בשם הבן

בזמן יורו 2016 לגברים בשנה שעברה, חובבי הכדורגל התאהבו בנבחרת איסלנד. האוהדים הנייטרליים ראו נבחרת שמגיעה מאי של 320 אלף תושבים ונותנת תצוגה יפה מאוד שכלל שלב בתים ללא הפסד (ניצחון על אוסטריה ו-2 תיקו מול פורטוגל והונגריה), ניצחון על אנגליה הגדולה בשמינית והפסד ברבע הגמר מול צרפת הפייבוריטית לא לפני שגרמו לכמה דפיקות לב עם 2 שערים. האוהדים אהבו את שמחת החיים של האיסלנדים, החגיגה שכללה מחיאת כף מול יציע האוהדים הפכה לקאלט (כמו השיר הממכר על וויל גריג) ובסף הכל האיסלנדים עשו את העבודה שלהם.

שנה לאחר מכן, באותו המעמד אך אצל הנשים, האיסלנדיות מגיעות בדיוק עם אותן הציפיות ואותן היכולות. "נגיע, נעשה שמח ונקווה לטוב". את החבורה המוכשרת שהעפילה לטורניר הזה מובילה החלוצה הארפה ת'ורסטיינסדוטיר שמשחקת בליגה המקומית במדי סטיארנן אשר קבוצת הגברים שלה התפרסמה בעבר בזכות חגיגות השערים האקסצנטריות שלהם.

עם פתיחת הטורניר אמרה החלוצה: "זוהי נבחרת איסלנד הכי מוכשרת שאי פעם הייתה, אני גאה להיות חלק ממנה ואנחנו ננסה להגיע רחוק ביחד". במידה וחשבתם שהאיסלנדיות משחזרות את ההצלחה של הגברים וקיבלו מהם השראה, טעות בידיכם! אם כבר, וידאר קיארטנסון וחבריו הם אלו ששאבו השראה מהויקינגיות התוססות שהגיעו למעמד רבע גמר היורו (השלב בו הגברים נצערו אשתקד) כבר פעמיים לפניהם. דירוג השיא של הגברים (22 בעולם) אמנם משכנע אך המין היפה הוא גם המין הדומיננטי יותר בסיטואציה הזו שכן האיסלנדיות מדורגות 16 בעולם נכון לעכשיו.

נחזור חזרה למי שמסתמנת כמנהיגת החבורה הלוחמת הזו, הארפה ת'ורסטיינסדוטיר. האיסלנדית היא ללא ספק החלוצה הטובה ביותר בסגל אבל מה גרם לה להפוך לאחת כזו ולחורר רשתות ללא הספקה? התשובה ייתכן ותמונה כאן.

ת'ורסטיינסדוטיר החלה את הקריירה בקבוצת סטיארנן ובגיל 16 כבר הייתה חלק מהסגל הבוגר של המועדון. באיסלנד כדורגל נשים הוא לרוב חצי-מקצועני ומי שרוצה להתקדם ברמה עולמית בענף עוזבת מהר מאוד לאנגליה או נורבגיה הלא רחוקות כשגם שבדיה הינה יעד בולט. ת'ורסטיינסדוטיר החליטה שלא ללכת עם הזרם ונשארה נאמנה למועדונה כדי גם להיות קרוב למשפחתה. "המשפחה שלי באה קודם לכל, אני לא יכולה פשוט לקום וללכת, אני נהנת לשחק בליגה האיסלנדית וזה מה שחשוב" אמרה החלוצה ב-2006 כשרק קיבלה את הזימון הראשון לנבחרת וההכרה הלאומית הגדולה הראשונה שלה, בגיל 20 בלבד. ב-2007 ת'ורסטיינסדוטיר סיימה את הקדנציה שלה בסטיארנן עם מאזן לא רע אך גם לא מפלצתי מדי של 34 שערים ב-84 הופעות, ועברה לבריידבליק, יריבה לצמרת של מועדונה הקודם אחרי שלא הצליחה לשים את ידה על אף תואר במהלך השהות בסטיארנן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

המצב בבריידבליק היה לא קל, ת'ורסטיינסדוטיר נאלצה להסתגל למועדון חדש ולמרות שגאוגרפית היא לא זזה הרבה (שני המועדונים נמצאים בפרברים של עיר הבירה רייקיאביק) היא עדיין לא הרגישה יותר מדי בנוח במקומה החדש. בשלושת העונותשהיא בילתה בבריידבליק היא שיחקה רק 47 פעם ולמרות שכבשה 23 שערים (שוב, ממוצע לא רע של שער כל 2 משחקים) היא החליטה שהיא לוקחת פסק זמן.

פסק הזמן הזה לא הגיע כתוצאה משחיקה או כדומה, ת'ורסטיינסדוטיר נישאה והיא ובן זוגה החליטו שהגיע הזמן להביא ילד לעולם. ת'ורסטיינסדוטיר יצאה מחדר הלידה באפריל 2011 עם הדמות ששינתה את חייה ב-180 מעלות, בנה הבכור סטיינאר קארל.

3 חודשים אחרי הלידה, ת'ורסטיינסדוטיר חזרה למגרשים וחזרה לסטיארנן. הפתיחה הייתה קצרה אך מועדדת ות'ורסטיינסדוטיר כבשה 6 שערים ב-9 משחקים והייתה כינור משני בזכייה באליפוה שכן חצי עונה היא כלל לא הייתה בסגל.. בעונת 2012 היא כבר אותתה שהיא מתכננת להציב רף כיבושים גבוה ומצאה את הרשת 17 פעם ב-18 מחזורי הליגה והוסיפה עוד 5 ב-4 משחקים בגביע כדי לעמוד על מאזן של שער אחד למשחק וקטפה את הגביע האיסלנדי. עונת 2013 הייתה הפעם הראשונה שהיא עברה את הרף הזה ,זכייה בגביע הליגה יחד עם לא פחות מ-28 שערים ב-18 מחזורי ליגה נתנו לה מעמד חדש של סקוררית מטורפת, את המפתחות להרכב הפותח בנבחרת וכמובן הכרה בינלאומית. ת'ורסטיינסדוטיר מנגד הוכיחה שזו לא הייתה הבלחה חד פעמית כאשר גם בעונה שאחרי היא כבשה 27 שערי ליגה (ממוצע של שער וחצי למשחק!!) והוסיפה עוד 4 ב-3 משחקי גביע. ב-2015 היא חוותה ירידה קלה ביכולת ורשמה ממוצע של שער למשחק "בלבד", מדהים בכל קנה מידה אחר אבל טיפה מועט בקנה המידה שלה. את העונה הקודמת היא סיימה עם 20 שערי ליגה והחלה לכבוש בצרורות גם בנבחרת. היא מלכת השערים של המוקדמות ליורו-2017 (יחד עם ג'יין רוס הסקוטית)  ומה שמדהים יותר זה שהיא נאלצה לעצור באמצע פעם נוספת מכיוון ששוב נכנסה להיריון. לפני 5 חודשים נולד בנה השני יימיר ות'ורסטיינסדוטיר חזרה למגרשים רק לפני חודש.

ת'ורסטיינסדוטיר והתוספת הטרייה למשפחה, יימיר (EuroSport)

זה לא מנע מהצוות המקצועי של הנבחרת לכלול אותה לטורניר אך בינתיים היא נכנסת לעניינים בהדרגה מהספסל ועדיין לא מצאה את הרשת לא במשחק הראשון מול צרפת ולא אמש מול שוויץ. ביום רביעי מחכה לה המשחק המכריע של הבית מול אוסטריה והיא תנסה להשב שמחה משולשת, לעצמה שחזרה לעניינים, למשפחה שבאה לעודד ולעם האיסלנדי שרוצה את הצלחת הנבחרת הלאומית, עד כה, בין אימון לאימון היא מתפקדת כאמא במשרה מלאה, כן גם בהולנד.

ת'ורסטיינסדוטיר מתראיינת בסיום המשחק מול צרפת כשבנה בידיה: (צילום: EuroSport)

https://www.youtube.com/watch?v=yDDX3kKXnBY

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית