חולמים בספרדית – חלק ד': קשרים

"דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת", כך נכתב בספר קהלת. בעת האחרונה נפרדנו ממספר כדורגלנים גדולים, ביניהם קרלס פויול, ג'נארו גאטוזו, דייוויד בקהאם, פרנק למפארד, תיירי הנרי, ראול, ועוד רבים וטובים. כעת, הגיע הזמן להכיר את הדור הבא של הכדורגל הספרדי. ספרד היא מעצמת ספורט, והליגה הספרדית היא אחת הליגות הטובות בעולם, יש גם כאלה הסבורים שהיא הטובה ביותר. ב"לה ליגה" ומחוצה לה מסתובבים לא מעט שחקנים ספרדים מחוננים, שעוד לא עברו את גיל 23 ובשנים האחרונות פרצו לתודעה למעשה, וזה הזמן לבחון את מצבם של אותם שחקנים, מהאלמוניים ביותר שרק עכברי כדורגל מכירים ועד הכוכבים הגדולים ששמם שגור בפיהם של כל אוהד ממוצע.

בפרק הרביעי נדבר על הקשרים הצעירים המוכשרים ביותר, ההגנתיים וההתקפיים יותר, השחקנים שאחראים על מרכז השדה, אולי החלק החשוב ביותר במגרש.

אז אלו הם 10 הקשרים הטובים ביותר של הכדורגל הספרדי:

מרקוס יורנטה, 21, דפורטיבו אלאבס:

המושאל מריאל מדריד חווה עונה נהדרת והוא מוביל את הליגה בחילוצי כדור, 78 כאלה היו לו העונה. יורנטה הוא מהשחקנים היותר טובים באלאבס העונה ולבטח מהקשרים האחוריים היותר טובים בליגה הספרדית. הקשר המוכשר גם בישל פעמיים העונה במסגרת הליגה, והוא ראוי לקבל צ'אנס בקבוצת האם שלו, ריאל מדריד. לא בטוח שהוא יקבל אותו לאור העובדה שאלופת אירופה משופעת בקשרים איכותיים במרכז השדה. במקרה כזה, יורנטה יצטרך לחשוב היכן הוא רוצה לשחק ולעבור לקבוצה שתתאים למידותיו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פבלו פורנאלס, 20, מלאגה:

תגלית העונה של מלאגה ללא צל של ספק, ואולי גם תגלית העונה בליגה הספרדית (יש כמה קשרים בהמשך הרשימה שחולקים על כך). פורנאלס קיבל את המפתחות במרכז הקישור של מלאגה ונותן עונה פשוט פנטסטית כשהוא מבקיע 6 שערים ומבשל 3 פעמים. הוא קשר 50/50 קלאסי שמשלב יכולות התקפיות והגנתיות, ואחד מהשחקנים הטובים והיציבים ביותר של מלאגה העונה, שבאופן כללי לא שומרת על יציבות ומספקת משחקים מרשימים לצד תצוגות בינוניות. פורנאלס כבר זומן לסגל של נבחרת ספרד (כשהוא רק בן 20, להזכירכם) ועושה רושם שהוא בדרך הבטוחה להפוך לאחד הקשרים הטובים ב"לה ליגה".

דני סבאיוס, 20, בטיס:

איזה יופי של עונה נותן הקשר הספרדי הזה. סבאיוס הוסט לתפקיד ה50/50 רק העונה והתאקלם בתפקיד החדש בצורה מושלמת. הוא מנווט את המשחק של בטיס, אחראי כמעט על כל מהלך יצירתי של ה-ורדיבלנקוס, וכל משחק ההתקפה עובר קודם כל דרכו. סבאיוס בן ה-20 שגדל בכלל בסביליה, מככב דווקא ביריבה העירונית וכבר רשם 11 הופעות בנבחרת הצעירה של ספרד. מבחינת מספרים הוא לא מרשים יותר מדי, 2 שערים ובישול אחד בלבד יש לו העונה, וכדי לעשות עוד קפיצת מדרגה הוא יצטרך לשפר את האספקט הזה במשחק שלו.

מתאו קובצ'יץ', 22, ריאל מדריד:

השם הכי מרשים בקטגוריית הקשרים מגיע מאלופת אירופה. מתאו קובצ'יץ' הוא אחד השחקנים המוכשרים שיצאו מקרואטיה בעשור האחרון. כמו הרבה קרואטים אחרים, גם הוא גדל בדינמו זאגרב ועשה את כל הדרך ממחלקות הנוער עד הבוגרים, משם עבר לאינטר, שם אמנם לא היה רע אך לא מיצה את הפוטנציאל הגדול שלו. בקיץ 2015 הוא עבר לריאל מדריד תמורת 40 מיליון יורו, מהלך קצת תמוה מצד אינטר לוותר עליו למרות הסכום הנאה שקיבלה, והרווח היה כולו של הבלאנקוס. מקשר התקפי מוכשר הוא הפך לקשר אמצע קשוח ואלגנטי שלא מפסיק לעבוד על המגרש, והעונה הוא מקבל לא מעט דקות בקישור למרות שמולו מתחרים שחקנים כמו קאסמירו, מודריץ' וקרוס. מעניין יהיה לראות אם ימשיך לקבל קרדיט מזידאן ויציג לנו את מלוא הרפרטואר שלו.

https://youtu.be/viFavNXq9C8

קרלוס סולר, 19, ולנסיה:

ולנסיה ממשיכה לטפח כישרונות גם העונה, ואחד מהם הוא הקשר הנפלא קרלוס סולר. סולר עלה לבוגרים רק העונה כאשר קיבל הזדמנות בין היתר בגלל העונה החלשה של ולנסיה, אך מסתבר שהיה שווה להמר על הצעיר המוכשר. יש לו כבר 3 שערים העונה, אחד מהם בהקפצה אלגנטית מול סלטה ויגו בניצחון 2-3 הדרמטי, שהבטיח הישארות בליגה עבור העטלפים. סולר הפך לבורג מרכזי העונה בזכות ולא בחסד, יש לו יכולת טכנית נפלאה, הוא מנהל משחק אמיתי ולא חושש להצטרף להתקפה כשצריך. העובדה שהקהל של ולנסיה פשוט מטורף עליו רק תורמת להתקדמות שלו, ולנו כחובבי כדורגל נותר רק להביט מהצד ולצפות בתהליך שעובר הקשר המוכשר הזה.

אלן חלילוביץ', 19, לאס פאלמאס:

עוד כישרון ענק מבית היוצר של דינמו זאגרב. אלן, הבן של סיאד חלילוביץ' שכיכב בשנות ה-90 בהפועל באר שבע, ירש הרבה מאביו ולפי כל אנשי המקצוע בתחום, אמור להיות הרבה יותר גדול ממנו. ברצלונה רכשה אותו מדינמו זאגרב תמורת 8 מיליון יורו ומאז השאילה אותו לכל מיני קבוצות, המבורג, ספורטינג חיחון ולאס פאלמאס ביניהן. לקשר הצנום יש יכולת כדרור נהדרת, קשה מאוד להוציא לו כדור מהרגל וכשהוא מתחיל את המיאוץ שלו עם הכדור, ברוב הפעמים הוא גם נשאר איתו בסוף המהלך. עם זאת, הקשר הפנטסטי הזה לא מספק יותר מדי מספרים, והוא די חלש מול השער. יש לו רק 2 בישולים העונה בלאס פאלמאס, לעומת 3 שערים ו5 בישולים בעונה שעברה במדי ספורטינג חיחון.

דניס סוארז, 23, ברצלונה:

הקשר הספרדי הזה הוא ככל הנראה הכי "מוכח" ברשימה. דניס סוארז פרץ לתודעה במדי ויאריאל בעונה שעברה, כאשר תרם לא פחות מ-4 שערים ו-7 בישולים. הוא היה ללא ספק אחד השחקנים המסוכנים בשורות הצוללת הצהובה, מה שגרם לברצלונה לרכוש אותו בחזרה (כבר היה שייך לקבוצה ב-2013 ונמכר בקיץ 2015) בתחילת העונה הנוכחית. העונה סוארז הרשים בכל המשחקים בהם שותף, שער אחד ו4 בישולים יש לקשר היצירתי בקצת יותר מ-1,000 דקות, מה שעוד יותר מחזק את התחושה בקרב האוהדים הקטלונים שהוא צריך לקבל הרבה יותר קרדיט.

כריסטיאן ריברה, 19, אייבר:

השם הכי אלמוני ברשימה גם מגיע מהקבוצה הכי אלמונית בליגה הספרדית. כריסטיאן ריברה הוא סוג של יהלום שנפל בחלקה של אייבר, יש לו יכולת טכנית משובחת למרות גובהו (1.90 מ') והוא מזכיר במידה מסוימת את ניר ביטון. אייבר, שעושה עונה נהדרת בליגה הספרדית ביחס לציפיות ממנה, תצטרך לשמור טוב טוב על היהלום שלה, שהגיע ממחלקת הנוער של ריאל אוביידו, כי בקצב הזה ההצעות ממועדונים יותר גדולים לא יאחרו להגיע.

ריברה, מימין, במשחק מול מאיורקה (La Liga Santander)

סרג'י סאמפר, 22, גרנאדה:

עוד שחקן מתוצרת ה"לה מאסיה", האקדמיה של ברצלונה. סרג'י סאמפר הוא אחד הכישרונות המדוברים בשנים האחרונות, ואוהדי ברצלונה והכדורגל הספרדי בכלל, השתוקקו לראות את הקשר המוכשר מקבל הזדמנות במדי הבלאוגרנה. לצערם, סאמפר לא קיבל יותר מדי צ'אנסים להוכיח את עצמו והושאל העונה לגרנאדה. ה"יורש של צ'אבי" הוא מנקודות האור הבודדות של גרנאדה החלשה, שתרד בסיום העונה לליגה השניה בספרד. יכולת המסירה הפנטסטית שלו היא הדבר הכי בולט במשחק שלו והוא פליימייקר אמיתי, כמו פעם. מעניין מתי סאמפר יקבל צ'אנס אמיתי בקישור של קבוצת נעוריו, כי לפחות כרגע, בעתיד הנראה לעין, לא נראה שהשחקן ישתלב בבארסה וימשיך להיות מושאל על מנת לצבור ניסיון ודקות משחק.

אנדרה גומש, 23, ברצלונה:

השחקן הכי מושמץ בליגה הספרדית מגיע, תתפלאו לגלות, מאלופת ספרד. אנדרה גומש הגיע בקיץ אחרי עונה מצוינת במדי ולנסיה וטורניר יורו קצת פחות מוצלח. הקשר המרכזי הראה המון ניצוצות בולנסיה, ומשלב יכולת טכנית גבוהה לצד יכולות הגנתיות טובות. משום מה העונה בברצלונה זה ממש לא מתחבר לו והוא נראה כמו הצל של עצמו. הסכום ששילמה עליו בארסה לולנסיה – 40 מיליון יורו, נראה עד כה כהזוי וחסר פרופורציות, אך למרות הכל הקשר לא מראה סימנים של ייאוש וגם המאמן לואיס אנריקה נותן לו גיבוי מלא. הוא אמנם כבש 3 שערים העונה ובישל פעמיים אך נראה אנמי לחלוטין. האוהדים הקטלונים מקווים שמדובר רק בעונת התאקלמות ובעונה הבאה הקשר הפורטוגלי המוכשר כבר יראה מה הוא יודע. והוא יודע.

https://youtu.be/2_Pqalb5-6w

אוליבר טורס, 22, פורטו:

הקשר ההתקפי הכל כך מוכשר הזה, שגדל באתלטיקו מדריד, נראה עד לפני שנתיים כמו מטאור שלאט לאט יגדל ויהפוך לאחד הכוכבים של הקולצ'ונרוס. הוא קיבל צ'אנסים מדייגו סימאונה, הבקיע בליגה ובליגת האלופות ונראה היה שהוא בדרך הבטוחה להפוך לכוכב בליגה הספרדית. אולם מאז, משהו השתבש בקריירה של אוליבר טורס. הוא נפצע מספר פעמים, הושאל לפורטו, שם אמנם היה שחקן הרכב אבל הבליח לעיתים רחוקות ונראה שחקן אחר לגמרי מהשחקן ההוא שפרץ לחיינו לפני כמה שנים. הוא כבש העונה 3 שערים וגם בישל 3 פעמים ותפס מקום של קבע ברוטציה של פורטו, אך נראה הרבה פחות מרשים מפעם. אולי זאת הרמה האמיתית שלו והפריצה לפני שנתיים הייתה סוג של הבלחה רגעית בלבד.

קרלס אלניה, 19, ברצלונה:

השחקן הכי צעיר ברשימה הוא גם אחד השחקנים המוכשרים שצמחו במחלקת הנוער של בארסה בשנים האחרונות. קרלס אלניה הוא קשר 50/50 קלאסי עם אוריינטציה התקפית שרק מחכה לרגע שיאמינו בו בשביל לפרוץ בגדול. הוא כבר הופיע בנבחרות הנוער של ספרד ואף מונה לקפטן נבחרת הנוער (עד גיל 19), קיבל זימון לסגל הראשון של ברצלונה, וסיפק 3 שערים ו-7 בישולים במדי ברצלונה ב'. אלניה קיבל חשיפה גדולה בספרד והושווה לשמות ענקים כמו צ׳אבי ואינייסטה. השאלה המתבקשת כעת היא האם הקשר הצעיר מסוגל לככב גם ברמות הגבוהות, ואולי אפילו גם בברצלונה. מה שבטוח – האוהדים כבר לא יכולים לחכות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort