטי המועדון לא יחליפו מהר מהצפוי.
אני סבור ובטוח שיש לכארם את האיכויות הנדרשות להוביל את מכבי תל אביב חזרה למקומה הטבעי על מפת הכדורסל הישראלי והאירופאי כאחד.
כארם משעור שחקן ישראלי מצויין ומכבי תל אביב הוא מועדון שיחזור להצליח אם ידע להוציא את הרעשים הפוליטים ואת התקשורת הרכילותית והצהובה(תרתי משמע) שמעפילה עליו.
כארם יצטרך ואני מאמין שידע לעשות את המעבר העצום הזה מהרצליה השקטה והלא מסוקרת, חממה? כבר אמרנו, למכבי תל אביב הקבוצה שהיוותה תחנה חשוכה ואפלה לכמות רבה של ישראלים בקרירה ולא תחנת קידום והגשמת חלומות.

המון בהצלחה לכארם!!

משעור במדי הרצליה (הפייסבוק הפרטי של כרם משעור)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית