חולמים בספרדית – חלק ג': בלמים

"דור הולך ודור בא והארץ לעולם עומדת", כך נכתב בספר קהלת. בעת האחרונה נפרדנו ממספר כדורגלנים גדולים, ביניהם קרלס פויול, ג'נארו גאטוזו, דייוויד בקהאם, פרנק למפארד, תיירי הנרי, ראול, ועוד רבים וטובים. כעת, הגיע הזמן להכיר את הדור הבא של הכדורגל הספרדי. ספרד היא מעצמת ספורט, והליגה הספרדית היא אחת הליגות הטובות בעולם, יש גם כאלה הסבורים שהיא הטובה ביותר. ב"לה ליגה" ומחוצה לה מסתובבים לא מעט שחקנים ספרדים מחוננים, שעוד לא עברו את גיל 23 ובשנים האחרונות פרצו לתודעה למעשה, וזה הזמן לבחון את מצבם של אותם שחקנים, מהאלמוניים ביותר שרק עכברי כדורגל מכירים ועד הכוכבים הגדולים ששמם שגור בפיהם של כל אוהד ממוצע.

בפרק השלישי נתרכז בבלמים הטובים ביותר של הכדורגל הספרדי, אלה שבולמים התקפה אחר התקפה, מעבירים את המשחק במלחמות עם חלוצים, ומנהיגים את ההגנה של קבוצתם.

אז קבלו את 10 הבלמים הצעירים הטובים ביותר של הכדורגל הספרדי:

סמואל אומטיטי, 23, ברצלונה: 

הבלם הצרפתי המוכשר הוא גם כנראה הרכש המוצלח היחיד של ברצלונה בקיץ הזה (לפחות עד כה). הוא גדל בליון, עבר בכל הנבחרות הצעירות של צרפת ובתחילת העונה עבר לענקית הספרדית, שם מהר מאוד תפס מקום של קבע בהרכב והוא בעצם שחקן ההגנה הטוב ביותר של הקטלונים העונה. הוא מהיר, טכני וחזק, ומנצח ברוב המאבקים שלו מול שחקני ההתקפה. ככל שיעבור הזמן אומטיטי יצבור ניסיון וישתפר, ולנו נותר רק לצפות בו ולהנות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לוקאס הרננדז, 20, אתלטיקו מדריד:

עוד צרפתי שנכנס לרשימה הוא לוקאס הרננדז, הבלם בן ה-20 שקיבל הזדמנות ראשונה בעונה שעברה ממאמנו דייגו סימאונה. הרננדז מראה המון ניצוצות אך הוא נמצא בקבוצה שעד לא מזמן הייתה בעלת ההגנה הטובה ביותר בעולם, ליד בלמים כמו גודין, חימנז וסאביץ'. אולי הפציעה של חימנז תעזור לו לקבל יותר דקות, אך העונה יש לו רק 13 הופעות במדי אתלטי, ולעניות דעתי עדיף לבלם הצעיר לעבור לקבוצה אחרת, בה יהיה שחקן מרכזי.

מאוריסיו למוס, 21, לאס פאלמאס:

איזו התקדמות עושה הבלם האורוגוואי הזה. מאוריסיו למוס הוא אחד השחקנים הטובים באחת מההפתעות הנעימות של הליגה הספרדית – לאס פאלמאס. לצד העבודה ההגנתית האדירה שלמוס עושה, הוא מצטיין גם בפן ההתקפי ויש לו 5 שערים ב-22 משחקים. ברצלונה וריאל מדריד כבר עוקבות אחריו ובכל מקרה, לא רחוק היום שבו הוא יעבור לקבוצה גדולה יותר מהקבוצה מגראן קנאריה.

רפאל וראן, 23, ריאל מדריד:

הצרפתי השלישי ברשימה זו הוא גם הבלם הטוב ביותר והמוכח ביותר. וראן, שגדל בלאנס הצרפתית, הספיק כבר בגיל 23 בלבד לרשום 110 הופעות בריאל מדריד, ו-35 הופעות בנבחרת צרפת. הוא בלם העתיד וההווה של נבחרת צרפת, נמצא באחת מהקבוצות הטובות בעולם (יש שיגידו שהיא גם הטובה ביותר), הוא מהיר מאוד, אתלט, עם מיקום מצוין, והוא גם מהווה איום אווירי במצבים נייחים. העונה הוא כבש 4 שערים ובישל שער אחד, וכל הסימנים מראים שרפאל וראן בדרך להפוך לאחד הבלמים הטובים ביותר בעולם.

https://youtu.be/2Yo9B4c_b8k

חורחה מרה, 20, ספורטינג חיחון: 

ככל הנראה השחקן האלמוני ביותר ברשימה. הבלם הספרדי הצעיר הוא אחד מתגליות העונה בספרד, ובגיל 20 בלבד הוא אחד מהשחקנים היציבים בספורטינג חיחון. הוא הספיק לשחק כבר בכל הנבחרות הצעירות של ספרד, יש לו ראיית משחק נהדרת, והוא לא משתמש בכוח בשביל לעצור את השחקנים שבאים מולו, אלא בשכל ובנחישות. מרה נמצא כרגע בדיוק במקום שמתאים לו, וכל עולם הכדורגל הספרדי מחכה לראות האם יממש את ההבטחה.

איימריק לאפורט, 22, אתלטיק בילבאו:

הבלם של בילבאו הוא השחקן היחיד שיש לו שורשים לא בסקים בקבוצתו, והוא גם הבלם הצרפתי הרביעי ברשימה. לאפורט נולד בצרפת אך גדל בחבל הבסקים, והוא שחקן בית כמו כל שאר השחקנים באתלטיק בילבאו. מבחינה מקצועית, הבלם בן ה-22 מציג יכולת גבוהה כבר כמה עונות ברצף, הוא מהיר מאוד ביחס לגובה שלו, 1.89 מ', הוא די טכני (ושמאלי ברגל, שזה גם יתרון) ובעל משחק ראש משובח. בכל מקרה, לאפורט יצטרך לעבוד קשה כדי לקבל את חולצת ההרכב בנבחרת הלאומית שלו, לאור העובדה שיש בה בלמים כמו וראן, אומטיטי, קוסיילני ואדיל ראמי.

חסוס ואייחו, 21, איינטרכט פרנקפורט:

עוד בלם שפחות מוכר עבור אוהדי הכדורגל שלא אוהדים את ריאל מדריד. למרות העובדה הזאת, ואייחו הוא אחד מהכשרונות הגדולים של הבלאנקוס, והוא מועמד בכיר לחזור לסגל של אלופת אירופה בעונה הבאה. הבלם הספרדי שגדל בסראגוסה, נותן עונה נהדרת עד כה בפרנקפורט הגרמנית, הוא שחקן אגרסיבי מאוד שקשה לעבור אותו (בדומה לפפה) והוא גם כבש 2 שערים העונה. בגיל 21 בלבד הוא הפך לאחד הבלמים הטובים בבונדסליגה ואם הכל יעבור חלק, לא רחוק היום בו ישחק בהרכב של ריאל מדריד.

ייראי אלבארז, 22, אתלטיק בילבאו:

אחד הסיפורים המרגשים של העונה הוא ייראי אלבארז מאתלטיק בילבאו. הבלם הצעיר פרץ לתודעה בתחילת העונה כאשר הציג יכולת מצוינת במרכז ההגנה של בילבאו. לפני מספר חודשים הוא נכנס ללב של כל אוהדי הכדורגל כאשר חלה בסרטן האשכים. הוא עבר ניתוח לא קל והחלים לגמרי מהמחלה, וסיפר גם במסיבת עיתונאים על כל התקופה הקשה שעבר. בסופו של תהליך השיקום, אלבארז חזר למגרשים חזק מתמיד ונראה פשוט מצוין העונה בקבוצה בה גדל מגיל קטן ונותר רק לאחל לו בריאות, ושנדבר רק על כדורגל בהקשר שלו.

חוסה מריה חימנז, 23, אתלטיקו מדריד: 

נציג שני לאורוגוואי ברשימה זו, הוא הבלם חימנז מאתלטיקו מדריד. הבלם הצעיר רשם את הופעת הבכורה שלו בעונת 2013/14 ומאז הפך לחלק חשוב מהרוטציה של אתלטיקו. חימנז הוא בלם עם מיקום מצוין ותזמון מעולה בתיקולים, הוא אגרסיבי מאוד, תכונה שמרתיעה את שחקני ההתקפה שמגיעים לאחד על אחד מולו. צ'ולו סימאונה, שהיה כסחן לא קטן בעצמו, אמר עליו: "לא הייתי לוקח שום בלם אחר לקבוצה שלי במקומו", אימרה שמראה כמה הוא מעריך אותו. חימנז עצמו נמצא בירידה קלה בעונה האחרונה, בדומה ליתר חבריו בהגנת אתלטיקו. הוא אף עבר פציעה לפני כמה חודשים אך החלים ממנה לחלוטין ובכל זאת הספיק לרשום 16 הופעות העונה, בהם היה לא רע בכלל.

https://youtu.be/mI9zJn1a97s

קלמן לנגלה, 21, סביליה:

הבלם שסוגר את הרשימה הוא גם הצרפתי האחרון ברשימה זו. קלמן לנגלה הגיע רק העונה לסביליה מנאנסי הצרפתית. הוא היה בורג משמעותי בכל הנבחרות הצעירות של צרפת, וגם העונה מראה יכולת גבוהה בסביליה. הוא הספיק לשחק כבר 15 פעמים העונה בליגה וזאת למרות העובדה שמשחקים בתפקיד שלו שחקנים בכירים כמו דניאל קאריסו, אדיל ראמי וניקו פארחה. לנגלה נמצא בעלייה ומקווה להמשיך לקבל דקות בסביליה, ולשמור על היכולת הטובה שמאפיינת אותו.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort