אונו, דואי, טריי, פאטרו, קאמפיוני!

מאז ששיטת הקיזוז הוכנסה (והוצאה) בכדורגל הישראלי ישנם לא מעט ויכוחים האם המהלך היה טוב ואיזו שיטה עדיפה, עם או בלי קיזוז, עם או בלי פלייאוף וכמה קבוצות אמורות לאייש את ליגת העל. קברניטי ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה יוכלו אולי לשאוף קצת השראה ממדינה שרחוקה מאוד מלהיות מעצמת כדורגל אבל אחת שלקראת מחזור הסיום בליגה שלה היום, הולך להיות פוטו-פיניש מותח במיוחד. תכירו בבקשה את הליגה המולדאבית!

נתחיל מהסוף, זימברו קישנב שנמצאת במקום החמישי עם 45 נק' רחוקה לא פחות מ-20 נקודות מהקבוצה שבמקום הרביעי, ששם בעצם כל הדרמה שלנו מתחילה. זאריה באלטי שמאיישת את המקום הרביעי נמצאת עם 65 נקודות כאמור, אותה כמות בדיוק כמו מילסאמי אורחי השלישית. עד כמה הן קרובות לאליפות? ובכן הקבוצה שבמקום השני, שריף טיראספול, נמצאת רק נקודה מעליהן כמו גם המוליכה דאצ'יה קישינב שגם לה 66 נקודות. כן, קראתם נכון! המרחק בין הראשונה לרביעית במחזור הסיום עומד על נקודה אחת בלבד והכל מתנקז להיום, 18:00 שעון ישראל כדי להכריע מי תהיה אלופת המדינה שגם תלך למוקדמות ליגת האלופות ומי יהיו השלוש שיסתפקו בליגה האירופית (מכיוון שגמר הגביע ישוחק בין שריף וזריה, הקבוצה שתסיים רביעית הבטיחה גם היא את המקום במוקדמות הליגה האירופית). אז הגיע הזמן להכיר את הקבוצות:

מי מהן תיקח אליפות? ארבעת הקבוצות רוצות לחגוג גם בסוף המחזור, אחת מהן תעשה זאת.

המפתיעה-פ.צ. זאריה באלטי: 

לא הרבה יודעים זאת, אבל לקבוצה המפתיעה הזו שהוקמה לפני 33 שנה יש קשר ישראלי קטן. בשנת 2012 אימן אותה אלברט סלומונוב שהספיק מאז לחזור לארץ לפרוייקטים בליגות הנמוכות, בין היתר באור עקיבה וחדרה. התואר היחיד שיש לקבוצה הוא הגביע המקומי בו זכתה אשתקד וכאמור השנה היא שוב במעמד הגמר. זאריה (אולימפיה לשעבר), רוצה לשים לעצמה כוכבית שמנה מאוד בארון הגביעים בדמות אליפות מפתיעה אבל קל זה ממש לא הולך להיות. כדי לעשות זאת היא תיאלץ להישען על השחקנים הבולטים שבסגל, דוגמת השוער סרהיי פאשצ'נקו שמתאושש מספסול שבא בעקבות התאוששות לקויה מפציעה, הבלם ויקטור גולובאטנקו והחלוץ איגור בוגאייב.

בוגאייב, האיש המסוכן בזאריה (CMD)

הנוכחית של ירו-פ.צ. מילסאמי אורחיי:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למילסאמי אורחי יש גם סוג של קשר ישראלי בסגל השחקנים. חלוץ הקבוצה שממוקמת שלישית לפני תחילת המשחקים הוא ירו בלו שהגיע בקול תרועה למכבי חיפה בתור איגביני יעקובו השני וכיכב בעיקר בנצרת עלית, קרית שמונה ואשדוד. גם ארון הגביעים של הקבוצה הזו לא ממש שופע כאשר חוץ מגביע מולדבי ב-2012 (וסופרקאפ מפתיע בתחילת העונה שאחרי) הם זכו באליפות היסטורית אחת, לפני שנתיים. גם הם רוצים להפסיק את שליטת הקבוצות מקישינב וטיראספול ולהעביר את התואר לעיר אורחיי פעם נוספת כדי לגרום לראש העיר ובעלי הקבוצה, אילן שור, לאושר רב. אם חשבתם לרגע שלא קראתם נכון אז זו לא טעות! אילן שור בן ה-30 שנולד בת"א הוא בעל שורשים מולדבים, איש עסקים שממשיך את פעילותו במולדובה ולפני שנתיים נבחר לראש עיריית אורחיי, בדיוק כשהקבוצה זכתה באליפות, צירוף מקרים? תגידו אתם. אבל שור כבר היה מעורב בשערוריית הבנקים הגדולה במולדובה שגרמה לקריסת הבנקים הגדולים במדינה. החשד היה שמאחורי הקלעים, שור תפס שליטה על הכלכלה המולדבית והזרים כספים לחברות שהיו בניהולו מה שגרם לבנקים לפשוט רגל אך נכון להיום עדיין לא הוגש נגדו כתב אישום.

אילן שור, קשר ישראלי שפחות מתגאים בו בארץ (OCCRP)

אם נחזור לכדורגל, אז חוץ מבלו, בסגל של אורחיי מילסאמי נמצאים גם הבלם פטרו ראקו, הקשר אלכסנדרו דדוב, ויטאלי באלאצ'וב שכבש 4 שערים ב-7 הופעות במדי הקבוצה אחרי שהגיע כשחקן חופשי לפני 3 חודשים, יבהן סידורנקו שגם הוא עם עבר בישראל (נצרת עלית) ועתיד הכדורגל המולדבי, אלכסנדו בויצ'וק שכבש 5 שערים ב-9 ההופעות שלו מאז ההשאלה מיאסי הרומנית.

ד"ש לחיפה, ירו בלו (CMD)

האקסית של קובי-שריף טיראספול:

הקבוצה בה שיחק לפני 3 שנים קובי מויאל היא ללא ספק אחת הכוחות החזקים, אם לא החזק ביותר, במדינה (אגב הפועל ב"ש התחילה את המסע שלה באירופה העונה מול המולדבים). מתחילת המילניום הקבוצה לא לקחה אליפות רק פעמיים! בעונת 2010-11 כאשר דאצ'יה קישינב לקחה את התואר (אליה נגיע בהמשך) ולפני שנתיים כאמור כאשר אורחיי הדהימה את כולם. שריף כאמור נמצאת גם בגמר הגביע ותשחק מול זריה אבל הם רוצים להבטיח לעצמם את תואר האליפות כדי להמשיך למלא את ארון הגביעים העמוס כל כך. בסגל הקבוצה ישנם כמה שחקנים לא רעים (כולל יא יא סיידו, אקס מכבי חיפה) שאמורים לסחוב את הקבוצה לעבר הצלחת. הבולטים שביניהם הם מקסים פוטירניש, שגרר לא מעט תגובות מעורבות בעקבות אמירותיו שהוא מרגיש זיקה לרומניה ומקווה שרומניה ומולודבה יתאחדו בחזרה למדינה אחת, דיונת'ן טיישרה שכבר בגיל 16 יצא מגבולות ברזיל לשחק בסלובקיה וגם שחקן הסגל הרחב של הנבחרת הלאומית (הסלובקית לא הברזילאית), סיריל באייאלה בן ה-20, שכבר בגיל 17 שיחק בנבחרת הבוגרת של בורקינה פאסו ומקווה שלוש שנים לאחר אותו רגע לפרוץ סוף סוף קדימה, ריקארדיניו הברזילאי הנפלא שאחראי על רוב מצבי ההבקעה של הקבוצה ועוד שחקן שהנבחרת המולדבית תולה בו את תקוותיה לעתיד, ויטלי דמסקאן בן ה-18 שכבר זומן לסגל הבוגר של הנבחרת אחרי שעלה באמצע העונה לסגל הבוגר של שריף וכבש בכל משחק ששיחק (ארבעה במספר).

מויאל במדי שריף, יחזיק אצבעות לקבוצתו לשעבר? (UEFA)

המוליכה המפתיעה-דאצ'יה קישינב:

כאמור, דאצ'יה לקחה את האליפות כבר פעם אחת (2010-11) ובתור מוליכת הליגה כעת לפני המחזור האחרון, היא רוצה לנצח את המשחק שלה ולחזור על ההישג הזה שוב. בסגל הקבוצה לא נמצאים שחקנים בולטים מדי והגדולה שלהם היא להיות יחידה לוחמת אחת, סטייל אתלטיקו מדריד. בכל זאת, אי אפשר שלא לשים לב אל עבדול-גאפר מאמא, המגן הטוגולזי שנמצא כבר 11 שנה במדינה ואל הצרפתי הנפלא שייק-אלאן דיארה שהרשית 5 שערים באותה כמות של משחקים מהרגע שעבר בחלון ההעברות החורפי מדינאמו אאוטו, היריבה העירונית.

עבדול מאמא (בלבן) במשחק מול שריף (UEFA)

הדרך אל התואר:

כאמור זאריה ומילסאמי אורחיי נמצאות עם 65 נק' ושריף ודאצ'יה עם 66. מה שמפריד בין הקבוצות בליגה המולדבית הם המפגשים הישירים בין הקבוצות אז לפני שאפרט מול מי כל אחת ניצבת , נראה למי יש יתרון על האחרות במקרה של שוויון.

זאריה: נמצאת בנחיתות קשה מאוד מול יריבותיה כאשר היא מחזיקה במאזן שלילי מול כל אחת מהן
מילסמי: נמצאת ביתרון על זאריה ודאצ'יה ובנחיתות רק מול שריף
שריף: נמצאת ביתרון על זאריה ומילסמי ובנחיתות רק מול דאצ'יה
דאצ'יה: נמצאת ביתרון על זאריה ושריף ובנחיתות רק מול מילסמי

מחזור הסיום והתרחישים:

מילסאמי אורחיי-זאריה באלטי: 

אין מה להוסיף, קרב ישיר על האליפות בין הקבוצות שבמקום 3-4. זאריה כבר ניצחה במגרש הזה 2:1 והיא יכולה לעשות זאת שוב. זאריה תיאלץ להסתדר בלי המגן השמאלי הפצוע אולג ירמאק כאשר מילסאמי מגיעה בסגל מלא.

שחקני זאריה חוגגים שער, מתחילים את המחזור במקום הרביעי, יסיימו ראשונים? (ESPMD)

התרחישים:

ניצחון של כל אחת מהן יעניק לה אליפות במידה שגם שריף וגם דאצ'יה לא ינצחו, תיקו לא יעניק לאף אחת מהן אליפות גם במידה ודאצ'יה ושריף יפסידו כי למרות שלכולן אז יהיו 66 נקודות, במאזן הפנימי המרובע ביניהן, שריף מובילה.

שחקני מילסאמי חוגגים. יכולים לעשות זאת? (CMD)

אונגני-שריף טיראספול:

שריף יוצאת למשחק חוץ מול האחרונה בטבלה שעדיין מקווה לחולל סנסציה כפולה. גם לנצח את קבוצת הפאר וגם בעקבות כך להישאר בליגה. שריף תעלה לקרב המכריע ללא הקפטן יוסף ברזוביץ' שנפצע אבל הם מקווים לא להתקשות מול נמושת הליגה גם בלעדיו, בעיקר כאשר הם כבר ניצחו במגרש המעיק בו אונגני מארחת 2:1 במהלך העונה (והביסו אותם 7:0 בבית במפגש נוסף).

שחקני שריף אחרי שער נוסף של הקבוצה. רוצים עוד גביע בארון העמוס (האתר הרשמי של שריף טיראספול)

התרחישים:

ניצחון של שריף: יעניק לה אליפות בתנאי שדאצ'יה לא מנצחת
תיקו: יעניק לה אליפות בתנאי ששלושת הקבוצות הנוספות במאבק לא מנצחות
הפסד של שריף: יעניק לה אליפות רק בתנאי שדאצ'יה מפסידה גם היא והמשחק בין מילסאמי לזאריה נגמר בתיקו

סאקסן צאדיר לונגה-דאצ'יה קישינב:

דאצ'יה יוצאת למשחק מול הקבוצה שבמקום הלפני אחרון כאשר הישארותה בליגה עוד לא הובטחה. סאקסן תרצה כמובן להבטיח לעצמה הישארות על ידי ניצחון סנסציוני על המוליכה ולא להיות תלויה בתוצאה של אונגני מול שריף אבל דאצ'יה ניצחה את סאקסן פעמיים 2:0 במהלך העונה ואין סיבה שהתרחיש הזה לא יחזור על עצמו כשגם היא תצא לקרב הזה ללא הקפטן שלה, סימאון בולגרו שגם הוא פצוע.

שחקני דאצ'יה חוגגים, יחגגו גם תואר דרמטי? (UEFA)

התרחישים:

ניצחון של דאצ'יה:  פשוט מאוד, ניצחון והיא מבטיחה לעצמה את התואר בלי קשר למה שקורה ביתר המשחקים.
תיקו: יעניק לה אליפות בתנאי שיתר הקבוצות שנאבקות איתה על התואר לא מנצחות.
הפסד: לא יעזור לקחת את התואר בשום מצב.

רגע לפני שריקת הפתיחה במגרשים במולדובה, דברים שכדאי לדעת:

מלכי השערים של הליגה: ריקארדיניו ויוזף ברזובץ (שניהם משריף עם 12 כ"א) כשהם גם מלכי הבישולים כשהברזילאי מסדר 13 כאלה והקרואטי 12, בדרך כלל אחד לשני-ללא ספק צמד-חמד.

השוער ששמר הכי הרבה על רשת נקייה: אלכסיי קוסלב (שריף).

אז כפי שכבר אמרנו, סטטיטסטיקה זה לא הכל. דאצ'יה בולטת כקבוצה ולא כיחידים, האם זה יספיק לאליפות סנסציונית? נגלה יותר מאוחר הערב.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort